Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Baked Plains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 10: Baked Plains

Ważniejsze fakty: pierwsze spotkanie z Maregiem

Podejdź do środkowej skały - Baked Plains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Podejdź do środkowej skały. Pojawi się ikonka używania. Będziesz mógł ją zniszczyć. Dzięki temu dostaniesz się do savepointu. Zapisz grę i ruszaj dalej. Uważaj na parę wydobywającą się ze skał. Na szczęście można ją łatwo ominąć. Zabierz złoto (200 sztuk). Czekają Cię tu walki z kilkoma modliszkami.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Giant Mantis

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Jedyny problem polega na tym, iż pojawiają się one w dużych grupach. Same w sobią ani nie są silne ani nie zadają poważnych obrażeń. Nie oznacza, iż w trakcie walki nie miałbyś korzystać z Tenseiken Slash Ryudo, Golden Hammera Roana oraz czarów Eleny. Zawsze przecież możesz wrócić się do savepointu i błyskawicznie sobie przywrócić Special oraz Magic Points. Staraj się blokować nadchodzące ciosy wyprowadzając kontrataki.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 5

Zabierz znajdujące się przy krzakach nasiona (Seed of Running). Jeśli chcesz możesz je od razu spożytkować. Ruszaj do góry. Pokonaj kolejnych przeciwników (Giant Mantis, Dodo) i zabierz złoto (600 sztuk). Przy okazji zdobędziesz też nowe nasiona. Zanim ruszysz dalej zregeneruj siły w savepoincie. Po powrocie na górę ruszaj dalej. Jeśli chcesz możesz przebijać się przez głazy (mieczem Ryudo - wystarczy do nich podejść i wcisnąć klawisz używania). Postaraj się oczyścić cały poziom z przeciwników. Jeśli zaś chodzi o przedmioty, z ciekawszych rzeczy znajdziesz tu:

  • 600 sztuk złota
  • Dash Shoes (+10 do ruchu, +4 do obrony, umiejętność Dash)
  • 200 sztuk złota, Seed of Psyche (są blisko siebie)

Zanim opuścisz planszę ponownie udaj się do savepointu, aby zregenerować siły (to ważne!). Dopiero teraz udaj się do góry. Znajdziesz tam przejście do Baked Plains 2. Ruszaj jedyną możliwą drogą.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Sandman

Ataki specjalne: Sand Spray (-1 do ruchu atakowanej postaci), Earth Brake (niweluje atak przygotowywany przez wybraną postać)

Jak go pokonać: Powinno raczej być, jak je pokonać :-) Z tyloma przeciwnikami jednocześnie pewnie jeszcze nie walczyłeś. Gdyby tego było mało to dodam, iż dysponują one nieprzeciętnymi atakami specjalnymi oraz dość dobrym Defensem. Staraj się je wykańczać mocniejszymi ciosami specjalnymi oraz magią (w szczególności czarem Zap!, który jest wręcz stworzony do takich walk). Mozolne kontrataki i blokowanie ciosów na niewiele się tu zdadzą.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 13

Zabierz nasiona (Seed of Power, Seed of Defense) i posuwaj się dalej, najpierw do góry a później w prawo - Baked Plains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Zabierz nasiona (Seed of Power, Seed of Defense) i posuwaj się dalej, najpierw do góry a później w prawo. Na jednej z wysepek zauważysz zapewne skarb. Aby się do niego dostać musisz ominąć wydobywającą się ze skał parę oraz zniszczyć głaz.

Warto jednak spróbować ponieważ w środku znajdziesz:

  • Poison Charm
  • North Wind Cape (+10 do ruchu)
  • Healing Herb

Jeśli skierujesz się teraz w lewo to znajdziesz 200 sztuk złota. OK, pora na zbadanie dalszej części planszy. Oprócz kolejnych Sandmanów znajdziesz tu:

  • 600 sztuk złota
  • 200 sztuk złota
  • Seed of Swift (schowane za krzakami, na lewo od skrzyni na wyspie)
  • Poff Nut
  • Seed of Magic (przy polach na samej górze)
Tuż obok tego ostatniego przedmiotu usytuowano przejście do Baked Plains 3 - Baked Plains | ROZDZIAŁ 1 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Tuż obok tego ostatniego przedmiotu usytuowano przejście do Baked Plains 3. Wyjątkowo nie cofaj się do savepointu ponieważ nowy znajdziesz po przedostaniu się do tej lokacji. Zapisz więc stan gry i ruszaj dalej. Załączy się scenka. Drużyna zdecyduje żeby założyć obóz. Uwaga! Możesz sterować tym kto ma udzielać się w trakcie rozmowie przy ognisku. Nie ma to oczywiście żadnego wpływu na właściwą rozgrywkę, pozwala jedynie bliżej poznać postaci bohaterów. Nad ranem ich spokój zostaje jednak przerwany.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Mareg

Ataki specjalne bossa: Beast Fang Cut (wywołuje efekt Cancel, czyli niweluje atak wybranej postaci)

Jak go pokonać: Aby pokonać bossa Twoi ludzie powinni wykonywać następujące czynności:

  • Ryudo powinien korzystać ze swojego najmocniejszego ataku - Flying Tenseiken lub w ostateczności wybrać Purple Lighting; to on będzie jednym z głównych celów ataków bossa tak więc nie można zapomnieć o regularnym leczeniu go z zaistniałych ran (niekoniecznie musi to robić sam)
  • Roan powinien skupić się na Golden Hammerze a gdy wyczerpie mu się pula punktów leczyć inne postaci oraz blokować ataki specjalne bossa
  • Elena powinna rzucać czary, polecam na początek Zap! a gdy mana powoli zacznie się kończyć Burn!; do tego czasu boss powinien być jednak pokonany

W trakcie walki uważaj na specjalny atak bossa, zabiera on ponad 300HP tak więc zaatakowaną postać musisz od razu leczyć.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 150

Po pokonaniu bossa załączy się scenka, w trakcie której okaże się, iż nie szukał on Ryudo tylko jego demonicznego brata Melfice'a, który ponoć przyczynił się do zniszczenia jego rodzinnej wioski. Ty zaś możesz ruszać dalej (Uwaga! Dobrze by było wrócić się do savepointu, aby zregenerować siły!).

Niedaleko miejsca, w którym toczyłeś walkę z bossem znajdziesz świetną zbroję - Shell Armor (+26 do obrony). Po drodze będziesz musiał oczywiście zabić kilku przeciwników. Trochę dalej wpadniesz na Swiftness Nut (schowany za krzakami). Po przejściu na mapę świata idź do Liligue City.