
Data wydania: 9 maja 2024
Pośrednia kontynuacja King Arthur: Knight's Tale, taktycznej gry RPG od studia NeocoreGames (pierwotnie zapowiedziana jako dodatek). W King Arthur: Legion IX wcielamy się w trybuna, który przygotowuje swe demoniczne wojska do inwazji na Avalon, by wznieść tam nowy Rzym.
Gracze
Steam
OpenCritic
King Arthur: Legion IX jest pośrednią kontynuacją taktycznej gry RPG z 2022 roku pod tytułem King Arthur: Knight’s Tale, zapowiedzianą oryginalnie jako jej rozszerzenie. Została opracowana przez autorów pierwowzoru, czyli węgierskie studio NeocoreGames, któremu rozpoznawalność na całym świecie przyniosła seria The Incredible Adventures of Van Helsing oraz gra Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr.
King Arthur: Legion IX zabiera nas w podróż na mistyczną wyspę Avalon, znaną z pierwowzoru. Kraina musi zmierzyć się z zupełnie nowym zagrożeniem, bowiem drogę do niej odkrył tytułowy rzymski Dziewiąty Legion – demoniczna formacja wysłana przez martwego cesarza Septimusa Sullę, by znalazła wyjście z Tartaru – i przygotowuje się do rozpoczęcia inwazji.
Głównym bohaterem gry jest trybun legionu Gajusz Juliusz Mento. Prowadząc swoje wojska, protagonista odkrywa pozostałości rzymskiej kolonii w Avalonie i mierzy się z Rycerzami Okrągłego Stołu, podążając tropem tajemnic Pani Jeziora. Od podjętych przez nas decyzji zależy, czy odzyska człowieczeństwo, czy już na zawsze pozostanie demonem.
Największą nowością wprowadzoną w King Arthur: Legion IX jest rzymska kampania fabularna składająca się z 15 misji. Dodatkowe zadania to okazja nie tylko do zgłębienia niesłyszanej dotąd opowieści, lecz również do poznania nowych postaci – zarówno przyjaciół (w tym sześciu grywalnych członków drużyny), jak i wrogów.
Gra przynosi również zmiany w mechanice walki, a także pozwala nam poprowadzić do boju większy oddział niż pierwowzór. Dodatkową atrakcją jest Nova Roma – miasto, które stopniowo wznosimy i rozwijamy, stawiając struktury zapewniające bohaterom rozmaite korzyści. Musimy przy tym rozważnie zarządzać zdobytymi zasobami, by nie dopuścić do upadku metropolii.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
Xbox Series X/S 6 maja 2025Polskie napisy
PC Windows 9 maja 2024Polskie napisy
PlayStation 5 6 maja 2025Polskie napisy
Producent: NeocoreGames
Wydawca: NeocoreGames
1 maja 2024
Maj to naprawdę tłoczny miesiąc! Poza tymi najgłośniejszymi tytułami pojawią się nowy Prince of Persia, Homeworld 3, a także Song of Conquest w wersji 1.0. Będzie w co grać, dlatego zadbajcie o to, aby majówkę spędzić również z rodziną lub znajomymi.
Studio NeocoreGames ujawniło datę premiery taktycznej gry RPG King Arthur: Legion IX. Produkcja, która pierwotnie miała stanowić dodatek do Knight's Tale, trafi na rynek już w przyszłym miesiącu.
gry
Kamil Kleszyk
6 kwietnia 2024 13:56
W przyszłym roku studio NeocoreGames dostarczy graczom rozszerzenie do King Arthur: Knight's Tale o nazwie Legion IX. Twórcy postawią w nim na rzymską kampanię.
gry
Maciej Gaffke
27 listopada 2023 17:52
Wymagania sprzętowe gry King Arthur: Legion IX:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4690 3.5 GHz / AMD FX-4350 4.2 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 / Radeon R9 280X lub lepsza, 39 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-4770K 3.5 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 / 8 GB Radeon RX 580 lub lepsza, 39 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 24 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 722 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
RoyPremium
Ekspert
2024.08.07
Żeby było jasne, zdaję sobie sprawę, że to mały spin-off w nie za wysokiej (ale też nie za niskiej) cenie i oceniam ten tytuł za to, czym jest. A zaczęło się przekozacko - nastrojowy cinematic, no i pierwsza misja, silnie fabularna, ze specjalnie przygotowaną miejscówką, dopracowana, z opcjonalnymi zadaniami - zaczęło się przekozacko. Później wszystko stopniowo zmieniało się na gorsze. Jest mało bohaterów - dokładnie 6, z czego w połowie gry jeden z nich odchodzi na dobre. Jest mało klas, jest mało umiejętności, bo 18 poziom jest maksymalnym i w połowie gry się go osiąga, to dalej lipa jest. Brakuje umiejętności obszarowych dla postaci z bronią wręcz. Nowy level dostaje się z automatu po zakończonej misji, nawet gdy jakiś bohater na niej nie był. Przedmioty customizacyjne są słabo zróżnicowane, po 1/3 gry mamy już te z najsilniejszymi statsami i tylko ewentualnie detalami, dodatkowymi premiami się różnią kolejne bronie i zbroje. Kolejne mapy to jest to samo, co w Knight's Tale było i niektóre misje są całkiem spoko. Jest w nich pomysł, ale popełniono te same błędy co przy poprzedniej części - postawiono na ilość, a nie na jakość. Tytuł starcza na 20 godzin, więc całkiem sporo i lepiej by było wywalić kilka misji i przyłożyć się bardziej do tych co są, dodać npców, nagrać dialogi, lepsze, nierandomowe znajdźki wstawić. Neocore Games odwalają coś absolutnie niesamowitego. Nieco po połowie gry puszczają napisy końcowe i resztę misji robią na odwal się - bez dialogów, bez większej historii, tylko przeciwnicy atakują od czapy trochę, a ty ich wybijaj. Tak samo było w Knight's Tale, ale tam to gdzieś po 90% gry dano napisy końcowe i po nich resztę misji. Tutaj przechodzimy połowę gry i twórcy mówią - koniec, dają creditsy, a po nich normalnie kolejne misje - niektóre z nich to zapchajdziury totalne, ale dostajemy też bossów, w tym tego fabularnego, najistotniejszego, o którym jest mowa od pierwszej misji. No i na ostatniego bossa nawet im się nie chciało przygotować specjalnego modelu postaci, tylko to jest większa wersja typa, którego w pierwszej misji rozwaliliśmy, no to naprawdę człowiek jest rozczarowany. Ja uwielbiam ogólnie tę mechanikę. Czuć moc naszych postaci podczas gry, no i nie ma wielu procentowych sytuacji, które rzutują na jakość ataku, co ja akurat lubię, no ale tutaj widać, że twórcy przyłożyli się głównie do początku opowieści i im dalej w las to tak po prostu wrzucają stwory niemal randomowo. Dali znów dwie możliwości, bycia złym lub dobrym, ale wszystko i tak jest tu strasznie oklepane i okrojone, że to się szybko robi monotonne. Choć przynajmniej jest łatwo. Na normalnym poziomie trudności ciężko jest przegrać. Tylko na przecenie polecam. Dark Envoy lepsze.
Ocena STEAM
W większości pozytywne (722)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
40% rekomendacji (11)
GameGrin
Joshua Render
RPG Fan
Mark Roddison
Checkpoint Gaming
Tom Quirk
Completexbox
COGconnected
Mark Steighner