Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 6: Birthplace of the Gods

Ważniejsze fakty: Ryudo pokonuje Rogi Valmara, który jest w nim samym; Valmar, który przybył z księżyca również zostaje powstrzymany; następnie drużyna wyrusza do jego wnętrza, aby ostatecznie się z nim rozprawić

Zapisz stan gry i ruszaj prosto - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Zapisz stan gry i ruszaj prosto. Podejdź do tablicy i odczytaj co zostało na niej napisane. Niestety, drzwi znajdujące się na wprost są zamknięte. Cofnij się więc trochę. Idąc w prawo znajdziesz sakiewkę ze złotem (2500 sztuk), kierując się z kolei w lewo dotrzesz do korytarza. Ruszaj prosto. Wpadniesz tu na swych pierwszych wrogów.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Death Doberman

Ataki specjalne: Howlnado (wywołuje efekt Confusion, działa na wszystkich), Howlslash, Shhh!

Jak go pokonać: Bardzo prosty przeciwnik, stosuj swoje najprostsze ciosy specjalne (np. Golden Hammer, Lotus Flower, Tenseiken Slash). Na obecnym stadium rozgrywki jeden taki cios w zupełności wystarczy do powalenia dobermana. Nie dopuszczaj do tego, aby pieski odpalały swoje ataki specjalne aczkolwiek nawet jeśli do tego dojdzie to nic wielkiego się nie stanie.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 83

NOWA WALKA

Przeciwnik: Yeti

Ataki specjalne: żadne

Jak go pokonać: Nooo, wreszcie Yeti. To co spotykało się na początku drugiego rozdziału to była tylko taka rozgrzewka :-) Yeti są w rzeczywistości dość kiepskimi przeciwnikami. Co prawda ich zwykłe ciosy (nie mają specjalnych) zabierają około 400HP, ale dość łatwo jest je blokować. Mają też kiepskiego Defense'a tak więc nawet najsłabsze ciosy specjalne, którymi dysponuje Twoja drużyna bez problemu sobie z nimi poradzą.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 74

Możesz iść dalej (na skrzyżowaniu w lewo) - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Możesz iść dalej (na skrzyżowaniu w lewo). Wpadniesz na kolejne Yeti. Dojdziesz też do skrzyżowania: w prawo - 7500 sztuk złota (skrzynia), w lewo - dalsza droga. Wpadniesz tu na nowy rodzaj ptaków.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Emerald Bird

Ataki specjalne: Cold (-2 do ACT na jedną postać), Crackle

Jak go pokonać: Na początek radziłbym odpalić jakiś średni atak, np. Lotus Flower. Następnie zaś skup się na tych najsłabszych, takich jak Tenseiken Slash. Jeżeli chcesz możesz próbować blokować ciosy specjalne Emerald Birdów, ale są one na tyle słabe, że nie jest to absolutnie konieczne.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 108

Zejdź po schodach na dół. Zapamiętaj to miejsce, ponieważ znajduje się tu przejście na drugi poziom konstrukcji. Wybierz prawą odnogę. Podejdź do niebieskiej sfery i uaktywnij ją (przycisk). Otworzą się kolejne pary drzwi. Wybierz lewy korytarz. Dojdź do samego końca.

Znajdziesz tu dziwną maszynę - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Znajdziesz tu dziwną maszynę. Włącz ją a będziesz mógł dostać się do armora - Hero's Cuirass (+72 do obrony, dodatkowo przywraca stopniowo HP w trakcie bitwy, najlepiej jest dać go Roanowi). Wracaj do sfery i wybierz drugi korytarz. Wrócisz do okolic savepointu. Skorzystaj z niego i ponownie wejdź w prawy korytarz (stamtąd zabierałeś sakiewkę ze złotem). Będziesz mógł przejść dalej. Dojdziesz do skrzyżowania. Droga w prawo prowadzi do Flame Stone (na pewno widziałeś go zabierając Hero's Cuirass). Przejdź przez most i idź dalej. Droga ta zaprowadzi Cię aż do przejścia do Birthplace of the Gods 2. Od razu z niego skorzystaj.

