Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 sierpnia 2022, 08:21

autor: Adrian Werner

Kolejne potwierdzenie: los System Shock 3 zależy od Tencent

Firma Nightdive Studios potwierdziła, że prawa do System Shocka 3 są całkowicie w rękach Tencentu i tylko od chińskiego giganta zależy, czy gra w ogóle powstanie.

Dowiedzieliśmy się trochę więcej na temat sytuacji System Shocka 3, czyli trzeciej odsłony klasycznej serii.

  1. Firma Nightdive Studios potwierdziła, że pełne prawa do trzeciej części cyklu zostały sprzedane chińskiej firmie Tencent.
  2. Tym samym tylko od Tencenta zależy, czy trzecia część cyklu w ogóle powstanie.
  3. W obecnej sytuacji prawa do marki są więc podzielone między dwa podmioty. Nightdive Studios posiada te pozwalające mu opracować remaki dwóch pierwszych odsłon cyklu, a Tencent jest właścicielem praw do ewentualnego System Shocka 3 oraz kolejnych części serii.

Przypomnijmy, że trzecią część cyklu zapowiedziano w 2015 roku. Nad grą pracowało studio OtherSide Entertainment, a na czele projektu stanął sam Warren Spector. Pierwotnie wydawcą miała być firma Starbreeze. Produkcja napotkała jednak wiele problemów. Po kilku latach zwolniono większość deweloperów, a prawa odsprzedano firmie Tencent.

W marcu tego roku Warren Spector przyznał, że zarówno on, jak i jego studio od ponad trzech lat nie pracują już nad tą grą. Dlatego jeśli Tencent zdecyduje się na opracowanie „trójki”, to najpewniej nowy zespół będzie ją tworzył od zera, zamiast próbować kończyć to, co pozostawiło po sobie Otherside Entertainment.

Nie zanosi się więc, abyśmy szybko mieli otrzymać kontynuację cyklu. Na pocieszenie pozostaje remake pierwszej odsłony cyklu, którego produkcja ma być już na ukończeniu.

  1. Oficjalna strona internetowa OtherSide Entertainment

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej