Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
Aktualizacja:
Misja 15 - Unsealing the Past / Uwolnić przeszłość

Miejsce: Endion
Cele główne:
- Oczyść teren z zergów.
- Eskortuj megalith (megalit) do 5 stasis locks (blokady statyczne).
- Megalith musi przetrwać.
Cele dodatkowe:
- Zniszcz 2 power core housing (osłona rdzenia zasilającego).
Nagroda za cele główne:
- Odblokowanie jednostek mothership (statek-matka), colossus (kolos), reaver (rozrywacz).
Nagroda za cele dodatkowe:
- 20 solarite (solaryt).

Zaczynasz z trzema jednostkami colossus (kolosy). Przesuń je w prawo, niszcząc wszystko, co napotkasz. Dzięki klifom większość zergów nie będzie w stanie zrobić ci krzywdy. Dotrzyj do wskazanego przez grę miejsca i oczyść je pod przyszłą bazę. Uważaj na nydus worms (czerwie nydusowe), dzięki którym będziesz musiał walczyć z małą grupą hydralisków.
Po scence i zmianie mapy otrzymasz pod kontrolę niewielką bazę. Stwórz nowych robotników oraz kilku kolejnych zealots (zelotów). Z taką armią rusz na południe i oczyść okolice pierwszego stasis lock (blokady stycznej) [2]. Wciąż dysponujesz jednostkami colossus (kolosami), więc większość przeciwników nie będzie stanowić dla ciebie poważnego zagrożenia. Na klifach znajdziesz trochę dodatkowych surowców, po które musisz wysłać jednostki colossus. Wróć do bazy i stwórz trochę dodatkowych jednostek.
![Około 3:30 czasu misji megalith (megalit) zacznie poruszać się w stronę pierwszego stasis lock (blokady stycznej) [2] - Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1661/444967252.jpg)
Około 3:30 czasu misji megalith (megalit) zacznie poruszać się w stronę pierwszego stasis lock (blokady stycznej) [2]. Na szczęście droga jest czysta, więc nie musisz obawiać się zergów. Po dotarciu do stasis lock megalith ukryje się pod ziemią i przez pewien czas będzie nietykalny, co pozwoli ci zając się oczyszczaniem drogi do kolejnych obiektów. Zostaw kilka jednostek w bazie w charakterze obrony, po czym resztę skieruj na południe. Przebij się przez słabe umocnienia zergów, a dotrzesz do drugiego stasis lock [3]. Oczyść jego okolicę i nie zapomnij o pojemnikach z zasobami. Możesz ruszyć na zachód i zniszczyć wrogą bazę [4], ale możesz również zaczekać na miejscu na przybycie megalith (megalitu). W tym czasie wciąż rozbudowuj i ulepszaj wojsko. Warto wybudować kilka kolejnych colossus oraz wesprzeć je jednostkami zdolnymi atakować cele powietrzne, na przykład stalkers (tropicieli). Do tego trochę zealots (zelotów) ochrony i większośc zergów na mapie nie będzie miała z tobą szans. Możesz również zrezygnować z dodatkowych wojsk lądowych i skupić się na budowie carriers (lotniskowców). Carriers wraz z colossus w zupełności wystarczą do ukończenia tej misji.
![Około 8 minuty dowiesz się o istnieniu dwóch power core housing (osłon rdzenia zasilającego) [C1][C2] - Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1661/444967267.jpg)
Około 8 minuty dowiesz się o istnieniu dwóch power core housing (osłon rdzenia zasilającego) [C1][C2]. Jedno znajdziesz na wschód od punktu [3]. To po drodze do następnego celu misji, więc skorzystaj z okazji. Drugi budynek znajduje się kawałek dalej na północny-wschód, ale również blisko trasy między celami misji. Oba obiekty posiadają lekką ochronę, więc twoja armia nie powinna mieć z nimi problemów.
Niszcząc wrogie jednostki i zbierając pojemniki z zasobami nie zapomnij o obronie bazy. Możesz użyć do tego świeżo tworzonych jednostek, jak również zbudować kilka wieżyczek przy obu wejściach. Wrogie ataki będą rzadkie, ale na tyle silne, że mogą wyrządzić poważne szkody.
Po zniszczeniu pierwszego power core housing [C1] skieruj armię na wschód, w stronę trzeciego stasis lock [5]. Upewnij się, że droga między [3] oraz [5] została oczyszczona, inaczej wystawisz megalith na wrogie ataki. Wrogich jednostek i budowli będzie tu dużo, ale mocno rozproszonych i przez to niezbyt silnych. Po oczyszczeniu okolic [5] możesz od razu zająć się drugim power core housing [C2], gdyż znajduje się niedaleko.
![Idąc na północ od [5] trafisz na kilka wejść do jaskiń, z pomocą których zergowie będą ściągać posiłki [6] - Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1661/444967283.jpg)
Idąc na północ od [5] trafisz na kilka wejść do jaskiń, z pomocą których zergowie będą ściągać posiłki [6]. Pozbądź się wrogich wojsk, a następnie zasyp jaskinie. Kolejne dwie znajdziesz przy czwartym stasis lock (blokady statycznej) [7] wraz z dobrze bronioną bazą zergów. Jak zwykle pojaw się na miejscu przed megalith (megalitem) i oczyść okolicę z wrogów.
Zgromadź wojsko w punkcie [7]. Stwórz ile tylko będziesz w stanie jednostek oraz ulepsz je, gdyż czeka cię trudna przeprawa. Poczekaj, aż licznik megalith dojdzie do połowy, po czym rusz w stronę [8]. Na miejscu znajdziesz silnie strzeżoną bazę zergów, a na zachód od niej [9][10] kolejne dwie. Trudność tej części misji polega na dużej liczbie zergów, których będzie jeszcze więcej dzięki nydus worm (czerwie nydusowe), jakie pojawią się niedługo po twoim ataku. Wiedząc o tym po prostu metodycznie niszcz każdą bazę. W razie potrzeby używaj umiejętności Spear of Adun (Włóczni Aduna). Jeśli okaże się to za mało, wycofaj się i ściągnij z bazy posiłki. Pamiętaj o ciągłej budowie nowych jednostek. W razie kłopotów megalith nie musi dotrzeć do [11] z pełnym zapasem punktów wytrzymałości. Gdy tylko dotrze na miejsce misja zostanie uznana za wykonaną.
0
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
- Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- Misja 1 - Za Aiur! | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 2 - Rosnący cień | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 3 - Włócznia Aduna | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 4 - Wpływy Amona | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 6 - Zakazana broń | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 7 - Podniebna Tarcza | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 8 - Braterstwo broni | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 9 - Świątynia Zjednoczenia | Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- Misja 10 - Odwieczny Cykl | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 11 - Zwiastun Zagłady | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 12 - Etapy rytuału | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 13 - Rak'Shir | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 14 - Atak templariusza | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 15 - Uwolnić przeszłość | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 16 - Oczyszczenie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 17 - Powrót templariuszy | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 18 - Nosiciel | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Misja 19 - Wybawienie | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II
- Kampania - Dziedzictwo Otchłani
- StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry
Komentarze czytelników
lords82883724d1 Junior
Dlaczego sojusznik w tybie wspołpracy moze niszczyc moje budowle bunkry?
Zeratul Junior
Żeby zdobyć osiągniecie "Zakłócenia na linii", należy Zniszczyć 55 wrogich budowli podczas POJEDYNCZEJ aktywacji Keystone, co nie zostało ujęte w artykule. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wczytanie stanu gry do momentu przede atakiem, jeżeli jeden atak nie przyniósł rezultatu. wycofywanie się i podejmowanie następnej próby jest bez sensu, bo w tym wypadku mniej wrogich budowli pozostaje na mapie, więc trudniej jest wykonać zadanie
Triasm Junior
A co jeżeli skończyłem całą kampanię i włączając tę misję z archiwów nie mam odblokowanego statku matki?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.