Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Hyde Park

W dziale Hyde Park znajdziecie różnej maści teksty nadesłane przez Czytelników serwisu gry-online.pl, czyli artykuły publicystyczne, recenzje i felietony, mniej lub bardziej związane z tematyką gier. Jeśli chcesz, aby Twoja publikacja trafiła na nasze strony, przyślij ją drogą mailową, wpisując w temat hasło “Tekst do Hyde Parku”. Zastrzegamy sobie prawo do publikacji wybranych tekstów.

Model fizyczny zachowania się samochodu w Xpand Rally
Model fizyczny zachowania się samochodu w Xpand Rally

artykuł6 sierpnia 2004

Kolejna, bardzo obszerna garść wiadomości poświęcona najnowszej produkcji firmy Techland – Xpand Rally. Tym razem szczegółowo opisany został model fizyczny zachowania się samochodu, z jakim spotkamy się w tej grze.

Wywiad z twórcą „Championship Managera 5”
Wywiad z twórcą „Championship Managera 5”

artykuł27 lipca 2004

Wywiad z Davidem Rutterem z Beautiful Game Studios, producentem gry "Championship Manager 5".

Starmageddon 2 - recenzja
Starmageddon 2 - recenzja

artykuł26 lipca 2004

Najnowsze dzieło City Interactive jest bardzo uproszczone i bardziej przypomina „Serious Sama” w kosmosie niż symulator kosmiczny czy tym bardziej RTS’a 3D. Ale to wcale nie oznacza, że trzeba to grze zaliczyć na minus.

W oczekiwaniu na The Witcher...
W oczekiwaniu na The Witcher...

artykuł16 lipca 2004

"Wiedźmin" (ang. "The Witcher") – gra action-RPG powstająca w CD-Projekt Red Studio – 15 osobowym zespole programistów i grafików. Poniższą zapowiedź gry napisał jeden z czytelników Gier-OnLine - SirGoldi. Zapraszamy do lektury!

Unreal Tournament 2004 - recenzja czytelnika
Unreal Tournament 2004 - recenzja czytelnika

artykuł10 maja 2004

Trzecia odsłona krwawego, wirtualnego sportu zapoczątkowanego w roku 1999 przez zespoły Epic Games Inc. i Digital Extremes. Unreal Tournament 2004 zawiera wszystko to, co znalazło się w Unreal Tournament 2003.

Painkiller singleplayer demo test
Painkiller singleplayer demo test

artykuł9 kwietnia 2004

Gdy po raz pierwszy usłyszałem o nowej polskiej produkcji - Painkillerze - pomyślałem, że będzie to zapewne kolejny, słabiutki polski shooter, na którego nie będzie warto wydać złamanego grosza.

Worms 3D - recenzja czytelnika
Worms 3D - recenzja czytelnika

artykuł5 marca 2004

Kiedy w 1995 roku do domowych komputerów trafiła gra Worms, nikt nie spodziewał się, że w niedalekiej przyszłości świat opanuje „robakomania”. Gra zachwycała prostotą, nieskomplikowaną fabułą i ilością (jak na tamte czasy) broni (w grze oczywiście).

Natural Selection
Natural Selection

artykuł23 lutego 2004

Natural Selection, dwa słowa tak wiele znaczące - co mianowicie? Naturalna Selekcja, prawo polegające na przeżywaniu w toku walki o byt organizmów najlepiej przystosowanych do danych warunków środowiska. Inni są skazani na zagładę...

Broken Sword: The Sleeping Dragon - recenzja czytelnika
Broken Sword: The Sleeping Dragon - recenzja czytelnika

artykuł12 lutego 2004

Broken Sword: The Sleeping Dragon to kolejna część słynnego przygodowego cyklu Broken Sword, z powodzeniem kontynuowanego przez zespół Revolution Software już od ponad pięciu lat.

Star Wars: Knights of the Old Republic - recenzja czytelnika

artykuł27 stycznia 2004

Na naszym świecie żyją ludzie, którzy na dźwięk słowa „Gwiezdne Wojny” reagują w dziwny sposób. Jedni zaczynają oddychać jakby mieli zaraz skonać na miejscu, inni zaczynają dźwięczeć jak miecz świetlny...

Jak widzą nas inni?

artykuł17 września 2003

Siedząc przez wiele godzin przy komputerze, my – Gracze, nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, co o naszej pasji sądzą „normalni” (w ich mniemaniu) ludzie...

Historia, teraźniejszość i przyszłość w FFVII

artykuł10 września 2003

Ehhhh, ciężko mi powiedzieć o czym będzie ten tekst. Z założenie ma to być historia FFVII i całych zdarzeń, ale jak znam siebie, to wyjdzie z tego jakaś epopeja o wszystkim a zarazem o niczym...

Mona Lisa w Quake’u?

artykuł5 września 2003

Zapytajmy wprost: czy gry komputerowe są dziełami sztuki? Wydaje się, że postawienie tego rodzaju pytania wzbudzić może tylko oburzenie: Jak to? Czyżby można było wrzucić do jednego worka freski z Kaplicy Sykstyńskiej i Unreala?

BloodRayne - recenzja

artykuł8 lipca 2003

W świecie gier komputerowych coraz częściej powstają gry nudne, nie wnoszące nic nowego a powielające tylko wcześniej sprawdzone rzeczy. BloodRayne może nie wprowadza jakiś nowych rewolucyjnych rozwiązań, ale na pewno nie jest grą nudną, czy też słabą...

