Firmy

Comcept

Comcept to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Comcept

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Comcept

Yaiba: Ninja Gaiden Z

Yaiba: Ninja Gaiden Z

18 marca 2014

Akcji

Yaiba: Ninja Gaiden Z
ReCore

ReCore

13 września 2016

Przygodowe

ReCore
Mighty No. 9

Mighty No. 9

21 czerwca 2016

Zręcznościowe

Mighty No. 9
ReCore: Definitive Edition

ReCore: Definitive Edition

29 sierpnia 2017

Przygodowe

ReCore: Definitive Edition
Red Ash

Red Ash

Nieznana

Przygodowe

Red Ash

Comcept Inc. to niezależne japońskie studio deweloperskie, funkcjonujące od grudnia 2010 roku. Oddziały firmy mieszczą się w Tokyo oraz Osace. Szefem studia i jego kluczową postacią jest Keiji Inafune – prawdziwa legenda branży i długoletni pracownik firmy Capcom, dla której współtworzył tak słynne marki, jak Mega Man, Resident Evil, Onimusha, Dead Rising czy Lost Planet. Na przestrzeni lat, Inafune był też producentem takich tytułów, jak Street Fighter IV, Bionic Commando oraz Dark Void.

W portfolio firmy Comcept znalazły się zarówno tytuły, bazujące na spuściźnie intelektualnej Keijiego Inafune (np. Mighty No. 9), jak i nowe, oryginalne projekty (np. ReCore). Studio nie koncentruje się na określonych gatunkach gier i jako twórca niezależny nie wiąże się też długofalowo z konkretnymi wydawcami, współpracując m.in. z takimi firmami, jak Deep Silver / Koch Media, Tecmo Koei czy Microsoft.

Historia

Studio Comcept Inc. założone zostało przez Keijiego Inafune dnia 1 grudnia 2010, bezpośrednio po rozstaniu dewelopera ze swoim długoletnim pracodawcą, firmą Capcom. Bezpośrednim powodem odejścia było zaś wstrzymanie przez nią prac nad kontynuacją słynnej serii Mega Man, zatytułowaną Mega Man Legends 3. Wspomniana produkcja określana była przez Inafune jako spełnienie długoletnich marzeń graczy, a poprzez decyzję o jej anulowaniu koncern stracił zaufanie nie tylko samego twórcy, ale także licznych fanów cyklu. W skład nowo powstałego studia weszli głównie deweloperzy, pracujący z Inafune nad wspomnianą produkcją, choć znalazło się także miejsce dla młodych, utalentowanych twórców.

Zanim jeszcze studio Comcept zaprezentowało światu swój pierwszy autorski projekt, sam Keiji Inafune brał udział w produkcji kilku pomniejszych tytułów, takich jak Sweet Fuse: At Your Sight na handhelda PlayStation Portable, Guild02: Bugs vs Tanks na konsolkę 3DS oraz Kaio: King of Pirates (ogłoszonym w 2011 roku lecz finalnie skasowanym 4 lata później). Pełnił też rolę projektanta w dwóch wydanych w latach 2013-14 odsłonach serii Soul Sacrifice, stworzonej z myślą o przenośnej konsoli PlayStation Vita. Prawdziwym debiutem Comcept Inc. była jednak dopiero stworzona we współpracy z ekipami Team Ninja oraz Spark Unlimited gra Yaiba: Ninja Gaiden Z, będąca poboczną odsłoną słynnej serii firmy Tecmo Koei, wydaną na komputerach PC i konsolach siódmej generacji w marcu 2014 roku.

W trakcie targów PAX Prime 2013 urządzony został specjalny panel, na którym Keiji Inafune zaprezentował światu swój kolejny projekt o nazwie Mighty No. 9, będący w swych założeniach duchowym spadkobiercą serii Mega Man. Równocześnie wystartowała również kampania crowdfundingowa na serwisie Kickstarter, która zakończyła się ogromnym sukcesem, a sama gra pojawiła się na rynku w połowie 2016 roku, na szerokiej gamie platform sprzętowych obecnej i poprzedniej generacji. Podczas konferencji firmy Microsoft na targach E3 2015 zapowiedziano tworzoną przy współpracy z gigantem z Redmond grę ReCore, będącą osadzoną w klimatach science-fiction, trzecioosobową grą akcji, odznaczającą się kilkoma innowacyjnymi rozwiązaniami. Tytuł ukazał się we wrześniu 2016 roku, ekskluzywnie na platformach Microsoftu i zebrał mieszane recenzje, głównie ze względu na spore problemy z wydajnością.

Gry w produkcji

Lista wszystkich gier będących w produkcji przez Comcept.

  • Red Ash - Nieznana - PC, PS4, XONE

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Comcept.

Nadciągające gry

Lista wszystkich nadciągających gier które wyda Comcept.

