Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2019, 11:41

autor: Aquma

System Shock 3 bez klas postaci, ale z oryginalnymi pomysłami

Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Warrenem Spectorem - kultowym deweloperem, który stworzył serie Deus Ex i System Shock, a obecnie pracuje nad nową odsłoną drugiego ze wspomnianych cykli. Dzięki rozmowie poznaliśmy kilka detali na temat powstającej produkcji.

Z Shodan nie ma żartów. - System Shock 3 bez klas postaci, ale z oryginalnymi pomysłami - wiadomość - 2019-09-30
Z Shodan nie ma żartów.

W SKRÓCIE:

  1. System Shock nie będzie miał klas postaci - rozwój zostanie oparty o wszczepy i ekwipunek;
  2. w grze znajdzie się kilka oryginalnych pomysłów;
  3. produkcja jest tworzona przede wszystkim dla fanów, ale ma trafić także do młodszych graczy;
  4. interfejs będzie dostosowany do gamepada.

Serwis GameSpot przeprowadził niedawno wywiad z deweloperem Warrenem Spectorem, odpowiedzialnym za stworzenie znanych cykli tzw. immersive simów - Deus Ex i System Shock. Tematem rozmowy była głównie nowa część drugiej ze wspomnianych serii, powstająca w studiu OtherSide Entertainment (Spector odgrywa kluczową rolę w procesie produkcji). Dzięki temu poznaliśmy szereg nowych informacji na temat tego tytułu.

System Shock 3 bez klas postaci...

Jednym z najważniejszych ujawnionych detali jest brak klas postaci. W grze zabraknie też tradycyjnego drzewka rozwoju - ale nie oznacza to, że nie będziemy mogli dostosować bohatera do swoich oczekiwań. Wręcz przeciwnie, twórcy chcą, by gracze mieli szeroki wybór w zakresie stylu gry, ale chcą im go zaoferować bez zaburzania immersji.

Jedną z cech charakterystycznych immersive simów jest to, że to Ty jesteś w tym świecie. Ty, a nie twój mały, 64-pikselowy awatar czy cokolwiek innego. Chodzi o to, że podejmujesz decyzje, które uważasz za odpowiednie w danej sytuacji. Dla mnie najważniejsze jest więc to, żeby każdy gracz miał swój indywidualny styl gry. Tak jak w Deus Ex i w innych grach, tak i tutaj mamy modyfikacje ciała i te służące do walki.

To była część pierwszego System Shocka. Damy Ci kilka wszczepów i będziesz mógł zainstalować tylko niektóre z nich. Więc będzie modyfikacja oraz wzmacnianie ciała i postaci. Ale chcemy, żeby to służyło Twojemu stylowi gry. Hipotetycznie, jeśli jesteś postacią, która lubi się skradać i unikać walki, urządzenie maskujące może być dla Ciebie użytecznym narzędziem. Wszystko polega na wspieraniu indywidualnego stylu gry - czytamy w wywiadzie.

Pierwsze screenshoty z System Shock 3 prezentują się obiecująco.
Pierwsze screenshoty z System Shock 3 prezentują się obiecująco.

Typowo dla omawianego gatunku, kluczowe znaczenie będzie miał także gromadzony ekwipunek - w dużej mierze to właśnie posiadane przedmioty zdecydują o zakresie naszych możliwości.

W tej grze, tak jak w podobnych produkcjach, postać będzie można rozwijać poprzez ekwipunek. Będziesz zdobywać różne rzeczy. Stworzone narzędzia pozwolą Ci na interakcje z naszym symulowanym światem oraz wrogami - w unikalny sposób, który będzie służył Twojemu stylowi gry - czytamy dalej.

...za to z dwoma unikatowymi pomysłami

Warren Spector zapowiedział też, że w System Shock 3 znajdziemy dwa unikatowe pomysły, dzięki którym produkcja wyróżni się na tle innych gier. Niestety nie był gotowy zdradzić żadnych detali, w obawie o to, że mechanika zmieni się jeszcze, nim tytuł trafi w ręce graczy. Możemy jednak spodziewać się, że deweloperzy nie będą jedynie powielali znanych rozwiązań.

Jest trochę za wcześnie (by rozmawiać o detalach - przyp. red.), ale powiem wam, że mamy dwie rzeczy, które moim zdaniem naprawdę wyróżnią grę. Naprawdę nie cierpię udawać skromnego, ale nie jestem gotowy, aby o nich mówić, ponieważ mogą nie działać tak, jak chcemy. Często brakuje Ci na pewne rzeczy czasu, ale my próbujemy dwóch rozwiązań. Obydwa są podobne do tego, co zrobili inni, ale my idziemy z nimi znacznie dalej i skręcamy w kilka interesujących stron - czytamy.

Warren Spector / Źródło: profil Warrena Spectora na Twitterze.
Warren Spector / Źródło: profil Warrena Spectora na Twitterze.

Fani serii są priorytetem

Choć seria System Shock ma już swoje lata, to wciąż może się pochwalić grupą bardzo oddanych wielbicieli. Twórca wypowiada się o tych graczach bardzo ciepło, nazywając ich VIP-ami”. Jego zdaniem to właśnie dla nich, w pierwszej kolejności, jest tworzona omawiana produkcja - choć oczywiście zależy mu na tym, by spodobała się także nowemu pokoleniu miłośników interaktywnej rozrywki.

Priorytetem jest dla mnie uhonorowanie VIP-ów. SHODAN (sztuczna inteligencja będąca antagonistką cyklu - przyp. red.) jest uwielbiana przez zaskakująco dużą liczbę fanów. Mamy całkiem obszerną listę mailingową i przez lata ludzie często do mnie pisali. Inna firma, Night Dive, wydała kilka lat temu oryginalne gry i sprzedawały się naprawdę dobrze. Wiemy, że System Shock ma fanów i nie chcemy ich zawieść. Ale wiemy też, że musimy trafić do większej grupy odbiorców.

Nie pamiętam dokładnego budżetu pierwszego System Shocka, ale gwarantuję, że był sześciocyfrowy. Teraz po prostu musisz sprzedać swoje dzieło szerszej publiczności. To, co kiedyś było hitem, dziś wygląda jak straszna porażka. Musimy więc zwiększyć liczbę odbiorców i balansowanie pomiędzy tymi dwoma rzeczami jest trudnym procesem. Czuję się jak gimnastyczka na równoważni, ale jestem przekonany, że możemy to zrobić. Czas pokaże - czytamy.

System Shock 3 - grafika koncepcyjna.
System Shock 3 - grafika koncepcyjna.

Nie tylko na PC?

Według dotychczasowych informacji System Shock 3 zmierza wyłącznie na komputery, ale warto odnotować, że odpowiadając na jedno z pytań Warren Spector wspomniał o interfejsie dostosowanym do kontrolerów”. Nie da się więc wykluczyć, że tytuł pojawi się także na innych platformach.

Tak jak mówisz (chodzi o dziennikarza, który przeprowadzał wywiad - przyp. red.), miłośnicy komputerów PC i konsol w pewnym sensie są teraz tą samą publicznością. Więc musimy mieć interfejs, który będzie działał na kontrolerach i wszystko to, co jest wymagane w nowoczesnej grze - przekonywał deweloper.

Warto przypomnieć, że produkcja OtherSide Entertainment nie ma na razie wyznaczonej daty premiery. Niedawno otrzymaliśmy zwiastun z pierwszymi fragmentami rozgrywki.

  1. System Shock 3 - strona oficjalna
  2. Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

System Shock 3

System Shock 3