Wielki mod Rise of Three Kingdoms do Total War: Medieval 2 zyskał nową kampanię
Ukazała się wersja 7.0 projektu Rise of Three Kingdoms, czyli wielkiej modyfikacji, która przenosi Medieval II: Total War – Kingdoms w czasy starożytnych Chin.

Fani Total War przez długie lata prosili twórców cyklu o odsłonę osadzoną w starożytnych Chinach. Nie mogąc się tego doczekać, grupa moderów sama opracowała wielką modyfikację Rise of Three Kingdoms do Medieval II: Total War – Kingdoms, której pierwsza wersja zadebiutowała w 2013 roku. Oczywiście, ostatecznie samo studio Creative Assembly sięgnęło po te realia sześć lat później w grze Total War: Three Kingdoms. Mimo to moderzy nie porzucili jednak swojego dzieła i kontynuowali jego rozwój. To ostatecznie okazało się dobrą decyzją, bo Total War: Three Kingdoms już dawno przestało otrzymywać aktualizacje, a szanse na sequel wydają się nikłe, natomiast modyfikacja Rise of Three Kingdoms z każdym rokiem staje się coraz lepsza. Wspominamy o niej, bo projekt właśnie osiągnął wersję 7.0.
Zgodnie z tytułem, Rise of Three Kingdoms przenosi akcję z europejskiego średniowiecza w realia starożytnych Chin. Mod koncentruje się na tytułowej erze Trzech Królestw, czyli okresie od 194 do 240 roku n.e. Autorzy podmienili praktycznie każdy element gry – przygotowali nową mapę, frakcje, jednostki i technologie. Świeże są także mapy bitewne. Mocno zmodyfikowano również mechanizmy rozgrywki oraz ulepszono sztuczną inteligencję. W praktyce całość bardziej przypomina teraz zapomnianą, oficjalną odsłonę cyklu niż fanowski projekt.
- Rise of Three Kingdoms – pobierz modyfikację z naszego FTP (autorzy udzielili nam zgody na hostowanie mirrora)
Aktualizacja do wersji 7.0 przynosi wiele zmian:
- dodano nową kampanię, rozpoczynającą się w 217 roku n.e.;
- gruntownie odświeżono elementy interfejsu użytkownika;
- mocno ulepszono inwazję Liu Bei na Shu;
- poprawiono balans rozgrywki i usunięto szereg błędów technicznych.
Zmiany są na tyle duże, że wersja 7.0 moda nie jest kompatybilna z save’ami z poprzednich edycji. Dlatego jeśli jesteście w trakcie rozgrywki na poprzednim buildzie, to wpierw ją ukończcie, zanim zaktualizujecie moda.