NiOh: Tachibana Muneshige - jak pokonać bossa?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W poniższym rozdziale poradnika do gry NiOh znajdziesz szczegółowy opis pojedynku z bossem Tachibana Muneshige. Dowiesz się gdzie odnajduje się bossa, jak przygotować się do walki z nim, oraz jakim wachlarzem ataków dysponuje Tachibana. Opisaliśmy także drugie możliwe starcie z tym bossem.

Misja: Uśpiony kamień dusz

W niniejszej sekcji znajdziesz wskazówki dotyczące pierwszego starcia z omawianym bossem.

Na wstępie warto zaznaczyć, że w omawianej misji walka z bossem ma charakter symboliczny, gdyż nie jest on w pełni sił. Korzysta z bardzo ograniczonej gamy ataków i jest bardzo podatny na ataki fizyczne. Nie powinieneś mieć problemu z pokonaniem go nawet przy pierwszej próbie, jeśli tylko będziesz szczegółowo obserwował jego zachowanie i potraktujesz go jak standardowego przeciwnika.

W czasie starcia ważną rolę pełnią kolumny, które znajdziesz w centralnej części areny. Dzięki nim możesz łatwo osłonić się przed ciosami bossa, co pozwoli ci zakląć broń żywiołem, użyć eliksiru czy zregenerować Ki. Boss pod żadnym warunkiem nie przebije kolumny, ani też nie obiegnie jej błyskawicznie.

Przed walką

Koniecznie wyposaż się w zbroję o niezłym współczynniku obrony, ale postaraj się nie wykroczyć poza średnie przeciążenie bohatera. W czasie tej walki jest istotna przede wszystkim obrona przeciw obrażeniom fizycznym.

Warto wyposażyć się w petardy, talizman chwili i talizmany pozwalające zakląć broń żywiołami. Większość ciosów przeciwnika opiera się o dzierżony przez niego miecz. O ile specjalne ataki będą trudne do odparcia czy uniknięcia, to warto sięgnąć po włócznię, która zapewni ci większy zasięg w stosunku do podstawowych ataków bossa.

Z uwagi na fakt, że w tym starciu nie masz do czynienia z demonem z krainy Yokai warto skorzystać z butelek z wodą Yokai, żeby bardzo osłabić regenerację Ki bossa. Bardzo rzadko używa on impulsu Ki, więc jest spora szansa, że uda ci się go osłabić i łatwo wykończyć. Podstawą jest też wskaźnik Żywej Broni.

Walka

Starcie odbędzie się w jednej z komnat katakumb. Jak już wspomniałem arenę przecinają dwie kolumny, które możesz umiejętnie wykorzystać dla własnych korzyści np. tworząc portal Yokai pomiędzy nimi i wabiąc bossa w ten obszar.

Większość kombinacji, które stosuje boss w omawianym starciu nie odbiega od podstawowych ciosów, których może nauczyć się nasz protagonista. Z tego względu bardzo ważne jest obserwowanie postawy jaką przyjmuje i odpowiednia reakcja na nią. Boss jest podatny na każdy rodzaj obrażeń, więc możesz wspomagać się dowolnym żywiołem. Ważne jest kontrolowanie Ki i skuteczne unikanie ciosów. W chwili gdy boss jest lekko zmęczony łatwo wytrącić go z równowagi i uderzyć przy pomocy silnego ataku.

Odbiegając od standardowych ciosów, boss dysponuje kilkoma atakami specjalnymi, których dosyć rzadko używa.

1. Strzał z łuku - gdy pasek Ki bossa jest poniżej średniej wartości, to Tachibana Muneshige sięgnie po łuk, żeby zadać ci obrażenia i cię spowolnić. Jednocześnie da sobie chwilę na zregenerowanie Ki. Atak wykorzysta jedynie gdy będziesz w średnim zasięgu. Jeśli zdążysz to postaraj się skoczyć do przodu. Prawdopodobnie nie unikniesz strzał, ale skrócisz dystans i zmusisz go do zmiany taktyki. Maksymalnie 2 wystrzały podczas jednego użycia.

2. Szarża - Muneshige zarysuje okrąg ostrzem miecza i schowa go do pochwy. Po chwili wykona szarżę i zada cios z dobycia. Bardzo ciężko go uniknąć. Jest to możliwe tylko gdy zrobisz unik w prawo w ostatniej chwili, co wymaga dużej wprawy. Trzymaj się blisko kolumn i jak zobaczysz, że boss rysuje mieczem w powietrzu to schowaj się za kolumną. Muneshige wykona szarżę mimo wszystko, ale trafi ona w kolumnę. Przez chwilę będzie mocno wyczerpany co daje idealną okazję do kontrataku.

3. Cios z dobycia - efekt podobny do poprzedniej pozycji, ale w tej sytuacji zauważysz jedynie jak boss szybko chowa miecz i biegnie na ciebie. Różnica polega na tym, że w poprzedniej kombinacji w końcowym stadium ciosu wykonywał długi sus, teraz jedynie biegnie w twoją stronę. Do obrony możesz wykorzystać kolumny lub uskok w tył, jeśli uda ci się trafić w końcowy moment kombinacji.

4. Chwyt za serce - boss podnosi do góry prawą rękę. Po chwili zaczyna ona emanować czerwonym światłem. Jest to cios bliskiego zasięgu, który domyślnie trafi w klatkę piersiową bohatera. Jest on jednak mocno sygnalizowany. Ważne jest, abyś nie próbował go blokować, a zamiast tego uskocz dwukrotnie w tył.

Pamiętaj, że unikanie ciosów jest równie dobrym sposobem na zmęczenie przeciwnika jak zasypywanie go gradem ciosów w postawie niskiej. W ostateczności możesz używać talizmanu chwili, żeby posiłkować się mocą ducha opiekuna. Reaguj zmianą postawy na standardowe kombinacje bossa tak, żeby nie był w stanie przełamać twojej gardy.

Misja: Zaproszenie od Wojownika Zachodu

W niniejszej sekcji znajdziesz wskazówki dotyczące drugiego starcia z omawianym bossem. O ile pierwsza potyczka z omawianym bossem jest obowiązkowa, to drugie starcie z czystym sumieniem można pominąć, o ile oczywiście pozwalacie sobie na pomijanie dowolnego z wątków w grze.

Tak jak w przypadku pierwszej walki, podczas drugiego starcia na arenie możesz znaleźć element otoczenia, który odpowiednio wykorzystany zapewni ci sporą przewagę - NiOh: Tachibana Muneshige - jak pokonać bossa? - NiOh - poradnik do gry

Tak jak w przypadku pierwszej walki, podczas drugiego starcia na arenie możesz znaleźć element otoczenia, który odpowiednio wykorzystany zapewni ci sporą przewagę. Jest nim spory kamień, który leży po lewo od punktu startowego misji. Odległość pomiędzy nim a końcem areny jest bardzo mała, co pozwala na efektywne wykorzystanie Dzbanów na wodę Yokai w tym obszarze. Pamiętaj, że boss jest człowiekiem, więc kraina Yokai działa na niego identycznie jak na ciebie. Jeśli osłabisz jego Ki to z łatwością wyeliminujesz go w kilku ciosach kończących.

Kamień jest też użyteczny to omijania ducha opiekuna, którego boss przyzywa dość często podczas całego starcia. Kamień pozwala też zablokować większość najsilniejszych i wcześniej sygnalizowanych ciosów przeciwnika. W ostateczności da ci chwilę na zregenerowanie ki, życia, czy zaklęcie broni żywiołami.

Dobrym sposobem na zredukowanie sił bossa jeszcze przed walką jest strzał z dystansu w jego głowę. Po celnym strzale padnie na ziemię, a tym będziesz mógł do niego podbiec i uderzyć go ciosem kończącym. Jeśli zabraknie ci pocisków z powodu dużej ilości prób, to uruchom dowolne zadanie, zbierz ich komplet i opuść misję przy użyciu Fragmentu himorogi.

Przed walką

Koniecznie wyposaż się w ekwipunek o dużym mnożniku współczynnika obrony i możliwie jak największej odporności na błyskawice. Boss zaklina broń żywiołem, a jego duch opiekun nakłada na ciebie efekt oparty o siłę błyskawic. Postaraj się dobrać taką kompozycję, która nie obciąży cię powyżej średniego zakresu. Boss jest dosyć szybki więc powolne ruchy mogą wyeliminować cię na starcie.

Tak jak wspomniałem wcześniej warto przygotować sporą ilość pocisków, które będą bardzo przydatne dla inicjacji. W moim przypadku najlepszym rozwiązaniem było sięgnięcie po włócznię, bo przewyższa zasięgiem pchnięć ciosy miecza, ale wszystko zależy tu od stylu gry. Nie mniej jednak jeśli nie idzie wam najlepiej, to warto sięgnąć po dowolną broń drzewcową.

Walka

Na tym etapie powtarzają się wszystkie ataki, które mogłeś uświadczyć ze strony bossa w przypadku poprzedniego starcia. Nie będę kopiował treści, a zamiast tego skupię się na fortelach z których boss nie korzystał wcześniej. Pomijam oczywiście wszystkie standardowe ciosy, które oparte są o miecz.

Przywołanie ducha - boss wzywa swojego ducha opiekuna, który po kilku sekundach uderza w ciebie rażąc cię błyskawicami i uszczuplając zasoby Ki. Jeśli boss cię trafi to pozostawia na tobie aurę, która sprawia, że otrzymywane przez ciebie obrażenia od błyskawic są większe. Unikniesz ciosu, jeśli uskoczysz w bok gdy duch będzie już do ciebie leciał.

Cios błyskawicy - boss podnosi miecz nad prawe ramię. Po chwili zostaje on zaklęty błyskawicami, a boss wykonuje podwójny młynek przed siebie machając mieczem w pionie. Cios ma niewielki zasięg, więc wystarczy uskoczyć w tył.

Trzy ciosy z dobycia - boss rysuje znak mieczem i chowa go. Następnie biegnie do ciebie i wyciągając miecz wykonuje serię trzech ciosów. Koniecznie uskocz przed nią, bo blokowanie może wyczerpać cały pasek Ki.

Nawet jeśli nie będziesz korzystał z osłony kamienia, to najważniejsze jest, abyś nie stawał plecami do krawędzi areny. Niektóre ciosy najłatwiej uniknąć wycofując się poza ich zasięg. Jeśli nie będziesz miał gdzie się cofnąć, to szybko przyjmiesz kilka mocniejszych uderzeń, które znacznie zredukują zasoby eliksirów.

Podobało się?

0

NiOh

7 lutego 2017

PC PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2018-09-06
11:10

tukaram3030 Pretorianin

😜

Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!

Komentarz: tukaram3030
2018-09-13
17:22

tukaram3030 Pretorianin

👍

Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro

Komentarz: tukaram3030
2019-04-04
21:59

Jjaw Junior

Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)

Komentarz: Jjaw
2019-04-07
08:21

Jjaw Junior

😱

Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.

Komentarz: Jjaw
2019-07-09
08:55

gonzik18 Junior

Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!

Komentarz: gonzik18
2019-12-02
20:08

Natano18 Centurion

👍

Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.

Komentarz: Natano18
2020-04-29
15:15

Mental Junior

Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)

Komentarz: Mental
2021-02-18
16:14

Faith6163737271 Junior

Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD

Komentarz: Faith6163737271
2021-07-04
00:34

Kokon Junior

Kokon
👎

To jest jeden z najgorszych poradników jakie mi było dane czytać, nie polecam

Komentarz: Kokon
2021-09-14
13:50

Kenshiro Junior

😒

ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim

Komentarz: Kenshiro

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl