Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka System Shock 3 (PC)

System Shock 3 PC

Trzecia pełnoprawna odsłona kultowej serii pierwszoosobowych gier akcji z elementami RPG, której dwie poprzednie części ukazały się jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku.

Akcji | FPP | science fiction | elementy RPG

PC Windows
Okładka System Shock 3 (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

data nieogłoszona

System Shock 3 to wydana po ponad 15 latach przerwy, trzecia pełnoprawna odsłona kultowej serii przygodowych gier akcji z elementami RPG, zapoczątkowanej w 1994 roku przez studio Looking Glass Technologies, pod wodzą legendy branży Paula Neuratha. Za wydaną na platformie PC „trójkę” odpowiada ekipa studia OtherSide Entertainment, znana dotąd za sprawą RPG fantasy Underworld Ascendant. W skład zespołu deweloperskiego weszli jednak ludzie, którzy mają na swoim koncie udział przy powstaniu pierwszego System Shocka, a także takich hitów, jak Ultima Underworld, Thief: The Dark Project, Deus Ex, Neverwinter Nights, Dishonored, The Last of Us czy BioShock Infinite.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.3 / 10 na podstawie 127 głosów czytelników.

Gry podobne do System Shock 3

Wymagania wiekowe System Shock 3

18+

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą 8 września 2016, 10:03

I nie powróciłoby do niej, gdyby nie udział w produkcji firmy Electronic Arts. Dopóki amerykański gigant nie przejął roli wydawcy, zespoły Looking Glass oraz Irrational Games współpracowały nad projektem, który przeniósłby fabułę opartą na literackim Jądrze ciemności w realia science fiction. Electronic Arts zdecydowało jednak, że wolałoby wypuścić na rynek kontynuację System Shocka, toteż poczyniono odpowiednie zmiany w scenariuszu i w sierpniu 1999 roku „dwójka” zadebiutowała na PC. Tym razem mocniej skupiono się na elementach RPG, by tytuł wyróżniał się na tle innych gier FPP: mogliśmy rozwijać umiejętności poprzez cybernetyczne wszczepy oraz badać przeciwników, by skuteczniej radzić sobie z nimi w walce. Dodatkowy nacisk został położony także na atmosferę. System Shock 2 to momentami horror pełną gębą, a scena pierwszego spotkania ze znaną z poprzedniej części sztuczną inteligencją SHODAN przeraża skuteczniej niż jakikolwiek wyskakujący zza rogu potwór.