Wyszukiwarka gier
Total War: Medieval II

Total War: Medieval II

PCMobile
po premierze

Data wydania: 10 listopada 2006

Strategiczne, RTS, Turowe, Średniowiecze, Strategiczne wojenne, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in.

8.1

GRYOnline

8.6

Gracze

9.6

Steam

OCEŃ
Oceny

Medieval II: Total War to czwarta odsłona bestsellerowej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych autorstwa pracowników zespołu Creative Assembly. Jak wskazuje tytuł, opisywana produkcja nawiązuje do drugiej części cyklu, co oznacza, że jego wielbiciele ponownie przenoszą się w burzliwe czasy Średniowiecza.

Akcja drugiego Medievala toczy się w latach 1080-1530. Twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu. Gracze prowadzą działania nie tylko na Starym Kontynencie, lecz także w Ameryce Środkowej i Południowej (walki z Aztekami) oraz na Bliskim Wschodzie (krucjaty mające na celu odzyskanie przez chrześcijan Ziemi Świętej).

W sumie, do wyboru oddano aż dwadzieścia jeden grywalnych frakcji (m.in. Anglia, Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Francja, Szkocja, Dania, Hiszpania, Portugalia, Wenecja, Sycylia, Polska, Rosja, Węgry, Bizancjum, Turcja, Egipt, Mongołowie, czy Aztekowie), z czego każda oczywiście różni się od siebie (przykładowo taktykami używanymi na placu boju). Liczba dostępnych, różnorodnych jednostek przekracza dwieście pięćdziesiąt, jednak nie ze wszystkich można korzystać już na początku zmagań (w miarę postępów w rozgrywce pod noszą komendę dostają się coraz bardziej doborowe oddziały, z lepszym wyposażeniem i umiejętnościami). Rozbudowaniu uległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika. Gracze mogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutnie pocisków etc.), jak również niszczyć mury fortecy wroga za pomocą ciężkiej artylerii w postaci dział. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także zadbano o pełną zgodność z historią.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 10 listopada 2006Polskie napisy

Android

Android 7 kwietnia 2022Polskie napisy

Apple iOS

Apple iOS 7 kwietnia 2022Polskie napisy

Producent: Creative Assembly / Creative Assembly (AND) / Creative Assembly (iOS)

Wydawca: Sega

Polski Wydawca: CD Projekt SA

Gry z serii

Total War: Medieval II
Total War: Medieval II
Total War: Medieval II

24GRY

Gry z serii Total War

Ciesząca się dużą popularnością seria gier strategicznych autorstwa brytyjskiego studia Creative Assembly. Cykl Total War w udany sposób łączy elementy strategii turowej, opartej na zarządzaniu zasobami, a także taktyczne bitwy toczone w czasie rzeczywistym. Od 2005 roku pieczę wydawniczą nad cyklem sprawuje firma Sega. W 2010 roku zdecydowano się wprowadzić zmianę w nazewnictwie serii, czyniąc jego głównym elementem człon Total War, wcześniej będący jedynie podtytułem.

Gry z serii Total War

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Medieval II: Total War

Medevial II to kolejna z serii gier strategicznych Total War. Formalnie jest to też remake pierwszej gry z tej serii, którą wydano cztery lata temu. Akcję gry osadzono w latach 1080 – 1530. Celem gracza jest podbicie ówczesnego świata.

Medieval II: Total War - recenzja gry
Recenzujący:
Marcin Terelak
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
1 grudnia 2006
Medieval II: Total War - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 3 stycznia 2007

Medieval II: Total War - poradnik do gry

W poradniku do gry Medieval II: Total War znajdziecie opisy wszystkich głównych jednostek występujących w grze, podpowiada jak tworzyć armię, jak zadbać o gospodarkę i co zrobić, by wygrać swoją pierwszą długą kampanię w trybie „medium”.

Medieval II: Total War - poradnik do gry
Opinie

4 września 2021

16 gier strategicznych, które podbiły serca Polaków

List gier strategicznych na naszej stronie nie brakuje. Tym razem przypomnimy Wam 16 produkcji, które zdobyły serca czytelników GRYOnline.pl i cieszą się największą popularnością na naszej stronie.

