NiOh: Eksploracja i walka
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry NiOh zestawiliśmy najważniejsze informacje i porady na temat eksploracji kolejnych lokacji (sekrety, różne ścieżki, loot) oraz staczania walk z przeciwnikami (postawy, uzbrojenie, oręż, liczebność sił wroga).
Eksploracja

Lokacje w Niohu na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dość liniowe i proste do odkrycia. Jednak po głębszym przeanalizowaniu poszczególnych miejsc, możemy śmiało powiedzieć, że w Japonii jest co zwiedzać. Podczas naszej przygody mamy okazję aby zebrać mnóstwo rzeczy, które porozrzucane są po całej mapie. Bardzo często możemy natknąć się na ciała do przeszukania czy duże i małe skrzynie, w których raz za razem pojawia się ciekawy ekwipunek czy eliksiry, które możemy wykorzystać w dalszej części gry. Warto zaglądać w każdy zakamarek, ponieważ nie raz zdarzyło mi się, że w najmniej oczekiwanych miejscach znajdowałem jakiś ciekawy element zbroi bądź, np. ludzika potrzebnego do błogosławieństwa kodamy.
Walka

Nioh jest zręcznościową grą akcji, więc wszystko, co związane z walką jest tutaj mocno rozbudowane. Już na początku przygody wybieramy, jaką bronią ma posługiwać się nasz bohater. Musimy zdecydować czy podstawowym uzbrojeniem będzie miecz czy np. topór. Wybieramy także broń alternatywną. To, jakie narzędzia do walki wybierzemy ma odzwierciedlenie w początkowych statystykach, z którymi rozpoczynamy podróż.

Kolejnym elementem związanym z walką oraz jej taktyką są podstawy. W grze są dostępne trzy takowe: wysoka, średnia i niska. Postawa wysoka przeznaczona jest to walki, w których to my przeprowadzamy dużo ataków, jest to postawa bardzo ofensywna. Ciosy, które wyprowadzamy zadają przeciwnikowi sporą liczbę obrażeń, jednak ma to odzwierciedlenie w blokach, które często mogą być w prosty sposób przełamane. Postawa średnia pozwala na zrównoważenie obu elementów, ofensywnych jak i defensywnych. W tym przypadku wyprowadzane przez nas ciosy nie zadają tak dużych obrażeń jak w sytuacji, kiedy korzystamy z postawy wysokiej, jednak bloki są o wiele mocniejsze, co ma duży wpływ na całą rozgrywkę. Ostatnia postawa, czyli niska, charakteryzuje się dużą zachowawczością w wale, bloki są silne, ciężkie do przełamania, jednak siła ciosów pozostawia wiele do życzenia. Typowa postawa defensywna.

W samej grze, mamy dostęp także do kilku typów uzbrojenia. Standardowo broń biała, w skład której wchodzą m.in. miecze, topory czy włócznie. Broń dystansowa taka jak łuki czy strzelby. Możemy także korzystać z umiejętności ninja, które rozwijamy podczas samej rozgrywki, wykorzystując do tego punkty, które zbieramy. Mamy także dostęp do magii Onmyo. Umiejętność posługiwania się to sztuką także rozwijamy wraz ze wzrostem doświadczenia naszej postaci.

Walcząc musimy pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Pierwszą i najważniejszą jest dobieranie sobie przeciwników. Sama gra w przerywnikach często mówi nam, że walka z kilkoma wrogami naraz to recepta na pewną śmierć. I jest to święta prawda. Kiedy zostaniemy otoczeni, bardzo ciężko będzie nam wyjść z potyczki cało. Kolejną zasadą jest nauczenie się zachowań poszczególnych oponentów. Po krótkiej obserwacji będziemy wiedzieć, czym może skutkować dane ułożenie ciała przeciwnika oraz jak wygląda seria jego ciosów. Jest to kluczem do sukcesu, ponieważ w momencie, kiedy wiemy, że dany atak się zakończył, możemy śmiało przejść do ofensywy i zadać czysty cios, który zabiera dużo punków życia.
0
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!
tukaram3030 Pretorianin
Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro
Jjaw Junior
Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)
Jjaw Junior
Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.
gonzik18 Junior
Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!
Natano18 Centurion
Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.
Mental Junior
Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)
Faith6163737271 Junior
Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD
Kokon Junior
To jest jeden z najgorszych poradników jakie mi było dane czytać, nie polecam
Kenshiro Junior
ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
