NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh zawiera dokładny opis przejścia głównego zadania Ocean znów ryczy. W zadaniu tym odwiedza się między innymi kilka latarni oraz Chramów. Sterowana postać musi też przystąpić do walki z bossem Umibozu.
- Początek zadania
- Pierwsza latarnia
- Druga latarnia
- Drugi Chram
- Trzeci Chram
- Trzecia latarnia
- Kodamy i gorące źródło
Początek zadania

Po rozpoczęciu misji skieruj się do Chramu. Porozmawiaj z Fuku, która przekaże ci amulet ognia i krzesiwo. Zanim rozpoczniesz misję warto odwiedzić statek, którego strzeże kilku wojowników. Gdy zbierzesz wszystkie skarby skieruj się w stronę zabudowań. Uważnie stąpaj po belkach, bo wpadnięcie do wody w dowolnym miejscu skończy się twoją śmiercią.

Gdy dojdziesz do końca pierwszego pomostu to zaatakuje cię łucznik. Przydatna jest wszelka broń dystansowa, która pozwoli go unieszkodliwić możliwie szybko. Po wyjściu za pomost skręć w lewo. Za skrzyniami ukrywa się Kodama [1]. Zaraz obok niego zaczyna się długi korytarz [2]. Z daleka widać wojownika szperającego przy zwłokach, ale nie daj się nabrać, jest to tylko wabik. Gdy spróbujesz zajść go od tyło to natychmiast zostaniesz zaatakowany przez przeciwnika, który wyskoczy z lewej. Pokonaj ich ale nie spuszczaj gardy, za ołtarzem ukrył się kolejny wojownik.
Pierwsza latarnia
![Z kolei po prawej od końca pierwszego pomostu znajdziesz latarnię [1] widoczną na obrazku - NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia - NiOh - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1775/1803765.jpg)
Z kolei po prawej od końca pierwszego pomostu znajdziesz latarnię [1] widoczną na obrazku. Zapal ją i przygotuj się na starcie z miniaturową wersją bossa obszaru. Po pokonaniu go podążaj przed siebie jedyną dostępną drogą. W budynku przed sobą [2] znajdziesz skrzynię, której pilnuje diabeł. Zanim dotrzesz do niego, możesz zostać zaatakowany przez samuraja po prawej [3]. Postaraj się szybko zejść z wąskiego pomostu.

Po pokonaniu diabła i zebraniu skarbów rusz w kierunku pomostu z którego zaatakował cię samuraj. Za drewnianymi skrzyniami kryje się wojownik, a obok niego drugi Kodama w tej lokacji. Patrząc z perspektywy powyższego obrazka, po prawej masz łucznika, którego należy wyeliminować. Podążaj dalej tą drogą, żeby kontynuować zadanie. Błyskawicznie zostaniesz zaatakowany przez wojownika, który leżał na pomoście.

Po prawo możesz zauważyć Chram, ale jeszcze nie można się do niego dostać. Kieruj się w stronę skrzyń oznaczonych na obrazku. Za rogiem po lewej czeka kolejny wojownik.

Ostatecznie znajdziesz się w miejscu widocznym na powyższym obrazku. Po prawej stacjonuje dwóch wojowników. Widocznym fragmentem pomostu możesz dostać się do dalszej części lokacji, a korzystając z wejścia na górę możesz przejść po dachu. Przed tobą starcie z dwoma ślimakami, które będzie utrudnione przez łucznika po lewej za rogiem. Wywab ślimaki na zaznaczoną część pomostu. Pamiętaj, że są bardzo podatne na ogień.

Przed sobą za widocznym na obrazku tarasem znajdziesz kolejnego Kodamę.
Druga latarnia
![Dalsza droga wiedzie w prawo [1] - NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia - NiOh - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1775/1803843.jpg)
Dalsza droga wiedzie w prawo [1]. W miejscu w którym stał szkielet będziesz musiał walczyć z następnym ślimakiem [2]. Tuż obok widać wrota [3], które prowadzą do wcześniej widzianego przez ciebie Chramu. Nie możesz ich otworzyć od tej strony. Poza tym jest tu jeszcze iluzoryczna ściana [4]. Jeśli ją zniszczysz, to będziesz mógł szybko dostać się do kolejnej latarni [5]. Po lewej obu stronach ołtarza z latarnią znajdziesz drzwi. Te po prawej mogą być otwarte z drugiej strony, ale za tymi po lewej poza dwoma szkieletami znajdziesz też skrzynię ze skarbem.

Co więcej za ołtarzem możesz znaleźć jeszcze jednego Kodamę.
Drugi Chram

Zanim udasz się do dalszej części lokacji warto wejść na dach za pomocą przejścia, które wcześniej wskazałem. Będąc na dachu udaj się w lewo i zabij szkielet, który tam się czai. Ostatecznie dojdziesz do dziury w dachu. Jeśli pójdziesz w lewo, to trafisz nad komnatę do której wskakuje diabeł (początek lokacji). Pokonaj diabła i użyj drabiny, żeby dotrzeć do widocznego na obrazku Kodamy.

