Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Durham Cave | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 8: Durham Cave

Ważniejsze fakty: pojawia się Carro, który może pomagać drużynie; pierwsza walka z bossem, prawdziwa natura Millenii :-)

Po obejrzeniu krótkiej scenki ruszaj w prawo - Durham Cave | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po obejrzeniu krótkiej scenki ruszaj w prawo. Jeśli chcesz skorzystaj ze znajdującego się tu savepointu. Idź na dół. A to co!? Pojawi się tajemnicza istotka zwana Carro (nieprzypadkowo przypomina ona pewnego Pokemona :-)). Jest to taka nieoficjalna maskotka gry :-) Jeśli masz wystarczająco dużo Poff Nuts to możesz go nakarmić a do momentu opuszczenia danej lokacji przyłączy się do drużyny oświetlając jej drogę. Chwilowo jednak nie możesz tego zrobić tak więc ruszaj dalej (przy okazji zabierz jeszcze znajdujący się tu Fire Bomb).

Zeskocz na dół i podejdź do ogromnego głazu. Stając w wyznaczonym miejscu będziesz mógł go... popchnąć! Zanim jednak skorzystasz z nowej drogi będziesz musiał pokonać węże. Ruszaj dalej. Zabierz Medicinal Herb. Jeśli chcesz możesz wrócić się do savepointu zeskakując z wyznaczonego miejsca. Podejdź do przekładni i użyj jej. Spowoduje to podniesienie się jednego z mostów. Przejdź na wysepkę i skieruj się do góry. Zabierz znajdujący się za skrzyniami Yomi's Elixir a następnie popchnij głaz. Zejdź na dół i ruszaj prosto. Znajdziesz się w pułapce. Będziesz musiał pokonać cztery węże. Na szczęście mając tak świetną członkinię jak Millenię nie będzie to stanowiło większego problemu. Na początek polecam skorzystać z ciosów specjalnych Ryudo. Millenia powinna używać czaru Burn!, Ryudo natomiast uderzenia Tenseiken Slash (mocniejsze nie są konieczne). Dwa ostatnie węże można pokonać przy użyciu Combosów i Criticali, aczkolwiek jeśli chcesz to nadal możesz korzystać z ciosów specjalnych. Po pokonaniu węży podniesie się krata. Tylko pozornie nic się nie stało. Masz teraz możliwość obejścia jednego z mostów. Podbiegnij więc do przekładni i spraw, aby most prowadzący do niezbadanej części jaskiń się podniósł. Obejdź natomiast ten znajdujący się w wodzie. Zabierz złoto. Po przejściu do kolejnego pomieszczenia zamkną się kraty a Ty po raz drugi będziesz musiał stoczyć pojedynek.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Frost Frog

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Żaby występują najczęściej parami. Na szczęście będąc na 14-15 poziomie walka z nimi sprawia czystą przyjemność. Ja wykańczałem je w niemal identyczny sposób jak węże, mieszając czar Burn! Millenii z jednym z ciosów specjalnych Ryudo. W tym jednak przypadku należy zwrócić uwagę na fakt, iż z racji tego, że żaby mają 400HP pojedynczy taki atak może nie wystarczyć. Na szczęście czar Burn! działa na nie powalająco, obrażenia rzędu 600-700HP nie są niczym specjalnym.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 11

Z żabami należy sobie radzić tak jak opisałem powyżej - Durham Cave | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Z żabami należy sobie radzić tak jak opisałem powyżej. Na szczęście pomimo tego, iż może wydawać się, że wpadłeś na kilka ich grup nie będziesz walczył z więcej niż dwoma naraz. Po wygranych starciach podniosą się kraty. Wybierz lewą odnogę. Znajdziesz tu dwa wartościowe przedmioty: Poff Nut (potrzebny do oswojenia Carro) oraz Sleep Charm. Zanim ruszysz dalej wróć się do savepointu i zregeneruj siły. Idź do pomieszczenia, w którym walczyłeś z żabami i skieruj się do prawej odnogi. Przejdziesz do drugiego segmentu kompleksu.

Od razu czeka Cię tu walka z trzema troglodytami, którzy zaatakowali Roana (to jego trzeba było uratować) - Durham Cave | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Od razu czeka Cię tu walka z trzema troglodytami, którzy zaatakowali Roana (to jego trzeba było uratować).