16 gier strategicznych, które podbiły serca Polaków
16 gier strategicznych, które podbiły serca Polaków
Opinie

17 kwietnia 2021

Gry single player, w które redakcja GRYOnline.pl grała ponad 100 godzin

Które gry jednoosobowe pochłonęły członków redakcji GRYOnline.pl bez końca? Popytaliśmy, zebraliśmy odpowiedzi i tak oto otrzymaliśmy naprawdę ciekawy zestaw produkcji, na które poświęciliśmy po przynajmniej 100 godzin.

Gry single player, w które redakcja GRYOnline.pl grała ponad 100 godzin
Gry single player, w które redakcja GRYOnline.pl grała ponad 100 godzin
Opinie

8 kwietnia 2021

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe

W poznawaniu historii możemy liczyć jedynie na źródła, ale korzystanie z nich bywa trudne. Często więc wiedzę czerpiemy z gier i filmów. A tam często roi się od mitów i nieścisłości. Oto te najbardziej powszechne o czasach średniowiecza.

5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
5 mitów o średniowieczu, które utrwalają gry komputerowe
Opinie

25 grudnia 2018

Z miłości do gier – najlepsze mody 2018 roku

W natłoku premier wielkich tytułów łatwo przegapić najlepsze mody. A powstają one dzięki ciężkiej pracy fanów i nie raz są bardziej rozbudowane od nowych gier. W tym roku zadebiutowały m.in. świetne Fallout: New California czy Tales of Middle-Earth.

Z miłości do gier – najlepsze mody 2018 roku
Z miłości do gier – najlepsze mody 2018 roku
Opinie

16 lutego 2018

18 lat wojowania – historia serii Total War

Japonia, Europa, Ameryka; starożytność, średniowiecze, oświecenie; Stary i Nowy Świat Warhammera – w 11 głównych odsłonach seria Total War zwiedziła już wiele miejsc i epok. Przytaczamy historię jednego z największych fenomenów w gatunku strategii.

18 lat wojowania – historia serii Total War
18 lat wojowania – historia serii Total War

Wiadomości

Wielki mod Rise of Three Kingdoms do Total War: Medieval 2 zyskał nową kampanię

Wielki mod Rise of Three Kingdoms do Total War: Medieval 2 zyskał nową kampanię

Ukazała się wersja 7.0 projektu Rise of Three Kingdoms, czyli wielkiej modyfikacji, która przenosi Medieval II: Total War – Kingdoms w czasy starożytnych Chin.

Pliki do gier

Adrian Werner

24 sierpnia 2025 22:28

Wielki mod Rise of Three Kingdoms do Total War: Medieval 2 zyskał nową kampanię
Najlepszy tolkienowski mod do Total War z nową wersją

Najlepszy tolkienowski mod do Total War z nową wersją

Ukazała się wersja 4.8 Third Age Total War 4.0, czyli wielkiego moda, który przenosi akcję Medieval II: Total War – Kingdoms w realia Tolkienowskiego Śródziemia.

Pliki do gier

Adrian Werner

4 maja 2023 19:26

Najlepszy tolkienowski mod do Total War z nową wersją
Wielki tolkienowski mod do Total War z nową wersją

Wielki tolkienowski mod do Total War z nową wersją

Ukazała się nowa wersja Third Age: Total War 4.0, czyli potężnego tolkienowskiego moda do Medieval II: Total War.

Pliki do gier

Adrian Werner

3 listopada 2022 14:17

Wielki tolkienowski mod do Total War z nową wersją
Total War: Medieval 2 rozpoczął podbój telefonów

Total War: Medieval 2 rozpoczął podbój telefonów

Ukazało się mobilne wydanie Total War: Medieval 2, czyli wyśmienitej gry strategicznej autorstwa studia Creative Assembly.

gry

Adrian Werner

7 kwietnia 2022 12:42

Total War: Medieval 2 rozpoczął podbój telefonów
Tsardom Total War - nowa wersja wielkiego moda do Medieval 2 TW

Tsardom Total War - nowa wersja wielkiego moda do Medieval 2 TW

Ukazała się wersja 2.0 modyfikacji Tsardom Total War, czyli jednego z najciekawszych ostatnimi czasy modów do Medieval II: Total War - Kingdoms.