Wesołe jest życie staruszka

artykuł22 maja 2003

Biegniesz. Nic nie jest dla ciebie ważne - tylko biegniesz. Wreszcie twoim oczom ukazuje się dobrze znany szyld ulubionego sklepu komputerowego. Nie przejmujesz się wszystkimi beginnerami, pytającymi sprzedawców o najlepszą i najtańszą konfigurację...

Recenzja Midtown Madness II

artykuł20 maja 2003

Teraz, aby spróbować swoich sił za kółkiem, nie musimy mieć 18 lat. Wystarczy, że... sięgamy do klawiatury (lub komputerowej kierownicy, jeśli ktoś posiada). Taką możliwość daje nam Midtown Madness 2.

Postal 2 - zapowiedź

artykuł27 marca 2003

Postal 2 to sequel jednej z brutalniejszych i najkrwawszych gier jakie kiedykolwiek powstały na PC, stworzony przez ten sam, wzbudzający wiele kontrowersji zespół - Running With Scissors.

Kto gra w gry?
Kto gra w gry?

artykuł14 marca 2003

Gracze komputerowi to ciekawy podgatunek homo sapiens. Przez ostatnie dwie dekady, podobnie jak obiekt ich zainteresowania, przeszli oni ewolucję, tworząc kilka odrębnych grup...

Gwiazda
Gwiazda

artykuł12 marca 2003

Sharqa nie patrzyła na tętniące życiem morze, na odbijające się w błękitnej przestrzeni zachodzące słońce, osłaniane przez różowe obłoczki dusz, na głupie i niczego nie świadome mewy, których krzyki wżerały się w jej pulsujący żalem umysł i obolałe ciało.

Poczęte Złoto
Poczęte Złoto

artykuł6 marca 2003

Wielka grota miała chropowate, naturalnie ukształtowane ściany w kolorze miodu, na powierzchni lśniła dziwna substancja organiczna, sprawiająca wrażenie iż skała żyje i oddycha, porusza się pod pełzającymi płomykami przymocowanych do ściany pochodni.

Recenzja Gunship 2000
Recenzja Gunship 2000

artykuł17 lutego 2003

Recenzja gry Gunship 2000 to ostatni z serii 3 tekstów pochodzących z archwium Świata Gier Komputerowych będąca jednocześnie recenzją napisaną przez znanego autora branżowego, który swoje doświadczenie zdobywał m.in w ŚGK.

Recenzja Baldur's Gate
Recenzja Baldur's Gate

artykuł14 lutego 2003

Oto kolejny tekst pochądzący z magazynu Świat Gier Komputerowych napisany przez jednego z byłych pracowników tegoż czasopisma. Tym razem jest to recenzja jednej z najbardziej znanych gier cRPG - Baldur's Gate.

Recenzja Lands of Lore
Recenzja Lands of Lore

artykuł13 lutego 2003

Poniższy tekst to recenzja gry Lands of Lore napisana przez znanego recenzenta, który swojego czasu pisał dla Świata Gier Komputerowych.

Divine Divinity - recenzja
Divine Divinity - recenzja

artykuł22 stycznia 2003

Rok 2002 to rok obfitujący w gry cRPG. Także w zeszłym roku światło dzienne ujrzała gra Divine Divinity – produkt firmy niemiecko-belgijskiej Larian Studios.

Władca Pierścieni - Czerwony Sztandar
Władca Pierścieni - Czerwony Sztandar

artykuł24 grudnia 2002

A oto w jakis sposób w czasach socjalizmu w Polsce były postrzegane dzieła literackie "imperialistycznych" autorów. Zapraszam do zapoznania się z tekstem...

FIFA 2003 - słów krytycznych parę
FIFA 2003 - słów krytycznych parę

artykuł20 grudnia 2002

W zasadzie najnowsza edycja FIFY oznaczona numerem 2003 zbierała w większości bardzo pochlebne opinie. Jednak cześć graczy uważała, iż edycja 2003 jest uwstecznieniem względem wersji poprzednich...

Finał Ligi Return to Castle Wolfenstein
Finał Ligi Return to Castle Wolfenstein

artykuł17 grudnia 2002

w sobotę 14 grudnia odbył się pierwszy finał oficjalnej polskiej Ligi RTCW, zorganizowany w kawiarni E-loko w Warszawie, w któym to po ponad 9 godzinach zaciętych zmagań wyłoniono zwycięzcę...

Recenzja gry "Modi i Nanna Sprytne Smyki"

artykuł15 listopada 2002

Recenzja napisana przez niezależnego specjalistę do spraw psychologii dziecięcej, panią dr Urszulę Moszczyńską, na podstawie wiedzy, doświadczeń oraz własnych obserwacji w pracy z dziećmi.

Komputer w rozwoju dziecka

artykuł15 listopada 2002

Artykłuł omawiający zagadnienia znaczenia gier komputerowych w rozwoju najmłodszych, doboru treści i formy jej przekazu oraz pozytywnego negatywnego wpływu gier na osobowość dziecka, wygłoszony na spotkaniu prasowym dziennikarek pism kobiecych.

Rzeżucha

artykuł19 lipca 2002

Opowieść z której można się nauczyć kilku rzeczy o zbójeckich technikach walki, lądowania, odkrywania, reperowania, dyplomacji, czczenia, a także dowiedzieć się, co do tego wszystkiego ma rzeżucha.