NiOh: Amrita i poziomy doświadczenia
Aktualizacja:
Poniższy rozdział poradnika do gry NiOh poświęcono punktom doświadczenia i formom rozwijania bohatera z ich pomocą. Dowiesz się tutaj jak i kiedy wykorzystać zbierane doświadczenie, a także przeczytasz o jego unikalnych właściwościach.
Czym jest Amrita?
Z perspektywy świata gry Amrita to szczególny rodzaj surowca o który walczą światowe mocarstwa, ale nas interesuje jedynie jego wpływ na głównego bohatera gry. Najpopularniejszym źródłem pozyskiwania Amrity jest zabijanie przeciwników. W zależności od typu przeciwnika, za jego pokonanie bohater otrzyma ustaloną liczbę punktów doświadczenia. Poza tym źródłem Armity mogą być specjalne przedmioty, a także specjalna nagroda za pierwsze użycie nowego Chramu.
Amritę możesz wykorzystać jedynie do podniesienia podstawowych statystyk bohatera, takich jak umiejętność czy siła. Możesz dokonać tego jedynie w Chramie, pod warunkiem, że dysponujesz odpowiednią liczbą punktów, która jest inna dla każdego kolejnego poziomu bohatera.
Zdobywanie doświadczenia jest też ściśle powiązane z Duchem Opiekunem bohatera. W toku rozgrywki będziesz zdobywał kolejne punkty Amrity, co jest jednoznaczne z ładowaniem wskaźnika Żywej Broni. W zależności od siły wspomnianego trybu musisz zebrać odpowiednią ilość doświadczenia, żeby móc z niego skorzystać. Dla ułatwienia możesz zauważyć jak umieszczony w lewym górnym rogu ekranu wskaźnik ducha się zapełnia. Po osiągnięciu maksymalnego progu ikona ducha zyska specyficzną animację, co będzie jednoznaczne z możliwością skorzystania z Żywej Broni, gdy tylko użyjesz odpowiedniej kombinacji klawiszy.
Jeśli w czasie potyczki polegniesz, to twój duch opiekun pozostanie w miejscu śmierci, żeby pilnować zebranej Amrity i ładunków Żywej Broni. Jeśli nie uda ci się dotrzeć do niego i odebrać ładunków (zginiesz po drodze) to duch wróci do Chramu co będzie jednoznaczne z utratą wcześniejszego doświadczenia i ładunków Żywej Broni. W dowolnym momencie możesz też wezwać ducha do Chramu, jeśli np. nie zależy ci na punktach Amrity, a bardzo ważne jest dla ciebie użycie Żywej Broni.
O Żywej Broni dowiesz się więcej w rozdziale niniejszego poradnika poświęconemu walce z przeciwnikami.
Progi poziomów doświadczenia

Każdy poziom doświadczenia pozwala rozwinąć jeden punkt podstawowych atrybutów bohatera. Poniżej znajdziesz tabelkę wyrażającą liczbę punktów doświadczenia niezbędną do awansu na kolejne poziomy.
Awans na poziom | Potrzebna Amrita |
2 | 250 |
3 | 500 |
4 | 1000 |
5 | 1500 |
6 | 2000 |
7 | 2500 |
8 | 2600 |
9 | 2700 |
10 | 2800 |
11 | 2850 |
12 | 2900 |
13 | 2950 |
14 | 3000 |
15 | 3050 |
16 | 3100 |
17 | 3150 |
18 | 3200 |
19 | 4000 |
20 | 4400 |
21 | 4800 |
22 | 5200 |
23 | 5600 |
24 | 6000 |
25 | 6400 |
26 | 7000 |
27 | 8000 |
28 | 8500 |
29 | 9000 |
30 | 9500 |
31 | 10000 |
32 | 10500 |
33 | 11000 |
34 | 12000 |
35 | 13000 |
36 | 14000 |
37 | 15000 |
38 | 16000 |
39 | 17000 |
40 | 19000 |
41 | 21000 |
42 | 22000 |
43 | 23000 |
44 | 24000 |
45 | 26000 |
46 | 28000 |
47 | 29000 |
48 | 30000 |
49 | 31000 |
50 | 33000 |
0
Komentarze czytelników
tukaram3030 Pretorianin
Sorki a jak przekuc przy urzyciu umbracytu??To jest to zwyczajne podstawowe przekuwanie??!!--Bo specialne cechy na mieczach uzyskuje sie sie tylko po urzyciu kamienia animy?!?!
