Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Hyde Park

W dziale Hyde Park znajdziecie różnej maści teksty nadesłane przez Czytelników serwisu gry-online.pl, czyli artykuły publicystyczne, recenzje i felietony, mniej lub bardziej związane z tematyką gier. Jeśli chcesz, aby Twoja publikacja trafiła na nasze strony, przyślij ją drogą mailową, wpisując w temat hasło “Tekst do Hyde Parku”. Zastrzegamy sobie prawo do publikacji wybranych tekstów.

Caen Skrytobójca

artykuł19 czerwca 2002

Tęgi karczmarz ze świecą w ręku pokonywał kolejne schody swojego przybytku. Było już późno, ostatni klient dawno już zasnął sącząc kiepskie piwo. Grubas starał się poruszać jak najciszej, zupełnie jak gdyby czegoś się obawiał...

Władca pierścieni - recenzja filmu

artykuł25 lutego 2002

W obliczu powszechnej euforii radości, jaka towarzyszy wejściu na ekrany filmowej adaptacji „Władcy pierścieni”, czuję się wysoce niezręcznie, nawet głupio, czując nie dającą się odeprzeć, ekshibicjonistyczną potrzebę wyznania wszem i wobec, iż ...

Chwila życia - opowiadanie SF

artykuł12 grudnia 2001

Odstawiam broń od oparzonego policzka i rzucam ukradkowe spojrzenie Oporowi. Siedzi w kucki, oparty plecami o błotnistą ścianę okopu i próbuje poprawić swój hełm, który mu się uparcie zsuwa na prawą stronę twarzy. Dostał...

Czarno-białe sny - opowiadanie SF

artykuł12 grudnia 2001

W piwnicy było ciemno i wilgotno. Wokoło stały drewniane skrzynki, niegdyś wypełnione butelkami. Nie było ich widać - jedynie zapach mokrego, butwiejącego drewna zdradzał ich obecność. Butelki zdradzał hałas, jaki powodowały przy najlżejszym ruchu nogi...

Zdarzenie w Stillwater

artykuł1 grudnia 2001

Jonathan Woods z trudem szedł przed siebie, przyginany do ziemi kolejnymi podmuchami zimnego wiatru. Plecak z zapasami, mimo że trzy razy lżejszy niż na początku podróży, ciążył niemiłosiernie, karabin przerzucony przez ramię kołysał się przy każdym kroku

RPG czyli Rzeczpospolita Polska z Gwarancją (magii)

artykuł20 listopada 2001

Jak to się właściwie dzieje że jeszcze jakoś fukcjonujemy w naszej nienormalnej rzeczywistości? Powiadają, że to kwestia magii. W końcu od RP do RPG bardzo blisko...

Wiedźmin - wrażenia z kina

artykuł20 listopada 2001

"Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza, jedno wyraźnie tępe" - moje impresje z seansu Wiedźmina.

Jak powinna wyglądać gra idealna?

artykuł19 listopada 2001

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, czy powstanie gra doskonała? Nie miałaby wad, wprawiałaby w zachwyt fanów strzelanek, przygodówek, erpegów, strategii a nawet pasjansa i kogokolwiek, kto zobaczyłby ją na własne oczy? Jak taka gra mogłaby wyglądać?

Anarchy Online - wywiad

artykuł6 listopada 2001

Wywiad z Tor Andre Wigmostad’em, pracownikiem firmy Funcom zatrudnionym na stanowisku Community Manager, którego tematem jest najnowsza gra z gatunku MMOcRPG tej firmy – Anarchy Online.

Max Payne raz jeszcze

artykuł6 listopada 2001

Alternatywna, humorystyczna recenzja gry Max Payne, napisana przez jednego z naszych czytelników.

Dwóch to za dużo

artykuł27 września 2001

Mam na imię Convard, imię to znaczy dokładnie tyle samo co moja osoba, czyli nic. Całe pięć tygodni podróżowałem przez Pustynne Morze, na północ, w kierunku małego miasta o nazwie Harfha’s, w towarzystwie człowieka, którego imienia nie znałem...

Zapowiedź Neocron - Świadomość

artykuł20 września 2001

„Oen wyszedł ze swojego mieszkania, zostawiając po sobie bałagan. Jak zwykle. Miał tą podświadomą tendencję do nie sprzątania po sobie, ba, miał podświadomą tendencję do robienia wielkiego burdelu. Mówiąc dosadnie. Ale taki już był ...”

Gdańskie spotkanie Karczmowe

artykuł29 sierpnia 2001

Zdarzyło się wam, że pisząc na forum zastanawialiście się, jak wyglądają inni forumowicze? Jak rozmawiałoby się z nimi w realnym świecie? Bywalcy wątku „Karczmy Pod Poetyckim Smokiem” dnia pewnego chwycili za telefony i mejle. Umówili się na spotkanie...

Mordercze Muminki - czyli perwersyjne myśli Puchatka

artykuł22 sierpnia 2001

Od ilu to już lat słyszy się o szkodliwym wpływie gier komputerowych na nierozwiniętą psychikę młodych ludzi? Jak często psychologowie, lekarze i wszelkiej postaci mędrcy prorokują fatalny skutek oddawania się tej niecnej rozrywce dla mas? Czy mają rację?

Plugawy uwiąd malkontenta...

artykuł22 sierpnia 2001

Coraz trudniej zadowolić graczy, którzy zawsze znajdą powód do narzekań; z mniej, lub bardziej uzasadnionych powodów ... ta gra to porażka! ... dlaczego oryginały są takie drogie? ... skąd te wymagania sprzętowe ...

Opowieść GRY-OnLine

artykuł20 sierpnia 2001

Wciągająca opowieść osadzona w krainie fantasy „Fearunie”, w której stali bywalcy naszego forum, m. in. zdradziecki „Niewolnik”, piękna choć śmiertelnie niebezpieczna „Queen of Hearts” oraz tajemniczy „le Diable Blanc” ukazują swój potencjał literacki..

Prohibicja - czyli jak było naprawdę ...

artykuł17 lipca 2001

Świadomość, że już za chwilę pogrążę się w gangsterskim światku wywołała u mnie małą refleksję – jakie wydarzenie w realnym świecie spowodowało pojawienie się ludzi pokroju Al’a Capone?

Komercjalizacja treści w cRPG oraz formy przeciwstawne

artykuł10 maja 2001

Co tak naprawdę drażni w cRPGach, co powoduje, że uznajemy to za „taniochę”…? Istnieje kilka ważnych elementów, które same mało znaczą, jednak ujęte w całość, jaką jest gra, stwarzają atmosferę słabego produktu.

Unreal - mimo upływu lat to wciąż dobra gra

artykuł30 kwietnia 2001

Gra dostarczyła mi niezapomnianych przeżyć i wprowadziła mnie do niezwykłego świata. Żałuję trochę, że nie było w niej elementów gier cRPG…, ale może to i dobrze. Każdego kto jeszcze nie zna tego tytułu zachęcam do zagrania.

Recenzja NHL 95 - Ja po prostu kocham hokej na lodzie

artykuł18 kwietnia 2001

„Mgła unosiła się nad lodem, kiedy zawodnicy, niczym duchy zaklętej armii, w ciszy zajmowali swe pozycje na lodzie. Stali nieruchomo, oczekując sygnału, który poderwie ich do ataku”

Cywilizacja II: Próba Czasu - to wciąż dobra gra

artykuł10 kwietnia 2001

Cywilizacja II: Próba Czasu jest niesamowicie atrakcyjną pozycją na rynku. Gra, pomimo ciut przestarzałego enginu graficznego nadal potrafi cieszyć oko i mimo upływu lat od chwili wydania jej prekursorki, nie straciła nic ze swego polotu i grywalności.

Project I.G.I. - Moje wrażenia

artykuł4 kwietnia 2001

Znam wiele osób, które grają w ta grę zapominając o bożym świecie, lub też są kandydatami na odział kardiologii z powodu palpitacji serca (save!!!) i wcale nie przeszkadza im to do czego ja się czepiam przez cały czas.

Ultima Underworld - sentymentalna podróż w przeszłość

artykuł4 kwietnia 2001

"Jest to gra która daleko wyprzedziła swoje czasy. Biorąc pod uwagę że powstała w roku 1992 i jest starsza chociażby od trzeciej części EOB, Lands of Lore czy wielu innych znakomitych tytułów, do dzisiaj wprawia w podziw ..."

NBA Live 2001 - Czy warto było czekać?

artykuł4 kwietnia 2001

Na siódmą z kolei edycję gry NBA Live przyszło nam czekać dłużej niż zwykle. Twórcy gry zapowiadali szereg rewolucyjnych zmian i udogodnień, kilkukrotnie przekładając datę premiery. Czy warto było czekać?

Refleksja nad serią Heroes of Might & Magic

artykuł4 kwietnia 2001

Heh, to były czasy! Pamiętam, miałem jeszcze Amigę, kiedy u kolegi z bloku po raz pierwszy zobaczyłem Herosów. Kolegi nigdy specjalnie nie lubiłem, jednak od tego dnia przebywałem w jego mieszkaniu ile tylko mogłem. To był 1995 rok ...

Dlaczego niestety Wizards & Warriors nie będzie hitem?

artykuł4 kwietnia 2001

"Jak prawie zawsze mamy spokojny kraj, który jak zwykle nawiedza WIELKIE ZŁO, tym razem w osobie złego Ceta. I to właśnie my mamy za zadanie przeciwstawić mu się, co nie jest taką prostą sprawą" - alternatywna recenzja niedawno wydanego cRPG.