Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 7: New Valmar

Ważniejsze fakty: drużyna dociera do jądra (Core) i wyrusza na ostateczny pojedynek z Valmarem-Zerą

Skorzystaj od razu z savepointu - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Skorzystaj od razu z savepointu. Poprzednie scenki trwały dobrych kilkanaście minut tak więc głupio by było oglądać je wszystkie jeszcze raz tylko dlatego, że nie wykonało się tak prostej czynności :-)

Idź prosto. Niemal od razu wpadniesz tu na wzmocnioną odmianę dobrze znanych mięsożernych drzewek :-)

NOWA WALKA

Przeciwnik: Killer Tree

Ataki specjalne: Napalm Fruit (silny atak na jedną postać)

Jak go pokonać: Jak to? Nie pamiętasz poprzednich drzewek :-) ? Na początek odpal 1-2 słabsze ciosy specjalne, aby zablokować ich ewentualne ataki (a przede wszystkim Napalm Fruit). Dopiero gdy tego dokonasz skup się na połączonych Combosach i Criticalach. Kilka tur i po przeciwnikach.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 117

Ruszaj dalej. Nie ma tu żadnych skrzyżowań. Do celu prowadzi jedna droga. Po dotarciu do "windy" zjedź nią na dół. Zabierz 3000 sztuk złota (sakiewka) i ruszaj dalej. Skorzystaj ponownie z windy, tym razem dostaniesz się z powrotem na górę, do niedostępnej wcześniej części kompleksu. Dojdziesz do większego pomieszczenia. Zjedź windą na dół (drugi korytarz) i pokonaj znajdujące się tu potwory. Przejdź na drugi koniec pomieszczenia. Znajdziesz tu... windę. Tak, kolejną :-) Wjedź nią na górę i biegnij prosto. Dobiegniesz do miejsca, z którego wylatują trzy zielone odnogi. Każda z nich prowadzi do czegoś innego. Na początek polecam lewą. Znajdziesz tu All-Around Seed (+10 do maksymalnego HP, MP oraz SP!). Jako drugą wybierz odnogę prawą. Będzie tu skrzynia. Oto co w niej znajdziesz:

  • Gold Feather
  • Loving Ribbon (+46 do obrony plus dodatkowo przywraca trochę HP w trakcie walk, dobre dla Eleny)
  • Scarlet Potion
Dopiero teraz skieruj się do środkowej odnogi - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Dopiero teraz skieruj się do środkowej odnogi. Zaprowadzi Cię ona do kolejnego pomieszczenia. Znajduje się tu sześć magicznych sfer. Uaktywnienie każdej z nich spowoduje jakiś efekt.

Aby ułatwić Ci odkrywanie kolejnych sekretów tej lokacji ich rozmieszczenie opisałem zgodnie z godzinami ukazywanymi na wskazówkach zegara:

  • godzina dwunasta: zniknie magiczna bariera prowadząca do Dirka (+140 do ataku, tę broń podaruj Roanowi)
  • godzina druga: udostępnia korytarz prowadzący do Potion of Azure (przedmiot jest broniony przez grupkę mięsożernych drzewek)
  • godzina czwarta: nieaktywne
  • godzina szósta: pojawia się grupka przeciwników
  • godzina ósma: nieaktywne
  • godzina dziesiąta: pojawia się grupka przeciwników, otwiera drogę do bossa
Nie muszę chyba mówić, że do bossa powinieneś ruszać dopiero po uprzednim oczyszczeniu wszystkich pomieszczeń - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Nie muszę chyba mówić, że do bossa powinieneś ruszać dopiero po uprzednim oczyszczeniu wszystkich pomieszczeń. Będzie to Valmar Magna plus jego obstawa.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Valmar Magna + 2 Valmar Moth

Ataki specjalne bossa: BOOM! (dość silne obrażenia od ognia), Magna Boring (blokuje ciosy specjalne i czary wybranej postaci), Magna Ripper (anuluje atak wybranego członka drużyny)

Jak go pokonać: Jest to NIEWIELKI przedsmak tego co Cię czeka na kolejnych poziomach. Boss ma ZALEDWIE 20000 HP (około) tak więc nie będziesz miał problemów z jego pozbyciem się. Stosuj po prostu najmocniejsze ataki, do momentu pokonania Valmar Mothów koniecznie masowe. Dopiero później wybieraj ciosy specjalne i czary skupiające swą siłę na jednym przeciwniku.

