Data wydania: 30 września 2014
Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni.
GRYOnline
Gracze
Steam
Śródziemie: Cień Mordoru to przygodowa gra akcji osadzona w uniwersum Władcy Pierścieni J.R.R. Tolkiena. Produkcję opracowało doświadczone studio Monolith Productions, czyli zespół mający na koncie m.in. serię No One Lives Forever oraz dwie pierwsze odsłony cyklu F.E.A.R. Mimo że gra nie adaptuje bezpośrednio ani wspomnianej powieści, ani innej z niezliczonych rozgrywających się w Śródziemiu historii, autorzy postarali się, by wiernie odtworzyć estetykę tego uniwersum – choć przedstawione w grze wydarzenia cechują się o wiele większą brutalnością, niż przyzwyczaiły nas do tego filmowe adaptacje w reżyserii Petera Jacksona.
Śródziemie: Cień Mordoru opowiada o wydarzeniach rozgrywających się pomiędzy Hobbitem a pierwszym tomem Władcy Pierścieni, gdy Mroczny Władca Sauron zbiera siły do ponownego ataku na Wolne Ludy. Bohaterem gry jest Talion, jeden ze zwiadowców Gondoru strzegący Czarnej Bramy Mordoru. Niestety, podczas ataku sił zła ginie jego żona i syn, a zaraz po tym on sam. Zdruzgotanemu wojownikowi nie dane jest jednak zaznać spokoju po śmierci, bowiem zostaje on wskrzeszony i w niewytłumaczalny sposób związany z tajemniczym elfim upiorem, uwięzionym pomiędzy światami tak długo, że zapomniał nawet własne imię. Obaj bohaterowie łączą siły i wyruszają na krucjatę przeciwko Czarnej Ręce Saurona – najbardziej zaufanym sługom Mrocznego Władcy.
W trakcie kampanii możemy odkryć prawdę o istocie stojącej za powrotem Taliona do świata żywych oraz poznać historię powstania Pierścieni Władzy. W głównej kampanii składającej się z dwudziestu rozbudowanych misji napotykamy ciekawe postacie niezależne (w kilku misjach pojawia się m.in. doskonale znany fanom twórczości Tolkiena Gollum) oraz zwiedzamy ruiny i twierdze Mordoru.
Middle-earth: Shadow of Mordor to wydana na platformę PC, PS4 itd. gra akcji, w której wydarzenia obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami postaci. Zabawa polega głównie na toczeniu starć z hordami orków za pomocą rozbudowanej mechaniki walk, opartej na systemie zaczerpniętym z poświęconej Batmanowi serii Arkham. Główny bohater może wyprowadzać efektowne ciosy w walce wręcz, łączyć ataki w bardziej złożone kombinacje, a także używać specjalnych ciosów (są to m.in. brutalne egzekucje czy ataki obszarowe). Z kolei dzięki mocom upiora jest w stanie atakować wrogów na odległość (z wykorzystaniem łuku) oraz przejmować kontrolę nad dzikimi bestiami – karagorami i ogromnymi graugami, mogącymi służyć za wierzchowce – a w późniejszych etapach gry nawet podporządkowywać sobie orki, by pomagały mu w walce. Jako że adwersarze często dysponują przytłaczającą przewagą liczebną, przydatna jest mechanika skradania, cichego eliminowania celów i freerunningu, przypominającego rozwiązania z cyklu Assassin’s Creed.
Armia Saurona to nie bezładna banda; społeczność orków jest ściśle oparta na hierarchii. Mocną stroną i swoistą wizytówką gry Cień Mordoru jest unikalny system o nazwie Nemezis, dzięki któremu orkowa armia zdaje się żyć własnym życiem, a każdy z jej kapitanów, oficerów i wodzów jest oddzielną postacią, posiadającą własne imię, osobowość oraz mocne i słabe strony (elementy te są losowo generowane przy każdym rozpoczęciu gry, dzięki czemu każda rozgrywka jest niepowtarzalna). System Nemezis śledzi wszystkie interakcje gracza z tą wesołą gromadką, a następnie określa ich konsekwencje. I tak każdy ork, któremu uda się nas zabić (jako że Talion jest w praktyce nieśmiertelny, stanowi to jedynie chwilową niedogodność) awansuje na kapitana i rośnie w potęgę, stając się na przyszłość większym zagrożeniem. Z kolei pokonani przez nas osobnicy mają przykry zwyczaj uczenia się naszych taktyk, a niektórzy z nich potrafią wręcz próbować się na nas mścić. System Nemezis pozwala na proceduralne generowanie własnej opowieści o zmaganiach z armią Saurona – orkowie wspominają ostatnie zwycięstwo nad Talionem lub opowiadają między sobą o dowódcach, których wyeliminowaliśmy. Dodatkowo sami też często walczą między sobą o pozycję, co da się wykorzystać do obsadzenia kluczowych stanowisk swoimi poplecznikami, tj. orkami, nad którymi udało nam się przejąć kontrolę.
