Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Valmar's Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 2: Valmar's Moon

Ważniejsze fakty: drużyna ratuję Elenę, ale traci zdecydowanie więcej - Marega oraz Millenię; rytuał wskrzeszenia Valmara został rozpoczęty

Mareg i Tio stwierdzą, że Valmar jeszcze nie zdążył się przebudzić - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Mareg i Tio stwierdzą, że Valmar jeszcze nie zdążył się przebudzić. Ruszaj prosto. Jedyna możliwa droga zaprowadzi drużynę do Valmar's Moon 1. Możesz mieć jednak trochę problemów z jej znalezieniem. W jednym miejscu w niezbyt widoczny sposób zwykła powierzchnia pokrywa się ze skalistą i można ją wtedy przekroczyć. Po szczegóły zapraszam do screena.

Podejdź do savepointu i koniecznie zapisz stan gry - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Podejdź do savepointu i koniecznie zapisz stan gry. Ruszaj prosto. Po dojściu do ślepego zaułka cofnij się trochę i skręć w prawo. Podejdź do czegoś w rodzaju gumki i przebij ją mieczem (klawisz używania). Dojdziesz do skrzyżowania, przy okazji wpadniesz też na pierwszych wrogów.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Nyarmot

Ataki specjalne: Burning Sun (anuluje cios wybranej postaci)

Jak go pokonać: Walczy się z nim w zasadzie identycznie jak chociażby z Hammerheadem. Na początek odpalasz jakiś jeden względnie silny cios specjalny i to najlepiej taki, który od razu zajmie się dwoma wrogami (np. Lotus Flower). Następnie zaś dobijasz tych słabszych i nie pozwalasz przy tym na to, aby mogli użyć swoich ataków specjalnych. Na szczęście pasek inicjatywy ładuje się im dość długo tak więc masz wystarczająco dużo czasu na reakcję.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 81

Skręć w prawo. Dojdziesz do skrzyni. Oto co znajduje się w środku:

  • Leo Rex Battleaxe (+120 ataku, regeneracja SP w trakcie bitwy, od razu podaruj ją Maregowi)
  • Lion Boots (+20 do ruchu i obrony, również radziłbym podarować te buciki Maregowi)
  • Lion Harp

Wracaj do skryżowania i skieruj się do lewego korytarza. Wpadniesz tu na kilka kolejnych grup przeciwników.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Salamadile

Ataki specjalne: Attack (zwiększa obrażenia, wywołuje chorobę Plague)

Jak go pokonać: Jedyna rzecz, na którą musisz zwracać uwagę to ataki specjalne (Attack). Nie możesz dopuścić do tego, aby takowe zbyt często były odpalane. Przeciwnicy Ci dysponują ponadprzeciętnym Defensem, najsłabsze ciosy na niewiele się tu więc zdadzą. Polecam coś w stylu Beast-King Blast lub Tornado. Jeżeli grupa jest mniejsza to możesz spróbować zabawić się z Combosami i Criticalami.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 70

Po kilku chwilach drużyna dojdzie do kolejnego skryżowania - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po kilku chwilach drużyna dojdzie do kolejnego skryżowania. W lewo - Potion of Azure, w prawo - dalsza droga. Przebij się przez gumę i idź dalej.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Evil Maneuver

Ataki specjalne: Block Needle (blokuje wykonywanie ciosu przez jedną postać), Zap!

Jak go pokonać: Na szczęście potwory te występują parami, nie wyobrażam sobie spokojnej walki z, powiedzmy, sześcioma Evil Maneuver'ami. Ich podstawowe atuty to świetne ciosy specjalne, dobry Defense oraz duża ilość posiadanych HP (niemal 2000). Atakuj je przy pomocy "średnich" ciosów specjalnych, najlepiej wycelowanych w pojedynczego wroga. Radziłbym unikać ciosów i czarów o zasięgu masowym. Tyle dobrze, że ich ataki specjalne ładują się długo i można je spokojnie blokować...

Ilość doświadczenia za pokonanie: 105 (nieźle!)

Po dotarciu do skrzyżowania (zajmie Ci to trochę czasu) skręć w lewo - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po dotarciu do skrzyżowania (zajmie Ci to trochę czasu) skręć w lewo. Kolejne skrzyżowanie: w lewo - dalsza droga, w prawo - Thor Stone. Idź dalej. Dojdziesz w końcu do krawędzi przepaści. Cofnij się trochę. Znajdziesz tu dwie odnogi. Każda z nich prowadzi do dziwnej maszynerii. Wciśnij niebieskie "coś" a utworzy się połowa mostku. Musisz uaktywnić dwie maszyny, aby móc przejść dalej (tzn. nad przepaścią). Będąc już po drugiej stronie zabierz Silver Feather. Jedyna droga zaprowadzi Cię do Valmar's Moon 2.

Podejdź do dziwnych przedmiotów, które tarasują Ci drogę i... potnij je mieczem :-) Idź cały czas prosto. Jeżeli przebijesz gumę po lewej znajdziesz sakiewkę a w niej 2000 sztuk złota. Po dotarciu do skrzyżowania skręć w prawo. Dojdziesz do kolejnej skrzyni ze skarbami. Tradycyjnie zawiera ona w sobie trzy cenne przedmioty:

  • Miracle Elixir
  • Mystic Veil
  • Silver Feather

Wracaj do skrzyżowania i idź w lewo. Dłuższa wędrówka, kilka kolejnych grupek przeciwników i... skrzyżowanie :-) Lewa odnoga zaprowadzi Cię do Indigo Potion (przywraca całe MP), prawa to dalsza droga. Zignoruj dwie gumy i skieruj się do kolejnego korytarza. Będziesz musiał pokonać kilku kolejnych wrogów. Po drodze znajdziesz Panaceum, które zabierz. Przerwij gumę. Dopiero teraz możesz wrócić się do dwóch poprzednich gumek. Ta po lewej będzie już zniszczona. Idź prosto. Podejdź do savepointu i zapisz stan gry. Znajdujący się nieopodal korytarz zaprowadzi drużynę do Valmar's Moon 3.

Idź prosto - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź prosto. Przyjrzyj się jednak podłodze. Umieszczono na niej takie dziwne, czerwonawe płytki. Stawaj na każdej z nich. Co prawda nie działają one natychmiastowo, ale bardzo często ułatwiają dostęp do dalszych partii kompleksu. W dalszej części opisu nie będę już więc podawał, na których płytkach stawać, bo i tak "zaliczysz" wszystkie. Idź jedyną możliwą narazie drogą. Po dotarciu do brzegu planszy skręć w prawo. Stań na płycie (to było wyjątkowe przypomnienie :-)). Opuści to słup, na którym znajdowała się zbroja - Moonstone Armor (+65 do obrony, częściowo blokuje Magię, dobry przedmiot dla Marega lub Ryudo).

Cofnij się trochę i idź w stronę czerwonej rzeki - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Cofnij się trochę i idź w stronę czerwonej rzeki. Dojdziesz do miejsca, w którym będziesz mógł przejść na drugą stronę. Podejdź kawałek w prawo i opuść sobie Reflect Helm (+45 do obrony, czasami odbija ciosy, jeśli chcesz to możesz kosztem utraty około 10 punktów ataku podarować go Ryudo). Idź w lewo. Znajdziesz tu Scarlet Potion (przywraca 1600HP) oraz Golden Potion (musisz ją sobie opuścić na dół). Posuwaj się dalej.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Dragon Knight

Ataki specjalne: Dragon Zap! (niweluje ciosy kilku postaci), Lightning Ball (niweluje cios jednej postaci), Stram (-2 do ACT wybranego członka drużyny)

