Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 8 lipca 2004, 11:48

Komputer ŚWIAT GRY zawartość Numeru 08/2004

adres: 02-337 Warszawa, ul. Mszczonowska 2
tel: (+48 022) 458 76 00
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Sierpniowe wydanie Komputer ŚWIAT GRY dostępne jest w sprzedaży od 7 lipca 2004. W numerze 8/2004 znajdują się następujące materiały:

Zawartość CD:

Pełne wersje:

Emergency 2 - łapiemy małpy zakażone wirusem ebola, gasimy pożary, ratujemy ofiary, łapiemy przestępców, czyli wyżywamy się w roli stróżów prawa i zdrowia obywateli. Rzadki przykład gry, w której śmierć kogokolwiek oznacza niepowodzenie misji.

Big Scale Racing - samochody mkną po asfaltowych torach i tylko wielkość kibiców uzmysławia nam, że to małe modele. Zabawa też jest modelowa, bo autka nie chcą się trzymać drogi, a sukcesy w wyścigach nagradzane są udostępnieniem coraz szybszych samochodów.

Grand Master Chess - pierwsze szachy, które pojawiają się na płytach dołączanych do gazet. Że to mało dynamiczna gra? Rozgrywanie partii błyskawicznych całkowicie temu zaprzecza. Szkoda tylko, że w grze nie można pograć w czteroosobową wersję szachów, czyli w kloca.

Minitesty:

Thief: Deadly Shadows - w dzisiejszych czasach złodziejom pracuje się znacznie łatwiej; diabelnie trudna gra, którą docenią hardcorowi gracze.

Westerner - prosta gra przygodowa, której bardzo zaszkodziła wersja polska.

Soldiers: Heroes of World War II - znakomity system walki i grafika sprawiają, że w Soldiers gra się z przyjemnością; gdyby jeszcze niektóre misje były bardziej sensowne.

Neighbours from Hell 1 & 2 - premiera z dużym opóźnieniem, ale po polsku i w dobrej cenie. Kierujemy jednym z sąsiadów, który zastawia mnóstwo pułapek najpierw w domu swego sąsiada, a później na wakacjach. Gra dostarcza humoru nie najwyższych lotów, ale wykonujemy też akcje szczerze zabawne. Złożenie dobrego zestawu złośliwości wymaga wyobraźni i zręczności.

The Suffering - przerażający, a przez to bardzo udany horror tylko dla dorosłych

Juiced - zręcznościowa gra samochodowa, w której siadamy za kierownicą bardzo szybkich samochodów i tuningujemy je, by były jeszcze szybsze

Full Spectrum Warrior - ten program nim stał się gra, była trenażerem w amerykańskiej armii, na którym ćwiczono taktykę walki w mieście. Teraz my mamy okazję spróbować walki z przeciwnikiem, który jest wszędzie. Trudne, ale bardzo wciągające.

Testy gier:

Shrek 2 - zbyt łatwa zręcznościówka polegająca na skakaniu i zbieraniu monet. Poziom lokalizacji jest bardzo wysoki, ale przejście pecetowej wersji zajmuje zaledwie nieco ponad dwa filmowe Shreki - jeden z gorszych wyników w historii gier.

Joanna d'Arc - machanie mieczem w średniowiecznej Francji połączone z gra strategiczną. Co prawda przejście trwa znacznie krócej niż przedstawiony w grze fragment wojny stuletniej, ale i tak True Crime: Streets of LA - brutalna zręcznościówka, w której tylko dobrzy gliniarze oglądają dobre zakończenia; praca w LAPD byłaby znacznie prostsza, gdyby sterowanie nie było tak kiepskie.

Gangland - ta gra strategiczna wciąga mimo licznych słabości. Ale wciąga tylko raz, bo liniowa fabuła gwarantuje kiepską zabawę podczas powtórnej rozgrywki.

Lords of Everquest - lordowie przybyli za późno, w dodatku w nieuporządkowanym szyku. W leciwego Warcrafta gra się lepiej. Jedynymi zadowolonymi są gracze w Everquesta - w końcu nie muszą co miesiąc płacić za grę!

Sacred - urozmaicone zadania, ładna grafika i wielki świat są zaletą tej gry fabularnej. Liczba udostępnionych łatek i wielkość błędów, jakie naprawiają, świadczą o tym, że rozmiar projektu przerósł nieco twórców.

American Conquest: Odwet - Ameryka znów została najechana i znów skończyło się to dużą liczbą błędów. W porównaniu z podstawową wersją podboju nowością jest tryb rozgrywania bitew bez administrowania gospodarką.

Tanie granie:

Etherlords II

Ściągawki:

Shrek 2 - dla wyjątkowo początkujących, czyli tych, którzy nie wiedzą jak przejść tę prostą grę

Joanna d'Arc - lekcja machania mieczem, zarządzania drużyną i dowodzenia w części strategicznej

True Crime: Streets of LA - ostrzegawczy strzał w plecy nie zawsze jest dobrym wyjściem; pokazujemy jak sobie radzić z przestępcami

Sacred - pokazujemy jak przejść grę gladiatorem i radzić sobie pozostałymi postaciami

Tajne kody

Magazyn:

Wakacje z grami - okazuje się, że rosyjskie gry telewizyjne nie mają szans na zostanie przebojem lata - zniknęły z bazarów i targów. W co się zatem bawić, gdy nie można wziąć ze sobą peceta? Odpowiadamy na to pytanie.

Cena: 9,90 złotych