Pliki do gier

Adrian Werner

21 października 2021 13:57

Tsardom Total War - nowa wersja wielkiego moda do Medieval 2 TW
Medieval 2: Total War - ambitny mod Roar of Conquest z nową wersją

Medieval 2: Total War - ambitny mod Roar of Conquest z nową wersją

Ukazała się wersja 2.0 potężnej modyfikacji Roar of Conquest: Late Middle Ages do Medieval II: Total War – Kingdoms. Projekt mocno rozbudowuje większość elementów gry, w tym mapę strategiczną.

Pliki do gier

Adrian Werner

1 sierpnia 2021 11:44

Medieval 2: Total War - ambitny mod Roar of Conquest z nową wersją
Witcher: Total War wciąż powstaje - nowe screeny i informacje od twórców

Witcher: Total War wciąż powstaje - nowe screeny i informacje od twórców

Wciąż trwają prace nad Witcher: Total War, czyli modyfikacją do gry Medieval 2: Total War, która będzie rozgrywała się w świecie fantasy stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego. Ostatnio jej twórcy podzielili się garścią nowych screenów i informacji.

gry

Miłosz Szubert

23 czerwca 2021 13:00

Witcher: Total War wciąż powstaje - nowe screeny i informacje od twórców

Witcher: Total War - powstaje mod w świecie Wiedźmina do Medieval II

Powstaje modyfikacja, która przeniesie świat znany z książek o wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego do popularnej gry strategicznej Medieval II: Total War. Twórcy chcą odwzorować całą znaną mapę oraz wprowadzić 29 grywalnych frakcji. Na razie nie poznaliśmy planowanej daty premiery ich dzieła.

gry

Paweł Woźniak

20 grudnia 2019 17:41

Witcher: Total War - powstaje mod w świecie Wiedźmina do Medieval II

Ukazała się pełna wersja moda The Elder Scrolls: Total War

W serwisie Mod DB pojawiła się pełna wersja nowej rozbudowanej modyfikacji do gry Medieval II: Total War. Mod zatytułowany The Elder Scrolls: Total War pozwala graczom stanąć na czele jednej z osiemnastu frakcji zamieszkujących Cesarstwo Tamriel.

gry

Krystian Pieniążek

12 listopada 2019 17:30

Ukazała się pełna wersja moda The Elder Scrolls: Total War

Total War - Medieval 2, Empire i Napoleon z Edycjami Definitywnymi

Trzy klasyczne już odsłony cyklu popularnych strategii od studia Creative Assembly – Medieval II: Total War, Empire: Total War oraz Napoleon: Total War otrzymały tzw. Edycje Definitywne, zawierające wszystkie wydane dotąd dodatki. Co więcej, posiadacze samych "podstawek" na Steamie otrzymali wszystkie rozszerzenia za darmo.

gry

Miłosz Szubert

21 listopada 2018 10:55

Total War - Medieval 2, Empire i Napoleon z Edycjami Definitywnymi

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Total War: Medieval II.

Wszystkie pliki do pobrania

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Total War: Medieval II:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows 2000/XP.