Jeśli skręcisz w prawo to musisz stawić czoła szkieletowi, który patroluje tą część dachu. Gdy go pokonasz idź na skraj ścieżki, a pod sobą zobaczysz Chram.

Zeskocz do niego, skorzystaj z niego i udaj się jedyną dostępną drogą do drzwi. Otwórz je, a znajdziesz się w punkcie wyjścia. Droga prosto wiedzie do dalszej części lokacji, po lewej jest zapalona latarnia, a po prawo ścieżka prowadząca bezpośrednio do bossa obszaru.
Trzeci Chram
Przejdź przez drzwi prowadzące do dalszej części lokacji.

Droga naprzód wiedzie w lewo, ale jeśli dojdziesz na skraj ściany po prawej i wejdziesz za nią, to na pomoście trafisz na kolejnego Kodamę. Wyślij go do Chramu i skieruj się w stronę wywróconego okrętu. Zaraz po prawej znajdziesz ślimaka. Po wyjściu z wraku okrętu idź przed siebie. Pokonaj szkielet, a znajdziesz się na rozstaju dróg.
Skręć w lewo i idź do końca pomostu. Widocznego tam skarbu strzeże ślimak. Gdy go pokonasz zawróć i idź przed siebie. Na końcu ścieżki jest budynek z Chramem, ale strzeże go ukryty we mgle diabeł. Żeby dotrzeć do pomieszczenia musisz też pokonać dwa szkielety. Ostatecznie skorzystaj z Chramu i obejdź budynek, żeby dostać się do drabiny, która prowadzi na jego dach.
Trzecia latarnia
Już przy Chramie mogłeś zobaczyć diabła, który przechadza się w obszarze tuż obok ciebie, ale oddzielonym przez głęboką wodę. Po wejściu na dach idź w lewo, a po chwili będziesz przy drabinie, która prowadzi do tego obszaru. Przy schodzeniu z drabiny uważaj, bo jeden dodatkowy ruch może skończyć się w wodzie.
Podczas walki z diabłem uważaj jedynie na dziury w pomoście, poza tym nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem go. Po wszystkim zapal ostatnią latarnię w obszarze.
Dalsza droga prowadzi z powrotem na dach, więc podejdź do drabiny którą się tu dostałeś. Po wejściu na nią kieruj się dalej w lewo.
Kodamy i gorące źródło
Po drugiej stronie dachu trafisz na kilka dziur, a zaraz za nimi na twojej drodze stanie szkielet. Przed sobą zauważysz barkę wbitą w budynek do której można wejść z dachu. W jej okolicy kręci się wielki szkielet.

Jeśli planujesz z nim walczyć to wiedz, że na barce jest jeden mały szkielet, który szybko włączy się do walki. Po wszystkim zejdź po drabinie na niższy poziom statku, a znajdziesz tam jednego Kodamę, drugi Kodama jest pod kładką, która prowadzi na dach z pokładu barki.
Możesz zbadać obszar którego strzegł wielki szkielet, ale ostatecznie musisz udać się po dachu w lewo od widocznej na obrazku kładki. Tą drogą wejdziesz na wrak przewróconego okrętu, przez który wcześniej przechodziłeś. Na nim czai się po prawej jeden szkielet z łukiem. Zabij go i dojdź na skraj barki po prawej stronie. Zobaczysz pod sobą ślimaka. Zeskocz na niego i uderz go w locie.

Tym samym dostałeś się na niedostępny zwyczajną ścieżką teren. Zaraz w miejscu wali ze ślimakiem jest Kodama. Ścieżka po prawej wiedzie do gorącego źródła, ale na drodze staną ci dwa diabły. Ostatecznie wykąpiesz się w źródle.

