Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Aira's Space | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 5: Aira's Space

Ważniejsze fakty: Valmar's Eye zostaje pokonany a tym samym mieszkańcy Mirimu Village przebudzają się ze snu

Od razu podejdź do savepointu i zapisz stan gry - Airas Space | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Od razu podejdź do savepointu i zapisz stan gry. Ruszaj do sąsiadniego pomieszczenia i pozbądź się pierwszych przeciwników.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Star Mirage

Ataki specjalne: Power Press (zwiększone obrażenia)

Jak go pokonać: Ha! I kto mi powie, że Japończycy nie lubią Star Wars! Może się mylę, ale przeciwnik ten wygląda jak... myśliwiec! Na szczęście nie będziesz miał żadnych problemów z jego pokonaniem, nawet pomimo tego, że Star Mirage występują w sporych grupach. Spokojnie możesz je pokonać przy użyciu Combosów i Criticali. Nawet ich cios specjalny nie zadaje poważnych obrażeń, średnio około 100-120HP.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 16 (no tak, to tłumaczy dlatego są tak kiepskie...)

Niedaleko kolumn znajdziesz Silver Feather (zwiększa IP). Idź dalej. Wpadniesz na kolejne Star Mirage. Zabierz sakiewkę ze złotem (500 sztuk) i ruszaj dalej. Trzymaj się cały czas prawej strony a dotrzesz do miejsca, w którym schowano Yomi's Elixir. Zabierz go.

Dojdziesz do zanikającego mostu - Airas Space | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Dojdziesz do zanikającego mostu. Spokojnie, nic złego Ci się nie stanie. Możesz przejść na drugą stronę. Po dojściu do skrzyżowania (na moście) skręć w prawo. Zabierz Red Shoes (może je założyć wyłącznie Millenia, nie radziłbym jednak jej tego dawać, ponieważ prawdopodobnie obniży się wtedy jej Defense). Możesz już wracać do skrzyżowania. Ruszaj dalej. Zabij potwory i zabierz złoto (500 sztuk, schowane za kolumnami). Po chwili dojdziesz do dziwnego dzwonu. Podejdź do niego i wciśnij klawisz używania.

Pojawi się coś w kształcie wieloryba. Przeniesie on drużynę do nowej lokacji. Idź prosto. Po drodze będziesz musiał stawić czoła oddziałom, w skład których wchodzą Hammerheady i Twin Ogres. Zanim opuścisz tę planszę zabierz jeszcze 1500 sztuk złota ze skrzyni stojącej przy teleskopie.

Przjedź do kolejnej planszy (musisz stanąć wewnątrz magicznej kuli) - Airas Space | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Przjedź do kolejnej planszy (musisz stanąć wewnątrz magicznej kuli). OK, tradycyjnie już ruszaj prosto. Wpadniesz na nowych przeciwników.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Hellhound

Ataki specjalne: Burnflame (obrażenia od ognia), WOW! (atak +2)

Jak go pokonać: Hellhoundy bardzo fajnie się zabija, dysponują kiepskim Defensem oraz stosunkowo niewielką ilością HP. Nie możesz natomiast dopuszczać do tego, aby same atakowały a w szczególności żeby odpalały swoje ataki specjalne. Wykonuj wtedy kontry lub Criticale.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 19

Pokonaj oddział złożony z Hellhoundów oraz Huge Caterpillarów i ruszaj dalej. Podejdź do mostku z gałką oczną. Wciśnięcie klawisza akcji spowoduje, iż ta zniknie a Ty będziesz mógł przejść dalej. Skręć w lewo. Pokonaj przeciwników i podejdź do skrzyni ze skarbami. W środku znajdziesz:

  • Bonds of Trust (zwiększają punkty inicjatywy)
  • Illusion Clothes (+32 do obrony, zwiększona szansa wyminięcia ataku wroga, radziłbym, aby założył je Roan)
  • Mirage Earring (+10 do ruchu, zwiększona szansa wymienięcia ataku wroga)

Niedaleko tego miejsca znajdziesz kolejny "gałkowy" most, który zaprowadzi Cię do sakiewki z 500 sztukami złota. Po przeciwległej stronie wyspy znajdziesz identyczny most. Zabierz znajdujący się tam Battle Manicure. Możesz ruszać dalej. Pokonaj przeciwników i przekrocz trzeci most (poprzedzony wąską ścieżką). Po drodze będziesz musiał pokonać dwie grupki Hellhoundów. Wejdź po zboczu na górę i zabierz leżący przy płocie pierścień (Moebius Ring: +2 do WSZYSTKICH współczynników, załóż go jednej ze słabszych postaci). Pozbądź się Hellhoundów i zabierz złoto (1500 sztuk). Idź dalej. Po drodze będziesz musiał skorzystać z kilku drabin a także pozbyć się przeciwników. Znajdziesz tu też kolejną sakiewkę ze złotem (500 sztuk). Uwaga! Zanim skorzystasz z savepointu będziesz musiał pokonać cztery ostatnie Hellhoundy! Zapisz grę i zregeneruj siły bowiem czeka Cię walka z bossem!

Przejdź do ostatniej lokacji - Airas Space | ROZDZIAŁ 2 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Przejdź do ostatniej lokacji. Po krótkiej rozmowie Aira przemieni się w potwora.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Valmar's Eye (Aira) + 4 Eyeball Bat

Ataki specjalne bossa: Crackle (zadaje obrażenia od zimna), Pollen Spew (anuluje ataki członka drużyny) + ataki specjalne Eyeball Batów (wymieniłem je wcześniej)

Jak go pokonać: Nie zdziwisz się chyba jeśli powiem, że na początek OBOWIĄZKOWO powinieneś zająć się Eyeball Batami. Pamiętaj jednak, aby zostawić sobie sporo many oraz punktów akcji na właściwego bossa. Radziłbym stosować na nie czary w stylu Burnstrike czy Zap! All a także zabierające mniej punktów akcji ciosy specjalne. Jeśli zaś chodzi o samego bossa to Twoi ludzie mają wykonywać następujące czynności:

  • Ryudo powinien skupić się na swych trzech ciosach specjalnych ze szczególnym uwzględnieniem Flying Tenseiken; w momencie gdy skończą się mu się Special Points może zająć się leczeniem drużyny (także z chorób, np. usypiania) bądź też wykorzystywaniem posiadanych bomb i granatów
  • siła Millenii opiera się prawie wyłącznie na czarach, z nich powinna więc korzystać najczęściej; polecam Zap! All oraz Burnstrike (ale tylko nakierowany na bossa); po skończeniu many odpal dodatkowo Fallen Wings a jeśli go jeszcze nie posiadasz jakiś inny cios specjalny (np. Arrow Shot)
  • Roan powinien łączyć swe ataki specjalne z magią, dobrze by było wyposażyć go jeszcze przed walką w Mana Egg z czarem Shhh!, dzięki niemu będziesz mógł blokować niektóre ciosy specjalne bossa, jeśli zaś chodzi o ciosy Roana to polecam najsłabszy Golden Hammer
  • Mareg powinien możliwie jak najczęściej odpalać Beast-King Blast, zadaje on potężne obrażenia dzięki czemu walka z bossem staje się o wiele prostsza; po skończeniu się Special Points skup się na zwykłych Combosach i Criticalach bądź też korzystaniu z bomb

Ilość doświadczenia za pokonanie: 800

Dodatkowe nagroda za pokonanie bossa to Mana Egg a dokładnie Gravity Egg. Przekaż go dowolnemu członkowi drużyny oraz zakup odpowiednie czary.

Po skończonej walce Millenia będzie chciała pożreć duszę Airy jednak Ryudo jej na to nie pozwoli. Pojawi się Sandra. Po kilku scenkach Millenia dopnie jednak swego. Zjawicie się z powrotem w Mirimu Village. Mieszkańcy wreszcie się przebudzili. Wyjdź na zewnątrz i idź w okolice zajazdu. Będziesz świadkiem scenki z Seleną. Zanim wyruszysz w dalszą podróż udaj się do zajazdu, aby zregenerować siły. Po wyleczeniu postaci skieruj się do wyjścia z planszy a po przeskoczeniu na mapę świata rozkaż im udać się do St. Heim Mountains.