Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Inor Mountains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 6: Inor Mountains

Ważniejsze fakty: nic konkretnego

Kolejna "zapotworzona" lokacja. Nie rozwiniesz tu żadnych wątków związanych z fabułą. Czekają tu jedynie na Ciebie walki oraz przedmioty.

Ruszaj na północ - Inor Mountains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Ruszaj na północ. Podejdź do dwóch grzybków i je zniszcz. Aby to zrobić wystarczy, że naciśniesz klawisz używania (akcji). Wewnątrz jednego z nich znajdziesz Muscle Mushroom (do wykorzystania w trakcie walk). Podążaj dalej na północ. Skorzystaj z savepointu, który tu znajdziesz. Po chwili zaczniesz wpadać na pierwszych przeciwników. Początkowo będą to poruszające się parami Mottled Spiders. Taktyka walki nie ulega większym zmianom. Musisz blokować ich ciosy poprzez stosowanie ciosów krytycznych a gdy się już zdecydują na atak wykonywać kontry.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Grag Snake

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Taktyka walki z wężami jest bardzo zbliżona do ptaków Dodo. Nie posiadają one żadnych ataków specjalnych, nie musisz się więc obawiać tego, iż ich ciosy będą jakoś specjalnie dotkliwe. Niestety, Grag Snakes występują przeważnie parami. W trakcie walki nie możesz zbyt często dopuszczać do tego, aby wyprowadzały ataki. Co prawda jednoczesne blokowanie ataków obu węży jest prawie niemożliwe, ale z jednym powinno Ci się to udać. Jeżeli masz trochę Special Points to możesz spróbować wyprowadzić taki atak (ale nie więcej niż jeden raz na walkę).

Ilość doświadczenia za pokonanie: 12

Inor Mountains to jedna z pierwszych mapek, które eksploruje się tylko po to, aby nabić sobie doświadczenie. Radziłbym nie lekceważyć tej możliwości i przetrząsnąć ją w całości (Uwaga! Po ponownym załadowaniu lokacji przeciwnicy się odradzają, wykorzystaj to!).

Oprócz przeciwników powinieneś znaleźć kilka przydatnych przedmiotów. Niektóre z nich skrywają się w grzybach, musisz je więc niszczyć. Oto ciekawsze rzeczy, na które można tu wpaść:

  • 50 sztuk złota
  • 150 sztuk złota
  • Poison Antidote
  • Mushroom Cloud
  • Goblin Toadstool

Dopiero gdy oczyścisz cały poziom wróć się do savepointu a następnie skieruj do przejścia do kolejnego fragmentu planszy (Inor Mountains 2). Znajduje się on na północy. Po dotarciu do wzniesień musisz kierować się w lewo a następnie wybrać górną odnogę. Po drodze napotkasz oczywiście przeciwników, głównie będą to Dodo.

Po przejściu do nowej planszy załączy się scenka. Ryudo i Elena zdecydują, że pora się zatrzymać i założyć obóz. Po zakończeniu scenki rozpocznij eksplorację planszy. Metody jej odkrywania nie ulegają praktycznie żadnym zmianom. W dalszym ciągu będziesz walczył przede wszystkim z wężami i ptakami Dodo. Staraj się je wszystkie zabijać, dzięki czemu w momencie opuszczania tej planszy będziesz miał odpowiedni wysoki poziom (później takiej okazji na łatwe nabicie doświadczenia może już nie być). Oprócz przeciwników na tym poziomie znajdziesz też kilka ciekawych przedmiotów. Skieruj się w lewo. Zabierz złoto, wróć do miejsca startu i ruszaj do góry. Uważaj przy tym na spadające skały! Jeśli chcesz je ominąć to najpierw idź do góry (po zwinięciu obozu), obejrzyj scenkę i wróć się po złoto.

Dojdziecie do drabiny, po której wejdź oczywiście na górę - Inor Mountains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Dojdziecie do drabiny, po której wejdź oczywiście na górę. Z pewnością zauważyłeś już skrzynię otoczoną głazami. Spokojnie, za chwilę się do niej dobierzesz. Tymczasem ruszaj dalej. Widzisz ten głaz oparty o deskę? Podejdź do niego a stoczy się na dół i tym samym umożliwi Ci otwarcie skrzyni. W środku znajdziesz:

  • Poison Antidote
  • Yomi's Elixir
  • Crystal Brooch (+10 do obrony)
Idź na dół do miejsca, z którego został zepchnięty głaz - Inor Mountains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź na dół do miejsca, z którego został zepchnięty głaz. Wykonaj identyczną czynność z tym, który tu jest a będziesz mógł zebrać Climbing Hat (+4 do obrony, najlepiej jest podarować go Elenie). Wracaj do góry. Znajdziesz tu kolejną drabinę, zanim jednak z niej skorzystasz zepchnij ostatni z głazów, aby odkryć legowisko węży (dobre jeśli chce się zdobyć trochę doświadczenia). Zejdź na dół, kieruj się do góry. Podążaj jedyną możliwą drogą. Znajdziesz tam wyjście. Po przełączeniu na mapę świata skieruj drużynę do Agear Town.