Jeśli zaś chodzi o ataki bossa - możesz je próbować blokować, nie warto się natomiast zajmować niwelowaniem Magna Boring, tym bardziej, że tuż po jego pokonaniu wpadniesz na savepoint.

Valmar Mothy spotykasz po raz pierwszy. Walczy się z nimi bajecznie prosto. Nie dysponują one atakami specjalnymi tak więc wykańczaj je swoimi ciosami i czarami. Nie musisz się też zbytnio obawiać walki wręcz, zabierają naprawdę niewiele HP (jak na tak mocno rozwinięte postaci, którymi aktualnie dysponujesz...) Za każdego zabitego Valmar Motha otrzymasz 100 punktów doświadczenia.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 800

Przejdź przez drzwi a znajdziesz się w New Valmar 2.

Załączy się filmik. Valmar poleci w kosmos. Po odzyskaniu kontroli nad drużyną ruszaj prosto. Pokonaj mięsożerne drzewka i skorzystaj ze znajdującego się kawałek dalej savepointu. Zanim w ogóle ruszysz w dalszą drogę skieruj się w lewo. Znajdziesz tu niewielki korytarz. Zaprowadzi Cię on do wylęgarni jaj. Nie, nie będziesz ich musiał zniszczyć aczkolwiek kilka potworków zdąży się z nich wykluć. Idź dalej (drzwi na drugim końcu pomieszczenia). Pokonaj drzewka. W końcu dotrzesz do miejsca, w którym ukryto świetną zbroję - Holy Sword Armor (+75 do obrony, wzmacnia siłę ciosów specjalnych, tylko Ryudo może ją założyć).

OK, wracaj aż do savepointu (przy okazji zregeneruj siły) i idź prosto - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

OK, wracaj aż do savepointu (przy okazji zregeneruj siły) i idź prosto. Dojdziesz do podobnego pomieszczenia ze sferami.

Oto co spowoduje ich uaktywnianie:

  • godzina dwunasta: likwiduje barierę magiczną prowadzącą do God of War Helm (polecam założyć go Roanowi)
  • godzina druga: otwiera korytarz prowadzący do dalszej części kompleksu (opis poniżej)
  • godzina czwarta: pojawiają się potwory (silna grupka)
  • godzina szósta: nieaktywne
  • godzina ósma: pojawią się potwory
  • godzina dziesiąta: otwiera dostęp do nowego korytarza, na jego końcu znajdziesz Indigo Potion (bronią go drzewka)

NOWA WALKA

Przeciwnik: Mind Eater

Ataki specjalne: Mana Capture (wysysa manę i przerzuca na siebie), Spark Spine (ogłusza kilku członków drużyny), Zap! All

Jak go pokonać: No proszę, zombiak w najczystszej postaci :-) Walka z nim nie sprawia większych problemów dopóki pamiętasz o blokowaniu jego ciosów specjalnych. Na szczęście potwory te nie są zbyt szybkie tak więc nie będzie z tym większych problemów. Słaby Defense powoduje, że niemal bezproblemowo "łykają" kolejne ciosy :-)

Ilość doświadczenia za pokonanie: 128

Na koniec pozostaw sobie drugie pomieszczenie. Znajdziesz tu skrzynię ze złotem (9000 sztuk). Posuwaj się dalej. Dojdziesz do kolejnej wylęgarni jaj. Zabij znajdujące się tu potwory i przedostań się do przeciwległego korytarza (po drodze zabierz też Yomi's Elixir). Znajdziesz się w większym pomieszczeniu. Idź w prawo i aktywuj sferę. Podniosą się nowe płyty. Idź do kolejnej sfery, ale zanim jej użyjesz zabierz jeszcze Yomi's Elixir z rogu pomieszczenia. Po dostaniu się do savepointu zapisz stan gry. Możesz od razu udać się do New Valmar 3 bądź też pozwiedzać jeszcze trochę okolicę. Znajdziesz tu sakiewkę ze złotem (3000 sztuk), Scattering Stone, Mystic Potion oraz Holy Ghost Staff (+138 ataku, zmniejsza ubywanie many, koniecznie daj ją Elenie). Dopiero teraz idź do New Valmar 3 (Uwaga! Nie pomyl sobie tego przejścia z podobnym do New Valmar 1; mam tu na myśli drzwi, do których prowadzą schody; jest to to samo pomieszczenie, w którym usytuowano savepoint).