W wydanej na platformę PC, PS4 itd. grze Śródziemie: Cień Mordoru dysponujemy pełną swobodą eksploracji podzielonego na trzy rozległe obszary Mordoru. Oprócz zajmowania się głównymi misjami możemy też przystępować do pobocznych zadań (m.in. ratowanie cywilów, wykazywanie się bezbłędną obsługą oręża Taliona), zbierać niezliczone znajdźki czy zaliczać opcjonalne wyzwania (np. pokonywanie unikalnych bestii czy zdobywanie określonych odmian ziół).
Dla fanów marki dodatkową zaletą jest fakt, że podczas produkcji autorzy współpracowali z ludźmi z firmy Middle-earth Enterprises oraz studiem efektów specjalnych Weta Workshop. Dzięki temu gra wpasowuje się w świat stworzony przez J.R.R. Tolkiena i jednocześnie pozostaje wierna stylowi wizualnemu kinowej sagi. Inną zaletą jest klimatyczna muzyka, skomponowana przez Garry’ego Schymana i Nathana Grigga, oraz doskonałe efekty dźwiękowe i profesjonalny voice acting.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 30 września 2014
PlayStation 4 30 września 2014
PlayStation 3 18 listopada 2014
Xbox 360 18 listopada 2014
Xbox One 30 września 2014
Producent: Monolith Productions
Wydawca: Warner Bros. Games
Gry podobne:
3GRY
Middle-earth: Shadow of... to seria gier osadzonych w Śródziemiu, fantastycznej krainie znanej m.in. z dzieł Władca Pierścieni czy Hobbit. Na serię składa się główny cykl przygodowych gier akcji, opracowywanych na konsole i pecety przez studio Monolith Productions, a także spin-off na urządzenia mobilne w postaci strategii czasu rzeczywistego, opracowany przez wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros., będącej wydawcą całej serii.
Recenzja GRYOnline
Śródziemie: Cień Mordoru czerpie z klasyków gatunku, ale jest przy tym pozycją na tyle oryginalną, że wypada dać mu szansę. Tym większą, jeśli jesteście fanami filmów, bo to przede wszystkim na ich licencji opiera się tytuł Monolithu. Gra doskonale łączy ze sobą slahera i składankę, przedstawia brutalny kawałek historii Śródziemia i udowadnia, że naprawdę nie warto zaniedbywać tak świetnego uniwersum.
Aktualizacja: 24 października 2014
Poradnik do gry Śródziemie: Cień Mordoru będzie zawierał szczegółowy opis przejścia głównego wątku gry oraz wszystkich zadań pobocznych. Znajdziesz w nim również lokalizacje różnego typu znajdziek i porady dotyczące rozgrywki.
27 maja 2023
Open worldy to nic złego, ale potrafią przytłoczyć swoimi rozmiarami i nie tylko. Przygotowaliśmy listę otwartych gier, w których postawiono na jakość, a nie kilometry kwadratowe.
18 września 2022
„Jedna, by wszystkimi rządzić. Jedna, by wszystkie odnaleźć. Jedna, by wszystkie zgromadzić i w ciemności związać”. Innymi słowy – wybieramy najlepszą grę osadzoną w uniwersum Władcy Pierścieni.
7 listopada 2016
Aspekt językowy to zazwyczaj pomijany element budowania fikcyjnego świata – zarówno w literaturze i kinie, jak i w grach wideo. Ale niektórzy deweloperzy postanowili zaryzykować, serwując graczom mniej lub bardziej udane lingwistyczne eksperymenty.
14 czerwca 2014
Czy interesujący system Nemesis oraz niezwykle krwawa i widowiskowa walka wystarczą by Środziemie: Cień Mordoru stało się hitem? Po pokazie na E3 oceniamy najnowszą grę studia Monolith.
