NiOh: Człowiek z Duchem Opiekuńczym - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh stanowi kompletny opis przejścia głównego zadania Człowiek z Duchem Opiekuńczym. W trakcie rozgrywania tej misji główny bohater musi między innymi wydostać się z lochu. Dojdzie też do odnalezienia pierwszego ołtarza.
Wszelkie elementy wyposażenia, które uda ci się zebrać w trakcie misji wrócą do ciebie w dalszym etapie rozgrywki. Warto poświęcić trochę czasu na zbieranie pancerzy i oręża.
Poszczególne zagadnienia zostały opisane w stosownych sekcjach.
Ucieknij z lochu

Rozgrywkę rozpoczynamy w celi Tower w Londynie. Pierwsze minuty gry to przede wszystkim krótka sekwencja tutorialowa podczas której nieustannie na ekranie pojawiają się informacje dotyczące sterowania w grze. W celi znajduje się też nasz duch opiekuńczy, którego zadaniem w tej misji jest wskazywanie nam właściwego kierunku eksploracji.
Drzwi celi są zamknięte, ale łatwo zauważyć, że jedna ze ścian celi jest mocno osłabiona. Wykonaj na niej silny atak, a ściana runie. Możesz teraz przejść do sąsiedniej celi, a z niej bezpośrednio na korytarz. Postaraj się, żeby zaistniała sytuacja nie została zauważona przez strażnika. Jeśli rozbijesz ścianę i zostaniesz w celi to szybko zorientuje się on w sytuacji i zacznie cię atakować. Możesz na tym etapie zmierzyć się z nim przy użyciu gołych rąk, ale łatwiej będzie gdy już zdobędziesz broń.

Punktem orientacyjnym będzie krata celi. Rozbij ścianę i poczekaj aż strażnik będzie zbliżał się z prawej strony. Wtedy przejdź do pomieszczenia obok i wyjdź na korytarz. Strażnik nie będzie zwracał na ciebie uwagi, więc spokojnie dasz radę ruszyć w prawo i dojść do pomieszczenia na końcu korytarza. Tam znajdziesz skrzynię w której ukryto miecz i buty strażnika.
Wyekwipuj znalezione elementy wyposażenia i wróć na korytarz, żeby zmierzyć się z przeciwnikiem. Przeciwnicy w tej lokacji są dosyć powolni, więc nie musisz korzystać z uników, żeby wyjść ze starcia bez szwanku. Za pomocą analogów kontroluj dystans i dokładnie zapoznaj się z zasięgiem swoim i przeciwnika. Po wygranej potyczce przeszukaj pozostałe cele otwierając przejście znalezionym przy zwłokach strażnika kluczem.

Dalsza droga prowadzi na górne poziomy więzienia. Udaj się do przejścia na końcu korytarza i rusz schodami na górę. Po wejściu do pierwszej komnaty, po prawej stronie znajdziesz skrzynię w której ukryto Lekarstwo. Zabierz przedmiot i skorzystaj z menu ekwipunku, żeby podpiąć go pod skrót, dzięki czemu będziesz mógł z niego korzystać bez wywoływania panelu ekwipunku. Pod krętymi schodami jest kolejna skrzynia, a w niej znajdziesz następny element zbroi strażnika. Skorzystaj ze wspomnianej klatki schodowej, żeby kontynuować zadanie.
Ołtarz i skrót

Klatka schodowa prowadzi bezpośrednio na widoczny na obrazku most. Spotkasz na nim dwóch przeciwników. Jeden z nich patroluje most, więc bardzo szybko cię zauważy i zacznie atakować. Drugi przeciwnik walczy na dystans i nie zbliży się do ciebie z własnej woli. Gdy znajdziesz się w jego zasięgu zacznie strzelać do ciebie z kuszy, ale jeśli tylko zbliżysz się na odległość kontaktową, to sięgnie po miecz. Warto zauważyć, że przeciwnicy walczący na dystans są wyjątkowo podatni na obrażenia fizyczne, więc postaraj się jak najszybciej skrócić dzielący was dystans.

Dalsza droga prowadzi do pomieszczenia widocznego na obrazku. Po prawej stronie znajdziesz stróżówkę, a w niej dwóch przeciwników. Jeden ze strażników patroluje korytarz, więc wystarczy poczekać aż opuści stróżówkę i rozprawić się ze strażnikiem, który pozostanie w pomieszczeniu. Pamiętaj, żeby nie przenosić walki w kierunku drugiego strażnika, gdyż szybko będziesz musiał walczyć z dwoma przeciwnikami jednocześnie. W pokoju znajdziesz skrzynię, a w niej dalsze elementy zbroi strażnika. Po wszystkim wykorzystaj wyłom w murze i wejdź po schodach na wyższy poziom lochu.

Możesz pokonać od razu dwa piętra, ale zatrzymaj się przy pierwszym przejściu i udaj się w głąb komnaty. Powinieneś zauważyć widoczny na obrazku ołtarz. Jest to punkt kontrolny, który oznacza miejsce z którego ponowisz zmagania jeśli polegniesz w trakcie zadania. Wiedz jednak, że każde użycie ołtarza wskrzesza wszystkich pokonanych wcześniej przeciwników, więc nie opuszczaj gardy. Wykonaj interakcję na ołtarzu i udaj się w głąb poziomu.
Znajdziesz tam duże wrota, a po ich prawej stronie skrzynię. Wewnątrz niej znajdziesz broń drzewcową, która jest bardzo przydatna w dalszych etapach rozgrywki, ale możesz wyekwipować ją od razu. Drzwi pozostaną póki co zamknięte, więc je zignoruj. W sąsiedniej komnacie jest dwóch przeciwników. Podobnie jak w poprzednich konfiguracjach, jeden z nich patroluje komnatę, a drugi pozostaje cały czas w tym samym miejscu. Postaraj się wywabić ich pojedynczo w dowolnej kolejności i wykończ ich. W komnacie z kolumnami znajdziesz skrzynię, a w niej topór i medykamenty. Dalsza droga prowadzi na wyższe piętro. Skorzystaj z klatki schodowej, która zaprowadziła cię na poziom z Ołtarzem.
Po wejściu na wyższy poziom zauważysz stróżówkę po lewej stronie. Pomieszczenie będzie puste, ale znajdziesz tam skrzynię, którą warto przeszukać. W tym samym momencie powinieneś usłyszeć fragment rozmowy. Głosy dochodzą z komnaty, do której nie masz dostępu. Możesz poczekać do końca dialogu lub od razu udać się w głąb eksplorowanego poziomu.
W ramach tego piętra musisz stawić czoła tylko jednemu strażnikowi. Poza tym warto przeszukać pobliskie kąty, gdyż ukryto tam dwie skrzynie. Następnie skorzystaj z przeciwległej klatki schodowej, by dostać się do obszaru za dużą bramą koło Ołtarza. Na niższym piętrze będzie rozległa komnata, której pilnuje pojedynczy strażnik. Pokonaj go, otwórz bramę i wróć na schody. Kieruj się na niższy poziom więzienia.
Dziedziniec i wieża
Zaraz przy wejściu na niższy poziom znajdziesz skrzynię po prawej stronie, a w niej kolejny element stroju strażnika. Możesz udać się bezpośrednio na dziedziniec więzienia, albo pokonać przeciwników zebranych w komnacie i przeszukać dwie skrzynie, których pilnują. Ostatecznie skieruj się na zewnątrz.

Po wyjściu pokonaj patrolującego gwardzistę i przeszukaj skrzynię, która znajduje się pod drewnianymi schodami z których właśnie zszedłeś. Następnie udaj się w prawo patrząc z perspektywy powyższego obrazka. Będzie tam dwóch przeciwników. Walczący w zwarciu rzuci się na ciebie, więc wywab go w takie miejsce, gdzie ten walczący na dystans nie będzie mógł cię dosięgnąć. Pokonaj ich i przeszukaj skrzynię której strzegli.

Skieruj się teraz w przeciwną stronę dziedzińca i zejdź po schodach. Tam spotkasz kolejnego gwardzistę. Po zabiciu go masz dwie drogi. Za bramą po lewej [1] trafisz na dwóch zbrojnych z którymi póki co możesz nie dać sobie rady. Udaj się więc prosto i pokonaj strażnika, którego spotkasz w widocznym na obrazku korytarzu [2]. Przed korytarzem warto zbadać zawartość skrzyni [3].
Po pokonaniu strażnika znajdziesz się w kolejnej otwartej przestrzeni. Pilnuje jej tylko jeden strażnik, którego z łatwością powinieneś wyeliminować. Po przejściu przez korytarz, po lewej stronie znajdziesz drewniane rusztowanie, które zaprowadzi cię do dalszego etapu misji. Po prawej stronie są dwa dodatkowe segmenty murów obronnych, których pilnują rycerze w ciężkich zbrojach. W pierwszej kolejności skieruj się na rusztowanie i wejdź do wnętrza niewysokiej wieży.
Wewnątrz wieży od razu w oczy rzuci ci się kolejny Ołtarz. Skorzystaj z niego, żeby zachować postępy z ostatnich minut rozgrywki. Na tym etapie musisz zdecydować, czy kierujesz się w kierunku bossa obszaru, czy spędzisz jeszcze trochę czasu na walce z pomniejszymi przeciwnikami.
Możesz jeszcze skorzystać z klatki schodowej wewnątrz wieży, żeby wejść dwa piętra wyżej, lub zejść jeden poziom niżej. Na niższym piętrze znajdziesz trochę Amrity i drobne wyposażenia. Piętro wyżej w stosunku do tego z ołtarzem, to arena z dwoma przeciwnikami, wśród których jeden jest zbrojnym. Z tego piętra dalsza droga prowadzi na mur obronny, który prowadzi bezpośrednio do bossa. Możesz jeszcze wejść jedno piętro wyżej, znajdziesz tam drobne wyposażenie i będziesz mógł wykonać atak z powietrza na strażniku muru obronnego, jeśli ten wciąż żyje.
Bossem obszaru jest Kat Derek, a wskazówki dotyczące potyczki z nim znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.
- NiOh - poradnik do gry
- NiOh: Poradnik do gry
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Wszystkie zadania główne - lista
- NiOh: Człowiek z Duchem Opiekuńczym - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.1 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.2 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Głęboko w ciemności (Deep in the Shadows) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Uśpiony kamień dusz (The Spirit Stone Slumbers) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja
- NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Zamek Pajęcze Gniazdo - solucja, opis przejścia
- NiOh: Padający śnieg - solucja, opis przejścia
- NiOh: Demon z góry Hiei - solucja, opis przejścia
- NiOh: Ucieczka z Igi - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wspomnienia lilii śmierci - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiony zamek - solucja, opis przejścia
- NiOh: Nieśmiertelny płomień - solucja, opis przejścia
- NiOh: Sekigahara - solucja, opis przejścia
- NiOh: Źródło zła - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiona święta góra - solucja, opis przejścia
- NiOh: Samuraj z Sawayama - solucja, opis przejścia
- NiOh: Król demonów ujawniony - solucja, opis przejścia
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim
haha kozak jak ty na tym się zawiesiłeś to zobaczysz dalej co się dzieje to ci oczy wylecą, Kliknij F wejdź sobie w opcje i sobie zobacz co oznaczają znaki na padzie i danego ruchu i będziesz wiedział ale jestem pod wrażeniem że bez namierzania doszedłeś do samouczka , mi się gra zbugowała 12h grania do 2 bossa aż bo cofa cały czas i jak już ogarnałem all to mi nagle zepsuło ki że nie da się grać.. i od nowa do tego momentu doszedłem w niecałą godzine do 2 bossa ale lipa bo tamto dużo bardziej wyexplorowane było...
Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD
Część, mam ten sam problem i nie wiem co teraz zrobić, gram na PS4 pro. Mam zainstalowane do tego DLC jeszcze, przez co mam jeszcze zadanie zmierzchu poziom 200 i chyba jeszcze jedno. Być może podstawa mi tego nie czyta bo nie mam zrobionych wszystkich.
Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)
Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.
Również bardzo mi podeszła, nawet bardziej od BB, ale to pewnie przez klimat samurajów i większy nacisk na elementy rpg. Dzisiaj rozwaliłem bossa z pajęczej wioski za pierwszym podejściem i jutro będzie czas na poboczne misje.
Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!
A masz ją? Bo dostaje się ją dopiero po wykonaniu którejś misji. Masz dostęp do domu herbacianego bo jeśli dobrze pamiętam to wtym momencie się dostaje. Jak masz to wchodzisz w wyposażenie, przedmioty do użycia czy coś takiego, znajdujesz klikasz użyj i przenosi ciebie do tego okienka gdzie rozdajesz punkty, robisz to, zatwierdzasz i tyle.
Poza zadaniem musisz otworzyć ekwipunek i użyć księgi reinkarnacji
Potem wchodzisz w ten domek na mapie potem w chram i awans
Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.
Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)
Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro
Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!
Sorki ale naleze do klanu i nic mi nie dali z punktow chwaly!!Czy musze brac jakis udzial w walkach Multiplayer zeby cos dostac??Na razie mam maly level to skupiam sie bardziej na podbijaniu cech Postaci a chwala przy okazji i wcale nie jest to godzinka bo zalezy jaki poziom maja wojownicy z grobow czesto sa trudni i wymagajacy!!Pozdro
W 4 misji wyświetla się dodatkowe zadanie: "znajdź w jaskiniach zaginionego Kurodę Muramasę". Niby gdzie bo obszedłem wszystkie kąty i nigdzie go nie ma.
Mam kolejne Info dla graczy na ktorego temat nic nie mozna znlezc.Mianowicie wczoraj po kilku tygodnia grania i uzbierania 3640 punktow CHWALY wydalem je na Nowa Specialnoa zdolnosc na Kurisagame i niestety nie byla to taka sama zdolnoscia jaka dodalem do miecza i po przekucia myslac ze dostane lepsz i wydaniu sporo kasy wyszl Totalna LIPA STRACONA KASA I CIEZKO ZDOBYTE PUNKTY CHWALY!-WIEC UWARZAC Z TYM KONKRETNIE BO SIE MOZNA NIEZLE WKURZYC!-CZY MOZNA ODZYSKAC TE PUNKTY CHWALY KTOS WIE??--BO PORADNIK JEST MOCNO DO BANI Z NIEKTORYMI RZECZAMI !!POZDRO
Co w tym dziwnego? Przecież to wiadome. Jak nie przekuwasz przy użyciu umbracytu to zawsze jest duże prawdopodobieństwo, że się 'wtopisz'. Btw. 3640 punktów chwały? Przecież to nic, godzina grania nawet na niskim poziomie... Wystarczy, że należysz do klanu i nic nie robisz to po kilku dniach masz więcej :)
Gra coraz bardziej ciezka i wkurzajaca szczegolnie z bossami oraz przygotowaniem do walki z nimi gdyz pp smierci tracimy wszystko punkty i ducha opiekunczego i cofa nas do kapliczki beznadziejne to jest!!-1.Minusy to utrata zdobytych punktow w przypadku smierci naladowanego ducha opiekunczego!-2.Poziomy sa porabane mam 66 level a nie moge Tachibany z 27 pokonac absurd jakis debilny!!-3.Niektore kombosy nie wychodza i nie mozna ich odznaczyc w drzewku postaci!!-4-Nienaturalne uniki i slaba wytrzymalosc !!-Sa jakies cheaty do tej gry??!!-Musze jakos ja rozwalic i ta sie stanie!!Mam nadzieje ze nie roz....e pada haha
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
