
OtherSide Entertainment
Niezależne amerykańskie studio deweloperskie z siedzibą w Lincoln, w stanie Massachusetts. Firma tworzy gry przeznaczone na komputery osobiste i konsole, specjalizując się w opracowywaniu kontynuacji legendarnych marek, na czele z System Shockiem oraz Ultimą Underworld.
Historia
Historia studia rozpoczyna się we wrześniu 2013 roku, kiedy to zostało ono założone przez Paula Neuratha – branżowego weterana mającego na koncie między innymi cykl Ultima Underworld, Descent, System Shock 2 czy dwie pierwsze odsłony serii Thief. Początkowo jego firma działała pod nazwą Cerulean Sky Productions, jednak w sierpniu 2014 przemianowano ją na OtherSide Entertainment.
Celem Neuratha było opracowanie kontynuacji pierwszego z wymienionych cykli. By tego dokonać, zaprosił on do współpracy szereg byłych pracowników zespołu Looking Glass, z Nate’em Wellsem i Timem Stellmachem na czele. Ponadto w 2016 roku do ekipy dołączył Warren Spector, który wcześniej służył radą swoim kolegom.
W 2014 roku OtherSide Entertainment zapowiedziało swoje debiutanckie dzieło zatytułowane Underworld Ascension. Nieco ponad pół roku później przemianowano je na Underworld Ascendant i rozpoczęto zbiórkę crowdfundingową w serwisie Kickstarter (która zakończyła się umiarkowanym powodzeniem). Jak jednak miało się okazać, droga do jej premiery była jeszcze daleka. Grudzień 2015 roku przyniósł zapowiedź jeszcze jednej gry, czyli System Shocka 3. Po ponad dwóch latach pozycja znalazła wydawcę w postaci dysponującej prawami do marki firmy Starbreeze Publishing, a prace nad nią ruszyły na dobre.
Underworld Ascendant trafiło w ręce komputerowych graczy dopiero 15 listopada 2018 roku; po kilku miesiącach tytuł miał zadebiutować również na PlayStation 4, Xboksa One i Nintendo Switch.