Współczesność | Nauka w Sid Meier's Civilization V
Aktualizacja:
Współczesność
Epoka współczesna to ta, w której gra bardzo często się kończy. Właśnie w niej możemy osiągnąć zwycięstwo dyplomatyczne poprzez zbudowanie siedziby ONZ, również w niej zbudujemy większość komponentów statku kosmicznego, który pozwala osiągnąć zwycięstwo naukowe. Wreszcie, to właśnie w epoce współczesnej pojawiają się najbardziej niszczycielskie techniki masowej destrukcji - bomby atomowe, dzięki którym zwyciężymy poprzez dominację. Z wejściem w epokę współczesną bardzo ważne jest więc wybranie jednej drogi do zwycięstwa i postawienia wszystkiego właśnie na nią - przeciwnicy będą tuż za nami! Dlatego też, w przeciwieństwie do poprzednich epok, poniżej znajdziecie opis technologii nie ze względu na teren czy charakter rozgrywki, a ze względu na wybrany przez nas sposób na wygraną.
Zwycięstwo dyplomatyczne: w drzewku rozwoju znajduje się najszybciej, ale wymaga znacznej ilości wolnych miast, które poprą nas w głosowaniu na światowego przywódcę (czyli będą naszymi sojusznikami). Jeśli zdecydujemy się na to zwycięstwo, najlepiej zainwestować po kolei w: tworzywo sztuczne (m. in. +100% do nauki!), penicylinę, ekologię oraz globalizację. Dzięki tej ostatniej będziemy mogli zbudować siedzibę ONZ - z chwilą jej wybudowania zaczyna się odliczanie do głosowania. Ważnym jest więc, by budowę rozpocząć w mieście z największym współczynnikiem produkcji i wszystkich jego obywateli przerzucić właśnie na działalność dążącą do zwiększenia tego surowca, nawet za cenę ogromnego głodu.
Zwycięstwo naukowe - warto w nie zainwestować, jeżeli mamy naprawdę duże przychody w punktach nauki i wyprzedzamy naszych konkurentów w poziomie techniki. O ile nie musimy się bać, że któryś z wrogów osiągnie zwycięstwo dyplomatyczne (czyli na mapie jest sporo wolnych miast), to ta ścieżka może być naszą drogą do zwycięstwa. Najlepiej zacząć od tworzywa sztucznego (laboratorium badawcze daje aż +100% do nauki), a potem już w dowolnej kolejności: elektronika, mass media, radar, penicylina, ekologia, globalizacja, komputery, technologia rakietowa (program Apollo), robotyka (dopalacz SK, fabryka SK), satelity (kabina SK), aby wreszcie dojść do fizyki kwantowej (silnik SK) oraz nanotechnologii (komora statyczna SK). Po wynalezieniu tych wszystkich technologii pozostaje nam tylko złożyć wymienione w nawiasach komponenty statku w całość w naszej stolicy i posłać go w kosmos. Jako, że trzeba go wysłać właśnie stamtąd, najlepiej jego części budować od razu w niej, albo w pobliskich miastach. Dodatkowym ułatwieniem może tu być fabryka SK (robotyka), która daje +50% do produkcji, gdy tworzymy części składowe statku kosmicznego.
Zwycięstwo przez dominację - jeśli nie mamy ochoty lub możliwości zwyciężyć w inny sposób, zawsze możemy postawić na brutalną siłę. Współczesność gwarantuje nam wiele technologii, które pozwolą nam dosłownie zmieść przeciwników z powierzchni ziemi - zwłaszcza bomby atomowe, bombowce stealth, piechotę zmechanizowaną i wiele, wiele innych. Optymalną drogą do fizycznej eliminacji przeciwników jest: teoria atomu (projekt Manhattan i wykrywanie uranu na mapie), rozszczepienie (bomba atomowa oraz elektrownie atomowe), radar (bombowce i spadochroniarze), technologia rakietowa (śmigłowce i szalenie skuteczna artyleria rakietowa), lasery (nowoczesne czołgi, myśliwce odrzutowe), technologia stealth (bombowce stealth) oraz balistyka zaawansowana (pocisk atomowy). Jeżeli mamy dużo punktów nauki, możemy jeszcze zainwestować w technologie dążące do wielkich śmierciobotów - najsilniejszej jednostki w grze, która jednak wymaga sporo zachodu i wynalezienia całej masy dodatkowych technologii. Tak czy inaczej, wymienione wyżej jednostki pozwolą nam szybko i bezwzględnie wyeliminować niemal każdego przeciwnika.
Zwycięstwo roku 2050 - jeżeli nikomu nie uda się uzyskać zwycięstwa do roku 2050, następuje zliczenie sumy punktów każdego gracza i wygrywa ten, który ma ich najwięcej. Jak już pisałem na samym początku poradnika, aby osiągnąć to zwycięstwo, najlepiej rozwijać wszystko mniej więcej po równo i inwestować sporo w cuda świata. Dobrym rozwiązaniem jest zajęcie stolicy przodującego gracza na turę przez datą końcową - zapewni nam to ogromny zysk punktów, a jemu je odejmie. Technologie nie mają tu nic do rzeczy, podobnie zresztą jak i w zwycięstwie kulturalnym.
0
- Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry
- Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry
- Nauka
- Wprowadzenie | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Pierwsze kroki | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Średniowiecze | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Renesans | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Epoka przemysłowa | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Współczesność | Nauka w Sid Meier's Civilization V
- Nauka
- Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Lapak Legionista
Ja za to uważam, że handel naprawdę jest opłacalny. Można się w dość ciekawy sposób nawet targować, nie jeden raz udało mi się zaspokoić potrzebę miasta na jeden z surowców :)
rycerz12345678901 Junior
Strasznie droga ta armia w średniowieczu robie taką małą armię(parę maks 10 jednostek)patrzę ,a tu moje państwo produkuje 1 zł na turę.
implact Junior
ja to chyba gram w inną grę niż tą którą autor tu opisuje.... dajmy na to stawiam miasto na pustyni i mam tak jak wszędzie indziej poza górą, tam mam 2 jedzenia i 2 produkcji, 2 jedzenia i 1 produkcji... nie ma złota tam gdzie autor opisuje, że jest... Niby ta sama a wiele różnic dzieli tą tu opisywaną a tą w którą ja gram... Pomimo, że gram w tą grę, ma ona wiele wad. Inteligencja komputera to tragiczna tragedia i tylko dzięki zwiększaniu poziomu trudności można w nią grać i jest w miarę ciekawie choć to nie zmienia faktu, że komputer po prostu jest głupi! Brakuje mi tu wiele rzeczy, choćby takiej, że po zdobyciu doświadczenia sami wybieramy specjalizacje, a nie nabywamy poprzez to co faktycznie się dzieje, skoro walczymy ciągle w trudnym terenie to powinien zdobywać umiejętność walki w trudnym terenie, wybór powinniśmy mieć dopiero wtedy jak jest mniej więcej połowa walk stoczonych tu i tu. Dalej wymieniając, przemierzamy ciągle równinami albo łąkami powinniśmy po jakimś czasie szybciej chodzić po tych polach np. 3 ruchu móc zrobić, to samo góry, dalej - robotnicy nie ulepszają się a powinni moim zdaniem, stawiasz tą 3-6 czy tam 8 farmę to powinni robić to już trochę szybciej... tu ktoś wspomniał, że dyplomacja jest do niczego i ja się pod tym podpisuję, całą grę mam dobre stosunki a i tak mi wojnę wypowie, albo potępi nie wiedzieć czemu... mała ilość opcji i dość wąskie możliwości dyplomacji. Dużo pracy czeka jeszcze producentów nim gra stanie się naprawdę dobrą i wartą polecenia...
chumanista Junior
Najlepsza jest autokracja i racjonalizm. w autokracji masz faszyzm (to ci podwaja surowce strategiczne) a w racjonaliźmie masz ewolucję naukową (2 darmowe technologie). Przemyśl
to.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
