Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Publicystyka

Publicystyka 27 marca 2021, 08:45

autor: Froozyy

Gry single player z fabułami na 100 lub więcej godzin

Im dłuższa gra, tym lepsza? Jeśli tak uważacie, mamy dla Was listę gier single player, przy których spędzicie naprawdę dużo czasu.

Wyznacznikami dobrej gry mogą być różne jej elementy. Dla jednych będzie to wciągająca fabuła, dla innych przepiękna grafika lub niecodzienne rozwiązania gameplayowe. Są również gracze, którzy chcą zatopić się w grze na kilkadziesiąt, a nawet na kilkaset godzin, eksplorując przedstawiony w niej świat, wykonując zadania dodatkowe i odkrywając wszystkie możliwe sekrety. W dzisiejszym zestawieniu zajmiemy się właśnie tymi tytułami, których całkowite zaliczenie (czyli ukończenie w stu procentach) wymaga spędzenia z nimi ponad 100 godzin. Jeśli więc dla Was dłużej oznacza lepiej, koniecznie przeczytajcie ten artykuł.

AKTUALIZACJA

W marcu 2021 roku dopisaliśmy do naszej listy trzy gry. Znajdziecie je na trzech ostatnich stronach tego zestawienia.

SKĄD WZIĘLIŚMY TE DANE?

Wszystkie podane przez nas czasy potrzebne do przejścia opisanych tu gier pochodzą z serwisu HowLongToBeat. Na wspomnianej stronie wielu graczy po ukończeniu danego tytułu może pochwalić się, ile dokładnie godzin im to zajęło. Uwzględniane są przy tym takie opcje jak tylko poznanie samej fabuły czy też zaliczenie danej produkcji w 100%. Liczba użytkowników serwisu pozwala wierzyć, że dane te są w znacznej mierze miarodajne, a nasze doświadczenie – dodatkowo zweryfikować, która pozycja jest naprawdę długa. Zawsze należy jednak mieć na uwadze, że czas potrzebny do przejścia konkretnego tytułu będzie inny w zależności od gracza.

SANDBOKSOWE RPG

Zdajemy sobie sprawę, że większość omówionych poniżej gier można by po prostu określić mianem sandboksowych RPG, w których oprócz podążania za głównym wątkiem fabularnym eksplorujemy świat, podejmujemy się misji pobocznych oraz oddajemy różnorakim aktywnościom. Staraliśmy się jednak wybrać tytuły różniące się od siebie klimatem czy mechanikami gameplayu. Jeśli znacie gry pasujące do tego zestawienia, nie zapomnijcie wspomnieć o nich w komentarzach.

Kingdom Come: Deliverance

Kingdome Come: Deliverance to ciepło przyjęte RPG. - Gry single player z fabułami na 100 lub więcej godzin - dokument - 2021-03-27
Kingdome Come: Deliverance to ciepło przyjęte RPG.
  1. Gatunek: sandboksowe RPG utrzymane w realiach średniowiecznej Europy
  2. Data wydania: 13 lutego 2018
  3. Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One
  4. Średni czas potrzebny do przejścia gry (główna fabuła + dodatkowe czynności): 73 godziny
  5. Średni czas potrzebny do zaliczenia gry w stu procentach: 124 godziny

O czym jest ta gra?

Kingdome Come: Deliverance to niesamowicie rozbudowane pierwszoosobowe RPG, którego akcja została osadzona w średniowiecznej Europie (1403 rok). Gracz wciela się w Henryka, syna kowala, który po brutalnym ataku na jego rodzinną wioskę pragnie zemsty na sprawcach napaści. Tym samym wplątuje się w politykę państwa i powiązane z nią intrygi, co stawia go w obliczu znacznie trudniejszego wyzwania. Produkcja ta wyróżnia się przede wszystkim wiernością realiom historycznym oraz wysokim poziomem trudności, na który składa się niełatwa walka i ograniczone możliwości zapisywania stanu rozgrywki.

Co można robić przez tyle godzin w grze?

Jak na rasowe sandboksowe RPG przystało, w Kingdom Come: Deliverance znajdziemy masę aktywności, którym możemy się oddawać, eksplorując otwarty świat. Poza głównym wątkiem fabularnym występują tu rozmaite zadania poboczne, które często da się ukończyć na kilka sposobów. Do tego dochodzi klasyczny rozwój statystyk oraz umiejętności (system ten przypomina rozwiązanie znane z serii The Elder Scrolls) oraz zabawa alchemią. W Kingdom Come zagramy również w kości. Nie należy także zapominać o walce ze spotykanymi przeciwnikami, która dzięki niebanalnemu systemowi sprawia sporo frajdy.

Na sympatyków zaliczania wszystkich możliwych osiągnięć w grze czeka spora lista dodatkowych aktywności. Znajdziemy tu nawet osiągnięcie za uzależnienie się od alkoholu. Ponadto w świecie Kingdome Come ukryte zostały skarby, czekające na odnalezienie przez wytrwałych poszukiwaczy.

Jak gracze przyjęli ten tytuł?

Kingdom Come: Deliverance zostało dobrze przyjęte zarówno przez krytyków, jak i graczy. W serwisie Metacritic średnia ocen użytkowników wynosi obecnie 8 punktów (na 10 możliwych). Nie tak dawno twórcy informowali, że sama podstawowa wersja tytułu rozeszła się w nakładzie przekraczającym trzy miliony egzemplarzy. Niewątpliwie to dobry znak, świadczący o wysokiej jakości tej produkcji. Krytycy chwalili przede wszystkim otwartość świata i opowiadaną historię. Największe narzekania dotyczyły optymalizacji i bugów, które to problemy od czasu premiery zostały już w większości rozwiązane.

  1. Więcej o grze Kingdom Come: Deliverance
TWOIM ZDANIEM

Ile czasu w tygodniu poświęcasz na gry?

Powyżej 30 godzin.
33,1%
Od 11 do 20 godzin.
23,1%
Od 6 do 10 godzin.
17,2%
Od 1 do 5 godzin.
13,9%
Od 21 do 30 godzin.
9,9%
Nie gram w ogóle.
2,8%
Zobacz inne ankiety
Wiedźmin 3: Dziki Gon

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

Assassin's Creed: Odyssey

Assassin's Creed: Odyssey

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition

Divinity: Original Sin II - Definitive Edition

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Xenoblade Chronicles 2

Xenoblade Chronicles 2

Persona 5 Royal

Persona 5 Royal

Maksuję Valhallę i coraz częściej łapię się na tym, że ta gra jest po prostu za duża
Maksuję Valhallę i coraz częściej łapię się na tym, że ta gra jest po prostu za duża

Assassin’s Creed: Valhallę skończyłem już dawno, ale przygody z grą nie, bo uznam ją za zaliczoną dopiero, gdy wbiję platynę. Im dłużej jednak wędruję po Anglii, tym częściej dochodzę do wniosku, że Ubisoft przegiął z zawartością.

Nadeszła era nudnych gier – i to jest wspaniałe!
Nadeszła era nudnych gier – i to jest wspaniałe!

Kiedy wydawało się, że gry będą dziecinnieć, wbrew rosnącej średniej wieku graczy, przyszedł Rockstar, uchylił kapelusza, zmrużył oczy i powiedział: nic z tego. A za tym przykładem poszedł także sam Hideo Kojima.

Grałem 150 godzin, najlepiej się bawiłem, kiedy nie robiłem nic
Grałem 150 godzin, najlepiej się bawiłem, kiedy nie robiłem nic

Zwykle irytujemy się, kiedy gra robi coś za nas. Autowalka, autocelowanie, zostaw to, ja chcę sam, chcę grać! Jest jednak tytuł, w którym bawisz się tym lepiej, im gra więcej robi za ciebie. Zacząłem grać w sierpniu i jeszcze mi się nie znudził.