Premiera Mighty No. 9 i bardzo krytyczne recenzje

Dziś debiutuje gra Mighty No. 9 - duchowy spadkobierca serii Mega Man. Niestety, zdaniem recenzentów najnowszej produkcji Keijiego Inafune bliżej do bycia drugorzędną kopią niż duchowym następcą kultowego cyklu.

Jakub Błażewicz

Ponad 2,5 roku po rozpoczęciu zbiórki i rekordowo wysokim wyniku końcowym, Mighty No. 9 – duchowy spadkobierca serii Mega Man od ojca cyklu, Keijiego Inafune – debiutuje na świecie na wszystkich ważniejszych platformach sprzętowych (w Polsce produkcja ukaże się w piątek 24 czerwca). Pierwotnie tytuł miał pojawić się jeszcze w zeszłym roku, następnie datę wydania przesunięto na początek 2016 roku i – później – na wiosnę. Wciąż też czekamy na premierę na przenośne konsole 3DS i PS Vita, ale jak dotąd nie podano jeszcze kiedy to nastąpi. Samo Mighty No. 9 to zręcznościowa gra platformowa w konwencji 2,5D, nawiązująca do klasyków gatunku. Na graczy czeka więc masa biegania, skakania i oczywiście walki z wrogimi robotami.

Na Mighty No. 9 czekaliśmy ponad 2 lata, ale najwyraźniej tytuł nie sprostał oczekiwaniom. - Premiera Mighty No. 9 i bardzo krytyczne recenzje - wiadomość - 2016-06-21
Na Mighty No. 9 czekaliśmy ponad 2 lata, ale najwyraźniej tytuł nie sprostał oczekiwaniom.

Wybrane recenzje:

Pomimo długiego oczekiwania i zebrania ogromnej kwoty na Kickstarterze, dla większości recenzentów Mighty No. 9 okazało się być tytułem przeciętnym. Owszem, nie brakuje pochwał pewnych elementów rozgrywki, za bardzo satysfakcjonującą mechaniką pędu i – choć tu już opinie były rozbieżne – poziom trudności kładący nacisk na umiejętności gracza oraz wykorzystanie chociażby Action Shifts (pozwalających m.in. na wyższe skoki oraz strzelanie do tyłu). Jednak w ocenie tego ostatniego elementu można znaleźć skrajnie różne opinie: od wspomnianych pochwał, po ostrą krytykę gry jako „frustrującej”, ale w żaden sposób niewynagradzającej. Zgodnie natomiast wieszano psy na grafice, z nudnymi, nie wartymi uwagi lokacjami (choć już projekty bossów części recenzentów przypadły do gustu – z wyjątkiem tragicznego ostatniego bossa). Równie źle gra wypada w zakresie dźwięku, z nijakim angielskim dubbingiem i nie najlepszą podstawową ścieżką dźwiękową, aczkolwiek oba problemy można rozwiązać przez przełączenie na japońskie głosy i 8-bitową muzykę.

Jak na ironię, jednym z najczęściej przewijających się zarzutów jest… zbytnia odtwórczość względem Mega Mana. Część krytyków posunęła się wręcz do stwierdzenia, że pewne elementy obecne w Mighty No. 9 zdają się być żywcem skopiowane z kultowej serii. Pomimo tego, w grze zabrakło magii oryginału, a wartość dodatkowych atrakcji (takich jak tryb wyzwań czy DLC dla nowej postaci) jest dyskusyjna. Jakkolwiek więc w wielu kwestiach recenzje są dość rozbieżne, to zdecydowana większość testujących uznała ostatnią produkcję Keijiego Inafune za wyjątkowo nieudaną kalkę serii z Mega Manem. Nasuwa się tylko pytanie, co z ambitnymi planami twórców odnośnie wydania kontynuacji, filmu fabularnego oraz animowanego serialu na podstawie gry, o których wspominał Inafune w wywiadzie z serwisem 4Gamer (fragmenty przetłumaczone na język angielski znajdziecie na stronie Siliconera).

Mighty No. 9

Mighty No. 9

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 21 czerwca 2016

Informacje o Grze
3.9

Gracze

5.8

Steam

5.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Zręcznościowe
2016-06-21
11:32

zanonimizowany307509 Legend

👎

To było do przewidzenia. Wyszedł na przeciętniak. Żadna strata dla mnie. Gry Megaman dostępne do tej pory są dla mnie wystarczające i wolę na coś innego. :P

Jak patrzyłem na ostatni gameplay Mighty i od razu wiedziałem, że nic dobrego nie będzie.

Mighty No.9 wygląda nieciekawie w porównanie do Megaman i Megaman Zero. Czuć tu mocno powtarzalność. Shovel Knight odniósł wielki sukcesu, bo twórcy poszli na urokliwy 2D Retro, innowacje i ulepszenie.

Nie do końca dotrzymali obietnicy np. zmieniali grafika 2D na 3D. Słyszałem też, że jedna z twórców Mighty często chodził na zabawy i inne gry zamiast pracować ciężko nad Mighty, żeby móc dotrzymać terminy.

Mighty No.9 nie jest zła gra, ale nie jest to "muszę zagrać". Twórcy Mighty nie postarali się i teraz zbierają baty.

Komentarz: zanonimizowany307509
2016-06-21
11:45

zanonimizowany1093317 Generał

https://www.youtube.com/watch?v=PxCP5Cjb9Hk
Tja, i kto będzie płakał teraz. Ale to było do przewidzenia. Jak będzie za 15 złotych to się sprawdzi to "cudo".

Komentarz: zanonimizowany1093317
2016-06-21
13:08

zanonimizowany307509 Legend

😍

Downgrade w Mighty No.9 to wielki skandal. Nie miał wysokie wymaganie, a tu takie rzeczy. To bez sensu. Rayman i Ori and the Blind Forest są o wiele ładniejsze i wcale nie potrzebują downgrade. :P

Nic dziwnego, że grafika i powtarzalność są główne zarzuty wielu recenzenci.

Komentarz: zanonimizowany307509

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl