Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 kwietnia 2018, 15:00

autor: Sebastian Purtak

Gry RPG, w które zagramy w 2018 roku – nie tylko Vampyr i Pillarsy

Przyglądamy się najlepiej zapowiadającym się grom fabularnym, które mają pojawić się na rynku w tym roku.

Spis treści

Dark Souls: Remastered – You died… again

Weterani pierwszej części wiedzą, jaki finał ma ta sytuacja... - 2018-04-20
Weterani pierwszej części wiedzą, jaki finał ma ta sytuacja...
  1. Co to: symulator umierania w wysokiej rozdzielczości
  2. Twórcy remastera: QLOC
  3. Platforma: PC, PS4, Switch, XONE
  4. Data premiery: 25 maja 2018 roku

Już pod koniec maja będziemy mieć okazję sprawdzenia, czy śmierć w 4K i 60 klatkach może być równie absorbująca jak przed siedmiu laty. Pierwsza część najsłynniejszej serii symulatorów masochizmu powraca w odświeżonej wersji.

Remaster ma przede wszystkim umożliwić zapoznanie się z tym klasycznym już tytułem w poprawionej oprawie graficznej posiadaczom sprzętu obecnej generacji. Na PC, XOne X i PS4 Pro gra będzie więc działać w rozdzielczości 4K i płynnych 60 klatkach na sekundę. Co ważne, zwiększona płynność animacji dostępna ma być również na podstawowych wersjach konsol. Poza oprawą wizualną zmianie ulegną jedynie drobne szczegóły, doczekamy się na przykład niewielkiego usprawnienia sterowania, natomiast sama struktura tej skądinąd kultowej już dziś produkcji pozostanie niezmieniona. Trudno się zresztą dziwić twórcom remastera, gdyż budowa lokacji, kompozycja i mechaniki Dark Souls są dziś niedoścignionym wzorem dla innych deweloperów.

Za odświeżone wersje dzieła FromSoftware (wszystkie poza tą na Switcha) odpowiada polskie studio QLOC, które ma już na swoim koncie prace przy wielu tego typu projektach. Premiera Dark Souls: Remastered będzie świetną sposobnością do zapoznania się z legendą gatunku przez tych, którzy dotychczas nie mieli okazji umrzeć w Lordran, jak również doskonałym pretekstem dla tych, którzy mają ochotę tam wrócić.

Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku
Dwanaście miesięcy dobrego odgrywania ról – RPG-owe podsumowanie 2017 roku

To był dobry rok dla RPG – i to dwojako. Raz, że wyszła tona hitów. Dwa, że gatunek nagle znacząco umocnił swoją pozycję w branży, zbliżając do gatunku rolplejów serię Assassin’s Creed i inne sandboksy. Przed Wami RPG-owe podsumowanie roku 2017.