tukaram3030 Pretorianin
Szkoda ze nie naoisales ze umbracyt mozna zdobyc od charakterystycznych Jokai z mieczami i wloczniami ktore wystepuja chyba tylko w jednej misji!!I daje to mozliwosc podswietlenia wyboru cech przekucia innie wszystkie wartosci sa warte zachodu.Kamien Animy daje duzo lepsze cechy do broni wedlug mnie.Pozdro
Jjaw Junior
Hej, zacznijmy od tego, że nie chcę obrażać autorów, ale ten poradnik to porażka, o części ataków bossów nie ma nawet mowy, jak chociażby chwyt ogonem(Biały Tygrys). Kolejna rzecz, co jest moim prywatnym odczuciem i radą, nie ma sensu dobierać zbroi i broni zależnie od bossa, najlepszym sposobem jest dobranie sobie swojego ulubionego typu oręża i wyszkolenie się w walce nim, w moim przypadku była to katana przy pomocy której przechodzę grę drugi raz, pancerz natomiast powinien najlepiej wstrzeliwać się w nasz styl gry, jeżeli nie lubimy uników i biegania w czasie walki ubieramy ciężki, natomiast jeżeli preferujemy dynamiczny styl walki zużywający więcej KI (w tym walkę przy użyciu kusarigamy) powinniśmy dobrać pancerz lekki umożliwiający szybszą regeneację KI. Poza wyborem broni radzę wybrać sobie ścieżkę shinobi lub maga onmyo, co prawda można używać dwóch dyscyplin równocześnie, aczkolwiek to maestria w danym stylu decyduje o wyniku walki(podobie z bronią) a nie ich wielorakość. Kolejna rzecz to duchy opiekuńcze, aby odblokować wszystkie bonusy chociażby Niebieskiego Smoka, ducha którego otrzymujemy w wątku pobocznym odblokowywania po ukończeniu fabuł na ścieżce samuraja, potrzeba tego atrybutu aż 28. Chciałbym również napomknąć o kilku bossach, z którymi walka może być znacznie prostsza, jeżeli znamy sposoby niepodane w tym poradniku: np. w walce z Yuki-Onną możemy zwyczajnie uciekać, a gdy przeciwniczka jest odsłonięta strzelać z łuku lub karabinu, dalej, w walce z Saiką (strzelcem), kiedy ten wzniesie się w powietrze wystarczy czymś w niego rzucić, shuriken, kunami czy nawet zwykły kamień, kiedy zostanie trafiony upada na ziemię a my możemy spokojnie zadać mu kilka tysięcy obrażeń, następna w kolejce jest okatsu: dzięki umiejętnościom kontry(np. lot liścia lub mgławica) możemy w odpowiednim momencie skontrować jej szarże, i uwaga, czasem po szarży tak pojedynczej jak i podwójnej może zaatakować z powietrza. Teraz chciałbym wspomnieć o paru rzeczach, rozjaśnić to co powiedzieli przedkomentujący, umbracyt zdobywamy wykonując zadania zmierzchu, aby go użyć, wchodzimy w zakładkę przekuj i gdy najedziemy na wybrany przez nas przedmiot klikamy trójkąt lub Y, zależnie od rodzaju pada, czyli opcję hartuj. Tukaram3030, narzekał na poziom trudności, dla wszystkich świerzych graczy soulslike’ów: o to właśnie w takich grach chodzi.
Cóż jeżeli ktokolwiek doczytał to do końca, jestem bardzo wdzięczny, za wszystkie popełnione błędy tak językowe jak i dotyczące samej gry przepraszam i chętnie wyslucham krytyki, jeżeli ktoś miałby jakieś pytania dotyczące tej gry, chętnie pomogę. :)
Jjaw Junior
Zapomniałbym, nie wspomniano tu także o dwóch typach broni, no-dachi i tonfach. No-dachi to w zasadzie japoński odpowiednik europejskiego wielkiego miecza, kompromis między toporem a kataną. Tonfy z kolei to broń do walki na bardzo krótki dystans, szybkie ataki i dość spore obrażenia jak na zużywane KI.
gonzik18 Junior
Mam do Was ogromną prośbę, mógł by mi ktoś krok po kroku wytłumaczyć jak użyć tej księgi reinkarnacji?? na necie już od wczoraj szukam i piszą tylko tyle, że można ją użyć w oknie pomiędzy misjami. Próbowałem, szukałem i nic.. z góry dzięki!
Natano18 Centurion
Gram w ten rodzaj gry i wg. mnie ta gra wszystko wyjaśnia. Niewiem po co wam poradnik. Dla mnie kozak, mam 70 level i cały czas się jaram ta gra.
Mental Junior
Dark souls przy tej grze to spokojny spacer w parku z fajeczka w ustach :) Aczkolwiek jak się pomysli i pokombinuje to idzie i Nioha ogarnac. Zacząlem z dualem + daikatana i czasami kusarigama na lekkiej zbroi - parę godzin treningu i jak mnie coś nie one - shootnie to jest luzik. Gość z zachodu np padł za 1 razem bo mu wszystkie ruchy poprostu przelamywalem :)
Faith6163737271 Junior
Ktoś wyjaśni jak działa trofeum "Samuraj z legend"? Mam wszystkie misje główne/poboczne/dojo/zmierzchu (sprawdziłem w "tytułach" i niby wykonałem 10 na różnych forach ludzie podają że jest ich niby 9 inni mówią że jest ich 12...) co mam robić? Tylko to mi zostało do platyny (droga siły niby nie liczy się do trofeum) pomocy xD
Kokon Junior
To jest jeden z najgorszych poradników jakie mi było dane czytać, nie polecam
Kenshiro Junior
ktoś wie jak wyjść z samouczka albo jak namierzać na klawiaturze? bo utknąłem w nim
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
