Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 8 maja 2021, 11:30

6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe

Strzelać każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej - zwłaszcza na ekranie komputera, bo o „brońkach” w grach wiemy niemal wszystko. Ile z tej wiedzy ma jednak oparcie w rzeczywistości? Rozprawiamy się z najpopularniejszymi mitami o broni palnej w grach!

Spis treści

Kamizelka kuloodporna jak pasek zdrowia

Kamizelki kuloodporne są tylko pośrednio związane z bronią palną, ale w tym przypadku ich mit chyba dobrze pasuje do tej listy. W filmach służą zwykle do emocjonalnego zabiegu zmartwychwstania głównego bohatera, który – opłakiwany – wstaje nagle i rozpina koszulę, pokazując sprytnie ukrytą pod nią kamizelkę. W grach komputerowych z kolei to dodatkowy pasek życia, który podwaja nasz poziom zdrówka i pozwala dłużej wytrwać na polu walki. Uszkodzenia pancerza zwykle nie różnią się od tych na pasku życia, czasem tylko nie powodują jakichś efektów plam krwi na ekranie. Obrywanie generalnie w niczym nie przeszkadza, by dynamicznie biegać i odpowiadać ogniem.

Call of Duty: Warzone wprowadziło dość arcade’owy system płyt balistycznych. - 6 mitów o broni palnej, które utrwalają gry komputerowe - dokument - 2021-05-09
Call of Duty: Warzone wprowadziło dość arcade’owy system płyt balistycznych.

A jak jest w rzeczywistości? Wszystko okazuje się nieco bardziej skomplikowane. Kamizelki kuloodporne przede wszystkim dzielą się na tzw. wkłady miękkie i płyty balistyczne. Te pierwsze są lekkie i rzeczywiście można je włożyć pod koszulę lub marynarkę. Nie krępują ruchów, więc da się w nich normalnie poruszać. Ale kamizelka tego typu chroni tylko przed kulami pistoletowymi 9 mm lub częścią odłamków. Pocisk z karabinka AK czy M4 przejdzie przez nią jak przez masło.

Zostało jeszcze 64% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę
Uważasz, że Far Cry 6 zaszalał z arsenałem? 7 improwizowanych broni, które istniały naprawdę

Macarena gun czy plecakowa wyrzutnia Supremo w Far Cryu 6 to barwne przykłady tworzenia zabójczej broni wręcz „z niczego”. W świecie wojny partyzanckiej taka kreatywność to jednak nic niezwykłego, a historia zna niejeden dziwny wynalazek.

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe

W poznawaniu historii możemy liczyć jedynie na źródła, ale korzystanie z nich bywa trudne. Często więc wiedzę czerpiemy z gier i filmów. A tam często roi się od mitów i nieścisłości. Oto te najbardziej powszechne o czasach średniowiecza.

Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach
Obalamy 8 fałszywych mitów o graczach

Chciałbyś choć raz przysiąść do komputera bez zbędnych komentarzy mamy, brata czy partnera? Ten artykuł może pomóc Ci w przekonaniu bliskich o nieprawdziwości panujących mitów o graczach.