17 stycznia 2014
Branża gier od dawna nie potrafiła stworzyć prawdziwego hitu osadzonego w Śródziemiu. Shadow of Mordor może się okazać remedium na tą posuchę, jeśli odpowiednio wykorzysta Nemesis System i dwoistą naturę bohatera do opowiedzenia ciekawej historii.
W sieci pojawił się zbiór wszystkich informacji i materiałów, w tym wideo z gameplayem, ze skasowanej gry z Batmanem, którą ostatecznie przerobiono na Middle-earth: Shadow of Mordor.
gry
Adrian Werner
4 kwietnia 2024 09:49
Okazuje się, że mechanika Nemesis zastosowana w grach Śródziemie: Cień Mordoru i Śródziemie: Cień Wojny w 2015 roku została opatentowana przez firmę Warner Bros.
gry
Bartosz Świątek
31 stycznia 2021 09:00
W nadchodzącej grze Śródziemie: Cień Wojny będziemy mieli możliwość przeniesienia niektórych kapitanów orków z poprzedniego tytułu, Cienia Mordoru. Jeśli zżyliście się ze swoim dawnym arcywrogiem, już teraz możecie się przygotować na jego wielki powrót w kolejnej produkcji.
gry
Krzysztof Sobiepan
6 lipca 2017 17:01
W ofercie jednej z amerykańskich sieci sprzedaży pojawiła się niezapowiedziana jeszcze oficjalnie gra Middle-earth: Shadow of War, która jest kontynuacją wydanego w 2014 roku Middle-earth: Shadow of Mordor. Wpisowi towarzyszy opis tytułu wraz z projektem okładki pudełkowego wydania na PlayStation 4 i Xboksa One.
gry
Michał Kułakowski
26 lutego 2017 19:08
Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych opublikowała ugodę z firmą Warner Bros., którą oskarżono o nielegalne praktyki marketingowe. Spółka miała płacić youtuberom za pozytywne recenzje gry Śródziemie: Cień Mordoru, z pominięciem wymaganego w tym wypadku oznaczenia materiałów sponsorowanych. Na liście płac znalazł się m.in. PewDiePie. Dokument nie przewiduje kar finansowych.
gry
Janusz Guzowski
12 lipca 2016 13:15
Wygląda na to, że w przyszłości doczekamy się zapowiedzi kontynuacji gry Śródziemie: Cień Mordoru. Wzmianka o Shadow of Mordor 2 pojawiła się bowiem w CV hollywoodzkiej kaskaderki i aktorki motion capture Lauren Mary Kim.
gry
Kamil Zwijacz
29 marca 2016 21:18
W niniejszym artykule znajdziecie kompendium wiedzy poświęcone grze Śródziemie: Cień Mordoru (ang. Middle-earth: Shadow of Mordor). Zebraliśmy tutaj wszystkie najważniejsze informacje na temat dzieła studia Monolith Productions. W czwartej aktualizacji piszemy głównie o wydaniu Game of the Year Edition.
gry
Krzysztof Mysiak
5 czerwca 2015 23:45
Wydawca wielokrotnie nagradzanej gry Śródziemie: Cień Mordoru ogłosił, że w maju do sklepów trafi nowa wersja gry tzw. Game of the Year Edition, która dodatkowo zawierać będzie wszystkie wydane do tej pory zestawy DLC. Produkcja ukaże się na komputerach PC oraz konsolach Xbox One oraz PlayStation 4.
gry
Michał Kułakowski
29 kwietnia 2015 18:20
Dziś piszemy o nowym rekordzie Steama związanym z liczbą zalogowanych użytkowników, nagrodach przyznanych w trakcie imprezy SXSW oraz możliwej kontynuacji gry Final Fantasy Type-0. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Piotr Bicki
16 marca 2015 15:15
Podczas trwającego Game Developers Conference przyznano nagrody dla najlepszych gier minionych dwunastu miesięcy. Tym razem konkurencja była wyjątkowo zacięta, ale w centrum uwagi znalazły się dwie produkcje – Shadow of Mordor oraz Monument Valley.
gry
Luc
5 marca 2015 10:40
Popularne pliki do pobrania do gry Śródziemie: Cień Mordoru.
trainer Śródziemie: Cień Mordoru - v1951.27 +5 TRAINER - 25 czerwca 2015
trainer Śródziemie: Cień Mordoru - v1.0.1951.29 +5 Trainer - 4 marca 2022
trainer Śródziemie: Cień Mordoru - v1.0 +1 TRAINER - 3 października 2014
mod Śródziemie: Cień Mordoru - Toggle HUD v.2 - 26 lutego 2019
mod Śródziemie: Cień Mordoru - FOV Fix and cheats - 5 września 2022
mod Śródziemie: Cień Mordoru - Beyond Epic Save - 20 maja 2022
mod Śródziemie: Cień Mordoru - Beyond Epic Save (bodyguards eliminated) - 21 grudnia 2022
Wymagania sprzętowe gry Śródziemie: Cień Mordoru:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i7 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB (GeForce GTX 670 lub lepsza), 40 GB HDD, Windows 7/8 64-bit.
Lista dodatków do gry Śródziemie: Cień Mordoru:
Dodatek
24 lutego 2015
Akcji
Drugie rozszerzenie do Middle-earth: Shadow of Mordor, czyli ciepło przyjętej gry akcji opracowanej przez studio Monolith Productions. Dodatek przenosi nas w odległą przeszłość, pozwalając wcielić się w Celebrimbora. Mając w pamięci krzywdy, jakie Mroczny Władca wyrządził jego rodzinie, protagonista wypowiada wojnę Sauronowi i stara się nie dopuścić do tego, by Pierścień Władzy trafił w jego ręce. W odróżnieniu od Taliona, główny bohater Middle-earth: Shadow of Mordor - The Bright Lord może zrobić użytek z potęgi Jedynego Pierścienia, dzięki któremu przejmuje kontrolę nad umysłami przeciwników, zmusza ich do bratobójczej walki, a nawet staje się niewidzialny – wszystko to znajduje odzwierciedlenie w dodatkowych taktykach, jakie stosujemy na polu walki. Ponadto, Celebrimbor znacznie lepiej posługuje się łukiem. Warto nadmienić, że add-on nie jest samodzielny i wymaga do działania podstawowej wersji gry.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
16 grudnia 2014
Akcji
Pierwszy duży dodatek fabularny do osadzonej w uniwersum tolkienowskiego Władcy Pierścieni trzecioosobowej gry akcji studia Monolith. Akcja rozszerzenia koncentruje się na rozmaitych bestiach, zamieszkujących rozległe tereny Mordoru. W grze spotykamy ponownie znanego z gry podstawowej krasnoludziego łowcę Torvina, aby posłuchać jego opowieści i wziąć udział w tytułowym polowaniu na nieznane wcześniej potwory, takie jak np. plujący toksycznym kwasem graug. Wraz z nową historią otrzymujemy szereg dodatkowych zadań fabularnych oraz wyzwań, których rezultaty zamieszczane są w specjalnych internetowych rankingach. Zestaw nowości uzupełniają nowi wodzowie orków, obdarzeni umiejętnością walki na grzebiecie wierzchowców oraz 5 zupełnie nowych run i bonusowa skórka „Beastmastera”.
GRYOnline
Steam
Gracze
Lista małych dodatków do gry Śródziemie: Cień Mordoru:
DLC Power of Defiance 20 listopada 2014
DLC Hidden Blade Rune 19 listopada 2014
DLC The Skull Crushers Warband Mission 19 listopada 2014
DLC Rising Storm Rune 18 listopada 2014
DLC Skull Crushers Warband 18 listopada 2014
DLC Test of Power 5 listopada 2014
DLC Endless Challenge 29 października 2014
DLC Power of Shadow 22 października 2014
DLC Test of Wisdom 22 października 2014
DLC Test of Speed 15 października 2014
DLC HD Content 30 września 2014
Średnie Oceny:
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5922 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 59843 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2014.10.01
Branża gier zdecydowanie za rzadko eksploatuje świat Śródziemia. Gdyby robiono to częściej, prawdopodobnie mielibyśmy więcej tak dobrych gier jak Śródziemie: Cień Mordoru.
Janczes
Ekspert
2022.10.02
bardzo udana gra. rozlegly swiat, spora roznorodnosc zadan i co ciekawe sporo trofeów mozna bylo zdobyc na plejke (sam osiagnalem 12 srebrnych)+duzy swiat i bardzo ładne obie mapysystem wdrapywania sie i wspinania duzo lepszy niz w asasynachlosowo dobierane cechy kapitanów i ten system nemezissystem walkiGollumduzo znajdzieknie była trudna-strasznie długo sie wczytywala. szczegolnie wejscie do menu, czekalem po 5 -10 sekund az sie wszystko załaduje. czuje sie jakbym gral na pC i mial o wiele za slabego kompa. optymalizacja na PS3 byla fatalna. raz mi sie nawet zawiesiło podczas wyboru runprzecietna fabuła, ktora mnie w zaden sposob nie interesowala
arkadius2
Ekspert
2020.03.01
Dobra lecz nie doskonała. Mnie osobiście Cień Mordoru się podobał, nie oczekiwałem zbyt wiele, więc pozytywnie mnie gra zaskoczyła. Największym minusem jest monotonia, która niestety wkrada się dosyć szybko dlatego nie robiłem dłuższych posiedzeń niż 3-4 godziny, ponarzekać też można na system kolizji bo co by nie mówić bohater ma tendencje do blokowania się przy nierównościach terenu oraz przy wdrapywaniu na niektóre fragmenty murów. Podobał mi się za to system walki, gra zmusza cały czas do skupienia, nie można sobie pozwolić na "bezmyślną klikankę" bo szybko skończymy z kosą w bebechach :) Podsumowując - ukończenie Cienia Mordoru zajęło mi 33 godziny i nie uważam tego czasu za stracony, bawiłem się naprawdę nieźle.
Charson
Ekspert
2018.11.11
Shadow of Mordor 2014 PC 7/10:Grę kupiłem w empiku za 35zł, nie żałuje wydanej kasy. Fabułę oraz niektóre misje poboczne, znajdźki ect ukończyłem w 19 godzin. Grafika w tej grze jak najbardziej na plus. (Grałem w FHD Na wysokich). Mroczny klimat mapy oraz mało roślinności ect średnio mi się spodobały. Muzyka na plus. Fajnie walczy się mieczem, można wykonywać różnorodne ataki. Ataki z ukrycia, powietrza itd są znakomite. Jazda na karagorach i walka nimi bardzo mi się podoba. W grze doświadczyłem parę bugów np: Postać kilka razy utknęła w ścianie i nie mogłem się z niej wydostać oraz gdy zakończyła się misja to gra ładowała się bez końca, musiałem od nowa włączać grę. Przerywniki filmowe bardzo ciekawe i niektóre emocjonujące. Sztuczna inteligencja przeciwników trochę słaba. Poziom trudności w tej grze jest chory. Ciężko się grało i przy niektórych bossach musiałem uruchamiać trainera np: Przy misji gdy miałem zabijać czarną dłoń i jego wspólników którzy pilnowali wejścia i jego zabiłem bez problemu, a niektórych bossów we wcześniejszych misjach nie mogłem zabić, bo byli zatrudni. Szkoda, że nie można było kupić sobie jakichś mieczy, zbroi, łuków ect. Pomysł z runami na miecz, sztylet łuk jest bardzo dobry. Polecam tę gre każdemu graczowi, gra jest za śmieszne pieniądze a idzie się nacieszyć. Pozdro!
Adrian Werner
GRYOnline.pl Team
2018.10.03
Ta gra ma kiepską fabułę, mało różnorodne lokacje i brak spektakularnych filmowych misji. A mimo to potrafi zachwycić, gdyż jej mechanika jest wyśmienita. To najlepsza ewolucja rytmicznego systemu walki z Assassin's Creed. Dodano masę technik specjalnych i bardzo różnorodnych przeciwników, w stosunku do których trzeba stosować mocno odmienne taktyki. Dopracowana jest również mechanika skradania. Dorzućmy do tego system podporządkowywania sobie orków i otrzymujemy świetną całość, oferującą dużo głębi i ogrom swobody podczas realizacji zadań. Do tego dochodzi cudny system nemezis.
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
+++ Innowacyjny system Nemezis ++ Bardzo dobrze oddany klimat Mordoru ++ Unikalni, dobrze przedstawieni orkowie + Kilka ciekawych zadań + Dobrze wykonany system walki i rozwoju postaci + Odpowiednio duży świat + Poszerzenie wiedzy o uniwersum + Ciekawa mechanika ujeżdżania karagorów - - - Trywialny poziom trudności - - - Jedna z najgorzej wykonanych „ostatnich walk” w historii - - Powtarzalne misje poboczne - - Bardzo powoli wdrażane mechaniki systemu Nemezis - Słabo wykonany system skradania - Częste przenikanie przez obiekty - Słabo zaprojektowana walka z Bossami
mastarops
Ekspert
2016.06.28
Daje 8 za rewelacyjny system nemesis i walkę. To zdecydowanie mocne strony produkcji. Często zdarzało mi się polować na konkretnego orka z zemsty bo mnie pokonał - to naprawdę jest super. Walka też jest bardzo fajna, czasami wymagająca, misje są bardzo ciekawe, ale bardzo szybko niestety okazuje się, że jest ich zaledwie kilka różnych i tyle - szybko wkrada się monotonia. 28 godzin zajęło mi skończenie gry na ok 70%, dalej mi się po prostu nie chciało, miałem już wszystkie umiejętności które chciałem, skończyłem główny wątek, a dalsze wykonywanie cały czas tych samych misji było by już zbyt monotonne. Fabuła niestety jak to w sanboxach raczej nie porywa, jest w miarę ok, ale nie super - bardzo dużo dał tu grze system nemesis - jednak dzięki niemu ma się wrażenie, że dodatkowe misje przybliżają nas do celu. Grafika technicznie jest OK, artystycznie właściwie fajne są tylko orki - są naprawdę różnorodne i spokojnie można poznać po wyglądzie który skurczybyk nas ostatnio zabił (to tylko sprawia, ze system nemesis jest jeszcze lepszy). Lokacje są BARDZO monotonne, właściwie tylko po znaczniku na mapie orientowałem się gdzie jestem. Sprawia to niestety, że biorąc misję włączasz "GPS" (znaczni misji), teleportujesz się do najbliższej wierzy i biegniesz przed siebie - nie ma nawet sensu się za siebie oglądać. Rozumiem, że to mordor, ale bez przesady jakaś różnorodność by się przydała, druga odblokowana mapa to prawie to samo, plus trawa, kilka drzew i woda.A i jest jeszcze jedna super sprawa - atakowanie wioski orków na graugu - rewelacja czułem się jak king kong, depcząc, zgniatając i zjadając małe pokraki (nawet bosów - raz napadłem takim na wioskę i po prostu 3 zjadłem :)Także podsumowując solidna 8, ale na pewno jest potencjał na więcej (lepsza fabuła, miej monotonni).
czorny50
Ekspert
2016.06.04
Moja ocena 6.0Nie jestem wielkim fanem „ Śród-ziemia” i tej pompatyczności, ale ze względu na klątwę głównego bohatera dałem tej produkcji szanse. Na pochwale zasługuje system Nemezis z słabymi i mocnymi stronami urków( choć odkrywanie podczas przesłuchań mogłoby być losowe ). Fajny pomysł z naznaczeniem i budowaniem własnej armii. Skradanie i walka zostały porządnie zrobione. Dzięki kompendium możemy sobie troszkę poczytać, a artefakty oferują nam mniejsze historie osób które żyją w tych nieprzyjaznych warunkach. No i nie można zapomnieć o bardzo klimatycznej walce z Wieżą. Największym zarzutem który sprawia że szybko zaczynamy się nudzić jest straszna monotonność terenu i powtarzalność zadań. Finałowa walka także rozczarowuje, a zakończenie jest sztucznie prowokujące tylko dalszą zabawę w sand-box’e. Zastrzeżenia mam także do klawiszologi. Podsumowując średniak z satysfakcjonującą mechaniką, ale z ubogą otoczką pozostałych elementów.
HETRIX22
Ekspert
2014.12.04
Mało ostatnio takich gier...Plusy:-Fabuła ciekawa od początku do końca + ważne nawiązania do Władcy pierścieni + wiele ciekawostek o tym uniwersum-System walki niby podobny do tego z batmana, ale o wiele bardziej wymagający i rozbudowany-Różne style walki ( po cichu, frontalnie, z wykorzystaniem otoczenia)-Nowatorski system "zarządzania" armią Saurona-UdźwiękowienieWady:-Wysokie wymagania sprzętowe-Mało głównych misji-Od czasu do czasu postać nie robi tego co chcemyOgólnie gra nastawiona tylko i wyłącznie na fun walki z orkami zrobili to porządnie i nie kombinowali z innymi aktywnościami. Świetna gierka.
