autor: Maciej Kozłowski
Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
W 2014 roku wyjdzie cała masa pierwszoligowych gier RPG - w ich zalewie nie należy zapominać o pomniejszych tytułach, ponieważ to właśnie one skrywają najwięcej innowacji. W drugiej części przeglądu prezentujemy najciekawsze perełki gatunku.
Spis treści
- Najciekawsze gry RPG, które pojawią się w 2014 roku - część II
- Legend of Grimrock II
- Deep Down
- Bound by Flame
- Child of Light
- Eschalon: Book III
- Meriwether: An American Epic
- Sui Generis
- Nuclear Union
- Dead State
- Forsaken Fortress
- Dungeon Dashers
- Underrail
- Anima: Gate of Memories
- Frontiers
- Blackguards
- Cosmic Star Heroine
- Age of Decadence
Legend of Grimrock II
Pierwsza część Legend of Grimrock w zasadzie samodzielnie wskrzesiła zapomniany przez lata gatunek dungeon crawl, oferując przy tym ładną oprawę graficzną oraz wiele ciekawych rozwiązań technicznych. Nie dziwi więc fakt, że druga część budzi tak wiele emocji – ma bowiem przenieść graczy na powierzchnię krainy (klaustrofobiczne podziemie przestanie być jedynym dostępnym środowiskiem), oferując trójwymiarowe przestrzenie zwiedzane zarówno horyzontalnie, jak i wertykalnie. Chociaż więc rozległe lochy i katakumby nadal pozostaną częścią podróży, to jednak nie zabraknie w niej także lasów, skalnych rozpadlin czy dolin. Możliwe stanie się nawet zanurzenie w górskim strumyku oraz swobodne zwiedzanie pustkowi.
Sporych zmian doczeka się model rozwoju postaci – drzewka rozwoju będą krótsze, ale zaoferują graczom większą różnorodność, umożliwiając tworzenie unikalnych bohaterów w ramach poszczególnych klas. Nie powtórzy się już więc sytuacja, w której dotarcie do przydatnego skilla powiązane będzie z wykupieniem kilku zupełnie nieistotnych zdolności – teraz każdy awans stanie się odczuwalny i w oczywisty sposób wzmocni całą drużynę. Żadnym modyfikacjom nie ulegnie natomiast ogólny, sprawdzony kształt zabawy – nadal będziemy błąkać się po skomplikowanych labiryntach, rozwiązując kolejne zagadki i walcząc z potworami. Powróci znany wszystkim, skokowy system poruszania (o jedno pole na raz, w dowolnym z czterech kierunków świata) oraz dynamiczna mechanika walki, polegająca na klikaniu odpowiednich broni i tworzeniu kombinacji czarów. Otrzymamy więc grę bardzo podobną do pierwowzoru, ale znacznie bogatszą i rozwiniętą.