Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2016, 10:20

autor: Adrian Werner

Sid Meier’s Civilization VI - nowy film pokazuje zmiany w systemie miast

Studio Firaxis opublikowało nowy film z turowej strategii Sid Meier’s Civilization VI, który tłumaczy duże zmiany, jakie zajdą w sposobie rozbudowy miast w grze.

W sieci pojawił się nowy materiał video z Sid Meier’s Civilization VI, czyli kolejnej odsłony jednej z najpopularniejszych marek strategicznych. Film omawia sposób, w jaki funkcjonować będą miasta w grze. Co godne pochwały, autorzy, czyli ludzie ze studia Firaxis, przygotowali polskie napisy.

SID MEIER’S CIVILIZATION VI W SKRÓCIE:
  • Deweloper: Firaxis
  • Wydawca: 2K Games
  • Gatunek: turowa strategia
  • Platformy: PC
  • Data premiery: 21 października 2016 r.

Materiał trwa tylko trochę ponad dwie minuty, ale zawarto w nim sporo ciekawych informacji. W tym cyklu miasta zawsze stanowiły główny motor rozwoju cywilizacji, a najnowsza odsłona mocno zmieni sposób ich funkcjonowania. Metropolie nie będą ograniczone do jednego pola i zamiast tego otrzymamy możliwość ich rozbudowy na sąsiadujące heksy. Każde miasto wciąż posiadać ma jedno główne pole, a te, które będą otaczały otrzymają rolę dzielnic specjalizujących się w konkretnych zadaniach, takich jak np. badania naukowe, kultura czy produkcja.

Sid Meier’s Civilization VI zaoferuje spory wybór różnych typów dzielnic do wybudowania, a dodatkowo niektóre cywilizacje otrzymają własne unikalne rodzaje. Ponadto w trakcie rozgrywki będziemy mogli rozwijać zabudowę wchodzącą w skład tych pól. Przykładowo, wpierw postawimy bibliotekę, potem po wynalezieniu edukacji dodamy uniwersytet, a po dotarciu do czasów współczesnych otrzymamy opcję wybudowania laboratoriów badawczych.

Sid Meier’s Civilization VI - nowy filmik pokazuje zmiany w systemie miast - ilustracja #1

Podczas konstruowania dzielnic istotną rolę odegra ich lokalizacja, gdyż odpowiednie jej dobranie zapewni przydatne bonusy. Innym elementem, który wpłynie na nasze decyzje będzie fakt, że cuda świata również zajmą odrębne pole i wiele z nich posiadać ma konkretne wymagania odnośnie miejsca budowy. Wszystko to stworzy system wzajemnych powiązań. Przykładowo, dzielnica teatralna otrzyma premię, jeśli będzie sąsiadowała z cudem świata.

Przypomnijmy na koniec, że Sid Meier’s Civilization VI zmierza wyłącznie na pecety, a premiera zaplanowana została na 21 października tego roku. Rodzimy dystrybutor gry, czyli firma Cenega, przygotuje pełną polską wersję językową.

  1. Sid Meier’s Civilization VI – oficjalna strona gry
  2. Graliśmy w Civilization VI - nie oceniajcie tej gry po promocyjnych obrazkach (zapowiedź)
  3. Sid Meier's Civilization VI - kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej