Misja 9 - Świątynia Zjednoczenia | Kampania - Dziedzictwo Otchłani
Aktualizacja:
Misja 9 - Temple of Unification / Świątynia Zjednoczenia

Miejsce: Ulnar
Cele główne:
- Aktywuj 5 celestial locks (niebiańskie bariery).
Cele dodatkowe:
- Zniszcz titanic warp prism (olbrzymi pryzmat nadprzestrzenny).
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie jednostek phoenix (feniks), corsair (korsarz).
Nagroda za cele dodatkowe:
- 10 solarite.
Zaczynasz z niewielką bazą, lecz praktycznie od razu możesz rozpocząć produkcję jednostek. Tuż obok [1] znajduje się miejsce na kolejną bazę, którą powinieneś zbudować w późniejszej części misji. Pięć celestial locks (niebiańskie bariery) [1L-5L] jest rozrzuconych po planszy, lecz trzy z nich znajdują się blisko twojej bazy. Powinny być one twoim głównym celem w początkowej fazie misji.

Misja nie ma narzuconego limitu czasowego, więc zacznij od spokojnej rozbudowy bazy. Będziesz potrzebował trochę jednostek walczących wręcz oraz strzeleckich. Wrogie ataki będą rzadkie oraz niezbyt silne, więc możesz zrezygnować z wieżyczek na rzecz obrony jednostkami. Zbierz około 20 jednostek różnego rodzaju i idź zdobyć pierwszy celestial lock (niebiańska bariera) [1L][2L] albo [3L]. Grunt, by znajdował się blisko bazy. Na miejscu odkryjesz, że nie jest zbyt silnie broniony. Po zabiciu wszystkich wrogów stań obok budynku. Pojawi się pasek postępu. Chwilę później budowla będzie należała do ciebie. Rozpoznasz to po zmianie koloru z czerwonego na zielony.
W przeciwieństwie do wielu poprzednich misji celestial locks (niebiańskie bariery) mogą zostać odbite przez przeciwnika. Wystarczy, że stanie obok, a w pobliżu nie będzie żadnych twoich jednostek i/lub budynków. Musisz więc przygotować obronę. Masz do wyboru - postawić na miejscu pylony oraz kilka photon cannons (działa fotonowe) albo tylko pylony w celu szybkiego teleportowania jednostek. Pierwsze rozwiązanie jest lepsze. Kilka dobrze ustawionych wieżyczek będzie w stanie odeprzeć większość ataków, zaś w razie potrzeby z pomocą pylona ściągniesz posiłki. Optymalna liczba photon cannons (dział fotonowych) to osiem, po cztery na drogę. Ustaw je tak, by wzajemnie wspierały się ogniem. Wybuduj dla nich również shield battery (generatory osłon) albo dwa, by dłużej wytrzymały w walce.
Możesz również, na wszelki wypadek, stworzyć grupę szybkiego reagowania, którą ustawisz pomiędzy przejętymi celestial locks (niebiańskie bariery) (punkty [4] oraz [5], w zależności od tego, które budowle przejąłeś. Z obu miejsc będziesz miał szybki dostęp do trzech budowli). Grupę tą, składającą się z 10 i więcej stalkers (tropicieli), wysyłaj do atakowanych celestial locks w celu wsparcia obrońców. Łącząc wszystkie trzy metody wróg nie powinien być w stanie odbić budowli.
Poza pojedynczymi grupami jednostek oraz umocnieniami wróg dysponuje dwiema bazami - protossów [2] oraz terran [3]. Obie bazy są zdecydowanie zbyt silne, byś mógł je zniszczyć. Zresztą nie ma potrzeby tego robić, gdyż wrogie ataki nie będą należały do groźnych. Musisz jedynie zadbać o obronę bazy oraz celestial locks. Priorytetem dla przeciwnika będą te drugie i na nich powinieneś się skoncentrować.
Rozbudowuj bazę, załóż również drugą [1]. Wydobywaj surowce, ulepszaj jednostki i powiększaj armię. Za przejęcie drugiego celestial lock (niebiańskiej bariery) weź się dopiero wtedy, gdy zabezpieczysz pierwszy. Jego obrona będzie trochę silniejsza, podobnie jak kolejnych, ale zniszczysz ją odpowiednio dużą armią. Nigdy nie zostawiaj budowli bez obrony, chyba że chcesz ją stracić. Około 5 minuty otrzymasz informację o titanic warp prism (olbrzymi pryzmat nadprzestrzenny), który będzie patrolował północno-wschodnią część mapy (punkty [6][7][8]). Chwilowo go zignoruj.

Błąd przy atakowaniu ochrony titanic warp prism - za mało jednostek zdolnych atakować cele powietrzne.
Po przejęciu i zabezpieczeniu trzech celestial lock skup się budowie armii. Zbierz ponad 40 jednostek różnego typu. Będziesz potrzebował głównie strzelających zdolnych atakować cele powietrzne oraz latających phoenixes (feniksów). Skieruj je do punktu [6], zaczekaj na titanic warp prism (olbrzymi pryzmat nadprzestrzenny) i zaatakuj go. Skup się na ochronie okrętu, którą będą stanowić wyjątkowo duże void rays (promienie otchłani) oraz scouts (zwiadowcy). Chwilowo zostaw w spokoju titanic warp prism, nie zrobi ci krzywdy. Zniszcz obstawę i zabierz się za główny cel. Jeśli ucieknie, zaczekaj, aż znów wróci do punktu [6] i zaatakuj go ponownie. Nie goń go, gdyż zatrzyma się nad jedną z platform na północy mapy, a tam czekać będzie na niego wsparcie lądowe. Zresztą prawdopodobnie i tak będziesz posiadał więcej jednostek lądowych niż powietrznych, więc pościg i tak nie będzie miał sensu. Zaczekaj, aż okręt wróci i pozbądź się go.
Po zniszczeniu titanic warp prism (olbrzymi pryzmat nadprzestrzenny) przejmij ostatnie celestial locks (niebiańskie bariery). Misja skończy się w momencie, gdy zajmiesz ostatni z nich. Jeśli w czasie walki straciłeś jedną z budowli, nie przejmuj się. Fakt ten będzie się liczył jedynie w przypadku osiągnięć. Teoretycznie więc jesteś w stanie tracić i odbijać celestial locks w nieskończoność, a przynajmniej do czasu wyczerpania zasobów na mapie.
0
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
- Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- Misja 1 - Za Aiur! | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 2 - Rosnący cień | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 3 - Włócznia Aduna | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 4 - Wpływy Amona | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 6 - Zakazana broń | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 7 - Podniebna Tarcza | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 8 - Braterstwo broni | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 9 - Świątynia Zjednoczenia | Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- Misja 10 - Odwieczny Cykl | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 11 - Zwiastun Zagłady | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 12 - Etapy rytuału | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 13 - Rak'Shir | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 14 - Atak templariusza | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 16 - Oczyszczenie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 18 - Nosiciel | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 19 - Wybawienie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
Komentarze czytelników
lords82883724d1 Junior
Dlaczego sojusznik w tybie wspołpracy moze niszczyc moje budowle bunkry?
Zeratul Junior
Żeby zdobyć osiągniecie "Zakłócenia na linii", należy Zniszczyć 55 wrogich budowli podczas POJEDYNCZEJ aktywacji Keystone, co nie zostało ujęte w artykule. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wczytanie stanu gry do momentu przede atakiem, jeżeli jeden atak nie przyniósł rezultatu. wycofywanie się i podejmowanie następnej próby jest bez sensu, bo w tym wypadku mniej wrogich budowli pozostaje na mapie, więc trudniej jest wykonać zadanie
Triasm Junior
A co jeżeli skończyłem całą kampanię i włączając tę misję z archiwów nie mam odblokowanego statku matki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.