Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Fantasy - Gry RPG PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku rpg o tematyce fantasy na platformę PC Windows ułożone według popularności.

RPG. Gatunek gier, w skład którego wchodzą wszelkie produkcje z przeważającą liczbą elementów rozwoju prowadzonego bohatera (bądź grupy bohaterów) i rozbudowanych statystykach postaci, a także cechujące się wielowątkową fabułą i wielowątkowymi questami. Zaliczmy do niej zarówno klasyczne gry RPG bazujące na walce turowej i zasadach rodem z "papierowych gier RPG" (Baldur's Gate, Fallout), jak i RPG akcji z dynamiczną walką toczoną w czasie rzeczywistym (seria Gothic) oraz jRPG, czyli bardzo charakterystyczne tytuły bazujące na stylistyce i kulturze państw dalekiego wschodu, w tym anime i mandze (cykle Final Fantasy i Kingdom Hearts).

Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3: Dziki Gon

RPG 19 maja 2015

Gra action RPG, stanowiąca trzecią część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach cyklu, Wiedźmin 3: Dziki Gon bazuje na motywach twórczości literackiej Andrzeja Sapkowskiego, jednak nie jest bezpośrednią adaptacją żadnej z jego książek. Fabuła gry koncentruje się na kilku wątkach dotyczących m.in. utraconej miłości Geralta, inwazji Nilfgaardu na Królestwa Północy oraz tytułowych, mitycznych łowów. Rozgrywka utrzymana jest w sandboksowym stylu, dając graczom dużą swobodę w eksplorowaniu rozległego świata (ponad 40-krotnie większego niż w Wiedźmin 2: Zabójcy Królów) i wykonywaniu setek pobocznych misji. Deweloperzy ze studia CD Projekt RED zadbali o solidną porcję nowości, w tym nowy silnik REDengine3, oferujący znakomitej jakości oprawę audiowizualną.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Monster Hunter: World
Monster Hunter: World

RPG 9 sierpnia 2018

Kolejna odsłona popularnego cyklu gier akcji z elementami RPG, rozwijanego przez firmę Capcom głównie na konsolach i handheldach firm Nintendo oraz Sony. W Monster Hunter World fabuła nie odgrywa szczególnie ważnej roli, a gracz wciela się po prostu w tytułowego łowcę potworów, którego zadaniem jest zbadanie tajemnic kontynentu znanego jako Nowy Świat i zabijanie coraz potężniejszych bestii w ramach kolejno przyjmowanych zleceń. Gra oddaje do naszej dyspozycji rozległy, otwarty świat, który możemy przemierzać zarówno na piechotę, jak i na grzbiecie okiełznanego potwora. Filarem rozgrywki nie jest jednak eksploracja, ale eliminacja kolejnych bestii, z których każda dysponuje odrębnym wachlarzem mocnych i słabych stron. Starcia toczą się w czasie rzeczywistym, a podczas nich czynimy użytek z rozbudowanego arsenału broni białej, dystansowej oraz rozmaitych gadżetów. Sukces gwarantuje zaś nie tylko odpowiednia taktyka, ale także umiejętność wykorzystania topografii terenu.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

RPG 17 maja 2011

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Gothic 3
Gothic 3

RPG 13 października 2006

Trzecia odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG, zapoczątkowanej w 2001 roku przez nieznane wcześniej studio Piranha Bytes. Tytuł pozwala nam prześledzić dalsze losy Bezimiennego, przenosząc nas ponownie do znanego uniwersum fantasy, które w przeciwieństwie do poprzednich części gry zostało znacznie rozbudowane. Świat gry złożony jest z 3 odmiennych krain: królestwa Myrtany, skutego lodem Nordmaru oraz pustynnego Varrantu. Gracz może w dowolny sposób kształtować fabułę opowieści, wykonując kolejne z blisko 1000 przygotowanych zadań, dla każdej z dziesięciu dostępnych w grze frakcji. W zależności od tego po której stronie konfliktu finalnie się opowie, doprowadzi to do jednego z trzech możliwych zakończeń. Nowa część cyklu niesie ze sobą sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki, m.in. nowe umiejętności, znacząco rozbudowujące możliwości rozwoju postaci, ulepszony ekran ekwipunku czy też uproszczenie systemu walki. Uwagę zwraca też spory rozmach w warstwie wizualnej.

Pillars of Eternity II: Deadfire
Pillars of Eternity II: Deadfire

RPG 8 maja 2018

Kontynuacja rozbudowanej gry RPG, opracowana przez zespół Obsidian Entertainment. Opowiedziana w grze historia kontynuuje wątki rozpoczęte w pierwszej odsłonie cyklu – Eothas, czyli bóg światła i odrodzenia, powraca do życia, wcielając się w posąg pogrzebany pod należącą do protagonisty warownią. Pomimo że twierdza zostaje zniszczona, bohater uchodzi z życiem. Od tej pory ma jednak do wykonania kolejne zadanie polegające nie tylko na odszukaniu Eothasa, lecz także na uzyskaniu odpowiedzi na pytania, jakie mogą wprowadzić chaos do świata bóstw i śmiertelników. Jak sugeruje tytuł, produkcja zabiera nas w podróż na położony daleko na wschodzie archipelag Deadfire, po którym poruszamy się zarówno na piechotę, jak i drogą wodną. Akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym, a rozgrywka po raz kolejny została oparta na eksploracji, wykonywaniu rozmaitych, mniej lub bardziej ważnych misji oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Warto nadmienić, że świat Pillars of Eternity II: Deadfire żyje własnym życiem, a wybory dokonane przez nas w pierwszej części serii nie pozostają tutaj bez znaczenia. Zmian i usprawnień doczekały się interfejs i system dialogów, a także sama oprawa graficzna, wzbogacona choćby o dynamicznie zmieniającą się pogodę.

Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 19 stycznia 2016

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

Gothic
Gothic

RPG 15 marca 2001

Osadzona w realiach fantasy gra RPG akcji, opracowana przez debiutujące niemieckie studio Piranha Bytes, założone przez byłych członków prężnego w latach 90-tych Greenwood Entertainment. W grze wcielamy się w bezimiennego bohatera, który wraz z innymi skazanymi trafia do kolonii karnej na wyspie Khorinis. Jak się jednak okazuje, nie jest on kolejnym pospolitym przestępcą, a wybrańcem bogów mającym oswobodzić krainę od sił zła, rządzonych przez potężnego demona zwanego Śniącym. W trakcie swych przygód nasz protoplasta przyłączy się do jednego z trzech obozów i stanie przed szeregiem zadań, podczas których napotka ponad 200 postaci niezależnych oraz kilkadziesiąt rodzajów potworów. Wraz z awansem na kolejny poziom doświadczenia, Bezimienny rozwija swe współczynniki i nauczy się nowych umiejętności – zarówno bojowych, jak i magicznych. Atutem gry jest wysokiej jakości oprawa audio-wizualna, stworzona przy pomocy autorskiego silnika ZenGin.

Gothic II: Noc Kruka
Gothic II: Noc Kruka

RPG 22 sierpnia 2003

Oficjalne rozszerzenie do drugiej części serii RPG akcji Gothic. Dodatek wzbogaca dzieło studia Piranha Bytes o zupełnie nową historię fabularną, nie związaną z wydarzeniami opisanymi w grze podstawowej. Zadaniem Bezimiennego jest pomóc Magom Wody w pokonaniu znanego z pierwszego Gothica magnata imieniem Kruk. Pragnie on zdobyć potężny artefakt zwany Szponem Beliara, który ukryty został w świątyni boga Adanosa. Podczas gry odwiedzimy zarówno nowe, jak i te znane nam już lokacje, które dla potrzeb dodatku powiększono i wzbogacono o nowe sekretne miejsca. Autorzy wprowadzili całą masę dodatkowych zadań, potworów, ekwipunku oraz szereg nowych postaci niezależnych – także tych znanych z pierwszej części serii. Wybór profesji wzbogacił się o nowe alternatywy, znacznemu zwiększeniu uległ też poziom trudności rozgrywki. Poza kolejnymi usprawnieniami silnika oraz szaty graficznej, wyeliminowano także szereg błędów odkrytych w podstawowej wersji gry.

Dark Souls: Prepare to Die Edition
Dark Souls: Prepare to Die Edition

RPG 21 sierpnia 2012

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

Wiedźmin
Wiedźmin

RPG 26 października 2007

Oparta na motywach cyklu opowiadań i powieści Andrzeja Sapkowskiego gra RPG akcji autorstwa studia CD Projekt RED. Fabuła kampanii głównej osadzona została w roku 1270, pięć lat po zakończeniu wojny Królestw Północnych. Geralt, który utracił pamięć powraca do wiedźmińskiej twierdzy Kaer Morhen. Wkrótce zostaje ona zaatakowana przez bandę zwaną Salamandrą... Ruszając tropem napastników bohater wikła się w zawiłą intrygę związaną z działaniami Zakonu Płonącej Róży. Wykonując kolejne zadania gracz ma okazję odwiedzić szereg miejsc i napotkać postaci znane z kart powieści. Deweloperzy postarali się o sporych rozmiarów świat gry, który dynamicznie reaguje na poczynania głównego bohatera. Od strony technicznej Wiedźmin korzysta z gruntownie przebudowanego silnika Aurora Engine.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Divinity: Grzech Pierworodny
Divinity: Grzech Pierworodny

RPG 30 czerwca 2014

Divinity: Original Sin to wyprodukowana przez belgijskie studio Larian gra cRPG, stanowiąca kolejną odsłonę marki Divinity. Akcja osadzona została przed wydarzeniami przedstawionymi w Divine Divinity (2002). Fabuła ukazuje perypetie pary młodych Łowców Źródła, którzy muszą zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Rozgrywka bazuje na klasycznych mechanizmach cRPG. Gracz kieruje poczynaniami drużyny złożonej z maksymalnie czterech herosów, z którymi wykonuje zlecane misje, eksploruje lokacje i walczy z wrogami. Wraz z nabywanym doświadczeniem, postaci mogą zwiększać posiadane atrybuty psycho-fizyczne i opanowywać nowe umiejętności. Poza trybem jednoosobowym Divinity: Original Sin oferuje również możliwość zabawy w kooperacji z drugim graczem za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Dark Souls III
Dark Souls III

RPG 24 marca 2016

Kolejna odsłona serii mrocznych RPG akcji, zapoczątkowanej i rozwijanej przez japońskie studio From Software. Tytuł osadzony jest w tym samym uniwersum fantasy i pod względem zawartości nie ustępuje pierwszej części cyklu, oferując zupełnie nową historię, w której odwiedzamy 12 niedostępnych wcześniej lokacji. Jednocześnie gra jest nieco bardziej rozbudowana fabularnie, a samej rozgrywce towarzyszy ponad godzina przerywników filmowych. W grze znajdziemy aż 12 klas postaci, 45 nowych przeciwników i 15 wymagających bossów, 100 broni, 40 zbroi oraz prawie 200 innych elementów ekwipunku. Jedną z najważniejszych nowości jest możliwość składania ofiar z ciał pokonanych wrogów, która pozwala m.in. na przyzywanie określonych postaci lub nawiedzenie gry innego gracza. Pojawiły się także nieobecne wcześniej techniki walki mieczem, których uczymy się stopniowo w miarę postępów w grze. Całość zachowała charakterystyczny klimat oraz typowy dla serii wysoki poziom trudności.

Wiedźmin: Edycja Rozszerzona
Wiedźmin: Edycja Rozszerzona

RPG 19 września 2008

Poprawiona i rozszerzona edycja bestsellerowej gry RPG studia CD Projekt RED, bazującej na motywach kultowej prozy fantasy Andrzeja Sapkowskiego. Nowa wersja gry niesie ze sobą sporo zmian, zarówno w kwestii zawartości, jak i aspektów technicznych. Autorzy wprowadzili sporą liczbę poprawek, eliminujących podstawowe mankamenty swej produkcji, takie jak stabilność gry, długi czas wczytywania oraz liczne błędy w zagranicznych wersjach językowych. Znacznie wzbogacono paletę postaci niezależnych oraz sceny dialogowe i mimikę twarzy. Modyfikacji uległ też system walki i interfejs użytkownika, w którym pojawił się m.in. udoskonalony ekran ekwipunku. W warstwie merytorycznej dodano także dwie zupełnie nowe przygody oraz edytor D’jinii, pozwalający na opracowanie własnych modyfikacji. Edycję wzbogacono dodatkowymi płytami, zawierającymi ścieżkę dźwiękową oraz filmy z procesu produkcji, a także rozbudowaną instrukcję, mapę, poradnik i ekskluzywne 50-stronicowe opowiadanie samego Sapkowskiego.

