Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 marca 2022, 10:05

Warren Spector nie pracuje nad System Shock 3; gra całkowicie w rękach Tencentu

Warren Spector i studio OtherSide Entertainment prawdopodobnie nie są już zaangażowani w produkcję System Shocka 3. Chińska firma Tencent, która miała dofinansować grę, wydaje się mieć pełną kontrolę nad projektem.

W SKRÓCIE:
  • ze słów Warrena Spectora wynika, że ani on, ani studio OtherSide Entertainment nie pracują nad System Shockiem 3 od trzech lat;
  • prawa do gry przejęła wówczas chińska firma Tencent, która ma dalej rozwijać projekt;
  • Spector i spółka tworzą natomiast nową grową markę – jako w pełni niezależne studio.

Niespełna dwa tygodnie temu informowaliśmy Was o tym, że Warren Spector i studio OtherSide Entertainment pracują nad nową grową marką, której kluczowym elementem będzie fabuła, a w szczególności decyzje podejmowane przez gracza. Wydawało się, że deweloper zamierza rozwijać ten projekt równolegle z powstającym od kilku lat System Shockiem 3. Jednak z niedawnego wywiadu udzielonego przez Spectora portalowi VentureBeat wynika, że zarówno on, jak i OtherSide Entertainment od trzech lat nie pracują nad grą.

Zapytany o trzecią część tego kultowego cyklu, ojciec marki odpowiedział dość lakonicznie:

W zeszłym roku wydaliśmy oświadczenie. Na tę chwilę nie ma nic więcej do dodania. Tencent rozwija franczyzę. Firma sama ogłosi to, co będzie chciała. Nie mogę powiedzieć nic więcej. […] Pracowaliśmy nad tym [nad System Shockiem 3 – dop red.] w 2018 i 2019 roku. To wszystko.

Warto tutaj wspomnieć, że ostatnie w miarę konkretne informacje na temat System Shocka 3 otrzymaliśmy właśnie w 2019 roku. Warren Spector zdradził wtedy, iż w grze zabraknie klas postaci i tradycyjnego drzewka rozwoju. Produkcja miała za to bazować na dwóch unikalnych pomysłach, mających wyróżniać ją na tyle konkurencji. Jakich? Tego się wówczas nie dowiedzieliśmy – i możliwe, że już tak pozostanie.

W 2020 roku przez OtherSide Entertainment przetoczyła się bowiem fala zwolnień, po której ogłoszono, iż firma Tencent wykupiła domeny SystemShock3.com i SystemShock4.com. Początkowo miało to oznaczać, że chiński gigant dofinansuje trójkę, lecz ostatecznie najwyraźniej przejął nad nią pełną kontrolę.

Trudno określić kierunek, w którym firma Tencent rozwinie markę System Shock – o ile w ogóle to zrobi. Niejako na pocieszenie warto przypomnieć, że w 2022 roku powinien wyjść remake jedynki, który opracowuje studio Nightdive. Produkcja gry wydaje się iść całkiem nieźle, a co więcej – istnieje spora szansa na jej polską wersję językową.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej