Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Underrail (PC)

Underrail PC

Utrzymana w klimacie postapokaliptycznym oldskulowa gra RPG z turowym systemem walki, będąca debiutem niezależnego studia Stygian Software. Produkcja zainspirowana jest w głównej mierze pierwszymi odsłonami serii Fallout.

RPG | science fiction | turowe | postapokalipsa | widok izometryczny | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Underrail (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

18grudnia2015

18grudnia2015

Steam

Underrail na PC to turowe cRPG osadzone w klimatach postapokaliptycznych, które pełnymi garściami czerpie z takich tytułów jak System Shock 2, Neverwinter Nights oraz przede wszystkim z dwóch pierwszych odsłon cyklu Fallout. Jest to debiutancki projekt niezależnego studia Stygian Software.

Fabuła

Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w czasach po tajemniczym kataklizmie, który doprowadził do śmierci większości ziemskiej populacji oraz uczynił powierzchnię planety miejscem niezdatnym do życia. Resztki ludzkości nie mając większego wyboru, w poszukiwaniu sposobu na przetrwanie, schroniły się w podziemiach – na swój nowy dom wybrały ogromny kompleks linii metra, które przekształcili dla swoich potrzeb. Gracze wcielają się w jednego z ocalałych w ten sposób ludzi. Jego nudna egzystencja pewnego dnia staje się znacznie bardziej interesująca i niebezpieczna, gdyż bohater wplątany zostaje w konflikt pomiędzy frakcjami zamieszkującymi tunele, które rywalizują o kontrolę nad czymś, co może się okazać ostatnią nadzieją ludzkości.

Mechanika

Autorzy postawili na stare i sprawdzone mechanizmy zabawy. Akcję obserwujemy z perspektywy izometrycznej, zaś walka rozgrywana jest w systemie turowym i oferuje wysoki poziom taktycznej głębi. W trakcie starć wykorzystujemy zarówno tradycyjne uzbrojenie, w tym broń palną i białą, jak również futurystyczne gadżety pokroju tarcz energetycznych oraz nadnaturalne zdolności parapsychiczne. Postać gracza opisana jest za pomocą bogatego zestawu współczynników, umiejętności i talentów. Wszystko po to, aby umożliwić wiele różnych stylów zabawy i pełną swobodę w kreowaniu własnego herosa.

Akcja toczy się pod ziemią, ale nie oznacza to małej różnorodności lokacji. Underrail oferuje duży wirtualny świat, w którym znajdziemy całe miasta, opuszczone budynki, podziemne jaskinie i masę ukrytych lokacji. Wszystko utrzymane w konwencji otwartego świata, po którym poruszamy się bez jakiejkolwiek mapy. Większość zadań ma kilka alternatywnych rozwiązań i tylko od nas zależy, jakie podejście wybierzemy – napotkane problemy możemy rozwiązywać zarówno siłą, dyplomacją, jak i podstępem. W trakcie przygód wykorzystujemy również system rzemiosła, który pozwala na tworzenie nowych przedmiotów z surowców zdobytych podczas zwiedzania lokacji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.395 / 10 na podstawie 335 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.6 / 10 na podstawie 49 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Underrail

16+

Wymagania sprzętowe Underrail

PC Windows

Minimalne: Pentium IV 1.6 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 2 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7

Recenzja gry Underrail - Metro, Fallout i garść oryginalnych pomysłów

Recenzja 26 grudnia 2015, 16:21

W tym, aby było nam choć odrobinę łatwiej, pomaga oczywiście sprzęt. W przeciwieństwie do większości współczesnych gier RPG, w Underrail najzwyczajniej w świecie nie opłaca się go kupować. Znacznie tańszą i pewniejszą opcją jest wspominany już wcześniej crafting – jeśli posiadamy odpowiedni schemat oraz części składowe (wszystkie elementy da się znaleźć podczas podróżowania), nic nie stoi na przeszkodzie, aby stworzyć naprawdę potężny ekwipunek. Sam handel jest nieszczególnie atrakcyjną opcją także ze względu na inne rozwiązanie deweloperów – kupcy przyjmują tylko wybrane przedmioty. Otwierając okienko z ich ekwipunkiem widzimy czego potrzebują – na przykład pięciu bandaży oraz kamizelki taktycznej. Jeśli ich nie mamy – nie dobijemy z nimi żadnego targu. Prowadzi to do sytuacji, w której przez większość rozgrywki biegamy z plecakiem zawalonym nieprzydatnymi gratami, tych bowiem po całym świecie „wala się” całe mnóstwo... ale jednocześnie zachęca to nas także do dalszego szukania potencjalnych kupców.