Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 14 marca 2003, 15:25

autor: mass(a

Kto gra w gry?

Gracze komputerowi to ciekawy podgatunek homo sapiens. Przez ostatnie dwie dekady, podobnie jak obiekt ich zainteresowania, przeszli oni ewolucję, tworząc kilka odrębnych grup...
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Gry przygodowe - logiczni anemicy. Specyficzna grupa, z reguły obłożnie chorzy i bezrobotni. Dysponują ogromna ilością czasu, który przeznaczają na intensywne klikanie po całym ekranie. Co kilka dni wygląd ekranu ulega zmianie, co traktowane jest jako "logiczne rozwiązanie zagadki". Osobnicy szczególnie niebezpieczni dla otoczenia. Oderwani od komputera, eksperymentują z przedmiotami będącymi w zasięgu wzroku, łącząc je w ryzykowne kombinacje. Autorzy podpaleń i zalewów mieszkań, zmora towarzystw ubezpieczeniowych i serwisów gwarancyjnych. Mimo widocznego dla otoczenia infantylizmu, szczycą się bystrością umysłu i przenikliwością.

Najczęstsze schorzenia: poparzenia, rany cięte i kłute, zatrucia

Znaki rozpoznawcze: brak

Największe marzenie: zagrać w remake'u MacGyver’a

Gry strategiczne - generalicja. Fani militariów, znawcy historii. Świadomi istnienia kobiet. Obstukani w danych technicznych i wymiarach czołgów, samolotów i okrętów. Mniej entuzjastycznie podchodzą już do obowiązku służby wojskowej, w przekonaniu o swojej wyższości. Gotowi pokierować losami polskiej armii w wypadku konfliktu zbrojnego, najlepiej przy pomocy programu komputerowego. Najpilniejsi uczniowie, ale tylko na PO. Nieomylne wyrocznie w kwestiach politycznych i strategicznych, potencjalni doradcy w Białym Domu i Pentagonie. W dzieciństwie kolekcjonerzy żołnierzyków i Małego Modelarza.

Najczęstsze schorzenia: każde uznawane przez WKU

Znaki rozpoznawcze: ubranie z demobilu, kategoria D lub E w książeczce wojskowej

Największe marzenie: potrzymać w ręku Kałacha

Gry FPP - testosteronowcy. Osobnicy nadpobudliwi, z reguły w wieku dojrzewania. W dzieciństwie uczestnicy bójek w szkole i na podwórku. Osoby obdarzone dobrym refleksem lecz ograniczone umysłowo i intelektualnie. Z natury skryte i podejrzliwe wobec otoczenia. Porażki w rozgrywkach sieciowych najczęściej usprawiedliwiają stosowaniem tzw. cheatów, co w przyszłości powoduje nieufność wobec partnera i problemy natury seksualnej. Najważniejsze podgatunki to Quakowcy i Unrealowcy z silnie zaznaczonym antagonizmem pomiędzy nimi. System wartości formułowany najczęściej stwierdzeniami: „rulezzzz” i „suxxxx”.

Najczęstsze schorzenia: tiki nerwowe, kontuzje nadgarstków.

Znaki rozpoznawcze: garb, wysunięta do przodu szczęka, obfite pocenie.

Największe marzenie: brak

massca