Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 grudnia 2019, 17:41

autor: Paweł Woźniak

Witcher: Total War - powstaje mod w świecie Wiedźmina do Medieval II

Powstaje modyfikacja, która przeniesie świat znany z książek o wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego do popularnej gry strategicznej Medieval II: Total War. Twórcy chcą odwzorować całą znaną mapę oraz wprowadzić 29 grywalnych frakcji. Na razie nie poznaliśmy planowanej daty premiery ich dzieła.

Świat Wiedźmina w grze strategicznej? Proszę bardzo. - Witcher: Total War - powstaje mod w świecie Wiedźmina do Medieval II - wiadomość - 2019-12-20
Świat Wiedźmina w grze strategicznej? Proszę bardzo.

Społeczność moderska potrafi zaskakiwać. Tym razem doczekamy się przeniesienia świata przedstawionego w książkach o wiedźminie Andrzeja Sapkowskiego (na bazie których powstały gry studia CD Projekt oraz serial Netfliksa) prosto do Medieval II: Total War. Mimo że Wiedźmin kojarzy się większości z nas przede wszystkim z trójką najważniejszych bohaterów (Geraltem, Ciri oraz Yennefer) oraz ich przygodami, to nie należy zapominać, że świat stworzony przez Sapkowskiego składa się z poszczególnych królestw i księstw, które stale toczyły między sobą walki, co jest idealnym podłożem pod rozgrywkę w grze strategicznej.

Ekipa pracująca nad modyfikacją nazwaną Witcher: Total War nie ukrywa, że ma ambitne plany, ale nie zamierza się spieszyć. Po tym, jak uda jej się stworzyć pierwsze trzy frakcje oraz mapę, która obejmie Velen i Novigrad, o które będą rywalizować Cesarstwo Nilfgaardu, Redania oraz Novigrad, zamierza wypuścić grywalne demo i następnie rozwijać je z czasem. Ostatecznie w modyfikacji ma znaleźć się 29 różnych frakcji (w tym Dziki Gon czy też Mahakam). Potwory znane z Wiedźmina nie zostaną udostępnione jako grywalne jednostki, ale twórcy chcą je w jakiś sposób przenieść do swojego dzieła (nie zdradzono jeszcze, w jaki dokładnie).

Natomiast jeśli chodzi o wiedźminów, to ci będą dostępni zarówno jako jednostki (sześć różnych klas w zależności od szkoły wiedźmińskiej) oraz podczas specjalnych wydarzeń powiązanych z potworami. Twórcy nie mają żadnej określonej daty premiery modyfikacji. Na razie udało im się stworzyć sporą część wizualną, m.in. modele map czy też interfejs. Efekty prac możecie zobaczyć na poniższych screenach. Autorzy zamierzają trzynastego dnia każdego miesiąca informować o dalszych postępach (o ile te będą szły w miarę sprawnie).