Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 1: Ceceile Reef

Ważniejsze fakty: drużyna zostaje zaatakowana i nie może wrócić do statku, dopiero po pokonaniu tutejszych przeciwników udaje się im odpłynąć i tym samym kontynuować podróż

Po chwili statek dopływa do brzegu - Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po chwili statek dopływa do brzegu. Co prawda kapitan zabrania udawać się wgłąb lądu, ale Ryudo nie byłby sobą gdyby tego nie zrobił :-) Ruszaj jedyną możliwą ścieżką. Po chwili drużyna dojdzie do dziwnych kul przypominających perły lub coś w tym stylu. Idź dalej. Przejdź po kamieniach na drugą stronę. Ryudo postanowi założyć tu obóz. Czeka Cię tu kolejna interaktywna rozmowa, w trakcie której drużyna dowie się co nieco o rodzinie Ryudo. Po odzyskaniu kontroli (jeszcze w nocy) Ryudo zacznie szukać Eleny. Idź w lewo. Znajdziesz ją siedzącą nad klifem. Nasza dwójka odbędzie baaaardzo długą rozmowę :-)

Niestety, nad ranem zaczną się problemy. Okaże się, że kule, które drużyna wcześniej widziała wcale nie były perłami. To były jaja, z których właśnie wyległy się potwory!

NOWA WALKA

Przeciwnik: Crimson Claw

Ataki specjalne: Attack (zadawanie większych obrażeń), Move Block Step (blokuje ciosy specjalne postaci)

Jak go pokonać: Jest to jeden z prostszych przeciwników na jakiego można wpaść w tym rozdziale. Jedyne utrudnienie polega na ilościach w jakich Crimson Clawy się pojawiają. Na początek walki radziłbym zapodać jakiś jeden mocniejszy atak masowy (tzn. każdy z bohaterów powinien wykonać po jednym takim ataku) a dopiero później skoncentrować się na zwykłych Combosach i Criticalach.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 31

Niestety, okaże się z racji przypływu drużyna nie będzie mogła przedostać się do łodzi. Ryudo postanawia więc, aby ruszyć wgłąb lądu. Podążaj jedyną możliwą drogą a po chwili przejdziesz do Ceceile Reef 1.

Podbiegnij do savepointu i zapisz stan gry - Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Podbiegnij do savepointu i zapisz stan gry. Po zregenerowaniu sił ruszaj dalej. Będziesz musiał pozbyć się kilku grupek Crimson Clawów oraz Flame Toadów.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Flame Toad

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Z Flame Toadami walczy się bardzo przyjemnie, na pewno o wiele łatwiej niż z Crimson Clawami. Nie dysponują one żadnymi ciosami specjalnymi, zamiast tego ich zwykłe ataki zadaję trochę większe obrażenia. Występują przeważnie w grupkach po cztery sztuki. Dwie pierwsze atakujesz więc swoimi NAJSŁABSZYMI (po co marnować :-)) ciosami specjalnymi a pozostałe żabki blokujesz Criticalami (wolno ładuje się im IP) i wykańczasz zwykłymi Combosami. Zwycięstwo bez żadnych strat w HP jest bardzo łatwe do osiągnięcia.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 26

Idź dalej. Po chwili dotrzesz do niewielkiego skrzyżowania. Przejdź po skałach formujących łuk i zabierz Dragonfly Slayer (+60 do ataku, premia podczas walki z gadopodobnymi stworami, moim zdaniem Mareg powinien pozostać przy tym co ma). Wracaj do skrzyżowania i ruszaj dalej. Zejdź na sam dół. Zanim ruszysz dalej obróć się i zabierz Gale Stone (atak oparty na sile wiatru). OK, możesz iść dalej. Po drodze będziesz musiał pokonać kilka kolejnych grup Crimson Clawów. Zabierz też sakiewkę ze złotem (1000 sztuk).

Dojdziesz do miejsca, z którego będziesz mógł przeskoczyć na drugą stronę - Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Dojdziesz do miejsca, z którego będziesz mógł przeskoczyć na drugą stronę. Zrób to i ruszaj dalej. Będziesz musiał pozbyć się trzech grup Flame Toadów. Przy dwóch ostatnich znajdziesz Scroll of Alheal. Zabierz go i ruszaj dalej. Uwaga! ZATRZYMAJ SIĘ na chwilę i skieruj do przeciwległej skały. Obróć kamerę a Twoim oczom ukaże się skrzynia ze skarbami.