Jak go pokonać: Dlaczego tego gada nazwano rycerzem :-) ? No cóż, to pozostanie słodką tajemnicą producentów gry. W każdym razie nie masz się raczej czego obawiać, ale tylko wtedy, gdy zadbasz o odpowiednie blokowanie wyprowadzanych przez nich ciosów. Na szczęście czasu na to masz wystarczająco dużo. Dragon Knighty występują głównie parami. Na początek radziłbym odpalić 1-2 słabsze ciosy specjalne a następnie skupić się tylko na blokowaniu ich ciosów (Critical) i wykonywaniu Combosów.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 92

Jedyna możliwa dróżka zaprowadzi drużynę do sakiewki z 2000 sztuk złota. Idź dalej. Przejdź przez mostek na drugą stronę (najpierw musisz go sobie opuścić). Pokonaj potwory stojące na słupie i zabierz 6000 sztuk złota ze skrzyni stojącej po lewej. Po drodze zabierz też Scarlet Potion. Dojdziesz do rzeki. Stając na pierwszym czerwonym przycisku spowodujesz, iż głaz przetoczy się i utworzy most. Skorzystaj z niego. Zanim ruszysz dalej zabierz jeszcze 2000 sztuk złota z sakiewki leżącej przy rzece. Dojdziesz do skrzyni ze skarbami. W środku znajdziesz:

  • Meteor Scroll (zostaw go sobie na silnych bossów, jego siła to aż 2500!)
  • Moonlight Tiara (+42 do obrony plus dodatkowa ochrona przed niektórymi czarami Confusion i żywiołowi Blizzard, możesz podarować go Tio kosztem utraty części jej zręczności)
  • Scattering Stone (rozrzuca bohaterów)
Idź dalej - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź dalej. Przeskocz nad przepaścią. Aby dostać się dalej musisz wejść na płytę, utworzy to most. Dotrzesz do savepointu. Zapisz stan gry. Czeka Cię walka z bossem! Kiedy będziesz gotowy ruszaj znajdującym się obok korytarzem. Zeskocz do Valmar's Womb.

Po dotarciu na miejsce załączy się scenka. Drużyna spostrzegnie Zerę oraz Elenę. Zera wyjaśnia dlaczego chce wskrzesić Valmara, powie też wprost - aby to się udało musi pozbawić Elenę Skrzydeł Valmar. Zanim jednak drużyna będzie mogła cokolwiek zdziałać pojawi się boss.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Egg Guardian + 4 Bit

Ataki specjalne bossa: Demon Summoning (wskrzesza zabite Bity!!), Diggin' (+1 do obrony na siebie i obstawę), Howlando (zwiększone obrażenia plus możliwy efekt Confusion), Runner (+1 do ACT na siebie), Speedy (+2 do ACT na siebie), Wailing Sickle (ZNACZNIE większe obrażenia, atak działa na wszystkich), WOW! (+2 do ataku na siebie)

Ataki specjalne obstawy bossa: Desperate Blow (desperacki atak zadający większe obrażenia wybranej postaci)

Jak go pokonać: Chyba się nie zdziwisz jeśli powiem, że nie masz co nawet walczyć z Bitami. Nie dość, że jest ich dużo to na dodatek boss w bardzo prosty sposób może je wszystkie wskrzeszać (na dodatek ze stuprocentową szansą powodzenia). Na szczęście nie są one zbyt natrętne, szczególnie dla tak silnej drużyny jaką aktualnie dysponujesz (zakładam, że Twoi ludzie mają już około 50. poziomu doświadczenia).

Boss ma prawie 30000HP. Radziłbym więc skupić się na atakach, które ranią WYŁĄCZNIE jego. Są to:

Ryudo - Flying Tenseiken

Mareg - Beast-King Smash

Tio - Lotus Flower lub Fast-Dance Whirl

W przypadku Tio wyjątkowo podałem dwa ataki a to dlatego, że Lotus Flower jest świetnym ciosem do blokowania ataków specjalnych bossa. Jeśli rozwiniesz go do piątego poziomu to jego odpalanie stanie się niemal natychmiastowe (aby się jednak tak stało współczynnik MOV musi wynosić minimum 170 punktów).

Nie zapominaj o leczeniu swoich postaci, brak Eleny da Ci się we znaki. Do tego celu wykorzystuj tego bohatera, który aktualnie ma najmniej Special Points. Nie warto natomiast próbować ratować swoich ludzi z chorób, radziłbym skupić się wyłącznie na najmocniejszych ciosach specjalnych. Jeśli zdarzy się tak, że członkom drużyny pokończą się Special Points przerzuć się na czary zadające obrażenia jednej postaci, czyli w tym przypadku Egg Guardianowi.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 2000

Dodatkowa nagroda za pokonanie bossa to Angel's Robe (+62 do obrony, przywraca trochę HP w trakcie bitwy, najlepiej dać go Elenie, która powróci właśnie do drużyny).

Załączy się bardzo długa i jednocześnie ciekawa scenka. Zera wpakuje Elenę do czegoś w rodzaju kokonu i wydostanie z jej środka Millenię. Ta jednak nie chce być przemieniona w Valmara.

Zera nie zamierza tego słuchać - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Zera nie zamierza tego słuchać. Rozpoczyna procedurę wskrzeszenia Valmara. Na powierzchnię Księżyca wypełzają stwory. Zera planuje też przemienić samego siebie w wolę Valmara i... jak zwykle rządzić światem :-) Millenii udaje się jednak uratować Elenę. Sama zostaje pożarta przez Valmara (na pocieszenie powiem, że nie oznacza to jej śmierci :-)). Zanim do tego dochodzi udaje się jej jeszcze teleportować drużynę na powierzchnię.

Ryudo jest załamany śmiercią Millenii (tzn. nie wie co się z nią naprawdę stało :-)). Mareg pomaga mu ochłonąć z tej całej sytuacji. Mówi też, że muszą stąd jak najszybciej wydostać.

UWAGA! Bardzo ważna sprawa! Elena jest w tej chwili traktowana jak zabita postać! Musisz ją więc wskrzesić. Do tego celu wykorzystaj dowolną fiolkę, powinineś mieć ich co najmniej kilka.

Ruszaj prosto. Wkrótce wpadniesz na pierwszych wrogów.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Valmar Fly

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Niezły skok jakościowy, Valmar Fly ma aż 3600HP. Na szczęście nie dysponuje on żadnymi ciosami specjalnymi a jego zwykłe ataki zadają stosunkowo niewielkie obrażenia. Jeżeli masz jeszcze trochę Special Points lub many to od razu odpal jeden z mocniejszych ataków raniących wszystkich przeciwników. W kolejnych rundach dobijaj zas tych, którzy zdołali przeżyć i przy okazji blokuj ich ciosy.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 75

Idź dalej - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź dalej.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Valmar Young

Ataki specjalne: Berserk Launch (zadaje większe obrażenia oraz wywołuje chorobę Plague), Leg Drill (anuluje cios wybranego bohatera), Tremor (trzęsienie ziemi)

Jak go pokonać: No no, to już taki miniboss. Jego ataki są silne i bardzo nieprzyjemne. Staraj się wykorzystywać silne ciosy specjalne, np. Beast-King Blast Marega. Valmar Young często występuje z obstawą (Valmar Fly) tak więc jest to tym bardziej służne zachowanie. Jeżeli już wyprowadzi któryś ze swoich ataków to nie zapomnij wyleczyć drużyny.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 300!

W pewnym momencie drużyna zauważy, że przeciwników jest zbyt wielu i nie poradzi sobie z nimi jednocześnie próbując przedostać się do Granasabera - Valmars Moon | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

W pewnym momencie drużyna zauważy, że przeciwników jest zbyt wielu i nie poradzi sobie z nimi jednocześnie próbując przedostać się do Granasabera. Mareg zostanie, aby bronić dostępu do miecza. Niestety, po chwili zostanie śmiertelnie raniony. Drużyna musi jednak uciekać. Udaje się im uruchomić Granasaber i uciec z Księżyca. Miecz rozbija się niedaleko Cyrum Kingdom.