Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 21 stycznia 2005, 12:13

autor: Cenega Press Release

Wywiad z producentem „Playboy: The Mansion”

„Playboy: The Mansion” przyciąga uwagę graczy dzięki pięknym kobietom, czyli dzięki tematyce, która od tysięcy lat się nie nudzi. A poza tym ma szansę być całkiem ciekawą grą strategiczną.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Playboy: The Mansion przyciąga uwagę graczy dzięki pięknym kobietom, czyli dzięki tematyce, która od tysięcy lat się nie nudzi. A poza tym ma szansę być całkiem ciekawą grą strategiczną. Poniżej prezentujemy szereg pytań i odpowiedzi, które mają szansę to i owo wyklarować. Na pytania przygotowane przez polskiego wydawcę gry – Cenegę – odpowiada producent Playboy’a, Jay Adan.

Cenega: Co się stanie, kiedy ukończymy 12 misji w trybie fabularnym?

Jay Adan: Na końcu czeka nas mała niespodzianka, ale nie chciałbym jej zdradzać. Oczywiście po ukończeniu kampanii, zawsze możemy przeskoczyć do trybu dowolnego i sprawdzić się w nim.

Cenega: Jaki wpływ ma umeblowanie i projekty wnętrz naszej willi na gości? Czy możesz przytoczyć jakieś przykłady?

JA: Każdy przedmiot w grze (meble czy inne elementy) są opisane różnymi statystykami. Podstawową jest „Ocena wnętrza”, której wysoki współczynnik poprawia ogólny nastrój gości, przebywających w danym pokoju. Dodatkowo, bezpośrednie interakcje z przedmiotami mogą wpłynąć na poszczególne elementy psychiki postaci. Przykładowo, jeśli jedna z playmates zainteresuje się półką z książkami, wpłynie to na rozwój jej osobowości. Ważne jest, aby w willi znajdowało się dużo różnych przedmiotów, z którymi goście będą mogli wchodzić w interakcje.

Cenega: Czy poszczególne cechy postaci mają wpływ na zachowanie gości?

JA: Jeśli któraś z postaci ma szczególną cechę, oczywiście, że wpływa to na pozostałe osoby. Niektóre z tych cech oddziałują tylko na osoby mające bezpośrednią styczność z postacią, inne wpływają na wszystkich gości. Osoba z nastawieniem konfrontacyjnym może na przykład utrudnić życie wszystkim dookoła, a członek ekipy lubiący zaglądać do kieliszka na pewno nie będzie dobrym pracownikiem, kiedy mamy napięte terminy ukończenia nowego numeru. Z drugiej strony, osoby lubiące zabawę należy zapraszać na przyjęcia. Przykładowo – Hef działa niezwykle dobrze na panie.

Cenega: Czy można jakoś wpływać na poszczególne cechy postaci? Wybierać odpowiednie dialogi? Korzystać z cech postaci, aby rozkręcać towarzystwo?

JA: Kluczowe jest to, aby wiedzieć, jakimi cechami dysponuje dana postać. Powiedzmy, że mamy przyjaciółkę, która koniecznie chce poznać nowego mężczyznę. Jeśli przedstawimy ją osobie nieśmiałej, będzie bardzo trudno osiągnąć końcowy sukces. Jeśli dodatkowo kandydat na towarzysza jest wstydliwy, będzie to niemal niemożliwe. Jeśli jednak przedstawimy ją wesołemu, towarzyskiemu i kochliwemu facetowi, przedsięwzięcie się uda.

Cenega: Czy można jakoś powiększyć takie atrybuty jak siła, mądrość itp.?

JA: Oczywiście, że tak. Można tego dokonać na trzy sposoby. Po pierwsze, można skorzystać ze specjalnych przedmiotów, które wpłyną na statystyki bohatera lub gości. Na przykład, trenowanie na siłowni zwiększa siłę i wpływa na chęć rozwoju postaci. Rozmowa o muzyce (albo na inny temat) zwiększy zainteresowanie postaci tym tematem. Można również skorzystać ze zdobytych punktów i przeznaczyć je na „podrasowanie” postaci.

Cenega: Ile różnych elementów umeblowania znajdziemy w grze?

JA: Dostępnych jest ponad 300 różnych elementów wyposażenia, które można zakupić do willi.

Cenega: Ile różnych postaci dostępnych będzie w grze?

JA: Większość postaci w grze to fikcyjne osoby, stworzone losowo. Dzięki temu gra może wygenerować nieograniczoną ilość różnorodnych postaci. Gracz może również sam skorzystać ze specjalnego edytora postaci.

Cenega: Jakie będzie zadanie dziewczyn postaci w grze? Jak będą one wpływały na rozgrywkę?

JA: Dziewczyną bohatera może zostać niemal każda kobieca postać, z którą nasz bohater zawiązał ścisłą, romantyczną więź. Od czasu, gdy kobieta zdecyduje się zostać naszą partnerką, zachowywać się będzie nieco inaczej, niż „zwykli” goście. To znaczy będzie mieszkać w willi i może wpaść na przyjęcie bez zaproszenia. Do tego, kiedy nasza partnerka wchodzi w interakcję z gośćmi, wpływa to też na naszego bohatera. Przykładowo, jeśli nasza dziewczyna wda się w sprzeczkę z inną kobietą, pogorszeniu ulegną stosunki nie tylko między obydwoma paniami, ale także między naszym bohaterem, a uczestniczką sprzeczki. Dlatego ważne jest, aby na przyjęciach, na których obecna będzie nasza dziewczyna, obecni byli również goście, którzy jej odpowiadają. Jeśli zdecydujesz się utrzymywać bliskie kontakty z kilkoma dziewczynami, powinieneś starać się spotykać z osobami o różnych zainteresowaniach.