Pillars of Eternity
Pillars of Eternity

RPG 26 marca 2015

Pillars of Eternity to gra cRPG w klasycznym stylu, wyprodukowana przez studio Obisidian Entertainment przy wsparciu ze strony użytkowników platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja gry osadzona została w pełnym magii świecie, zamieszkałym przez wiele fantastycznych stworzeń. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który z pomocą towarzyszy musi wykonać szereg niebezpiecznych zadań. Rozgrywka w Pillars of Eternity wzorowana jest na klasykach pokroju Baldur's Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment. Twórcy zdecydowali się sięgnąć po takie rozwiązania jak chociażby mechanika walki z systemem aktywnej pauzy. W grze nie brakuje również rozbudowanego systemu rozwoju postaci oraz bogatego asortymentu broni i elementów wyposażenia, którym bohaterowie mogą się posługiwać.

Wiedźmin 3: Krew i wino
Wiedźmin 3: Krew i wino

RPG 31 maja 2016

Drugie fabularne rozszerzenie DLC do wydanego w maju 2015 roku RPG akcji Wiedźmin 3: Dziki Gon rodzimego CD Projekt RED. Akcja dodatku zatytułowanego Krew i wino przenosi nas do całkiem nowej krainy Touissant, będącej jednym z niewielu państw wiedźmińskiego uniwersum, którego nie dotknęła wojenna pożoga. Poproszony o pomoc przez księżną Annę Henriettę, wiedźmin Geralt będzie musiał stawić czoła grasującemu w krainie mordercy. Poza głównym wątkiem fabularnym, dodatek oferuje także masę zadań pobocznych (w sumie ok. 90 misji) oraz nowe aktywności, takie jak udział w turniejach rycerskich czy rozbudowa winnicy pełniącej rolę siedziby bohatera, a całość obliczona jest na ok. 30 dodatkowych godzin rozgrywki i pozwala na rozwinięcie postaci do maks. 100. poziomu. W grze pojawiają się nowe potwory i postaci niezależne, dodatkowa talia kart do Gwinta, 30 niedostępnych wcześniej broni i 100 elementów pancerza. Jedną z kluczowych zmian jest także gruntownie przemodelowany interfejs użytkownika.

Two Worlds II: Echoes of the Dark Past 2
Two Worlds II: Echoes of the Dark Past 2

RPG 19 lipca 2018

Niesamodzielny dodatek do gry Two Worlds II, opracowany z myślą o zabawie w trybie multiplayer. W Echoes of the Dark Past 2 pomagamy najemnikom Vanderbilt lub opowiadamy się po stronie ekspedycji z Uniwersytetu Veneficus, starając się dotrzeć do antycznego grobowca zbudowanego przez zakon Tenebrae.

Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls

RPG 25 marca 2014

Pierwszy oficjalny dodatek do trzeciej odsłony kultowej serii gier hack-and-slash Diablo. Rozszerzenie przygotowane przez ekipę deweloperską Blizzard Entertainment wzbogaca kampanię główną o piąty akt, w którym Anioł Śmierci, Maltael, pragnie za wszelką cenę położyć kres wojnie pomiędzy istotami niebiańskimi i demonami, w czym pomóc ma mu Czarny Kamień, wiążący duszę Diablo. Dodatek wprowadza również nowego grywalnego bohatera – Krzyżowca, a także podnosi limit doświadczenia postaci do 70. poziomu. W Diablo III: Reaper of Souls twórcy zdecydowali się zmodyfikować system zdobywania łupów, które – choć rzadsze – są teraz cenniejsze i lepiej dopasowane do konkretnego bohatera. Zmiany widoczne są także w oprawie wizualnej gry, która stała się znacznie mroczniejsza, niż w jej podstawowej wersji.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online

