Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 14 marca 2003, 15:25

autor: mass(a

Kto gra w gry?

Gracze komputerowi to ciekawy podgatunek homo sapiens. Przez ostatnie dwie dekady, podobnie jak obiekt ich zainteresowania, przeszli oni ewolucję, tworząc kilka odrębnych grup...
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

KTO GRA W GRY ?

Gracze komputerowi to ciekawy podgatunek homo sapiens. Przez ostatnie dwie dekady, podobnie jak obiekt ich zainteresowania, przeszli oni ewolucję, tworząc kilka odrębnych grup. Biorąc za kryterium gatunek gier, nad którymi poszczególne osobniki spędzają najwięcej czasu, naukowcy pokusili się o zdefiniowanie i znalezienie cech wspólnych oraz usystematyzowanie tej grupy społecznej. Oto skrócona charakterystyka poszczególnych segmentów:

Gry ekonomiczne – spłukani wizjonerzy. Twórcy wielkich fortun, ale tylko wirtualnych. Z reguły studenci ostatnich lat szkół ekonomicznych. Byli gracze giełdowi, którzy zdążyli jeszcze kupić komputery za ostatnie akcje. Ulubione powiedzenie „hossa” i „bessa” (częściej używane to drugie). Posiadacze świnki-skarbonki jeszcze z czasów pierwszej komunii. Mają wiele pomysłów na własny interes w tzw. realu, ale czekają na „koniunkturę”. Większość z nich zadłużona u znajomych. Idol : Korwin Mikke. Anty-idol : Leszek Balcerowicz.

Najczęstsze schorzenia: kontuzje pourazowe (wynik spotkania z wierzycielami)

Znaki rozpoznawcze: debet na koncie, minimum pięć kart bankomatowych w portfelu (w użyciu jedna, sporadycznie)

Największe marzenie: mieć tyle na koncie co na ekranie

Gry cRPG – wiedźmini. Osobnicy o silnej wyobraźni, żyjący z reguły w oderwaniu od rzeczywistości lub mający problemy z jej obiektywną oceną. Najbardziej zakompleksieni ze wszystkich graczy. Własne słabości i wady rekompensują tworzeniem swoich wirtualnych „postaci”, wyposażonych przez nich w skomplikowany system pozytywnych cech psychofizycznych. Osobnicy wątłej budowy ciała, z lubością wpatrujący się w umięśnionych herosów na ekranie swojego komputera. Duża wiara w siły nadprzyrodzone, smoki i czary. Obowiązkowa fascynacja literaturą i filmem z kręgu fantasy. System wartości budowany w oparciu o punkty i klasy (stopnie rozwoju „postaci”).

Najczęstsze schorzenia: paranoje, urojenia, depresje.

Znaki rozpoznawcze: bujny zarost na twarzy (mężczyźni), ozdoby i biżuteria ze skóry, rozciągnięte swetry do kolan.

Największe marzenie: zostać Samotnym Wędrowcem i pokonać 10 złowrogich Orgów w karczmianej bijatyce, używając Magicznego Miecza z Krainy Khrytshrgdhtghrtys

Gry wyścigowe - następcy Hołowczyca. Póki co, trenujący w domu. Zawzięci i nerwowi. Specjaliści i znawcy branży motoryzacyjnej, namiętnie dyskutujący o realiźmie i fizyce jazdy pojazdów, którymi nigdy jechali. Wielokrotni uczestnicy egzaminów na prawo jazdy. W dzieciństwie kolekcjonerzy resoraków. Podgatunki: posiadacze kierownicy i pozostali. Wyraźnie zarysowane poczucie wyższości jednych nad drugimi (i odwrotnie).

Najczęstsze schorzenia: starte szkliwo na zębach, skrzywienie kręgosłupa.

Znaki rozpoznawcze: bilet miesięczny MPK

Największe marzenie: własny maluch