Będziesz musiał się przebijać mieczykiem przez - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Będziesz musiał się przebijać mieczykiem przez... takie glutowate zapory :-) Uważaj też na opadające pale. Na szczęście łatwo można je wymanewrować. Znajdziesz się w rurach.

Jeżeli nie chcesz się zgubić to idź dokładnie tak jak Ci mówię (uwaga! unikaj przy tym białych latających kul, zabierają one energię!):

  • prosto do samego końca, w prawo, w lewo - dojdziesz do skrzyni ze skarbami (bronią jej drzewka), w środku znajdziesz Face Paint (poprawia ACT), Meteor Scroll oraz Priestess' Robe (+68 do obrony plus odporność na wszystkie choroby, możesz dać ją Elenie)
  • prosto do samego końca, w lewo i dwa razy w prawo - dojdziesz do wyjścia

Pokonaj znajdujących się tu wrogów. Wejdź do rur. Idź następująco:

  • prosto do samego końca - znajdziesz tu Omnipotent Seed, jest ono jednak silnie bronione - przez pale oraz Mind Eaterów
  • prosto, w lewo, prosto do samego końca, w lewo, prosto - po drodze znajdziesz Mystic Potion
  • prosto do samego końca - Golden Potion

Znajduje się tu wejście do kolejnego labiryntu rur:

  • prosto, w prawo - znajduje się tu skrzynia ze skarbami (widziałeś ją wcześniej), w środku znajdziesz Battle Manicure, Mystic Potion oraz Ogre Shoes (+50 do ruchu, +10 do obrony, podaruj je Tio, Roanowi lub Elenie)
  • prosto do samego końca - dojdziesz do savepointu

Zapisz stan gry. Przygotuj się też na walkę z kilkoma bossami. Kiedy będziesz gotowy wejdź do sąsiedniej rury. Zaprowadzi Cię ona wprost do legowiska potworów. Są to dwie Valmar Magny. Toczyłeś już walkę z jedną Magną tak więc wyjątkowo nie napiszę tu nic więcej tylko odeślę do odpowiedniego miejsca w solucji. Po prostu, korzystaj ze swoich najmocniejszych ataków a oba potwory bardzo szybko zginą. Uwaga! Zanim ruszysz dalej cofnij się jeszcze do savepointu, aby zapisać stan gry. Będzie gorąco :-) Dopiero teraz przejdź do Valmar Core.

Biegnij do centralnego pomieszczenia - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Biegnij do centralnego pomieszczenia. Odezwie się Valmar. Każda ze stron wygłosi oczywiście swoje przemówienie :-) W końcu pojawi się właściwy boss. Uwaga! Musisz pamiętać o tym, aby NIE wykorzystać na niego całej many i punktów akcji ponieważ tuż po jego pokonaniu czeka Cię kolejna ciężka walka!!

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Valmar's Core

Ataki specjalne bossa: Alhealer (leczeczenie na siebie), Avenging Claw (silny atak na jedną postać), Burn Flame (obrażenia od ognia na kilka postaci), Burnstrike, Crackle (silny atak na jedną postać), Day of Judgement (jeden z silniejszych ataków, zadaje spore obrażenia oraz dodatkowo obniża atak o 1), Dead Claw (blokuje ciosy specjalne wybranej postaci), Destruction Light (atak zadający znacznie większe obrażenia), Hammer Claw, Howl, Howlslash, Poizn (zatruwa wybraną postać), Quake (wywołuje trzęsienie ziemi, które zadaje obrażenia wszystkim członkom drużyny), Spellbinding Eye (blokuje ciosy specjalne i czary wybranej postaci), Snooze (próba uśpienia na wszystkie postaci), Tremor, Zap! All

Jak go pokonać: Masz tu do czynienia z drugim bossem gry (chociaż moim zdaniem jest on najtrudniejszy z całej gry) tak więc nie są to już przelewki. Sam boss ma prawie 50000HP a każda z jego głów około 30000HP!! Nieźle, co :-) ?

Pomimo tego, że teoretycznie wypadałoby skupić się na najbardziej upierdliwych "kawałkach" bossa, na przykład jego centralnej głowie, to mimo wszystko radziłbym od razu atakować korpus, tym bardziej, że za nie pozbycie się pozostałych fragmentów nie będzie żadnej kary. W ogóle za ten pojedynek nie otrzymuje się ani zwycięskich przedmiotów ani doświadczenia!! Skandal :-)

Ataki bossa są bardzo silne i w większości przypadków wredne. Przede wszystkim mam tu na myśli Day of Judgement, Dead Claw, Quake, Spellbinding Eye oraz Snooze aczkolwiek innych też nie należy nie doceniać. Uważaj ponieważ w niemal każdej turze Twoi ludzie stracą 2000-3000 HP tak więc OBOWIĄZKOWO musisz ich leczyć. Najlepiej nadają się do tego: czar Alhealer (identycznym dysponuje boss) oraz cios specjalny Eleny - Droplets of Life. No właśnie, na Elenę zrzuciłbym obowiązek leczenia reszty drużyny. Tylko w wyjątkowych sytuacjach wykonuj tę czynność innymi postaciami (np. gdy Elena ma jeszcze niewiele punktów inicjatywy a dany heros stracił zbyt dużo HP).

Twoi ludzie powinni wykonywać następujące czynności:

  • Ryudo powinien skupić się na ataku Sky Dragon Slash, obecna ilość Special Points powinna pozwolić na co najmniej dwukrotne jego odpalenie; gdy będziesz miał już za mało punktów przerzuć się na atak Flying Tenseiken; Uwaga - Ryudo jest najczęstszym obiektem ataków bossa tak więc nie zapominaj go leczyć
  • Elena powinna co najmniej raz odpalić atak White Apocalypse a następnie skupić się na Alhealer lub Droplets of Life, może też używać przedmiotów do usuwania bloków z ciosów specjalnych i czarów
  • Roan powinien łączyć dwa ataki - Golden Hammer oraz True Dragon Rise, może też pokusić się o zastosowanie kilku czarów aczkolwiek te radziłbym zostawić sobie na drugiego bossa
  • Tio powinna natomiast zastosować czar Tornado (na początek) a później już tylko Fast Dance Whirl wycelowany w Valmar's Core, jej ciosy specjalne są często blokowane przez bossa (czarami) tak więc staraj się względnie szybko te ograniczenia zdejmować
Po skończonej walce rozzłoszczony Valmar wysyła na drużynę - New Valmar | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po skończonej walce rozzłoszczony Valmar wysyła na drużynę... Millenię! Szybko okazuje się, że to tylko złudzenie wytworzone tylko po to, aby zmylić drużynę. Złudzenie, nie złudzenie - i tak będziesz ją musiał pokonać :-)

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Millenia (Wings of Valmar)

Ataki specjalne bossa: Fallen Wings, Dragon Zap!

Jak go pokonać: Millenia nie jest trudnym przeciwnikiem. Jedyny problem polega na tym, że Twoi ludzie są mocno osłabieni po poprzedniej walce. Ataki Millenii są co prawda silne, ale z racji tego, że jest tu sama łatwe do zablokowania. Postanowiłem więc wypunktować co powinieneś robić, aby ją pokonać:

1. Wyprowadź jeden mocny atak, aby chociaż na chwilę odciągniąć ją od działania

2. Jak najszybciej wylecz drużynę oraz zlikwiduj wszelkie bloki uniemożliwiające wyprowadzanie ciosów specjalnych oraz czarów

3. Wykorzystaj wszystkie pozostałe punkty na ciosy specjalne

4. Odpal kilka najmocniejszych czarów

5. Po skończeniu się many zastosuj najprostszą kombinację - Combo + Critical; nie możesz dopuścić do tego, aby Millenia zbyt często mogła wyprowadzać swe ataki

Nie zapominaj przy tym o leczeniu swych postaci!!

Załączy się scenka. Elena wreszcie zrozumie, że drużyna nie walczyła z Millenią. Ona ma ją cały czas w sobie! Przywoła ją do siebie i, o dziwo, Millenia się zjawi! Wszyscy będą zdumieni. Wkrótce odezwie się Zera. Wszystko zacznie się trząść. Roan i Tio zostaną na miejscu, aby się bronić. Reszta drużyny wyruszy na spotkanie z Zerą...

Podejdź do świecącego okręgu. Drużyna zostanie przeniesiona w nowe miejsce (Room of Chaos).