RPG 4 kwietnia 2014

Gra MMORPG osadzona w uniwersum serii The Elder Scrolls. Za stworzenie The Elder Scrolls Online odpowiada ponad 250-osobowy zespół deweloperski studia ZeniMax Online. Akcja toczy się tysiąc lat przed wydarzeniami przedstawionymi w The Elder Scrolls V: Skyrim. Ród Thern pragnie odzyskać dawną potęgę i zawiera pakt z nekromantą Mannimarco. Ten jednak w sekrecie sprzymierzył się z demonem Molag Balem, który chce zdobyć władzę nad światem. Bohaterowie kreowani przez graczy mogą opowiedzieć się po stronie jednej z trzech frakcji (Pakt Ebonheart, Dominium Aldmeru i Przymierze Daggerfall), a także wstąpić do szeregu mniejszych organizacji jak gildie magów, wojowników bądź złodziei. Rozgrywka łączy elementy doskonale znane fanom serii TES z rozwiązaniami typowymi dla produkcji MMORPG.

The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

RPG 28 października 2016

Zremasterowana edycja piątej odsłony słynnego cyklu RPG The Elder Scrolls, przygotowana przez firmę Bethesda z myślą o pecetach oraz konsolach ósmej generacji. Akcja gry toczy się 200 lat po wydarzeniach ukazanych w Oblivion, a gracze wcielają się w postać jednego z ostatnich dovakhiinów, czyli osób potrafiących pochłaniać dusze smoków. Kiedy pokryte łuskami bestie zaczynają ponownie pojawiać się na niebie, a przepowiednia zwiastuje nadejście boga zniszczenia Alduina, zadaniem bohatera staje się zapobieżenie apokalipsie. The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition oferuje grę podstawową wraz ze wszystkimi oficjalnymi dodatkami oraz całym szeregiem usprawnień graficznych. Deweloperzy zatroszczyli się m.in. o wyższej jakości tekstury oraz efekty, takie jak wolumetryczne oświetlenie czy dynamiczna głębia pola. Jedną z głównych atrakcji tej edycji jest także wprowadzenie wsparcia dla fanowskich modyfikacji nie tylko na pecetach, ale także w wersjach konsolowych.

Diablo III
Diablo III

RPG 15 maja 2012

Trzecia część cieszącej się ogromną popularnością serii gier RPG akcji, wykreowanej i rozwijanej przez firmę Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo III ponownie zabiera graczy do świata Sanktuarium, gdzie muszą stawić czoła siłom zła. Akcja osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Na katedrę w Tristram spada tajemnicza kometa, za sprawą której budzą się piekielne zastępy... Diablo III wprowadza m.in. nowe klasy postaci oraz zmieniony system rozwoju umiejętności herosów. Deweloperzy z Blizzarda pokusili się także o jeszcze bardziej dynamiczną mechanikę walki, rozbudowane funkcje społecznościowe (w tym sklepik pozwalający sprzedawać znajdywane przedmioty innym graczom), a także niezwykle klimatyczną oprawę audiowizualną.

Gothic II
Gothic II

RPG 29 listopada 2002

Bezpośredni sequel bestsellerowej gry RPG studia Piranha Bytes z 2001 roku. Gra kontynuuje fabułę poprzedniczki, przenosząc nas ponownie do fantastycznej krainy Myrtany, w której trwa walka pomiędzy siłami dobra i zła. Tym razem nasz bezimienny bohater stawi czoła Armii Ciemności dowodzonej przez Smoki, wezwane przez głównego antagonistę pierwszej części – demona Śniącego. Aby odzyskać siły i utracone zdolności, nasz protoplasta będzie musiał przyłączyć się do jednego z trzech stronnictw i odnaleźć lorda Hagena, którego pomoc będzie niezbędna w pokonaniu zła. W porównaniu z poprzednią odsłoną gry, akcja Gothica II toczy się w znacznie bardziej rozległych i zróżnicowanych lokacjach, zaś fabuła jest bardziej nieliniowa i oferuje szereg zadań dodatkowych, wykonywanych na zlecenie rozmaitych gildii. W grze pojawia się cała masa nowych broni, ekwipunku oraz potworów, którym będziemy musieli sprostać. Znaczącej poprawie uległa też AI postaci niezależnych oraz oprawa graficzna tytułu.