Metro 2033: Porady ogólne do Metro 2033
Aktualizacja:
ZŁOTA AMUNICJA
Bardzo ważną rolę w grze spełnia rzadki rodzaj amunicji, określanej w tym poradniku mianem złotej. O tym, że udało Ci się podnieść lub otrzymać złotą amunicję możesz się przekonać słysząc charakterystyczny dźwięk brzęku monet i widząc zmieniającą się wartość nad standardowym paskiem amunicji (prawy dolny róg ekranu).
Złota amunicja może być wykorzystywana na dwa sposoby. Zdecydowanie bardziej interesujący wariant zakłada używanie jej w formie waluty. Zakupów dokonuje się w wybranych lokacjach w trakcie gry - są to głównie stacje kolejowe, w których spotkasz jedynie sojuszników. Możesz wybierać pomiędzy trzema głównymi kategoriami nadających się do zakupienia przedmiotów - bronią, amunicją i dodatkowym wyposażeniem (m.in. apteczki i filtry do maski przeciwgazowej).
Alternatywą jest montowanie złotej amunicji w broniach automatycznych. Na ten wariant radziłbym się zdecydowanie dopiero w końcówce gry, a więc wtedy gdy nie będą Ci już potrzebne żadne przedmioty ze sklepów.
Pozyskiwane fundusze dobrze byłoby przeznaczać przede wszystkim na zakup amunicji do najczęściej używanych broni, bo nigdy nie będziesz jej miał pod dostatkiem. Zakup elementów dodatkowego wyposażenia powinien być uzależniony od Twoich aktualnych potrzeb. Jeśli zaś chodzi o bronie, w początkowej fazie zabawy nie radziłbym nic kupować, bo wiele dobrych giwer odnajdziesz bezpośrednio w trakcie gry. Dopiero w późniejszych etapach warto zdecydować się na zakup jednej lub dwóch doskonałych broni, które pozostaną już w Twoim inwentarzu do samego końca.

ZWYKŁA AMUNICJA
Jak już wcześniej wspomniałem, zwykłej amunicji zawsze będzie Ci brakowało, w rezultacie czego ważne jest pamiętanie o kilku ważnych sprawach. Przeciwnicy w Metro 2033 są znacznie bardziej wytrzymali od tych spotykanych w większości innych gier, w rezultacie czego niemal zawsze opłacalne jest celowanie w ich głowy (niezależnie czy są to żołnierze czy potwory). Sprawi to, że do wyeliminowania pojedynczego celu potrzebnych Ci będzie jedynie kilka pocisków, a nie kilkanaście czy kilkadziesiąt. W szczególności polecam korzystać z różnych odmian rewolwerów, które wyróżniają się doskonałą skutecznością przy przeprowadzaniu tego typu ataków.
Nie zapominaj o dokładnej eksploracji plansz, jak również ciał poległych wrogów oraz sojuszników. Dodatkowo przed każdą nową wyprawą dobrze byłoby zakupić dodatkową amunicję do najczęściej wykorzystywanych broni od lokalnych handlarzy.
SKRADANIE SIĘ
Pozostawanie w ukryciu możliwe jest tylko w kilku misjach gry, a konkretnie w tych, w których jest dużo nieoświetlonych miejsc, główna postać dysponuje większym polem działania, a przeciwnikami są zwykli żołnierze. Generalnie mechanizm ten nienajlepiej funkcjonuje i jeśli masz zamiar się skradać to musisz pamiętać o tym żeby zdecydowanie unikać atakowania przeciwników z ukrycia. Pojedyncze strzały w głowę zazwyczaj kończą się niepowodzeniem, przez co cała okolica zostaje zaalarmowana, zaś używanie noża jest obarczone dużą dozą ryzyka.
Rezultat tego wszystkiego jest taki, że powinieneś skupiać się jedynie na pozostawaniu w ukryciu i okazjonalnym niszczeniu źródeł światła. Pomocny może się tu okazać noktowizor, dzięki któremu nie będziesz musiał przemieszczać się na oślep ani ryzykować odkrycia swojej pozycji.