  • Red Ash - Nieznana - PC, PS4, XONE

Wiadomości o firmie Comcept

Pecetowe gry Microsoftu trafią do pudełek i na platformę Steam

Pecetowe gry Microsoftu trafią do pudełek i na platformę Steam

Wybrane tytuły z katalogu wydawniczego firmy Microsoft doczekają się pudełkowych wydań oraz trafią na platformę Steam. Jest to zasługa umowy, jaką gigant z Redmond podpisał z firmą THQ Nordic, która została dystrybutorem tych produkcji. Dotyczy to m.in. gier ReCore, Super Lucky's Tale i Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection.

gry

Krystian Pieniążek

21 sierpnia 2018 11:21

Pecetowe gry Microsoftu trafią do pudełek i na platformę Steam
ReCore: Definitive Edition ukaże się 29 sierpnia [news zaktualizowany]

ReCore: Definitive Edition ukaże się 29 sierpnia [news zaktualizowany]

W sklepie Microsoftu pojawiła się gra ReCore: Definitive Edition, o której mówiło się od kilku miesięcy. Tytuł został szybko usunięty z oferty, gdyż najpewniej miał zostać zapowiedziany podczas jutrzejszej konferencji giganta z Redmond, ale w Internecie nic nie ginie i zachowały się potwierdzenia.

gry

Kamil Zwijacz

20 sierpnia 2017 21:41

ReCore: Definitive Edition ukaże się 29 sierpnia [news zaktualizowany]
ReCore może doczekać się wersji Definitive Edition

ReCore może doczekać się wersji Definitive Edition

ReCore, czyli najnowsze dzieło Keijiego Inafune (autora kultowego Mega Mana), prezentowało przyzwoity, aczkolwiek nie najwyższy poziom. Czy funkcjonująca jeszcze w sferze plotek wersja Definitive Edition mogłaby naprawić sytuację?

gry

Krystian Pieniążek

16 sierpnia 2017 09:06

ReCore może doczekać się wersji Definitive Edition
ReCore doczekało się triala i łatki skracającej czasy ładowania

ReCore doczekało się triala i łatki skracającej czasy ładowania

Dostępne od kilku tygodni na konsoli Xbox One i Windowsie 10 ReCore doczekało się półgodzinnej wersji trial oraz łatki skracającej długie czasy ładowania.

gry

Kamil Zwijacz

6 października 2016 11:33

ReCore doczekało się triala i łatki skracającej czasy ładowania
ReCore – pierwsze recenzje; tytuł ma spore problemy z wydajnością

ReCore – pierwsze recenzje; tytuł ma spore problemy z wydajnością

W sieci zaczęły ukazywać się pierwsze recenzje ReCore, a więc przygodowej gry akcji, za której powstanie odpowiada Keiji Inafune, współtwórca serii Mega Man. Krytycy wydają się podzieleni co do nowej produkcji, ale w dużej części wyrażają chłodne opinie. Pojawiły się także niepokojące informacje o problemach z wydajnością tytułu.

gry

Michał Kułakowski

12 września 2016 19:15

ReCore – pierwsze recenzje; tytuł ma spore problemy z wydajnością
ReCore - wymagania sprzętowe nowej gry twórcy Mega Mana

ReCore - wymagania sprzętowe nowej gry twórcy Mega Mana

Przygodowa gra akcji ReCore na konsolę Xbox One i PC-ty ukaże się 13 września. Na kilka dni przed jej debiutem poznaliśmy wymagania sprzętowe komputerowej wersji, która w minimalnej konfiguracji potrzebuje procesora Intel Core i5-4460 2.70 GHz, karty grafiki NVIDIA GeForce GTX 660 i 8 GB pamięci RAM.

gry

Kamil Zwijacz

6 września 2016 14:12

ReCore - wymagania sprzętowe nowej gry twórcy Mega Mana
Premiera Mighty No. 9 i bardzo krytyczne recenzje

Premiera Mighty No. 9 i bardzo krytyczne recenzje

Dziś debiutuje gra Mighty No. 9 - duchowy spadkobierca serii Mega Man. Niestety, zdaniem recenzentów najnowszej produkcji Keijiego Inafune bliżej do bycia drugorzędną kopią niż duchowym następcą kultowego cyklu.

gry

Jakub Błażewicz

21 czerwca 2016 10:30

Premiera Mighty No. 9 i bardzo krytyczne recenzje
Mighty No. 9  - platformówka ojca serii Mega Man osiągnęła złoty status

Mighty No. 9 - platformówka ojca serii Mega Man osiągnęła złoty status

Zespół Comcept poinformował, że będąca duchowym spadkobiercą marki Mega Man platformówka Mighty No. 9 osiągnęła złoty status. To pozwoliło autorom ujawnić termin premiery gry i możemy być pewni, że tym razem zostanie on dotrzymany.

gry

Adrian Werner

3 maja 2016 10:52

Mighty No. 9 - platformówka ojca serii Mega Man osiągnęła złoty status
Recore zadebiutuje dopiero w drugiej połowie tego roku

Recore zadebiutuje dopiero w drugiej połowie tego roku

Firma Microsoft poinformowała, że przygodowa gra akcji Recore zaliczy poślizg i ukaże się dopiero w drugiej połowie tego roku.

gry

Adrian Werner

6 stycznia 2016 11:47

Recore zadebiutuje dopiero w drugiej połowie tego roku
Microsoft publikuje listę ekskluzywnych gier na 2016 rok. Recore trafi także na PC

Microsoft publikuje listę ekskluzywnych gier na 2016 rok. Recore trafi także na PC

Microsoft opublikował zestawienie swoich pecetowych i xboksowych tytułów ekskluzywnych, które ukażą się w 2016 roku. Wśród nich znaleźć możemy np. Recore - przygodową grę akcji, która w ciągu nadchodzących miesięcy pojawi się zarówno na konsolach Xbox One, jak i na komputerach z systemem operacyjnym Windows 10.

gry

Krzysztof Nieradko

4 stycznia 2016 19:05

Microsoft publikuje listę ekskluzywnych gier na 2016 rok. Recore trafi także na PC

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl