Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 27 lipca 2004, 15:26

autor: Cenega Press Release

Wywiad z twórcą „Championship Managera 5”

Wywiad z Davidem Rutterem z Beautiful Game Studios, producentem gry "Championship Manager 5".
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Poniższy wywiad przeprowadziła Cenega Polska. Na pytania odpowiada David Rutter, producent gry CM5, Beautiful Game Studios.

Cenega: Jakich głównych zmian dokonaliście w „Championship Managerze 5”, w porównaniu z CM 03/04?

David Rutter: Największą różnicą jest dramatycznie poprawiona szybkość ładowania, zapisywania i działania gry. Gra jest znacznie, znacznie szybsza niż jej poprzednie wersje i zamiast długiego okresu oczekiwania, gracz wciąż może realizować swoje zamierzenia – bez zbędnych przerw. Aby w to uwierzyć, trzeba zobaczyć grę w działaniu.

Zmieniliśmy również rozkład interfejsu. To wciąż stary, dobry CM, ale znacznie bardziej poukładany, dzięki czemu jest więcej miejsca na wyświetlanie użytecznych dla gracza informacji. Wedle opinii fanów serii, jest on lepszy niż w poprzednich częściach, a nawet nowicjusze poradzili sobie z jego obsługą bardzo szubko.

Badania potwierdziły również, że słabą stroną poprzednich „Championship Managerów” był system treningowy. Tym razem zaprojektowany on został tak, aby być bardzo elastycznym i przyjaznym użytkownikowi. Oczywiście gracz wciąż sam decyduje o tym, na jakie dziedziny chce mieć wpływ. Może skorzystać z profesjonalnych, standardowych planów treningowych ułożonych przez Mervyna Daya (trenera Charlton Athletic) albo stworzyć własne, lekkie, średnie lub intensywne treningi. Można nawet decydować o planach treningowych z dokładnością do 30 minut przez pełnych 7 dni w tygodniu.

Dzięki specjalnym wskaźnikom w edytorze zagrywek taktycznych będzie można przydzielić graczom konkretne miejsca, w które mają posyłać piłkę. Boisko zostało również podzielone na znacznie więcej odrębnych obszarów, tak aby formacje i zagrywki można było ustalać bardzo dokładnie. Jest też wiele dodatkowych komend, które można wydać całej drużynie lub poszczególnym graczom.

Ogólnie powiedzieć można, że stworzyliśmy grę, która troszczy się o wszystkie potrzeby fanów serii CM – to szybka, łatwa w obsłudze gra, posiadająca tę samą dbałość o szczegóły, co poprzednie „Championship Managery”.

Cenega: Jak to możliwe, że gra jest znacznie szybsza?

DR: Silnik gry został napisany zupełnie od nowa i umożliwia przeliczanie wyników w tle, w czasie gdy gracz zastanawia się nad swoimi poczynaniami. W odróżnieniu od poprzednich części gry, gdzie kliknięcie myszą przerywało proces przeliczania, w „Championship Managerze 5” mamy do czynienia z ciągłymi kalkulacjami, które odbywają się w tle. Dzięki temu gracz nawet nie wie, kiedy odbywa się cała praca procesora i natychmiast otrzymuje bezpośrednie wyniki. To naprawdę spory krok naprzód w dziejach serii „Championship Manager”.