Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

St Heim. Papal State (powrót) | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 1: St Heim. Papal State (powrót)

Ważniejsze fakty: drużyna pokonuję Heart of Valmar, dowiaduje się o próbie wskrzeszenia samego Valmara oraz wyrusza w podróż, aby uratować porwaną Elenę

Nasi bohaterowie lądują na polu niedaleko St.Heim Papal State. Tutejsza ludność biega w przerażeniu. Okazuje się, że rycerze Granasa oszaleli i mordują niewinnych mieszkańców. Trzeba się będzie tym zająć. Biegnij ścieżką w kierunku Papal State. Po znalezieniu się na miejscu skieruj swe kroki do... zajazdu! A co, katastrofa może poczekać :-) Poza tym drużyna jest przecież wycieńczona walką z bossem. Przy okazji możesz też zerknąć co nowego pojawiło się w sklepie. Zapewniam, że jest w czym wybierać. Poniżej zawarłem ciekawsze przedmioty:

  • Holy Soul Blade (14000 sztuk złota, +112 do ataku, dodatkowo każdy atak obniża Defense przeciwnika)
  • Priest's Staff (12000 sztuk złota, +99 do ataku)
  • Rune Axe (13500 sztuk złota)
  • Priest's Robe (16000 sztuk złota, +54 do obrony oraz odporność na większość chorób)
  • Priest's Hat (5800 sztuk złota, +36 do obrony oraz odporność na Magic oraz Move Block)
  • Heracle's Belt (6200 sztuk złota)
  • Shogun's Brace (5000 sztuk złota)
  • Scarlet Potion (250 sztuk złota, kup co najmniej 10)
  • Fresh Sandwich (100 sztuk złota, kup co najmniej 5)
Wyjdź na zewnątrz i ruszaj w stronę katedry - St Heim. Papal State (powrót) | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wyjdź na zewnątrz i ruszaj w stronę katedry. Dosłownie za chwilę wpadniesz na grupkę rycerzy Granas, którzy mordują właśnie tutejszą ludność. Drużyna bez zastanowienia stanie do walki z nimi.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Granas Knight

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Jedyna siła rycerzy Granas leży w ich zbrojach. Dzięki nieprzeciętnemu Defensowi przeżyją niemal każdy słabszy cios specjalny. Na co więc czekasz? Poczęstuj ich czymś mocniejszym. Jeden taki zmasowany atak (np. Tornado, Beast-King Blast) w zupełności wystarczy a nawet gdyby jakimś cudem komuś udało się przeżyć to zawsze możesz go dobić tradycyjnymi Combosami i Criticalami. Ewentualne ataki rycerzy dość łatwo można bronić, szybkość nie jest ich najmnocniejszą stroną...

Ilość doświadczenia za pokonanie: 90 (dużo jak za zwykłego przeciwnika, nieprawdaż? :-))

Załączy się scenka. Po walce okaże się, iż nie byli oni prawdziwymi rycerzami Granas. Ba! Nie byli nawet ludźmi! Drużyna postanawia udać się do Zery. Kieruj się więc w stronę katedry. Uwaga! Rycerze najprawdopodobniej pozostawią po sobie niezłą zbroję - Paladin Armor. Ja podarowałem ją Maregowi. Idź do katedry. Po dotarciu do schodów pojawi się Selene. Odbędzie ona dość przydługawą rozmowę z drużyną na temat tego co uważa za słuszne. Najlepsze zacznie się jednak na koniec.

Selene rzuci się na miecze wystawione przez rycerzy Granas poświęcając tym samym swoje życie Zerze - St Heim. Papal State (powrót) | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Selene rzuci się na miecze wystawione przez rycerzy Granas poświęcając tym samym swoje życie Zerze. Na jej miejsce pojawi się ogromny twór, z którym drużyna będzie musiała stoczyć walkę!

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Valmar's Heart

Ataki specjalne bossa: Black Spew (atak zadający większe rany), Burn (obrażenia od ognia na jedną postać), Burnflame (to samo, tyle że na kilku członków drużyny), Cold (-2 do ACT na jedną postać), Def-Loss (-1 do obrony wszystkich postaci), Freeze (-1 do ruchu wszystkich postaci), Healer (leczenie na siebie), Snooze (próba uśpienia na wszystkich), Stram (-1 do ACT na jedną postać), Tremor (trzęsienie ziemi)

Jak go pokonać: Najsilniejsza strona tego bossa to ilość ciosów specjalnych i czarów, które może odpalić. Naprawdę MUSISZ się starać, aby większość z nich blokować. Jeśli uda Ci się to z połową to będziesz mógł mówić o sukcesie. Z ataków, które wymieniłem u góry zdecydowanie najgorsze są Snooze, Cold, Def-Loss oraz Black Spew. Szkoda tylko, że podczas przygotowywania się przez bossa do ataku nie wiesz, który z nich ma właśnie zamiar odpalić :-)