Zanim jeszcze podejdziesz do schodów skieruj się w prawo i zabierz Quake Stone - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Zanim jeszcze podejdziesz do schodów skieruj się w prawo i zabierz Quake Stone. Dopiero teraz wejdź po schodach na górę. Dojdziesz do zamkniętych drzwi. Idź więc w lewo.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Ancient Warrior

Ataki specjalne: Beat Spiral (zadaje większe obrażenia), Hyper Buster (anuluje atak wybranej postaci)

Jak go pokonać: Zauważ, że Ancient Warriorsi przeważnie zaczynają walkę będąc w zwartej grupie. Jeśli więc możesz to wykorzystaj atak Tio - Lotus Flower, który jest wprost wymarzony do takich sytuacji. W przeciwnym przypadku zastosuj najsłabsze ataki specjalne a w kolejnych turach wykonuj Combosy i ewentualnie Criticale.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 97

Po dotarciu do skrzyżowania wejdź przez lewe drzwi, aby zabrać Scarlet Potion - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po dotarciu do skrzyżowania wejdź przez lewe drzwi, aby zabrać Scarlet Potion. Dopiero teraz możesz iść dalej. Zejdź po schodach na dół. Konieczne zapisz stan gry! Dopiero gdy to zrobisz skieruj się do Birthplace of the Gods 3.

Załatw pierwszych przeciwników i idź dalej. Na skrzyżowaniu skręć w lewo. Wpadniesz na dwóch bossów, na szczęście niezbyt silnych.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: 2 Dual Fist

Ataki specjalne bossa: Blizzard Rise (-1 do ACT na większość drużyny), Freeze Down (usypia wybraną postać)

Jak go pokonać: No nieee, to mają być bossowie? To jakieś pośmiewisko! Wyobraźcie sobie, że gdy po raz pierwszy przechodziłem grę w trakcie rozgrywania tej walki żaden z nich nawet nie drasnął moich ludzi! Od razu odpalaj najmocniejsze posiadane ataki: Ryudo powinien skoncentrować się na Sky Dragon Slash, Tio na Tornado a Elena na White Apocalypse. Wyjątkiem jest Roan. Nie posiada on dobrych ciosów specjalnych. Polecam więc czar BA-BOOM!

Ilość doświadczenia za pokonanie: 900

Oprócz doświadczenia dostaje się też niezłe buty - Elf King's Boots (+5 do ruchu, +20 do obrony plus dodatkowa odporność na słabsze ataki).

Idź dalej. Podejdź prosto i aktywuj żółtą sferę (przycisk). Przjedź przez kolejny most i idź cały czas prosto (drzwi z żółtą "dekoracją"). Podejdź do skały i przesuń ją (musisz zacząć popychać od strony przeciwnej do wyznaczonego na ziemi miejsca). Idź do sąsiedniego pomieszczenia i aktywuj mechanizm. Otworzą się żółte drzwi. Przejdź więc przez nie. Znajdziesz tu aż cztery skrzynie ze skarbami. Oto co w nich znajdziesz (począwszy od lewej):

  • Gale Stone
  • Valkyrie Dress (+74 do obrony, +5 do ACT, konieczne podaruj tę magiczną suknię Elenie)
  • Angel's Ring (+5 do obrony, przywraca trochę HP w trakcie walki)
  • Indigo Potion
Możesz już wracać i to aż do samego savepointu (poprzednia lokacja) - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Możesz już wracać i to aż do samego savepointu (poprzednia lokacja). Zapisz stan gry i ruszaj po schodach na górę. Przejdź przez nowo otwarte drzwi. Po dotarciu do większego pomieszczenia pojawią się dwaj kolejni bossowie.

