autor: Paweł Woźniak
Assassin’s Creed: Odyssey (AC: Odyssey). 16 gier single player z fabułami na 100 godzin
Spis treści
Assassin’s Creed: Odyssey (AC: Odyssey)
- Gatunek: sandboksowe RPG
- Data wydania: 5 października 2018
- Platformy: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch
- Średni czas potrzebny do przejścia gry (główna fabuła + dodatkowe czynności): 89 godzin
- Średni czas potrzebny do zaliczenia gry w stu procentach: 150 godzin
O czym jest ta gra?
Serii Assassin’s Creed chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To marka, która w ciągu ostatnich 17 lat doczekała się ogromu małych i dużych odsłon. Odyssey zabiera graczy do antycznej Grecji, gdzie jako wygnany wnuk lub wnuczka legendarnego króla Leonidasa dostajemy szansę na odzyskanie rodziny. Historia dotyczy w głównej mierze typowego dla serii konfliktu między asasynami a templariuszami. W trakcie zadań fabularnych podejmujemy decyzje mające wpływ m.in. na losy naszych najbliższych. W tej części mamy również możliwość wybierania kwestii dialogowych.
Co można robić przez tyle godzin w grze?
W Assassin’s Creed: Odyssey mamy szansę podróżować po niemal całym historycznym obszarze starożytnej Grecji. Możemy to robić konno oraz pieszo, korzystając ze znanego w tej serii systemu parkouru. Do naszej dyspozycji oddana została również morska żegluga. Tak wiele sposobów przemieszczania się pozwala na zwiedzanie ogromnego świata, w którym oprócz długiego wątku fabularnego czekają na nas zadania poboczne i różne aktywności dodatkowe, w postaci zagadek, odkrywania grobowców czy polowania na legendarne bestie. Produkcję tę na tle innych tego typu sandboksów wyróżnia przede wszystkim ogrom czekającej na nas zawartości.
W AC: Odyssey zagrasz w Xbox Game Pass
Jak gracze przyjęli ten tytuł?
Odyssey na pewno nie jest złą grą, ale ma kilka elementów, które sprawiają, że nie wyróżnia się na tle podobnych dzieł. Tytuł ów stawia na niesamowity świat w postaci starożytnej Grecji, który zachwyca klimatem i piękną oprawą. Dla wielu eksploracja jest przyjemna i satysfakcjonująca, a aktywności poboczne bywają angażujące. Pojawiają się jednak narzekania na słabo pomyślane zadania czy system poziomów zmuszający do grindu. Odbiór tej pozycji często zależy od konkretnego gracza, niemniej niewątpliwie duża ich część bawiła się świetnie.