NOWA WALKA

Przeciwnik: Troglodyte

Ataki specjalne: Sleep Spawn (usypianie wybranej postaci)

Jak go pokonać: Walka może wydawać się ciężka a to dlatego, że Troglodyci:

  • mają dużo HP i wysoki współczynnik obrony
  • mogą usypiać wybraną postać

Na szczęście nie jest tak źle jak mogło by się wydawać. Mając Ryudo i Millenię można pozostać przy zbliżonej taktyce. Millenia musi więc korzystać ze swoich czarów (niestety, Burn! nie wyrządza już tak wysokich obrażeń), Ryudo powinien natomiast odpalać swoje mocniejsze ataki specjalne (Flying Tenseiken lub Purple Lightning). W trakcie ataku zawsze wybieraj tych przeciwników, którzy mają najbliżej do zadziałania (ACT). Przy odrobinie szczęścia nie tylko uderzysz jako pierwszy, ale i być może wykonasz premiowany kontratak (Counter).

Ilość doświadczenia za pokonanie: 23

Załączy się scenka z Roanem, który po niezbyt owocnej wymianie zdań pomiędzy Ryudo a Millenią przyłączy się do drużyny. Od razu podaruj mu Mist Egg zdobyty na troglodytach (ewentualnie Holy Egg, który miała Elena/Millenia). Zanim ruszysz dalej wróć się do savepointu, aby zapisać stan gry i zregenerować siły. Kolejne pomieszczenie to bardzo dobrze znana pułapka z kratami. Musisz pokonać węże. Po walce zabierz Calming Harp (ze skrzyni). Ruszaj dalej. Zabierz zioła i pokonaj żaby (4). W trakcie walki korzystaj z nowych umiejętności Roana, a w szczególności Golden Hammer. Atak ten nie zabiera dużo Special Points a zadaje niemałe obrażenia. Kolejne żaby znajdziesz na górze. Po ich pokonaniu zabierz znajdujące się nieopodal złoto. Teraz musisz otworzyć dwie kraty. Na jednej z nich możesz spokojnie stanąć, w przypadku drugiej sprawa nie jest już taka prosta. Będziesz musiał popchnąć znajdującą się tu skrzynię. W pomieszczeniach znajdziesz odpowiednio złoto (300 sztuk) oraz dźwignię, która obniży poziom wody. Będziesz musiał dostać się do kolejnego savepointu. Przejdź na drugą stronę rzeki i skręć w prawo. Zeskocz na dół. Zabij łażących tu troglodytów. Pamiętaj, aby podczas walki nie żałować najmocniejszych czarów i ciosów specjalnych! Pociągnij za dźwignię, która opuści most. Zanim skorzystasz z savepointu opuść głaz oraz zabierz Torte's Reedpipe (budzi uśpionych bohaterów). Zapisz grę i zregeneruj siły. Możesz już skierować się w stronę znajdującego się tu korytarza. Uwaga! Zanim to uczynisz KONIECZNIE zsave'uj grę.

Czeka Cię pierwsza walka z bossem - Durham Cave | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Czeka Cię pierwsza walka z bossem. Będzie to Minotaur otoczony dwoma troglodytami.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Durham Minotaur + 2 Troglodyte

Ataki specjalne bossa: Tornado (może wywołać efekt Confussion u atakowanej postaci)

Jak go pokonać: Przede wszystkim zajmij się obstawą minotaura. Nie zapomnij jednak o tym, aby zostawić sobie sporo punktów na wykonywanie ciosów specjalnych wobec samego bossa.

Aby zabić troglodytów powinieneś:

  • wykonywać Tenseiken Slash lub mocniejsze ataki Ryudo
  • wykonywać Golden Hummer Roanem
  • wykonywać Arrow Shot Millenią

Z bossem będziesz już trochę trudniej:

  • Ryudo w dalszym ciągu powinien korzystać ze swoich ciosów specjalnych; ja polecam Purple Lightning, w momencie gdy punkty mu się skończą powinien skupić się na blokowaniu ataków minotaura poprzez wykonywanie kontr oraz Criticali
  • Millenia powinna wybrać czar Zap!; Burn! zupełnie się tu nie sprawdza, nie warto również korzystać z jej ciosów specjalnych; Uwaga! Minotaur lubi skupiać na niej swoje najmocniejsze ataki tak więc warto jest ją odpowiednio wcześnie leczyć
  • Roan powinien przez cały czas korzystać z Golden Hammera, tylko w sytuacjach, gdy reszta jest zagrożona atakiem minotaura rezygnować z niego na rzecz kontr i Criticali

Ilość doświadczenia za pokonanie: 210

Dodatkowa nagroda za pokonanie bossa to książka ze skillami - Adventure Book. Pozwala ona na wyuczenie się zdolności bitewnych. Radziłbym więc przeznaczyć trochę Special Points na ich odkrycie.

Krótka scenka i możecie wracać na powierzchnię. Wydarzy się tam ciekawa rzecz. Okaże się bowiem, że Millenia to przeobrażona Elena!