Bezpośrednio w jego obszarze jest też ostatni Kodama w lokacji. Wystarczy że idąc w kierunku gorącego źródła odbijesz maksymalnie w lewo.
Wyjście z obszaru stanowią drzwi, które zaprowadzą cię do domu z drugą latarnią. Korzystając z przejścia możesz łatwo dostać się do drugiego Chramu, który leży najbliżej bossa. Przed tobą starcie z Umibozu. Wszelkie wskazówki dotyczące walki znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.
- NiOh - poradnik do gry
- NiOh: Poradnik do gry
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Wszystkie zadania główne - lista
- NiOh: Człowiek z Duchem Opiekuńczym - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.1 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.2 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Głęboko w ciemności (Deep in the Shadows) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Uśpiony kamień dusz (The Spirit Stone Slumbers) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja
- NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Zamek Pajęcze Gniazdo - solucja, opis przejścia
- NiOh: Padający śnieg - solucja, opis przejścia
- NiOh: Demon z góry Hiei - solucja, opis przejścia
- NiOh: Ucieczka z Igi - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wspomnienia lilii śmierci - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiony zamek - solucja, opis przejścia
- NiOh: Nieśmiertelny płomień - solucja, opis przejścia
- NiOh: Sekigahara - solucja, opis przejścia
- NiOh: Źródło zła - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiona święta góra - solucja, opis przejścia
- NiOh: Samuraj z Sawayama - solucja, opis przejścia
- NiOh: Król demonów ujawniony - solucja, opis przejścia
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim
haha kozak jak ty na tym się zawiesiłeś to zobaczysz dalej co się dzieje to ci oczy wylecą, Kliknij F wejdź sobie w opcje i sobie zobacz co oznaczają znaki na padzie i danego ruchu i będziesz wiedział ale jestem pod wrażeniem że bez namierzania doszedłeś do samouczka , mi się gra zbugowała 12h grania do 2 bossa aż bo cofa cały czas i jak już ogarnałem all to mi nagle zepsuło ki że nie da się grać.. i od nowa do tego momentu doszedłem w niecałą godzine do 2 bossa ale lipa bo tamto dużo bardziej wyexplorowane było...
Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD
Część, mam ten sam problem i nie wiem co teraz zrobić, gram na PS4 pro. Mam zainstalowane do tego DLC jeszcze, przez co mam jeszcze zadanie zmierzchu poziom 200 i chyba jeszcze jedno. Być może podstawa mi tego nie czyta bo nie mam zrobionych wszystkich.
Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)
Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.
Również bardzo mi podeszła, nawet bardziej od BB, ale to pewnie przez klimat samurajów i większy nacisk na elementy rpg. Dzisiaj rozwaliłem bossa z pajęczej wioski za pierwszym podejściem i jutro będzie czas na poboczne misje.
Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!
A masz ją? Bo dostaje się ją dopiero po wykonaniu którejś misji. Masz dostęp do domu herbacianego bo jeśli dobrze pamiętam to wtym momencie się dostaje. Jak masz to wchodzisz w wyposażenie, przedmioty do użycia czy coś takiego, znajdujesz klikasz użyj i przenosi ciebie do tego okienka gdzie rozdajesz punkty, robisz to, zatwierdzasz i tyle.
Poza zadaniem musisz otworzyć ekwipunek i użyć księgi reinkarnacji
Potem wchodzisz w ten domek na mapie potem w chram i awans
Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.
Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)
Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro
Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!
Sorki ale naleze do klanu i nic mi nie dali z punktow chwaly!!Czy musze brac jakis udzial w walkach Multiplayer zeby cos dostac??Na razie mam maly level to skupiam sie bardziej na podbijaniu cech Postaci a chwala przy okazji i wcale nie jest to godzinka bo zalezy jaki poziom maja wojownicy z grobow czesto sa trudni i wymagajacy!!Pozdro
W 4 misji wyświetla się dodatkowe zadanie: "znajdź w jaskiniach zaginionego Kurodę Muramasę". Niby gdzie bo obszedłem wszystkie kąty i nigdzie go nie ma.
Mam kolejne Info dla graczy na ktorego temat nic nie mozna znlezc.Mianowicie wczoraj po kilku tygodnia grania i uzbierania 3640 punktow CHWALY wydalem je na Nowa Specialnoa zdolnosc na Kurisagame i niestety nie byla to taka sama zdolnoscia jaka dodalem do miecza i po przekucia myslac ze dostane lepsz i wydaniu sporo kasy wyszl Totalna LIPA STRACONA KASA I CIEZKO ZDOBYTE PUNKTY CHWALY!-WIEC UWARZAC Z TYM KONKRETNIE BO SIE MOZNA NIEZLE WKURZYC!-CZY MOZNA ODZYSKAC TE PUNKTY CHWALY KTOS WIE??--BO PORADNIK JEST MOCNO DO BANI Z NIEKTORYMI RZECZAMI !!POZDRO
Co w tym dziwnego? Przecież to wiadome. Jak nie przekuwasz przy użyciu umbracytu to zawsze jest duże prawdopodobieństwo, że się 'wtopisz'. Btw. 3640 punktów chwały? Przecież to nic, godzina grania nawet na niskim poziomie... Wystarczy, że należysz do klanu i nic nie robisz to po kilku dniach masz więcej :)
Gra coraz bardziej ciezka i wkurzajaca szczegolnie z bossami oraz przygotowaniem do walki z nimi gdyz pp smierci tracimy wszystko punkty i ducha opiekunczego i cofa nas do kapliczki beznadziejne to jest!!-1.Minusy to utrata zdobytych punktow w przypadku smierci naladowanego ducha opiekunczego!-2.Poziomy sa porabane mam 66 level a nie moge Tachibany z 27 pokonac absurd jakis debilny!!-3.Niektore kombosy nie wychodza i nie mozna ich odznaczyc w drzewku postaci!!-4-Nienaturalne uniki i slaba wytrzymalosc !!-Sa jakies cheaty do tej gry??!!-Musze jakos ja rozwalic i ta sie stanie!!Mam nadzieje ze nie roz....e pada haha
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
