Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 5 marca 2004, 16:58

Komputer ŚWIAT GRY zawartość Numeru 04/2004

adres: 02-337 Warszawa, ul. Mszczonowska 2
tel: (+48 022) 458 76 00
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

3 marca 2004 roku do kiosków trafił kolejny numer pisma Komputer ŚWIAT GRY. Tym razem jest on w worku, ale nie dołączyliśmy kota jako gadżetu. W środku znajdują się GRUNTownie ulepszone GRY (co można stwierdzić, oglądając reklamowe bannery w sieci): z trzema grami po polsku na dwóch płytach CD, rozpędzonym logo, nowym, lekkim i miłym dla oka wyglądem, odświeżonymi tabelkami i nowym działem nowości sprzętowych. Oto pełna zawartość numeru 04/2004:

Zawartość CD:

Pełne wersje:

Kurka wodna 2 - szybka strzelanina, w której ptak ściele się gęsto. Przy odrobinie wprawy żaden nie zdąża odlecieć do ciepłych krajów. Tylko w Kurce wodnej niecelnie strzelający gracz zostaje obrzucony jajami. Celne strzały prowadzą zaś do siedziby Króla Kurczaków, którego w finale robimy w wielkie jajo.

Worms 2 - w tej grze zręcznościowo-strategicznej nawet najlepiej uzbrojoną dżdżownicę rozgniatamy jak robaka, jeśli walczy w zespole przeciwnika. Sposobów rozgniatania jest mnóstwo: od rzutu chińską wazą z dynastii Ming po puszczenie w jego kierunku szalonej krowy. Do zrobaczenia na polu bitwy!

Ski Park Manager - strategia dla osób marzących o prowadzeniu stacji narciarskiej. Wyznaczanie tras zjazdowych, budowa wyciągów i spełnianie zachcianek rozkapryszonych turystów wywołują wypieki na twarzy nawet przy trzaskającym mrozie (który, mamy nadzieję, w marcu już da nam spokój).

Minitesty:

Painkiller - w zbliżającej się polskiej strzelaninie 3D RooS wyczuł szansę na polskiego Quake'a. Warto przeczytać tekst człowieka, który kościotrupa przeszywa strzałą.

FarCry - wszyscy mający problemy z fizyką powinni to zobaczyć, bo w tej grze fizyka jest znakomita. Do tego wspaniała grafika i sporo broni. Tylko czy komukolwiek będzie się chciało strzelać do wrogów pod palmami, kiedy będzie mógł pomoczyć nogi w krystalicznie czystej wodzie i posiedzieć na muszli (lub piachu, gdy będzie go za bardzo uwierała)?

Vietcong: Fist Alpha - spodziewane przedłużenie wojny w Wietnamie nie zaskakuje: trudni przeciwnicy, kilka godzin dobrej zabawy i... mocarny komputer do uruchomienia dodatku nawet przy standardowych ustawieniach. Przy okazji Fist Alpha stanowi kolejny dowód na to, że Amerykanie popełniali błędy w Wietnamie. Najnowszy błąd to brak proprawek rozwiązujących problemy wcześniej zgłaszane przez graczy.

Air Strike 3D - strzelanina z udziałem helikoptera, czyli stary pomysł, ale nowy produkt nowego polskiego wydawcy. W porównaniu z klasycznym Desert Strike'iem grafika stała się trójwymiarowa, a na ekranie panuje większy chaos.

Trainz Railroad Simulator 2004 - symulator kolejowy, w którym doskonale wydać, że prowadzenie pociągu jest proste, jeśli nie trzymamy się rozkładu jazdy i nie przestrzegamy znaków. Zapowiada się gratka dla graczy i kolekcjonerów.

Disciples II: Rise of the Elves - elfy wchodzą do gry w strategii turowej zamierzającej chyba pobić rekord liczby dodatków dzierżony jak dotąd przez The Sims.

Testy gier:

Beyond Good & Evil z fotograficzną dokładnością pokazuje, jak powinna wyglądać wciągająca gra przygodowo-zręcznościowa. Szkoda tylko, że film się tak szybko urywa.

Świątynia pierwotnego zła omal nie pokonała ManJAka - mało brakowało, a padłby na początku z nudów. To doświadczenie bardzo go zahartowało i pokonanie reszty gry, pełnej wrogów i znacznie bardziej niebezpiecznej, stało się banalnie proste!

Railroad Tycoon 3 - PopTop Software utwierdza nas w przekonaiu, że historia kolei nie zmieniła się od wydania poprzedniej części gry. Dlatego niektóre scenariusze się powtarzają. Teraz jednak widzimy nowy, trzeci wymiar kolei!

Uru: Ages Beyond Myst - przygodówka dla prawdziwych twardzieli. Grając w nią Elektryk stanął w jednym szeregu z Johnem Rambo i Stephenem Hawkingiem.

Legacy of Kain: Defiance - brak nowatorskich rozwiązań, a gra się znakomicie. Choć jakość fabuły docenią przede wszystkim znawcy pierwszej części.

The Simpsons Hit & Run - wciągająco-wkurzająca zręcznościówka będąca parodią GTA. Gra ma tyle błędów, ile dobrych pomysłów. Filmu w takiej wersji nie dałoby się go oglądać.

Contract J.A.C.K. - Cubituss z dociekliwością godną badacza ogląda ogryzek po No One Lives Forever. Niestety ciężko strawny.

Homeworld 2 - zachwyt ManJAka nad sequelem kosmicznej strategii nie tak wielki, jak częścią pierwszą. Bardzo wolno flota dryfuje ku przeciętności.

Space Colony - połączenie The Sims z zarządzaniem bazą udało się średnio. Nie brak za to niezamierzonych elementów humorystycznych.

Tanie granie:

Testy tanich gier - TOCA Race Driver, Master of Orion 3, Iron Storm

Ściągawki:

Kurka wodna 2

Worms 2

Ski Park Tycoon

Beyond Good & Evil - wszystkie najtrudniejsze momenty wyjaśnione screen po screenie

Uru: Ages Beyond Myst - rozwiązanie gry od momentu, kiedy fałdują się szare komórki i nie dostajemy znikąd podpowiedzi

Świątynia pierwotnego zła - rozwiązanie wiejskich zadań i tworzenie drużyny bez pierścienia

Tajne kody:

Magazyn:

Prawa gracza - płacąc za oryginalną grę, zyskujemy prawa. Mówimy, jakie i radzimy, jak z nich korzystać.

Cena: 9,90 złotych