Oto co w niej jest:

  • Flame Armor (+46 do obrony, dodatkowa ochrona przed ogniem)
  • Flame Bandana (+30 do obrony, dodatkowa ochrona przed ogniem)
  • Flame Shoes (+5 do ruchu, +5 do obrony, dodatkowa ochrona przed ogniem)

Armora radziłbym podarować Ryudo, Flame Bandanę Tio, Shoes nie są natomiast warte uwagi (Twoi ludzie mają znacznie lepsze buciki :-)). OK, ruszaj dalej. Podejdź do miejsca, z którego będziesz mógł przeskoczyć na drugą stronę. Pokonaj żaby i zabierz sakiewkę ze złotem (1000 sztuk). Idź dalej. Uważaj jednak na Crimson Clawy, które będą zeskakiwały ze skał! Staraj się, aby Cię nie zaskoczyły, bo wtedy sama walka będzie znacznie trudniejsza (startują z wyższym IP). Po drodze koniecznie zabierz Healing Fruit (przywraca aż 1200HP!). Wąska dróżka zaprowadzi Cię do Ceceile Reef 2.

Tradycyjnie już idź prosto jedyną możliwą drogą - Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Tradycyjnie już idź prosto jedyną możliwą drogą. Po dojściu do ustępu będziesz musiał przeskoczyć na drugą stronę (dwukrotnie). Zabierz sakiewkę ze złotem (1000 sztuk) i wykonaj kolejny skok. Czekają tu już kolejni wrogowie.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Scaly Warrior

Ataki specjalne: Lunacy Egg (wywołuje efekt Confusion)

Jak go pokonać: Te gadopodobne stwory sprawią Ci problem za sprawą wysokiego Defense'a, którym dysponują. Jeśli chcesz możesz skorzystać ze zdobytego na poprzedniej planszy oręża (Dragonfly Slayer) aczkolwiek bardzo dobrze spiszą się tu też ciosy specjalne i czary. Staraj się z kolei blokować ich ciosy specjalne, nie musisz się natomiast obawiać zwykłych ataków - nie są one potężne.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 54 (tak, aż tyle!)

Po pokonaniu pierwszej grupki Scaly Warriorów możesz ruszać dalej. Podbiegnij do skrzyni, w której znajdziesz AŻ 3000 sztuk złota! Znajdziesz się na mieliźnie. Będzie tu kilka skrzyń. Każda z nich skrywa w sobie skarb, oto co można w nich znaleźć:

  • Coral Neklace (+10 do obrony, odporność na efekt Poison, Sleep, Confusion)
  • Lullaby Staff (+65 do ataku, może uśpić atakowanego wroga, OBOWIĄZKOWO podaruj ją Elenie, nawet kosztem utraty kilku punktów ataku)

Idź dalej. Pokonaj kilka grupek Crimson Clawów i zabierz Electrum Stone (wywołuje czar oparty o błyskawice, ponadto paraliżuje). Znajduje się on na skałach przy wodzie. Przejdź po tych samych skałach a dotrzesz do savepointu. Zapisz stan gry i zregeneruj siły. NIE IDŹ JESZCZE dalej tylko cofnij się kawałek wcześniej. Znajdziesz tu drugą mieliznę, po której przedostaniesz się do ważnego miejsca. Ważnego, a to dlatego, że znajdziesz tu Mermaid Harp (wywołuje efekt Confusion).

Wracaj do savepointu i KONIECZNIE zregeneruj siły a to dlatego, że czeka Cię walka z bossem Ceceile Reef - Ceceile Reef | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wracaj do savepointu i KONIECZNIE zregeneruj siły a to dlatego, że czeka Cię walka z bossem Ceceile Reef. Kiedy będziesz gotowy skieruj się do pobliskiej lokacji a wpadniesz na parę Crimson Tailów.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Crimson Tail

Ataki specjalne bossa: Phantom Echo (-1 do obrony), Scissors Storm (ogłusza wybranego członka drużyny)

Jak go pokonać: Musisz uważać na ataki specjalne bossów a w szczególności Scissors Storm. Twoi ludzie powinni natomiast korzystać z najsilniejszych ciosów specjalnych oraz czarów. Na szczęście bossowie nie dysponują jakimś superpotężnym Defensem tak więc bardzo łatwo będą je przyjmowali. Uważaj tylko na stan zdrowia Eleny i Tio a to dlatego, że obie panie mają najmniej HP. Każdy z bossów ma prawie 10000HP, ale nie powinno to stanowić większego problemu gdyż najmocniejsze ciosy specjalne Twoich ludzi zadają już teraz 1500-2000HP...

Ilość doświadczenia za pokonanie: 500 (nieźle, co ? :-))

Dodatkowa nagroda za pokonanie bossów to kolejny już Mana Egg zwący się Soul Egg. Dobrze jest podarować go komuś z członków drużyny w zamian za jeden ze słabszych Mana Eggs, które już posiadasz.

Skorzystaj z savepointu. Wracaj do miejsca, w którym walczyłeś z bossami i ruszaj wąską ścieżką. Drużyna dojdzie do statku (w jednym miejscu trzeba będzie zeskoczyć ze skały, pojawi się ikonka) i wreszcie będzie mogła kontynuować swą podróż. Już na pokładzie statku nasi bohaterowie odbędą krótką rozmowę z kapitanem. Następnie załączy się bardzo ładnie zrealizowany filmik - statek przeleci nad Granacliffs po czym dopłynie do Garlan Village.