T20
Ekspert
2014.10.15
Bardzo fajna gierka, ale też zachwytu wielkiego nie było.Sama walka dość prosta, a po zainwestowaniu w umiejętność "świecącego miecza" po combo x5 i egzekucji bardzo łatwo wyeliminować wrogów. Podobnie jest z opętaniem.Dość mocno raził mnie fakt iż orkowie czasami za szybko się respili bądź pojawiali się "z tyłka".Po wyrżnięciu całego obozu za chwilę nadbiegali kolejni, a przecież alarmu nie wywołałam. Tak samo z tymi porucznikami czy jak im tam leciało. Czasami wdając się w walkę można było natrafić nawet na 3 naraz :PGdyby gra była dłuższa i miała sensowne zadania poboczne to można by ją oceniać 9/10, ale tak to jedynie dam 7,5/10.Niby spoko, ale jednak siekanie orków i ich szefów po dłuższym czasie się nudzi. Elementy które sie znajduje mają sens i za to się chwali. Szkoda mi końcowej walki, bo wyszła taka średnia. Nie było tutaj czegoś takiego na co czekałam przez całą grę. Kilka na szybko wciśniętych klawiszy i koniec.Dodam też że sama lokacja początkowa niezbyt mnie zachwyciła. Rozumiem że to Mordor i nic ciekawego się tam nie znajdzie, ale każdy budynek i jakiś obóz wyglądały bardzo podobnie. Wieeele pustego terenu do przebiegnięcia itd. Druga lokacja była już lepsza, ale też coś tam było nie tak. Wydaje mi się że mogli by wprowadzić coś więcej niż kilka obozowisk i ruin.
damianb25
Gracz
2025.08.28
Bardzo fajne i dopracowane lokacje, ciekawy świat który został tam przedstawiony, świetna mechanika i dobrze rozbudowany system walk i poruszania się. Dobra optymalizacja. Ale po kilkudziesięciu godzinach gry wkracza monotonia, brak ciekawej fabuły, gra ma wciąż sporo bugów - najczęstsze które mnie denerwowały to bugi związane z używaniem umiejętności i przyzywaniem przybocznego. Minus, że chcąc zagrać dla fabuły na łatwym poziomie i tak jesteśmy karani za śmierć zwiększaniem poziomu oponentów i zmianami w świecie gry.
boy3
Gracz
2018.11.23
Beznadzieja Walka z całym garnizonem orków aby ubić 4 wodzów to jakaś kpina Praktycznie nie możliwe jest ubicie wodzów po cichu Nie polecam tej gry, wątek główny jest strasznie miałki i płytkiA walka z orkami jest okropnie wykonana
manek23
Ekspert
2023.09.03
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2023.03.06
Seba01
Ekspert
2022.11.25
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
zvr
Ekspert
2020.09.05
LilXavi
Ekspert
2019.05.17
Harry M
Ekspert
2017.04.21
ogórekdamian
Ekspert
2016.05.29
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.29
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.23
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Michał Mańka
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (59 843)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
kupczyndas Centurion
Gra ma klimat fabuła okej mogło być lepiej mogło być gorzej poziom trudności nie jest łatwy ale z czasem zaczyna być łatwiej grę oceniam na 8,5 walka z dwoma ostatnimi bossami bardzo prosta co mnie zdziwiło bo najpierw przeszedłem część 2 tej gry i tam nie było tak łatwo ale każdemu polecam ja kupiłem w ps store za 17 zł a w grze spędziłem według tego co pokazuje zapis 20 h I 20 min więc nie jest ani długa ani krótka taka w sam raz
Undeath1988 Legionista
Nie wiem dlaczego ale dopiero ograłem ten tytuł. Miałem go dodanego od roku czy dwóch do listy gier do ogrania, a kupiony na gog w jakimś bundlu.
Jak na grę 10 letnią grafika jest naprawdę spoko, fizyka gry nie utyka i całą grę praktycznie płynne 120 fpsów na ultra się cisnęło.
Co do gry i motywu Taliona - opowieść świetna, mega czerpie z uniwersum Tolkiena. Sam motyw nie jakiś kosmicznie ciekawy, ale wciągający. Przechodzi się gładko i wciąga, eliminacja orków oraz rozwijanie postaci bardzo przyjemne. Sami przeciwnicy zróżnicowani i dopiero po paru godzinach już dobrze się ich poznaje i można całe hordy eliminować. Natomiast skradając się i cicho eliminując też cudo - przypomina AC pod tym względem. Ograłem całość z wszystkimi dodatkami. Nie powiem już pod koniec dodatku pierścień mocy Celembiora była nudnawa bo powtarzalna do bólu, ale to całkiem dobry kawał gry nawet po tylu latach.
Polecam bo obowiązkowa pozycja dla fanów AC, czy prozy tolkienowskiej.
errtg Legionista
Wstęp do tej gry i jej początkowe sceny dają mglistą nadzieję, że coś ciekawszego się tam potem zdarzy. Bo sam początek, to taki bieda-tutorial, który nawet świata w którym jest osadzony nie umie ciekawie zaprezentować.
No bo ciężko uwierzyć w kolejny motyw... no właśnie ... zemsty ? Hmmm... W scenie początkowej pokazuje nam się, że to jest nasza Waifu, ale nie mam z nią żadnych więzi wcześniejszych (no scene z kwiatkiem pomine milczeniem) . Żadnego podłoża fabularnego. Ze swoim synem miałem sparing i to w zasadzie tyle (to żaden spoiler, jest to sam początek gry). Niespecjalnie za nimi tęsknię, bo nie mam żadnych więzi z nimi. Do tego później twórcy chyba też byli tego świadomi, że nie umieją w fabułę i cokolwiek, to też niespecjalnie ten wątek wraca. Jasne, czasem coś się tam pojawia, ale to jest ... no biedne no...
Po tym wstępie mamy już mięso! ... czyli walkę z agentami Smithami... a nie! wróć! z nieskończoną (dosłownie) ilością orków. Mógłbym zażartować, że jest ich więcej, niż rusków podczas oblężenia Stalinigradu...
Serio, są tu nieskończone zastępy wrogów, którzy będą napływać i napływać i... zzzz... zzz
AArrgh! obudziłem się. No więc na czym to ? A tak orkowie... no to będziemy z nimi walczyć (pisałem już o tym?). Ale nie to jest najgorsze. Bo takie beat'em up-y są całkiem fajne i wciągające, jak jest tam coś więcej niż ... no właśnie... Niż to co każda gra będąca klonem gier od UBI(j)soft/EA proponuje! Bo tu gra od samego początku próbuje nas przekonać, że "eej mordo! tam jest coś więcej, zobacz!" tu jakiś efekciarski błysk, jakaś animacja i CYK! masz EPIC-ką runę do miecza!! AhA! a tu zobacz cyk! masz umiejętność ! zobacz jakie to fajne! Potem pokazuje się nam mapę, że tam coś niby jest, jakieś rzeczy do odwiedzenia, "eksploracji", "okrycia".... Bawi to przez pierwsze dwie godziny. Potem kopiuj-wklej, to samo...
No kurde... niczym bieda-giereczki na komórkę :/
No ja nie mogę no!
Dalej nie jest lepiej, bo te "misje" jak gra nam stara się nas przekonać, są pisane chyba przez dwunastolatka. Ciul już z tym, że reżyserowanie ich jest ok, ale teksty i ich target to żenada w opór.
Są tu też takie mini-misje...Typu kurier Znanej-firmy-dostarczającej-jedzenie. Wygląda ona tak - zabij 10 orków łukiem. Ktoś sobie chyba zamówił orkowine na ostrym, ze strzałą w dupie, bo nie potrafię zrozumieć bzdury tego zadania. A zapomniałem dodać, że musimy popierdalać na wargu (które tutaj nazywają się "Cara'gors" :/ <facepalm>) w 3 lokacje, gdzie te orki (AKURAT TE) się znajdują i je ubić.... Bo innych nie można...
No przecież jaki debil to tak zaprojektował?!
Jak po 4-5 godzinach kapniemy się, że to wszystko, to taki assasins creed, tylko, że w świecie Władcy Pierścieni, to zaczyna przychodzić zwątpienie i chęć usunięcia tego badziewia z dysku...
Ehhh... ja nie rozumiem. Świat Władcy! Mnóstwo postaci, pomysłów... Ja się domyślam, że pewnie nie mieli licencji i dało się kupić te same dodatki co gówniany "rings o pała" ale noo... noo... cokolwiek co daje jakiś feeling... poczucie bycia w tym świecie... cokolwiek ? Bo zbieranie run, kwiatków (nieważne jak się nazywają) i walka z orkami - to nie jest immersja świata Tolkiena...To jest obraza dla graczy. A jeszcze większa obraza dla fanów Tolkiena.
Ja tego nie polecam. Szkoda czasu i pieniędzy.
trejangry Pretorianin
Czy w grze Cień Mordoru można zmieniać w ustawieniach poziom trudności? Nie widzę takich ustawień w ustawieniach gry.