Sid Meier’s Civilization VI - nowy film pokazuje zmiany w systemie miast
Studio Firaxis opublikowało nowy film z turowej strategii Sid Meier’s Civilization VI, który tłumaczy duże zmiany, jakie zajdą w sposobie rozbudowy miast w grze.
W sieci pojawił się nowy materiał video z Sid Meier’s Civilization VI, czyli kolejnej odsłony jednej z najpopularniejszych marek strategicznych. Film omawia sposób, w jaki funkcjonować będą miasta w grze. Co godne pochwały, autorzy, czyli ludzie ze studia Firaxis, przygotowali polskie napisy.
- Deweloper: Firaxis
- Wydawca: 2K Games
- Gatunek: turowa strategia
- Platformy: PC
- Data premiery: 21 października 2016 r.
Materiał trwa tylko trochę ponad dwie minuty, ale zawarto w nim sporo ciekawych informacji. W tym cyklu miasta zawsze stanowiły główny motor rozwoju cywilizacji, a najnowsza odsłona mocno zmieni sposób ich funkcjonowania. Metropolie nie będą ograniczone do jednego pola i zamiast tego otrzymamy możliwość ich rozbudowy na sąsiadujące heksy. Każde miasto wciąż posiadać ma jedno główne pole, a te, które będą otaczały otrzymają rolę dzielnic specjalizujących się w konkretnych zadaniach, takich jak np. badania naukowe, kultura czy produkcja.
Sid Meier’s Civilization VI zaoferuje spory wybór różnych typów dzielnic do wybudowania, a dodatkowo niektóre cywilizacje otrzymają własne unikalne rodzaje. Ponadto w trakcie rozgrywki będziemy mogli rozwijać zabudowę wchodzącą w skład tych pól. Przykładowo, wpierw postawimy bibliotekę, potem po wynalezieniu edukacji dodamy uniwersytet, a po dotarciu do czasów współczesnych otrzymamy opcję wybudowania laboratoriów badawczych.

Podczas konstruowania dzielnic istotną rolę odegra ich lokalizacja, gdyż odpowiednie jej dobranie zapewni przydatne bonusy. Innym elementem, który wpłynie na nasze decyzje będzie fakt, że cuda świata również zajmą odrębne pole i wiele z nich posiadać ma konkretne wymagania odnośnie miejsca budowy. Wszystko to stworzy system wzajemnych powiązań. Przykładowo, dzielnica teatralna otrzyma premię, jeśli będzie sąsiadowała z cudem świata.
Przypomnijmy na koniec, że Sid Meier’s Civilization VI zmierza wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na 21 października tego roku. Rodzimy dystrybutor gry, czyli firma Cenega, przygotuje pełną polską wersję językową.
- Sid Meier’s Civilization VI – oficjalna strona gry
- Graliśmy w Civilization VI - nie oceniajcie tej gry po promocyjnych obrazkach (zapowiedź)
- Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy

Cywilizacja 6
Sid Meier's Civilization VI
Data wydania: 21 października 2016
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Civilization (marka)
- Firaxis Games
- trailery (gry)
- PC
Komentarze czytelników
Haako Legionista

Warto dodać, że w tym samym czasie opublikowano filmik objaśniajcy cechy cywilizacji Ameryki i Teddy Roosevelt'a: [link]
W skrócie:
spoiler start
Amerykanie mogą szybciej zdobywać premię odnośnie ustrojów, mają lepsze myśliwce (P-51 Mustang, era przemysłowa) oraz specjalny budynek w dzielnicy kulturowej (studio filmowe, era nowoczesna - premia do turystyki). Bonusy Roosevelt'a to lepsza kawaleria (Rough Rider, era przemysłowa), premia dla wojsk gdy walczą na ojczystym kontynencie i bonus do turystyki w parkach narodowych.
spoiler stop
Grzesiu10 Centurion
W takim razie budynki jako takie nie będą powstawały na polu miejskim. Nie masz dzielnicy naukowej to nie zbudujesz biblioteki itd. Ciekawi mnie, czy taki dystrykt będzie musiał być obsadzony przez obywatela, aby działał. Pewnie tak będzie i na wejściu trzeba będzie z 3-4 obywateli zarezerwować do dystryktów.
Zmiany wyglądają ciekawie i dziwnie zarazem, ale wszystko przez to, że ciągle patrzę na nie przez pryzmat mechaniki z V(pewnie nie tylko ja) i w praktyce to będzie inaczej powiązane między sobą.