Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3
Jak przygotować zakończenie gry w taki sposób, by gracz jeszcze długo po jej przejściu pamiętał finał rozgrywki? Oto lista dziesięciu tytułów, które pokazują, jak tego nie robić.
Spis treści
- Najgorsze zakończenia gier – nie tylko Mass Effect 3
- Dreamfall: The Longest Journey
- RAGE
- Fahrenheit
- The Order: 1886
- Mass Effect 3
- Far Cry
- Batman: Arkham Asylum
- Far Cry 3
- No Man’s Sky
- A Way Out
Mass Effect 3
- Data premiery: 6 marca 2012
- Gatunek: strzelankowe RPG TPP
- Finał: w pierwotnej wersji zupełnie „olany” przez dewelopera
Tej gry nie mogło zabraknąć w niniejszym zestawieniu. Po prostu nie mogło, bo to bodaj najgłośniejszy przykład „skiepszczonej” końcówki.
W okresie, kiedy BioWare cieszyło się jeszcze dużym szacunkiem fanów RPG, na rynku ukazały się pierwsze przygody komandora Sheparda i załogi statku kosmicznego Normandia. Powzięte podczas rozgrywki decyzje miały potem jakieś konsekwencje w kontynuacji, która z kolei miała mieć wpływ na finał trylogii. Miała, ale tylko w zapowiedziach twórców, bo oni sami, przygotowując zakończenie historii o zagrażającej galaktyce starożytnej rasie Żniwiarzy, postanowili nic sobie nie robić z tych obietnic i rzucić na rynek produkt... niedoskonały.
Wszystkie decyzje, jakie podejmowaliśmy w trakcie galaktycznych wojaży, nie miały żadnego znaczenia w kontekście epilogu gry. Nie wystarczy powiedzieć, że fani byli niezadowoleni z tego stanu rzeczy. Oni byli wściekli i domagali się od deweloperów, by ci ponownie zakasali rękawy i przygotowali porządny finał historii. BioWare nie miało wyjścia i musiało ratować swoją reputację. Tak oto doczekaliśmy się opcjonalnego zakończenia, które każdy zainteresowany może pobrać w formie darmowego DLC.