NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh zawiera dokładny opis przejścia głównego zadania Upiory srebrnej kopalni. Bohater w trakcie rozgrywania tej misji zmuszony zostanie m.in. do usunięcia mgły. Pojawi się też okazja do odblokowania jednego z przydatnych skrótów.
Początek misji
Po rozpoczęciu misji podejdź do Chramu. Łatwo zauważyć, że nie ma przy nim żadnego Kodamy. Jest to związane z faktem, że dla każdego regionu musisz ich szukać osobno. Lokalizację wszystkich duchów znajdziesz w dalszej części rozdziału.
Z punktu startowego droga wiedzie w dwóch kierunkach. Jeśli pójdziesz na dół to zobaczysz ścianę trującej mgły. Ostatecznie to jest droga pozwalająca ukończyć misję, więc twoim pierwszym celem będzie pozbycie się mgły. Udaj się bezpośrednio do drugiego korytarza.
Usuwanie mgły
![Zobaczysz przed sobą widocznego na obrazku tubylca [1] - NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja - NiOh - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1775/1787031.jpg)
Zobaczysz przed sobą widocznego na obrazku tubylca [1]. Jeśli postanowisz do niego podejść to most prowadzący do niego zawali się (w chwili robienia zrzutu już nie istnieje). Na dole czeka na ciebie kolejny przeciwnik i więcej trującej mgły. Jeśli spadniesz, to możesz tutaj wrócić dzięki widocznej na obrazku drabinie [2]. Żeby kontynuować zadanie musisz skorzystać z prawego rusztowania [3]. Na jego końcu po prawo czai się tubylec, więc nie rzucaj się za szybko do skarbu, bo przeciwnik może zepchnąć cię z rusztowania.
![Obejdź chmurę mgły do miejsca w którym stał tubylec i użyj widocznej na obrazku maszyny [1] - NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja - NiOh - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1775/1787046.jpg)
Obejdź chmurę mgły do miejsca w którym stał tubylec i użyj widocznej na obrazku maszyny [1]. W korytarzu po prawej [2] czeka czterech tubylców. Co ważne efekt wywołany przez maszynę (zniknięcie trucizny) działa przez około minutę. Po tym czasie chmura ponownie pojawia się nad omawianym obszarem. Po użyciu maszyny zeskocz na dół. Pokonaj napotkanych przeciwników, ale twoim najważniejszym celem jest obiekt podobny do kamienia, który generuje trującą mgłę. Zniszczenie go wymaga kilku ciosów, ale jest to czynność jednorazowa. Co ważne obiekt musisz zniszczyć szybką serią bo błyskawicznie się regeneruje.

Tuż obok miejsca gdzie był "kamień" znajdziesz Kodamę, który zasili twój Chram. Zbadaj dolne korytarze i dostań się na górę. Twoim celem jest obszar za korytarzem z czterema tubylcami.

Jeśli pójdziesz w prawo to w ślepej uliczce spotkasz tubylca i trafisz na drzwi, których nie można póki co otworzyć. Udaj się w lewo. Przejdź po rusztowaniu i zeskocz z niego prosto na tubylca obok maszyny. Kamień jest w miejscu widocznym na obrazku. W obszarze spotkasz dwóch tubylców i diabła. Obszar po którym się poruszasz sąsiaduje z Chramem z punktu startowego misji. Jeśli zneutralizowałeś źródło mgły to warto wrócić do Chramu i się zregenerować.

Dalsza droga prowadzi na dół korytarzem, który widzisz na powyższym obrazku. Warto jednak przeszukać wszystkie rusztowania, bo na jednym z nich jest Kodama. Co więcej, jeśli w odpowiednim punkcie zeskoczysz z rusztowania widocznego na obrazku, to możesz wskoczyć do sekretnego obszaru, który znajduje się nad drugim Chramem. Znajdziesz tam gorące źródło i Kodamę.
Dostań się na najniższy poziom

Po zejściu na niższy poziom zobaczysz kilka drabin. W pierwszej kolejności wejdź na drabinę, która wiedzie na górę. Od razu zaatakuje cię diabeł, a z sąsiedniego rusztowania tubylec będzie obrzucał cię bombami.
Zwróć uwagę na powyższy obrazek. Na końcu korytarza po prawej znajdziesz drzwi [1], które wcześniej były zamknięte, gdy próbowałeś je otworzyć z drugiej strony. Pozostań na górze i idź w kierunku miejsca zaznaczonego na obrazku [3]. Po drodze warto odblokować jedną z drabin po lewej, dzięki czemu będziesz później mógł z niej skorzystać. Pod widoczną tutaj skrzynią [2] ukrywa się kolejny Kodama. Gdy odprawisz go do Chramu i spróbujesz iść dalej, to nietoperze zrzucą cię na dół. Zbadaj obszar za wspomnianym korytarzem i podążaj dalej w dół. Co ciekawe jeśli zeskoczysz z rusztowania w starannie wybranym punkcie [4], to trafisz na rusztowanie poniżej. Ukrywa się na nim kolejny Kodama. Warto to zrobić jednak dopiero gdy wszyscy przeciwnicy w pobliżu zostaną wyeliminowani.

Ostatecznie musisz zeskoczyć z rusztowania. Przed tobą we mgle kryje się Mnich. Po zabiciu go użyj maszyny i zniszcz kamień, który jest tuż obok niej. Wokół niego chodzi diabeł i kilku tubylców.

Zbadaj obszar na dole. Widoczne na obrazku drzwi są zamknięte, ale tuż obok nich znajdziesz Kodamę. Po prawej zobaczysz korytarz strzeżony przez tubylca. Na jego końcu znajdziesz klucz do drzwi. Bezpośrednio za drzwiami znajdziesz kolejny Chram.
Otwórz skrót
Po wyjściu z bezpiecznego obszaru od razu zostaniesz zaatakowany przez Mnicha. Wywab go w okolice Chramu, żeby zabezpieczyć się przed upadkiem z rusztowanie podczas jego szarży. Następnie udaj się od razu na niższą półkę. Nie korzystaj z drabiny, bo okolice maszyny są naznaczone trującą mgłą. Na dolnym poziomie znajdziesz kilka diabłów i kilku tubylców.
![W przypadku tej komnaty aż dwa kamienie odpowiadają za generowanie trującej mgły, a znajdziesz je po obu stronach skalnego filaru [1] widocznego na powyższym obrazku - NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja - NiOh - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1775/1787156.jpg)
W przypadku tej komnaty aż dwa kamienie odpowiadają za generowanie trującej mgły, a znajdziesz je po obu stronach skalnego filaru [1] widocznego na powyższym obrazku. Twoim głównym celem jest otwarcie drzwi, które widać po lewej. W omawianym obszarze możesz też znaleźć dwie Kodamy. Ostatecznie wszystkie z dolnych tuneli warto przeszukać, bo znajdziesz tam kilka przydatnych drobiazgów.

Pierwszy duszek ukryty jest na półce widocznej na obrazku. Idź od Chramu do skalnego filara z poprzedniego obrazka. Skręć w prawo i idź rusztowaniem aż dotrzesz do drabiny. Po lewej będzie tubylec. Zeskocz na niższe rusztowanie po prawej i wejdź w mały zakamarek. Tam znajdziesz Kodamę. Jeśli nie byłeś na najniższym punkcie tej części poziomu, to pod sobą zobaczysz diabła. Ostatecznie musisz wejść w korytarz oznaczony na obrazku. Znajdziesz w nim drabinę, która zaprowadzi cię na niedostępny poziom tej części lokacji.