No dobrze, a jak pokonać tego bossa? Radziłbym skupić się wyłącznie na Valmar's Heart i zignorować jego oczy. Potrafią one co prawda wyprowadzać kilka dobrych ataków specjalnych, ale przez większość walki nie sprawiają dużych problemów. Na dodatek boss ma zaledwie nieco ponad 21000HP tak więc w miarę szybko powinieneś go załatwić. Oto jak powinni zachowywać się Twoi ludzie:

  • Ryudo powinien zastosować sprawdzoną kombinację Sky Dragon Slash oraz Flying Tenseiken a być może nawet skupić się na tym drugim - celnie trafiony cios zada bossowi nawet 2500-2700HP
  • Elena musi zająć się leczeniem drużyny, ale dopiero wtedy, gdy HP któregoś z jej członków spadnie to okolic 1000-1200; ataki bossa nie są zbyt mocne tak więc możesz spokojnie pozostawić sobie aż tak duży zapas; do tego czasu powinna korzystać z czarów ofensywnych
  • Mareg powinien postawić na Beast-King Smash i wycelować go oczywiście w samo serce (nie oczy!), zdecydowanie nie polecam natomiast Beast-King Blast, no, chyba, że zdarzy się tak, że znajdzie się on naprawdę blisko bossa
  • Tio powinna wymieszać dwa ataki - Lotus Flower (do szybkiego anulowania przygotowywanych przez bossa ciosów) oraz Tornado (do odbierania mu cennych punktów życia :-))

Ilość doświadczenia za pokonanie: 1800 (Oh my God :-))

Tradycyjnie już powiem co dostaje się oprócz doświadczenia. Są to dwa dobrze przedmioty: Goddess Hi-Heels oraz Holy Clothes.

O, a to co? Elena a nie Millenia pożera duszę Valmar's Heart! Wszyscy są zdziwieni takim obrotem rzeczy! Elena dopiero teraz objawi co było jej prawdziwym zadaniem - miała odnaleźć i pożreć wszystkie kawałki Valmara. Następnie Granasaber miał być użyty do ich zniszczenia, czyli... zabicia jej. Elena ucieknie do katedry. Po odzyskaniu kontroli skieruj tam też resztę drużyny.

Idź prosto do Audience Chamber. Przy ołtarzu drużyna wpadnie na umierającego Oro. Po skończonej rozmowie wejdź po schodach. Drużyna znajdzie tu Święte Drzwi (Holy Door). Przejdź przez nie. Podejdź do świecącego okręgu. Winda zabierze drużynę na górę. W międzyczasie załączy się rozmowa Eleny i Zery. Po chwili zjawi się tu reszta ekipy. Zera w trakcie rozmowy wspomni o tym, że przygotowania do ceremonii związanej z Valmarem zostały zakończone. Zaprosi on też Ryudo i jego przyjaciół do sąsiedniej komnaty.

Zera opowie tu drużynie o bitwie pomiędzy Dobrem a Złem, która miała miejsce wiele tysięcy lat temu. Okaże się, że to nie Valmar, ale Lord Granas ją przegrał. Zło tryumfowało i ma właśnie zamiar się przebudzić. Na dodatek nawet Granasaber, którego drużyna tak rozpaczliwie poszukiwała na nic się tu nie zda. Okaże się również, że tak naprawdę Zerze chodziło tylko o wskrzeszenie Valmara. Do tego celu w zupełności wystarczy mu Elena. Zera porywa ją więc i teleportuje się na księżyc Valmar.

Drużyna jest wściekła, że dała się tak nabrać. Tio wpada jednak na pomysł, że dzięki Granasaberowi i oni mogą wyruszyć na księżyc. I tak też zrobią, nie zważając na ryzyko uaktywnienia się Rogów Valmara, które Ryudo skrywa w sobie. Wyjdź z katedry. Jeśli chcesz możesz po drodze zapisać stan gry (zajazd). Skieruj się na pole (tam gdzie zaczynał się rozdział). Drużyna wsiądzie do Granasabera i poleci ratować Elenę.

Uwaga - St Heim. Papal State (powrót) | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Uwaga! Zauważyłem, że w tym miejscu do gry wdarł się drobny błąd. Może się zdarzyć tak, że nawet jeśli podejdziesz do Granasabera to nie załączy się odpowiedni filmik. Musisz kierować się ścieżką a następnie skręcić w prawo i wejść na widoczne na screenie wzgórze. Wtedy film na pewno się odpali :-)