MASKI PRZECIWGAZOWE
Korzystanie z maski przeciwgazowej jest wymagane w trakcie rozgrywania wszystkich poziomów na powierzchni oraz podczas badania zamkniętych pomieszczeń wypełnionych trującym gazem. Do poprawnego funkcjonowania maski potrzebne są filtry, aczkolwiek nie powinieneś się raczej znaleźć w sytuacji ich całkowitego wyczerpania, zwłaszcza że w trakcie tych etapów odnajdziesz ich więcej niż zazwyczaj. Filtry można ponadto sobie dokupić od handlarzy, choć nie powinno to być konieczne (wyjątek to stacja Market i jeden z celów misji).
Możliwa jest również wymiana całej maski przeciwgazowej i na takie posunięcie warto się decydować jeżeli w wyniku ataków sił wroga pojawiły się na niej utrudniające eksplorację rysy i pęknięcia. Nowe maski odnajdziesz w wielu różnych miejscach i musisz przytrzymać klawisz akcji żeby dokonać pomyślnej zamiany.
LECZENIE POSTACI
W grze obecny jest znany z innych strzelanin system autoleczenia, przy czym sprawdza się on jedynie w przypadku prostszych potyczek. Za każdym razem gdy stajesz do walk z potężniejszymi przeciwnikami (zwłaszcza z mutantami) miej w pogotowiu dodatkowe strzykawki, dzięki którym będziesz mógł wyratować główną postać od pewnej śmierci. Na szczęście po drodze odnajdziesz mnóstwo medykamentów, tak więc kupowanie środków leczniczych od handlarzy nie powinno być konieczne.
PUŁAPKI
W niektórych misjach dodatkowym utrudnieniem mogą być także pułapki. Generalnie obiekty te można podzielić na dwie grupy, a mianowicie na pułapki służące do powiadamiania wrogów o Twojej obecności oraz na takie, które mogą Cię zabić. W tym pierwszym przypadku musisz w szczególności uważać na rozwieszone na linkach puszki i na odłamki szkła, powoli przemieszczając się i pomagając sobie latarką lub noktowizorem. Jeśli zaś chodzi o pułapki o działaniu ofensywnym, w zależności od ich wersji będziesz mógł je rozbroić lub jedynie nad nimi przeskoczyć.

0
Komentarze czytelników
JÓZEK2 Generał
Czy" Last Light" to coś jak cz. pierwsza M. czy jest lepsza, ciekawsza, bardziej rozbudowana ? Pytam, bo nie wiem czy ją łyknąć ? "Jedynka", jak dla mnie, była taka sobie.
zanonimizowany771614 Pretorianin
jeżeli "jedynka" była dla Ciebie taka sobie, to w Last Light musisz zagrać koniecznie :) sam jestem w mniej więcej połowie gry i muszę przyznać, że ta gra to istna perełka, nie tylko jeśli chodzi o ten rok, ale w ogóle elektroniczną rozgrywkę ;) sam gorąco polecam ten tytuł, ale i ocena graczy mówi sama za siebie :D
zanonimizowany1002509 Junior
witam mam takie pytanko w spawie trofeum oswiecony co trzeba zrobic zeby je dostac mam prawie wszysktkie trofea moze czasami cos nie wskoczylo tez sie tak zdaza
Caviez89 Centurion
Bzdura aby mieć dobre zakończenie można wszystkich zabijać ważne by w końcówce rozwalić ten transmiter do nakierowywania rakiet i tyle
geohound Generał
Durnowaty opis przejścia, zwłaszcza na etapie biblioteki i archiwum - nie oddałem tam ani jednego strzału, na co nawet zwraca uwagę kompan. Jest wprost powiedziane jak "walczyć" z bibliotekarzami - patrzeć cały czas w oczy, powoli się wycofywać i nie obracać tyłem. Po co tu walczyć na chama?
RoGi966 Junior
W misji Lost Catacombs dobiegam do Bourbona przy kracie i nic nie mogę zrobić zawsze ginę.Czy coś zrobiłem nie tak?Jest tu jeszcze ktoś w 2021?
Miodowy Generał
Rozdział 5 - Depository
Oczywiście niektórych pojedynków nie unikniesz.
Każdego z małpo-mutantów da się ominąć lub uciec mu (byle dobiec/zakraść się do odpowiedniego punktu), co jest znacznie bardziej opłacalne. Warto mieć na podorędziu strzelbę żeby się odczepił na chwilę.
szymonl25811141720 Junior
Beznadziejna gra. W rozdziale D6 skończyły mi się filtry i koniec grania ... Ale dno
Darth Kagris Junior
No ale z kierunkami to autor ma spory problem... ????
Darth Kagris Junior
Mam pytanie jeśli ktoś tu jeszcze zagląda: czy zabójstwa sumują się z przejść na różnych poziomach lub powtarza ia misji gdzie łatwo trupy padają?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