Po wejściu na górę kieruj się w prawo. W połowie rusztowania możesz już podnieść gardę, bo ze skrzyń na końcu alejki wypadnie na ciebie Mnich. W miejscu z którego wyjechał znajdziesz Kodamę widocznego na obrazku. Kieruj się w lewo i idź prosto. W ten sposób dojdziesz do drzwi, które trzeba otworzyć.
Korytarz, który widziałeś z prawej strony jest pusty, a na jego końcu znajdziesz arenę walki z bossem. Twoim przeciwnikiem będzie Wielki Wij. Wskazówki dotyczące walki z nim znajdziesz w dedykowanym rozdziale poradnika.
- NiOh - poradnik do gry
- NiOh: Poradnik do gry
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Wszystkie zadania główne - lista
- NiOh: Człowiek z Duchem Opiekuńczym - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.1 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wyspa Demonów cz.2 (Isle of Demons) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Głęboko w ciemności (Deep in the Shadows) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Uśpiony kamień dusz (The Spirit Stone Slumbers) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Upiory srebrnej kopalni (The Silver Mine Writhes) - solucja
- NiOh: Ocean znów ryczy (The Ocean Roars Again) - solucja, opis przejścia
- NiOh: Zamek Pajęcze Gniazdo - solucja, opis przejścia
- NiOh: Padający śnieg - solucja, opis przejścia
- NiOh: Demon z góry Hiei - solucja, opis przejścia
- NiOh: Ucieczka z Igi - solucja, opis przejścia
- NiOh: Wspomnienia lilii śmierci - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiony zamek - solucja, opis przejścia
- NiOh: Nieśmiertelny płomień - solucja, opis przejścia
- NiOh: Sekigahara - solucja, opis przejścia
- NiOh: Źródło zła - solucja, opis przejścia
- NiOh: Splugawiona święta góra - solucja, opis przejścia
- NiOh: Samuraj z Sawayama - solucja, opis przejścia
- NiOh: Król demonów ujawniony - solucja, opis przejścia
- NiOh: Opis przejścia - misje główne
- NiOh: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim
haha kozak jak ty na tym się zawiesiłeś to zobaczysz dalej co się dzieje to ci oczy wylecą, Kliknij F wejdź sobie w opcje i sobie zobacz co oznaczają znaki na padzie i danego ruchu i będziesz wiedział ale jestem pod wrażeniem że bez namierzania doszedłeś do samouczka , mi się gra zbugowała 12h grania do 2 bossa aż bo cofa cały czas i jak już ogarnałem all to mi nagle zepsuło ki że nie da się grać.. i od nowa do tego momentu doszedłem w niecałą godzine do 2 bossa ale lipa bo tamto dużo bardziej wyexplorowane było...
Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD
Część, mam ten sam problem i nie wiem co teraz zrobić, gram na PS4 pro. Mam zainstalowane do tego DLC jeszcze, przez co mam jeszcze zadanie zmierzchu poziom 200 i chyba jeszcze jedno. Być może podstawa mi tego nie czyta bo nie mam zrobionych wszystkich.
Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)
Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.
Również bardzo mi podeszła, nawet bardziej od BB, ale to pewnie przez klimat samurajów i większy nacisk na elementy rpg. Dzisiaj rozwaliłem bossa z pajęczej wioski za pierwszym podejściem i jutro będzie czas na poboczne misje.
Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!
A masz ją? Bo dostaje się ją dopiero po wykonaniu którejś misji. Masz dostęp do domu herbacianego bo jeśli dobrze pamiętam to wtym momencie się dostaje. Jak masz to wchodzisz w wyposażenie, przedmioty do użycia czy coś takiego, znajdujesz klikasz użyj i przenosi ciebie do tego okienka gdzie rozdajesz punkty, robisz to, zatwierdzasz i tyle.
Poza zadaniem musisz otworzyć ekwipunek i użyć księgi reinkarnacji
Potem wchodzisz w ten domek na mapie potem w chram i awans
Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.
Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)
Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro
Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!
Sorki ale naleze do klanu i nic mi nie dali z punktow chwaly!!Czy musze brac jakis udzial w walkach Multiplayer zeby cos dostac??Na razie mam maly level to skupiam sie bardziej na podbijaniu cech Postaci a chwala przy okazji i wcale nie jest to godzinka bo zalezy jaki poziom maja wojownicy z grobow czesto sa trudni i wymagajacy!!Pozdro
W 4 misji wyświetla się dodatkowe zadanie: "znajdź w jaskiniach zaginionego Kurodę Muramasę". Niby gdzie bo obszedłem wszystkie kąty i nigdzie go nie ma.
Mam kolejne Info dla graczy na ktorego temat nic nie mozna znlezc.Mianowicie wczoraj po kilku tygodnia grania i uzbierania 3640 punktow CHWALY wydalem je na Nowa Specialnoa zdolnosc na Kurisagame i niestety nie byla to taka sama zdolnoscia jaka dodalem do miecza i po przekucia myslac ze dostane lepsz i wydaniu sporo kasy wyszl Totalna LIPA STRACONA KASA I CIEZKO ZDOBYTE PUNKTY CHWALY!-WIEC UWARZAC Z TYM KONKRETNIE BO SIE MOZNA NIEZLE WKURZYC!-CZY MOZNA ODZYSKAC TE PUNKTY CHWALY KTOS WIE??--BO PORADNIK JEST MOCNO DO BANI Z NIEKTORYMI RZECZAMI !!POZDRO
Co w tym dziwnego? Przecież to wiadome. Jak nie przekuwasz przy użyciu umbracytu to zawsze jest duże prawdopodobieństwo, że się 'wtopisz'. Btw. 3640 punktów chwały? Przecież to nic, godzina grania nawet na niskim poziomie... Wystarczy, że należysz do klanu i nic nie robisz to po kilku dniach masz więcej :)
Gra coraz bardziej ciezka i wkurzajaca szczegolnie z bossami oraz przygotowaniem do walki z nimi gdyz pp smierci tracimy wszystko punkty i ducha opiekunczego i cofa nas do kapliczki beznadziejne to jest!!-1.Minusy to utrata zdobytych punktow w przypadku smierci naladowanego ducha opiekunczego!-2.Poziomy sa porabane mam 66 level a nie moge Tachibany z 27 pokonac absurd jakis debilny!!-3.Niektore kombosy nie wychodza i nie mozna ich odznaczyc w drzewku postaci!!-4-Nienaturalne uniki i slaba wytrzymalosc !!-Sa jakies cheaty do tej gry??!!-Musze jakos ja rozwalic i ta sie stanie!!Mam nadzieje ze nie roz....e pada haha
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