Dodatki

Lista dodatków do gry Total War: Medieval II:

Medieval II: Total War - Królestwa

Medieval II: Total War - Królestwa

PCMobile

Dodatek

28 sierpnia 2007

Strategiczne

Oficjalny dodatek do wydanej pod koniec 2006 roku gry Medieval II: Total War, czyli kolejnej odsłony popularnej serii strategicznej studia Creative Assembly. Trzon rozszerzenia zatytułowanego Królestwa (ang. Kingdoms) stanowią cztery nowe kampanie, w których możemy wziąć udział w konkwiście Hernana Corteza, walce Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami Europy Północno-Wschodniej, krucjatach do Ziemi Świętej oraz konfliktach zbrojnych za panowania Henryka III. Oprócz dwudziestu nowych misji, w grze pojawiło się aż trzynaście całkiem nowych frakcji z własnymi drzewkami technologii, dysponujących łącznie ponad setką zróżnicowanych jednostek oraz 50 budynkami. Nie zabrakło także nowych postaci kluczowych, takich jak Saladyn czy Ryszard Lwie Serce. Całość uzupełnia zaś piętnaście nowych map, przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej dla maksymalnie ośmiu graczy.

8.0

GRYOnline

9.5

Steam

8.6

Gracze

Medieval II: Total War - Królestwa

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.1

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 5 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.6

Ocena Graczy

Średnia z 7011 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.6

Ocena STEAM

"Przytłaczająco pozytywne"

Średnia z 25527 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
PC

Marcin Terelak

Recenzent GRYOnline.pl

2006.12.01

Medevial II to kolejna z serii gier strategicznych Total War. Formalnie jest to też remake pierwszej gry z tej serii, którą wydano cztery lata temu. Akcję gry osadzono w latach 1080 – 1530. Celem gracza jest podbicie ówczesnego świata.

8.0
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2023.09.24

6.5
papież Flo IV
PC

papież Flo IV

Ekspert

2017.03.01

10
Mikołaj Łaszkiewicz
PC

Mikołaj Łaszkiewicz

GRYOnline.pl Team

2016.03.28

8.5
Adam Kusiak
PC

Adam Kusiak

GRYOnline.pl Team

2016.03.22

Ocena STEAM

9.6

Przytłaczająco pozytywne (25 527)

[title]

Główne zalety gry

  • Ponadczasowa rozgrywka: Pomimo swojego wieku, wielu graczy uważa rozgrywkę za angażującą i uzależniającą, z silnym poczuciem strategii i taktyki wymaganym do osiągnięcia sukcesu.
  • Bogata społeczność moderska: Dostępność licznych modów stworzonych przez użytkowników znacząco wzbogaca grę, umożliwiając bardziej spersonalizowane i ulepszone doświadczenie w porównaniu do wersji podstawowej.
  • Atmosfera i ścieżka dźwiękowa: Atmosfera gry, wraz z jej zapadającą w pamięć ścieżką dźwiękową, przyczynia się do immersyjnego doświadczenia, które wielu graczy docenia.
  • Regrywalność: Różnorodność frakcji, kampanii i strategii oferuje znaczną wartość regrywalności, utrzymując graczy zaangażowanych przez lata.
  • Status klasyka: Wiele osób uważa ją za jeden z najlepszych tytułów w serii Total War, często wskazując na nią jako swoją ulubioną.

Główne wady gry

  • Przestarzała grafika i mechanika: Gracze zauważają, że grafika zdradza swój wiek i może zniechęcać tych, którzy są przyzwyczajeni do nowoczesnych tytułów. Niektóre mechaniki są również uważane za niedopracowane lub mniej dopracowane w porównaniu do nowszych gier.
  • Błędy i problemy techniczne: Wersja podstawowa jest krytykowana za liczne błędy, z niektórymi problemami utrzymującymi się przez lata, w tym problematycznym zachowaniem AI i nieodpowiadającymi kontrolkami.
  • Problemy z dyplomacją: Gracze zgłaszają, że system dyplomacji jest wadliwy, z niespójnym zachowaniem AI i słabym podejmowaniem decyzji przez frakcje, co prowadzi do frustrujących doświadczeń w grze.
  • Brak oficjalnego wsparcia: Wiele osób wyraża chęć na remaster lub nowoczesne aktualizacje, które rozwiązałyby istniejące problemy, takie jak lepsze wsparcie dla rozdzielczości i większa dostępność modów.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Integracja warsztatu: Gracze pragną wbudowanego warsztatu moderskiego, aby łatwo uzyskiwać dostęp do modów i je instalować bez potrzeby odwiedzania stron trzecich.
  • Nowoczesne aktualizacje: Wzywa się do aktualizacji, które wspierałyby nowoczesne monitory, wyższe rozdzielczości i lepszą ogólną kompatybilność z współczesnymi systemami.
  • Rozszerzona zawartość: Użytkownicy wyrażają chęć na bardziej zróżnicowane kampanie, frakcje i nowe elementy rozgrywki, które mogłyby wzbogacić ogólne doświadczenie.
  • Ulepszona AI i mechanika: Propozycje ulepszeń obejmują dopracowanie kontroli jednostek, poprawę systemu dyplomacji oraz naprawę długoletnich błędów, aby uczynić grę bardziej przyjazną dla użytkownika.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2022-05-27
13:02

Lew17 Chorąży

Mam pytanie które królestwo mam wybrać, żeby odblokowywać królestwo Polskie?

Komentarz: Lew17
2023-12-03
14:34

Jaq87 Centurion

Jaq87

Gra świetna, setki godzin przegrane. Gra mimo lat nadal daje dużo zabawy, jedyne co mi zabrakło, że wrzucili tylko tryb Conquest, a nie ma Glorious Achievements.

MTW2 to taki Skyrim wśród strategii turowych z racji łatwości modowania. Komuś znudziła się mapa i frakcje to może sobie dodać kolejne, zmienić lokację np na Azję nawet uniwersum z któregoś znanego fantasy jak LOTR, Warhammer czy Elder Scrolls.

Komentarz: Jaq87
2024-09-08
02:59

PanDaneX Konsul

PanDaneX
😍

Daję dychę za to że gra dała mi wiele radości nie tylko w 2007 ale i w kolejnych latach. Ponad czasowa rozgrywka na setki godzin.

Komentarz: PanDaneX
2025-01-12
16:23

Radamajka Legionista

Radamajka

Fenomen drugiego Medievala naprawdę mnie zdumiewa. To trochę jak z moim starym, co po raz pięćdziesiąty ryczy ze śmiechu na Samych Swoich i mówi, że lepszego filmu nie ma i nie było, albo ludzie co słuchają Linkin Park i mienią się metalami.
Sam do Medievala mam olbrzymi sentyment, bo prawie dwie dekady temu zakupiłem wersję kolekcjonerską, pięknie owiniętą w skórę, a metalowa figurka rycerza ciągle stoi dumnie na moim biurku. Kingdoms (które było – i jest – fenomenalnym DLC!) też zakupiłem w dniu premiery.
Choć licznik steam pokazuje skromne 300h, to jestem pewien, że w wersję na CD mam już przegrane góra ponad 1 tys. godzin. I początkowo ten Medieval zachwycał. Widok maszerujących wojsk, olbrzymich metropolii, palących się jednostek robił piorunujące wrażenie!
Zmiana mapy strategicznej, gdzie zamiast przestawiać pionki, każdy oddział miał swoje punkty akcji też było rozwiązaniem które pokochałem z miejsca! (W Rome nie grałem). Szczerze? W 2006 nie było lepszej strategii. Ale żeby być szczerym całkowicie, to trzeba też przyznać, że Medieval II postarzał się tragicznie. To nie Herosy 3, ta formuła już dawno się zużyła, z czym sentymentalny internet nie potrafi się pogodzić, jak mój stary z krytyką Samych Swoich. W zasadzie bronić się może tylko setting, dla kogoś kto kocha pełne średniowiecze nie ma w
stajni Creative Assembly konkurencji… ale czy na pewno? Już lepiej odpalić mod 1212 do Attili. Dobra, krytykować łatwo, każdy to potrafi, więc OBIEKTYWNIE wypunktuję, dlaczego starusieńki Medieval 2 nie jest wart zakupu w 2025:
- beznadziejnie rozwiązana kwestia handlu.
- Brak jakichkolwiek aktywności pobocznych znanych od Rome II, tych wszystkich mechanizmów wziętych z gier Paradoxu. Może i bardzo uproszczonych, może i – szczególnie w Rome- kulejących no ale są i dostarczają dodatkowej aktywności. A w leciwym Medieval 2 tylko przemieszczasz armie i walczysz (czasem wybierzesz papieża albo ruszysz na krucjatę). Zaraz ktoś powie, że mu to w zupełności wystarczy. Cóż, dla niektórych i gra w statki jest już wystarczającą rozrywką. Medieval II ma mało zawartości więc jest to jak najbardziej obiektywny zarzut.
- Agenci o bardzo ograniczonych kompetencjach, a już szczytem debilizmu są dyplomaci, którzy muszą przemaszerować kilka lat pół kontynentu żeby zainicjować relacje z inną frakcją.
- Nudne, puste mapy starć! To jest zarzut który podkreślam wszędzie i zawsze, a jakoś brać graczy zdaje się zupełnie tego nie dostrzegać. Podobny zarzut mam też do Rome II. Mapy starć (poza osadami, o tym wspominam niżej) są nie tylko puste i nudne, ale i całkowicie nierealistyczne! Żadnych pól, cieków wodnych, ANI JEDNEJ mapy chociażby z jakimś jeziorkiem lub stawem. I tu nie chodzi nawet o kwestie estetyczne, ale o taktykę. Właśnie to jest przewagą Empire/Napoleon, że nie raz potrafiłem wygrać skromniejszymi siłami, bo wykorzystywałem zabudowania żeby np. zabezpieczyć flankę. Ja rozumiem, że implementacja bagien które spowolniałyby wojska, powierzchni piaszczystej która wywoływałaby tumany kurzu utrudniające dostrzeżenie manewrów przeciwnika to już bardziej złożona operacja.
No ale żeby na tych średniowiecznych arenach walk nie było wiosek, pól, rzek czy jezior? Bitwy przez to stają się bardzo nudne i powtarzalne.
- Każda osada wygląda TAK SAMO. Ok, są trzy „kultury”, jest podział na zamki i miasta, oraz różne poziomy ich upgreadu, ale nie ma różnicy czy zdobywamy zamek 3 poziomu jako Toruń, Edynburg, czy Paryż (jeśli zmienimy jego charakter). KAŻDA z tych osad będzie wyglądała tak samo. Wisła w Krakowie lub Tamiza w Londynie? A po co to komu. Słynne wzgórza w Rzymie lub Konstantynopol na półwyspie? Panie, kto to widział. O historycznych budowlach – chociażby w najbardziej ikonicznych miastach – nawet nie będę wspominać. I pewnie, można byłoby zripostować, że w 2006 trudno byłoby to zaimplementować… gdyby nie fakt, że jak na 2006 rok włożono olbrzymi wkład pracy w szczegóły i detale budynków. A lepiej by było, gdyby twórcy popracowali nad realiami historycznymi. Wolałbym zdobywać Ile de la Cite w Paryżu, niż po raz enty podziwiać dymy z kominów, albo ciesielkę na stajni w miastach klonach.
- Każde oblężenie wygląda TAK SAMO. Kwestia monotonności miast została przedstawiona powyżej, ale także gameplayowo te oblężenia są po prostu powtarzalne. Choć jest to cecha wspólna wszystkich odsłon serii, to właśnie w Medieval II widać to najbardziej.
I tak jak przy zdobywaniu miast może jeszcze pojawić się coś niespodziewanego, tak obrona to już mordęga i dzień świstaka. W zasadzie zestaw 3x włócznicy 2x miotający 2x kawaleria do flankowania głupiej AI pchającej się na mury jest w stanie bez problemu odeprzeć każdy atak 3 krotnie silniejszej armii. Robiąc. Za. Każdym. Razem. To. Samo. W przypadku silniejszego wroga wystarczy zwiększyć ten zestaw o kolejne oddziały.
Błędów, bolączek, niedopracowań jest oczywiście dużo więcej, ale ja tu głównie skupiłem się na tych najważniejszych, które dyskredytują tę grę do ogrywania w latach dwudziestych.

Komentarz: Radamajka
2025-01-12
16:24

Admin Senator

Admin

Total War: Medieval II - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl