Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Grandia II - poradnik do gry

Grandia II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II poradnik Grandia II

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Lokacja 3: Grail Mountain

Ważniejsze fakty: drużynie udaje się pokonać Melfice'a oraz dowiedzieć gdzie (mniej więcej) schowano Boski Miecz

Wszyscy będą przerażeni widokiem, który ujrzą - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wszyscy będą przerażeni widokiem, który ujrzą. Po chwili nadbiegnie Gatta. Okaże się, że Melfice pozostawił Ryudo wiadomość. Będzie na niego czekał w Plateau of Memories. Kiedy Gatta odejdzie odzyskasz kontrolę nad drużyną.

Idź do góry - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź do góry. Podejdź do savepointu i zapisz stan gry. Idź dalej. Trzymaj się ściany, przy której usytuowano savepoint a dojdziesz do sakiewki ze złotem (1000 sztuk). Możesz ruszać w dalszą drogę. Niedaleko zniszczonego mostu będziesz musiał stoczyć kilka nieco cięższych walk.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Clay Bird

Ataki specjalne: Def-Loss (-1 do obrony), Feather Needle (anuluje atak wybranej postaci), Tremor (wywołuje trzęsienie ziemi - zwiększone obrażenia)

Jak go pokonać: Oj, będzie ciężko. Clay Birdy praktycznie nie mają słabych stron. Ich ciosy specjalne a w szczególności Tremor zadają niemałe obrażenia (w porywach nawet 300HP na jedną postać!), dysponują też dobrym Defensem i są szybkie. Musisz więc zastosować kilka mocniejszych ciosów specjalnych i to najlepiej takich, które od razu porażą wszystkie Clay Birdy (przeważnie występują trójkami). Nie dopuszczaj do tego, aby ptaki zbyt często odpalały swe główne ataki. Niestety, dość ciężko jest blokować ich ciosy z racji tego, iż bardzo szybko ładują im się punkty inicjatywy.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 72

Idź cały czas prosto jedyną możliwą drogą - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Idź cały czas prosto jedyną możliwą drogą. Po drodze (tuż po przekroczeniu przepaści) znajdziesz Makabishi, zabierz ten przedmiot. Jest to silna bomba, która dodatkowa spowalnia atakowaną postać. Idź dalej. Po dotarciu do skrzyżowania skieruj się do góry i zabierz złoto znajdujące się w skrzyni (3000 sztuk). Idąc dalej uważaj na parę wydobywającą się ze szczelin skalnych! W okolicy znajdziesz Double Moon (+77 do ataku, podaruj go Tio). Niedaleko zielonej rzeki wpadniesz na trzy nagrobki. Popchnij środkowy (klawisz używania). Spowoduje to obniżenie się poziomu wody. Podejdź do wystających z wody skał. Będziesz mógł po nich przedostać się na drugą stronę.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Man-Eating Tree

Ataki specjalne: Apple Hurl

Jak go pokonać: BANALNY przeciwnik, zupełnie nie wiem dlaczego te mięsożerne drzewka pojawiają się dopiero teraz. Są zupełnym przeciwieństwem trudnych do pokonania Clay Birdów. Wystarczy, że na każde drzewko odpalisz po jednym ataku specjalnym, następnie zablokujesz ich ewentualną odpowiedź Criticalem a resztę dobijesz Combosami i masz ich z głowy.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 54 (WOW!)

Tradycyjnie już idź dalej (po raz drugi uwaga na parę!!). Dojdziesz w końcu do mostu. NIE przechodź jeszcze przez niego. Skieruj się w lewo. Widzisz obracający się przedmiot? Bardzo łatwo można się do niego dostać. Wystarczy, że będziesz trzymał się lewej krawędzi przepaści. Po drodze zatrzyma Cię jeszcze fioletowa maź. Na szczęście poza spowolnieniem ruchów nie wywołuje ona żadnych skutków ubocznych :-) Zabierz Mars Talisman.

Wracaj do mostu, ale JESZCZE go nie przekraczaj - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wracaj do mostu, ale JESZCZE go nie przekraczaj. Skręć w lewo a następnie idź do góry. Obok mięsożernych drzewek znajdziesz Face Paint (przyśpiesza działanie). Dopiero teraz wejdź po moście na górę. Pokonaj znajdujących się tu wrogów. W jednym z zaułków znajdziesz Potion of Azure (przywraca 1500HP). Kieruj się cały czas do góry (droga przy zielonej rzece). Dojdziesz do kolejnych nagrobków. Tym razem popchnij ten po lewej. Otworzy Ci to dalszą drogę.

Przekrocz zniszczony most i zabierz Grail Fruit (przywraca 50MP) - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Przekrocz zniszczony most i zabierz Grail Fruit (przywraca 50MP). Idź prosto a następnie do góry po moście. Po pokonaniu przeciwników podbiegnij kawałek dalej i zabierz Healing Fruit. Dopiero teraz skieruj się do kolejnego mostu prowadzącego na wyższy poziom. Zabierz złoto (sakiewka zawierająca 1000 sztuk) i ruszaj do Grail Mountain Road 2.

Idź prosto a następnie w lewo. Wpadniesz tu na grupkę węży.

NOWA WALKA

Przeciwnik: Pit Viper

Ataki specjalne: Attack (wzmocniony atak, zadaje większe obrażenia)

Jak go pokonać: Pamiętasz węże z poprzednich rozdziałów? Taktyka walki z nimi nie uległą praktycznie żadnym zmianom. W dalszym ciągu musisz jedynie uważać na ich ciosy specjalne, spróbuj je w miarę możliwości blokować. Możesz stosować pojedyncze ciosy specjalne aczkolwiek w zupełności wystarczy tu tradycyjne połączenie Combosów i Criticali.

Ilość doświadczenia za pokonanie: 52

Po dotarciu do zniszczonego mostu skręć w prawo - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po dotarciu do zniszczonego mostu skręć w prawo. Uważaj na parę! Będziesz musiał przedrzeć się przez kilka fioletowych jeziorek. Zabij mięsożerne drzewa. Kieruj się prosto. Podejdź do skrzyni ze skarbami i zabierz złoto (3000 sztuk). Idź cały czas w prawo (trzymaj się skały) a znajdziesz Dark Armor (+52 do obrony, +1 Special Point, regeneracja w trakcie otrzymywania obrażeń, podaruj go dowolnemu członkowi drużyny poza Eleną). Możesz ruszać dalej. Zabierz Grail Fruit (jest niedaleko miejsca, z którego wydobywa się para) i idź w lewo. Dojdziesz do krawędzi większej przepaści. Przejdź po niby-lianach na drugą stronę. Widzisz znajdujący się w oddali skarb? Wykorzystaj ostatnią lianę, aby się do niego dostać.

W środku znajdziesz:

  • Bonds of Trust
  • Earthen Axe (+78 do ataku, +10 do obrony, koniecznie podaruj ją Maregowi!)
  • Move Blessing

Wracaj na drugą stronę i ruszaj dalej. Po drodze zabierz złoto (sakiewka - 1000 sztuk). Będziesz musiał przejść po dwóch kolejnych lianach. Po dotarciu na drugą stronę idź cały czas prosto. W końcu dotrzesz do miejsca, w którym będzie leżał dynamit (Dynamite). Wracaj do poprzedniej lokacji i skręć w prawo. Dotrzesz do savepointu. Zapisz stan gry i ruszaj dalej.

Po znalezieniu się w nowej lokacji Waszym oczom ukaże się ołtarz - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Po znalezieniu się w nowej lokacji Waszym oczom ukaże się ołtarz. Rozkaż drużynie wejść do środka a następnie zejść na dół po schodach. Dojdziecie do miejsca, w którym znajduje się pieczęć Granasa. Krótka scenka i możesz ruszać dalej. Wracaj na powierzchnię. Pojawi się Melfice (musisz trochę pochodzić, aby załączyła się odpowiednia scenka) i po krótkiej rozmowie ucieknie wgłąb kompleksu. Biegnij za nim. Znajdziesz się w Grail Mountain Road 3.

Obiegnij przepaść, aby dostać się do skrzyni ze skarbem. W środku znajdziesz Fairy Ribbon (+32 do obrony, odporność na Confusion). Wracaj się do okolic miejsca startu i zbiegnij na dół (po drodze możesz zebrać Grail Fruit, znajduje się niedaleko skrzyni). Zbliżysz się do savepointu, ale nie idź jeszcze tam tylko zbiegnij całkiem na dół. Pokonaj potwory. Znajdziesz tu 1000 sztuk złota oraz Gold Feather (w znacznym stopniu zwiększa przyrost IP).

Wracaj na górę - Grail Mountain | ROZDZIAŁ 3 | Grandia II - Grandia II - poradnik do gry

Wracaj na górę. Podejdź do savepointu. KONIECZNIE zapisz stan gry i zregeneruj siły albowiem czeka Cię walka z bossem. Idź prosto a przejdziesz do Plateau of Memories.

Będziesz musiał pokonać samego Melfice'a!

NOWA WALKA [BOSS]

Przeciwnik: Melfice

Ataki specjalne bossa (będzie tego trochę :-)): Demon Horde Slash (potężny atak zwiększający zadawane obrażenia), Diggin' (+1 do obrony na siebie), Evil Horn Attack (zadaje poważne obrażenia wszystkim członkom drużyny), Gravity (gromadzi członków drużyny w wybranym miejscu), Poizn (zatruwa kilku członków drużyny), Quake (wywołuje trzęsienie ziemi zadające poważne obrażenia wszystkim członkom drużyny), Runner (+1 do ruchu dla siebie), Shhh! (blokuje magię wybranej postaci), Speedy (+1 do działania na siebie), Tremor (trzęsienie ziemi) Wailing Soul Slash (ten atak już znasz, na szczęście został osłabiony, mimo to zadaje poważne obrażenia wybranej postaci), WOW! (+1 do ataku na siebie)

Jak go pokonać: To ZDECYDOWANIE najsilniejszy boss spośród tych, z którymi do tej pory miałeś do czynienia. Tak przynajmniej mówi się na forach dyskusyjnych związanych z drugą częścią "Grandii" :-) Mnie jednak udało się go pokonać w BARDZO PROSTY sposób, może nawet prościej niż końcowych bossów pierwszego i drugiego rozdziału. Oto jak tego dokonałem.

Wyjątkowo nie opłaca się atakować wroga fazami (tzn. zostawiać sobie samego Melfice'a na koniec) a to dlatego, że nie otrzymuje się za to ŻADNYCH kar w postaci nie otrzymania określonych przedmiotów po bitwie. Skoncentruj się na Melfice. Ma on niemal dwadzieścia tysięcy HP tak więc będzie mu co odbierać :-) Oto co powinni robić w trakcie walki Twoi ludzie:

  • Ryudo powinien się skupić WYŁĄCZNIE na swoim najsilniejszym ataku, czyli Flying Tenseiken, dobrze żeby przed podjęciem walki był on na maksymalnym, piątym poziomie zaawansowania (zwiększy się wtedy jego siła a zmniejszy czas wyprowadzania)
  • Elena musi czarować i to dużo; polecam czar Dragon Zap!, zadaje on niewyobrażalne obrażenia; oprócz tego Elena powinna leczyć innych członków drużyny oraz zdejmować z nich klątwy blokujące magię (Shhh! - są od tego odpowiednie przedmioty)
  • Mareg, podobnie jak Ryudo, ma skupić się na jednym ataku - będzie to Beast-King Smash, przy pomyślnych wiatrach zada on 1600-1900HP (celuj oczywiście w Melfice'a)
  • Tio powinna wybrać Fast-Dance Swirl bądź też jeden z mocniejszych czarów, może również zastępować Elenę w roli kapłanki leczącej ciężko rannych sprzymierzeńców

Ilość doświadczenia za pokonanie: 1500 (WOOOOW!!!)

Dodatkowa, bardzo cenna, nagroda za pokonanie Melfice'a to książka ze skillami - Book of Swords. Jak już sama nazwa wskazuje, najwięcej skorzystają z niej wojownicy.

Pokonany Melfice umiera na rękach Ryudo, przedtem zdradza mu jednak, że Boski Miecz został ukryty na wschodzie. Nasz bohater przechodzi dziwną, niewyjaśnioną "metamorfozę". Opętany zostaje bowiem przez Rogi Valmar.