Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Stellaris - poradnik do gry

Stellaris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Flota w Stellaris poradnik Stellaris

Większość czasu gry będziesz musiał poświęcić w Stellaris na wszelkie aspekty związane z gospodarką i odpowiednim zarządzaniem swoim imperium. Nadejdzie jednak czas, gdy z twojej inicjatywy lub poprzez jeden z sojuszy zostaniesz wciągnięty do wojny. Musisz być zawsze przygotowany na wojnę i nieustannie zwiększać limit floty i ją modernizować. Z pomocą przychodzi nasz poradnik.

Z jednej strony zwiększanie limitu floty jest kosztowne dla twojego budżetu i podnosi koszty związane z innymi imperialnymi działaniami. Żeby utrzymać dużą flotę będziesz musiał poświęcić część zysków z sektorów jedynie na wydatki związane z okrętami.

Pamiętaj, że każda planeta zwiększa limit maksymalnej liczby jednostek, a przy rozbudowaniu kosmoportu na wyższe poziomy ten limit będzie się sukcesywnie zwiększał. Ważne jest, że każda jednostka ma własny tonaż, która określa udział w maksymalnej liczbie jednostek. Statki cywilne i stacje obronne nie są wliczane do wskaźnika i możesz wyprodukować ich tyle ile masz ochotę jednak zwróć uwagę, że każda z tych jednostek ma swój koszt utrzymania. W przypadku statków cywilnych nie będzie to duży wydatek, ale dobrze zaopatrzona forteca odciśnie swoje piętno na twojej "kieszeni". W przypadku jednostek bojowych sytuacja wygląda następująco: Korweta - 1; Niszczyciel - 2; Krążownik - 3; Pancernik - 4. Oznacza to, że po wyprodukowaniu kilku pancerników we wczesnym etapie gry możesz całkowicie wyczerpać limit jednostek.

Niezależnie od wielkości jednostki zawsze nad nią zobaczysz powyższy panel - Flota w Stellaris - Stellaris - poradnik do gry

Niezależnie od wielkości jednostki zawsze nad nią zobaczysz powyższy panel. Widoczna jest na nim przynależność oddziału do konkretnej frakcji, jego rola i wartość bojowa. Wartość bojowa nie opisuje zadawanych obrażeń w określonym odcinku czasu tylko wartość komponentów użytych do wyprodukowania jednostki. Za ich pomocą określana jest siła bojowa. Im droższe komponenty, tym droższe i lepiej wyposażone sekcje, które mogą zmieścić większe typy uzbrojenia. Wartość bojowa nie określa jednoznacznie obrażeń, ale jest wymierną liczbą dla oceny szans pomiędzy oddziałami. Jeśli twoje jednostki zostały wyprodukowane z tańszych komponentów to nie jesteś na straconej pozycji. Niejednokrotnie mniejsza wartość bojowa pozwala na wygraną o ile okręty są skonstruowane z rozmysłem.

Nie możesz pozwalać żeby komputer automatycznie rozdzielał komponenty i tworzył projekty. Ważne jest, żeby użycie każdego elementu było przemyślane a jednostki nazwane tak, żebyś zawsze miał świadomość jaką rolę sprawuje konkretny oddział w twojej flocie. Pamiętaj, że każdy projekt statku możesz nazwać zgodnie z przeznaczeniem jednostki co ułatwi ci zadanie podczas konstruowania jednostek w kosmoporcie.

Co jakiś czas przejrzyj projekty i sprawdź czy nie wynalazłeś lepszych komponentów, które mogą podmienić starsze wyposażenie w taki sposób, żeby jednostka nie utraciła swojej unikatowości. Nigdy nie będziesz miał za mało czasu, żeby wykonać niezbędne zmiany, zawsze możesz skorzystać z aktywnej pauzy i nanieść poprawki. W pierwszych minutach gry możesz korzystać z pierwotnych projektów, ale z drugiej strony na tym etapie rozgrywki raczej nie masz co liczyć na agresję ze strony przeciwnika więc wszystko zależy jak szybko chcesz sprawdzić okręty w bitwie.

Walki toczą się w czasie rzeczywistym. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz skorzystać z możliwości ucieczki z pola bitwy. Ucieczka będzie dostępna dopiero po chwili od momentu rozpoczęcia bitwy ale czasami lepiej jest wycofać się z układu niż stracić flotę. Za pośrednictwem panelu oddziału możesz obserwować przebieg bitwy podobnie jak w przypadku inwazji lądowej.

Jednostki są skonfigurowane w taki sposób, że rzadko mogą skupiać się na dwóch oddziałach jednocześnie, więc czasami większe szanse masz jeśli podzielisz floty i pozwolisz, żeby przeciwnik skupił się na jednej podczas gdy ty będziesz zadawał mu obrażenia z pomocą drugiego oddziału, który zostanie nietknięty. Warto korzystać z ucieczki w przypadku zniszczenia deflektorów. Osłony regenerują się dosyć szybko więc masz dużą szansę na udany rewanż jeśli odczekasz chwilę i z posiłkami ruszysz na wroga. W przypadku gry Stellaris typowa walka na wyniszczenie bez kontrolowania stanu okrętów nie daje dobrego rezultatu.

Istotnym elementem jest też planowanie działań w czasie. Jeśli twoja flota podzielona jest na kilka oddziałów zawierających różne jednostki to czas kiedy cały oddział będzie w zasięgu swojego uzbrojenia może działać na twoją niekorzyść. Najlepiej rozdzielać jednostki w taki sposób, żeby w oddziałach były jednostki tego samego typu. Jeśli masz w oddziale korwety i pancerniki to prawdopodobnie po wydaniu rozkazu korwety wylecą na wroga i zostaną zniszczone zanim pancerniki znajdą się w pobliżu przeciwnika. Rozdzielaj flotę i wydawaj rozkazy w zależności od prędkości jaką mogą osiągać jednostki. Ważne jest jeszcze odpowiednie korzystanie z komputerów pokładowych, ale ten temat zostanie omówiony w dalszej części rozdziału.