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: 2 Guardian

Ataki specjalne bossa: Blizzard Edge, Freezing Eye (obniżenie wszystkich podstawowych statystyk o 1), Gravity (gromadzenie członków drużyny w jednym miejscu), Snooze (próba uśpienia wszystkich członków drużyny)

Jak go pokonać: Niemal identyczna walka do tej poprzedniej. Każ swoim ludziom odpalać najmocniejsze ataki. Skup się wyłącznie na nich a nie czarach ponieważ dobrze by było blokować przy okazji wyprowadzane przez bossów ataki specjalne (a tylko ciosy mogą tego dokonywać). Ataki bossów są trochę bardziej uciążliwe, w szczególności mam tu na myśli Snooze i Freezing Eye. Nie musisz się natomiast martwić o HP, nie będzie ono opadało w jakimś zastraszającym tempie.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 1000

Jak zwykle otrzymasz też dodatkową nagrodę. W tym przypadku mogą to być Phoenix Ring (broń dla Tio), Omnipotent Seed lub złoto.

Możesz ruszać dalej. Podejdź do czerwonej sfery i uaktywnij ją. Wybierając lewą odnogę dotrzesz do kilku pomieszczeń. Oto co można w nich znaleźć:

  • Hero's Elixir
  • Hyper Mogay Bomb (siła 2000 + możliwość anulowania ataku!)

a po uruchomieniu kolejnej maszyny i znalezieniu się w pomieszczeniu ze skarbami:

  • Gold Feather
  • Holy Crown (+48 do obrony, radziłbym podarować Tio)
  • Sun Robe (+70 do obrony, również najlepsza dla Tio)
  • Mystic Potion

Dopiero teraz wracaj do pomieszczenia z czerwoną sferą i ruszaj prosto, aby dostać się (przez widoczne na filmiku drzwi) do Birthplace of the Gods 1.

Idź prosto. Będziesz musiał wrócić niemal do miejsca startu a dokładnie do niebieskiej sfery. Wyłącz ją. Idź w lewo. Popchnij stojący tu głaz (tylko raz!). Identycznie postąp także z drugim opartym o ścianę. Idź do sąsiedniego pomieszczenia i uruchom "działko". Na dół zjedzie bardzo wartościowa skrzynia. Oto co w niej znajdziesz:

  • Book of Sages (księga ze skillami dla magów!!!)
  • Dragon Egg (kolejny Mana Egg!!!)
  • Etheral Miracle (podwaja ilość zdobywanych Magic Coins!)

Prawda, że warto było się tu udać? Wracaj do sfery i z powrotem ją włącz. Skieruj się do windy i ruszaj nią do Birthplace of the Gods 2. Idź do czerwonej sfery a następnie skieruj się do przejścia na trzeci poziom. Pamiętasz? To tam gdzie jest drugi savepoint. Przejdź do BotG3. Twój cel to żółta sfera. Po drodze powinieneś się jednak zatrzymać i skręcić w prawo. Wcześniej niedostępne pomieszczenie stanie teraz otworem. W środku znajdziesz skrzynię a w niej:

  • Hyper Mogay Bomb
  • Kojin Charm (odporność na ataki trzeciego stopnia)
  • Super Mogay Bomb
Wyjdź z pomieszczenia i ruszaj w stronę żółtej sfery - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wyjdź z pomieszczenia i ruszaj w stronę żółtej sfery. Po dotarciu na miejsce wyłącz ją. Specyficzna poświata nad windą da Ci do zrozumienia, że teraz zaprowadzi Cię ona do zupełnie nowej lokacji. Musisz teraz wrócić aż do czerwonej sfery a z niej do wspomnianej windy (po schodach). Zawiezie Cię ona do nowej partii Birthplace of the Gods 3.

Idź prosto - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź prosto. Pokonaj przeciwników i podejdź do savepointu. Kiedy skierujesz drużynę kawałek dalej załączy się scenka. Elena spostrzegnie sarkofagi na jednej ze ścian. Po krótkiej wymianie zdań między członkami drużyny będziesz mógł wejść do środka. Odnajdziecie tu dziwną pieczęć. Tio poinformuje, że niejaki Elmo pragnie rozmawiać z drużyną. Ruszaj w miejsce, które wskazała palcem. Drużyna dojdzie do "ołtarza", przy którym jest Elmo. ] Duże powie on (chyba on :-)) o przeszłości tego miejsca i dlaczego go tak nazwano. Elmo wyjawi też prawdziwą funkcję pieczęci Granasa.

Zaraz po tym załączy się bardzo ładnie wykonany filmik FMV. Wyjaśni on co tak naprawdę stało się w przeszłości. Ryudo zrozumie przekaz. Okazuje się, że jedyną metodą na pokonanie Valmara jest przebudzenie Rogów, które skrywa w sobie. Nasz bohater żegna się ze wszystkimi. Po odzyskaniu kontroli nad nim ruszaj do oświetlonego kręgu.

Kolejna scenka (po romantycznym pocałunku z Eleną oczywiście :-)) przedstawia Ryudo spadającego w dół przepaści. W trakcie... lotu zastanawia się nad swym losem. Po chwili nadlatuje Skye, aby dotrzymać mu towarzystwa. Bohater odzyskuje przytomność w jakiejś zaciemnionej jaskini. Idź w dół. Po dojściu do magicznego okręgu odezwie się tajemniczy głos. Uwaga! Aby akcja potoczyła się dalej wybieraj zawsze drugą odpowiedź. Zdenerwuje to głos (zniszczy kawałek konstrukcji) a ty będziesz mógł zejść niżej. Idź tak cały czas w dół i identycznie odpowiadaj przy kolejnych ołtarzach. Ryudo zostanie w końcu porażony piorunem i pozornie przegra walkę z Valmarem.

Akcja przeniesie Cię do reszty drużyny. Wszyscy są załamani i sądzą, że Valmar już zwyciężył. W międzyczasie załączy się scenka prezentująca go w pełnej okazałości. Po chwili akcja przeniesie Cię z powrotem do Ryudo. Znajduje się on... no właśnie, nie wiadomo w czym :-) Rozmawia z tajemniczym głosem. Wnet okaże się, że został przemieniony w młodego Valmara (Valmar Young)!

Wszystko to zostanie jednak przerwane przez - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wszystko to zostanie jednak przerwane przez... śpiew Eleny. Wow! To chyba najbardziej trafne określenie. Ryudo udaje się wydostać ze szponów Valmara. Zamienia się z powrotem w siebie. Co więcej, ucieka z miejsca, w którym był przetrzymywany. Śpiew Eleny zatrzymuje na chwilę Valmara. Po chwili pojawia się Ryudo wraz z Granasaberem. Załącza się naprawdę świetny filmik (w moim przekonaniu najlepszy z całej gry), w którym Ryudo udaje się całkowicie zatrzymać Valmara oraz odczynić to co zdążył do tej pory zniszczyć.

Po odzyskaniu kontroli nad drużyną zejdź na dół - Birthplace of the Gods | ROZDZIAŁ 4 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po odzyskaniu kontroli nad drużyną zejdź na dół. Wyjątkowo nie będziesz musiał robić zakupów w sklepie. Znajdziesz tu gostka, który sprzedaje wszystkie potrzebne przedmioty. Niestety, oferta, którą posiada pokrywa się z tą z Cyrum Kingdom tak więc jeśli pokupowałeś już wcześniej najdroższe rzeczy to teraz skup się tylko na najmocniejszych środkach leczniczych a w szczególności tych, które leczą wszystkie choroby, przywracają najwięcej HP oraz wskrzeszają poległych bohaterów. Jedyny wyjątek to specjalne magiczne pojemniki, które dodają 1000 Magic Coins lub Special Coins. Przeznacz na nie wszystkie pozostałe fundusze.

Po załatwieniu interesów wracaj na górę i wejdź do świecącego okręgu.